Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 13. zář 2018 14:09 #188359

  • Volfi
  • Avatar uživatele Volfi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Tak jsem regulátor vyměnil a očistil kontakty, nepomohlo to. Ale zjistil jsem, že to začne dobíjet když otáckoměr funguje. A otackomer začne fungovat když motor vytocim nad 2500 ot. Potom co vytocim motor už otackomer funguje celou dobu dokud nechcipnu motor. Nějaké nápady co by to mohlo být? Mohou to dělat vadné budíky?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 13. zář 2018 14:19 #188361

A na ty uhlíky jsi koukal? Tipuji, že to budou ony...
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 13. zář 2018 16:58 #188365

  • Volfi
  • Avatar uživatele Volfi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Jaký uhlíky myslíš? Dával jsem nový regulátor, který na sobě měl i dva odpružené uhlíky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 13. zář 2018 18:28 #188368

Aha, sorry, jsem nevěděl, že jsou uhlíky součástí regulátoru.
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 13. zář 2018 18:34 #188369

  • -JT-
  • Avatar uživatele -JT-
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T4 LONG 75 kw 2002
  • Příspěvky: 80
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 12
Když se podíváš na ten plán, tak na otáčkoměr jde W. Ten vodič jde přímo z altiku, ne z regulatoru. Aby nebyla chyba v přímo v alternatoru. Možná
"Každej nemůže bejt chytrej. To by pak bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej"
T4 LONG CAMPER 75 kw 2002
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od -JT-.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 13. zář 2018 18:46 #188370

  • Volfi
  • Avatar uživatele Volfi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Mám zkusit vyměnit ten diodovej můstek?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 13. zář 2018 18:53 #188371

  • -JT-
  • Avatar uživatele -JT-
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T4 LONG 75 kw 2002
  • Příspěvky: 80
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 12
Je to další možnost.
"Každej nemůže bejt chytrej. To by pak bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej"
T4 LONG CAMPER 75 kw 2002

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 30. zář 2018 23:15 #188672

Lidi, jak "normálně" vyndáváte altík z ACV s klimou a příhřevem? Jako ježek v kleci dobrej, vodní hadice dost uhnou a při drobném násilí to projde, ale předpokládám, že to není obvyklý postup...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 18. úno 2019 01:29 #190690

Ahoj jsem tu novy a asi musim nejdriv vysvetlit mou situaci. Tedkomc jsem v Kanade, kde jsem si poridil svou vysnenou westfalii T4, je to 2,5 benzin manual r.v. 1993. Kdyz sem to kupoval mela najeto 441.000 km. Ale co se mi stalo.

Mozna pro uplnost doplnim, ze kdyz sem to kupoval, tak typek co to prohlizel, tak rikal, ze je tam mozna nekde malej leak coolantu, ale ze to asi nebude vazny a i predchozi majitel mi rikal, ze jednou za rok ho dolival. Nevenoval jsem tomu uplne pozornost, protoze v servisu mi rekli, ze jim to nepriijde, ze by tam neco bylo a esi, tak uplne malinko. Nicmene jsem jezdil a nic. Cca pred mesicem se mi rozsvitila kontrolka teploty a byl to coolant, tak jsem ho dolil a rikal, ze to vyresim az pujdu na vymenu oleje, coz melo byt tedka nekdy. Pisu to vsehcno at si udelate obrazek.

Ted ale k tematu. Kdyz jsem vcera vyjel od domu, tak mi svitila kontrolka dobijeni, ale myslel sem si, ze je to jen slaba baterka, protoze ted tu byly mrazy a ze to dobiju tou cestou a vse dam do pucu na zminovanym servisu. Kdyz jsem jel na dalnici asi 100, auto zaclo ztracet rychlost a pridavani plynu nepomohlo, tak jsem dojel na maly parkoviste co bylo kosek. A z vejfuku sly divny prdici zvuky (viz snad video niz) a smrad, jak kdyz se neco pali. Vypl jsem motor, otevrel kapotu, co s tim je a vse vypadalo oukej, tak sem zkusil znova nastartovat a uz to nedalo ani ranu. Tak jsem se podival pod kryt baterky a poly byly kompletne zoxidovany. Dle papiru, baterka mela 8 let, tak jsme zavolal kamaradovi at doveze rovnou novo baterku a ze to vymenime. Ocistil jsem koncovky kablu a obe svorky, ta na plusu se mi trosku rozpadla, ale byl to zadek te svorky, ze kdyz jsem to stahnul, tak to hezky sedlo okolo polu. Vim, ze to musim vymenit. NIcmene nastartoval jsem naprosto bez problemu a jel radeji domu, ze to vemu do servisu. Celou dobu mi svitila kontrolka dobijeni a na stredovym panelu, kde muzu videt napeti sekundarnich baterek bylo furt 11,8V. Nechapal jsem, proc ta kontrolka nezhasla a proc se sekundarni baterky opet nedobijely. Kdyz sem byl asi 5 minut od domu a jel do mirnyho kopecka na trojku, tak opet doslo k te zminene ztrate rychlosti, tak sem zajel ke strane a myslel, ze je zle. Tentokrat to, ale "neprdelo", tak sem zaradil jednicku a jel dal. Zajimavy bylo, ze kontrolka zhasla a na displayi pro sekundarni baterky me skocilo 13,2V. Dojel jsem dom a dneska jsem poradne ocistit vsechny kabely a obe svorky, kdyz jsem se pokusil nastartovat, tak to chytlo krasne, ale kontrolka dobijeni stale svitila dal. Na sekundarnich baterkach to psalo opet 11,8V. Pri tomhle cisteni jsem si vsiml, ze mam malo coolantu a kdyz sem se podival pod auto tak na krytu motoru bylo videt, ze je vyteklej. Neodesel celej, hladina je kousek pod minimem, kdyz jsem ho pred mesicem dolival, tak ho bylo urcite vic nez polovina mezi MIN a MAX. Pisu to sem pro uplnost. Tusim, ze by to mohl byt alternator, ale nemam voltmetr abych to zbezne zmeril. Mechanici sou tu silene drazi a hodne spatni, tak proto pisu o radu nejdriv jsem. Napadl me i regulator napeti. Nekdo tu daval odkaz na nemeckou wikipedii a tam jsem se docetl, ze jednou z pricin poruch je "vadné nebo nesprávné čerpadlo na odtok chladicí kapaliny nebo izolační relé". Mohlo by to byt tohle, kdyz mam problem s coolantem? Ze by ten coolant utopil alternator? To proc se auto zastavilo predpokladam bylo kuli poklesu napajeni vstriku a palivovyho cerpadla a asi i ten smrad, pokud se teda nemylim. Ta mirne rozpadena svorka na plus by snad takovou paseku nenadelala, ne? Napadly me i povolony nebo praskly remeny, ale to uz asi trochu tapu. Navic s tim bych asi neodjel.

Vim, ze je to strasne dlouhy, ale nemam tady naradi a ani nikoho na blizku, kdo by mi s tim pomohl a jak jsem psal vse je drahy a mechanici ne uplne dobri. Budu moc rad za kazdej napad, kam se podivat a co hledat. Eventualne cim zacit. Diky predem za kazdo radu.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Marvik.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 18. úno 2019 08:20 #190693

  • Flekous
  • Avatar uživatele Flekous
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 39
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 7
Ahoj, jako dobrá slohovka :-)

Asi jako první bych řešil dobíjení: kup si multimetr a změř kolik dává altík po přidání plynu.. mělo by tam být aspoň 14V, jestli ne řekl bych že ho můžeš rovnou koupit nebo nechat repasovat, těžko říct co bude levnější.. ale i bez měření sázím na to že je DEAD :-)
Pokud by přece jen byl ok, tak co mě tak od židle napadá je nějakej zkrat nebo nějaká chybička v napájení budícího okruhu. Z hlavy už si nevzpomenu, jestli je tam zvlášť přivedenej kabel k regulátoru nebo to bere z hlavního plusu.. musel bych se podívat jak budu doma.

Co se týká coolantu tak odhaduju že to teče kolem nějaké plastové příruby na bloku. Na mé potvoře to teklo kolem dvou.. i když vypadaly ok, tak byly prohnutý a tekly..
Snad ti to aspoň trochu pomůže :-)
Caravelle T4, 2.5Tdi ACV, r.v.1996, předělaný automat na manuál :-)
Poděkovali: Marvik

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 19. úno 2019 03:21 #190706

Diky a sorry, ze to je tak obsahly :) Stejne to asi budu muset nekam vzit, protoze na dvorku za barakem to asi jen s klicema neopravim. Hlavne chci tady ty specialisty nekam nasmerovat at nevymeni pul auta a mne nezbyde jen to prodat, abych to zaplatil. Nasel jsem si jeden servis, kde by to mu snad mohli rozumet, delaji jen transportery, ale je to 50 km jizdy, coz nefim esi riskovat to jet a nebo se tam nejak nechat odtahnout pres moje pojisteni. Maj tady takovy jedno za 150 kc na mesic a odtahnout te az 200 kilaku. Je rozumny s tim jet?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 27. úno 2019 05:48 #190893

Tak to nakonec byl alternator, bohuzel ho pry uz neslo zachranit, tak ho vymenili a ten coolant se ztracel pry v necem co nazvali auxiliary pump neboli heater pump. Tak snad to bude okej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 15. čen 2019 12:31 #192925

sandey napsal: Ahoj taky mám problém.
Dnes jsem nastartoval, vše v poho. Rozjel jsem se a přestali ukazovat budíky. Během jízdy průběžně budíky ukazovali a neukazovali, klima se zapínala a vypínala, ovládání oken šlo a nešlo kontrolky problikávali apod. A když jsem motor vypnul a znova nastartoval, tak na volnoběh vše fungovalo, jak jsem zvýšil otáčky, všechno začelo zase blbnout. Tak jsem si říkal, že to bude kostra. Ohmicky jsem změřil -pól motor kastle vše OK. Tak jsem chtěl změřit napětí baterie. Při vypnutém motoru 13V po nastartování mi to dobíjí 17V PROČ??
Dík za radu.


Mám stejný problém. Nějak se to vyřešilo?
Transporter T4 1.9 TD
Golf IV Variant 1.6 16V

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 05. srp 2019 10:44 #193724

Nazdar ľudia, tak som to riskol a kúpil som 180A altík z Passata B6, ročník 2006, t.j. predfacelift a pasuje mi do T4 do origo držiaku bez akýchkoľvek úprav, musel som iba dať na altík novší (zaoblený) konektor - použil som z Octavie I. :)
1997 Transporter T4 Syncro Long Saniťák :silly:
2.5i 85kW AET
6-kvalt B)

www.transporterclub.cz/forum/19-moje-aut...-5i-85kw-aet-6-kvalt

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ALTERNÁTOR / DOBIJENÍ 16. dub 2022 20:48 #205887

  • Pch T4 75
  • Avatar uživatele Pch T4 75
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • T4 Multivan 2.5 TDi 75kW Atlantis
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 0
zdar, prosim moc o radu..

mam t4 2.5td 75kw r97, najednou jsem nenastartoval, vybita bat., 1x to otocilo a nic.. tak jsem pres noc dal nabijet, a jeste jsem koukl zespoda na altik, hl. kabel k bat.ok, ale konektor se dvema kabliky zespodu altiku byl vypadly, tak jsem ho zapojil.. baterka se dobila, rano jsem poho vyrazil, 2 dny to vydrzelo, cca 12 nastartovani, a ujeto zhruba 100 km, a zase najednou vybito.

celou dobu kontrolka dobijeni nesviti, ani po zapnuti klicku..

tak jsem otevral pojistky i motor, trochu uklidil vsemozne kabliky, a mimo jine zjistil, ze jeden z plusu od baterky, samostatne dodatecne nekym natazen do kabiny dole pri stene tazen dozadu , za leve svetlo, kde je zapojen do krabicky, viz foto. nevite nekdo co to je?

ten kabel totiz vedl pod prahovym plastem a tam byla asi narusena buzirka a kabel tam uhnil, a teoreticky se mohl dotykat plechu prahu.. tak ted nevim, jestli se to mohlo vybit skrze tohleto, anebo jestli je proste neco s altikem nebo tim regulatorem..

nevite prosim nekdo na co je ta krabicka?

(kablik sem odpojil, a jdu znovu nabijet..)

moc diky
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.203 sekund

Login