Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 29. čen 2010 13:40 #45863

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 2
Takže jak udělat na T5 "bufíka": Koupit přestavbový kit u Webasta - pošlou normálně na dobírku, cena cca 8.200 kč s DPH. Je k tomu návod, který lze stahnout i z netu Webasto. Montáž zvládne každý zručnější kutil. Přestavbový kit jsou předvolbové hodinky - cca 3.200kč a kablí za cca 4.900kč !!! Volal jsem jim, zda jsou normální, ten kabel bych odhadoval tak na stovku! No ale co se dá dělat....každopádně mám namontováno, práce tak na 2 hod. S dnešníma vědomostma bych koupil hodinky a kabel udělal sám (stejně byl krátký, musel jsem nastavovat. Hodinky jsem chtěl jinde, než je v návodu). Kabel má tři dráty - jeden +12V, druhý kostra, třetí jde do topení. Mezi topením a klimatizací jdou info po CAN bus. Do oblasti vyrovnávací nádobky se přidává ještě jeden zpětný ventil na vodu (tak 300kč)To platí pro auto s aut. klimou. Jak je to s manuálem úplně nevím, ale pokud vycházím z toho, že jsem to dodělával i do T4 bez aut. klimy, tak tam musí být relé blok, aby se sepl větrák. Oběhové čerpadlo vody je součástí bufíku a je ovládáno bufíkem.
Jinak celou dobu montáže jsem měl pocit, že mě někdo okradl.......hlavně za to mohl ten kablíček.....
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi
Poděkovali: Scozy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 23. čec 2010 09:17 #47000

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 2
V příloze je schéma tak, jak je dodáváno s instalačním kitem. "topítko", jak tomu říkám, má své napájení přímo z palubní sítě T5, na to schéma nemám. Každopádně ze své zkušenosti několikaletého provozu "bufíka" na T4 jsem nikdy druhou baterku nepotřeboval.
Letní provoz mi také nefunguje, sice hodinky přepnu na větrání, ale asi to není tak jednoduché - mezi climatronikem a bufíkem běží informace po CAN-bus, hodinky posílají do bufíka pouze ovládací napětí pro zapnutí. Takže tam od hodinek chybí rozlišovací signál topení/větrání.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 19. srp 2010 22:51 #48626

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 2
Předvolbové hodinky pro nezávislé topení za slušnou cenu: http://adusservis.mimishop.cz/detail.php?zbozi=225501

Originál návod k montáži předvolbových hodin k nezávislému topení do T5 verze automatická klima je v příloze, z návodu vyplývá jednoduchost zapojení - kabelový svazek jsou tři dráty. Climatronic si bufík ovládá sám přes CAN.

Největší dřina je instalace ovládacího vodiče do konektoru bufíka. Je nutné demontovat příslušné plasty na spodku vozidla, demontovat chladič nafty a plast nad ním, povolit držák bufíka a bufík pokud možno co nejvíce vyklopit dolu pod auto. Ten konektor je totiž na bufíku shora a nejde se k němu dostat bez demontáže (nevejde se tam ruka). Přeji úspěšnou práci.
PS: protože jsem tupé zvíře, nevšiml jsem si, že už jsem jednou přílohu dával. Ale opakování je matka moudrosti.......
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 27. srp 2010 14:23 #48994

  • Krma
  • Avatar uživatele Krma
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 22
  • Obdržená poděkování 0
Mám dotaz, máte někdo zkušenost s předěláním příhřevu Thermo Top C na nezávislé topení u T5 Transportera, který nemá vůbec klimu? Má jen klasické manuální vládání vzduchu + zvlášť na zavazadlový prostor. Případně kontakt na nějakého šikulu v okolí Brna, který by se do toho pustil ? Díky !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 29. srp 2010 22:06 #49111

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 2
V příloze máš komplet manuál k THERMO TOP C, na stránce 702 je schéma zapojení, které můžeš pro T5 bez aut. klimy použít. Asi by to chtělo ještě el. schéma tvého vozu, aby jsi mohl přepojit větrák čerstvého vzduchu, protože nic jiného nepotřebuješ. Na schématu str. 702 je to relé K3, které ovládá větrák M3 (větrák čerstvého vzduchu). Ten větrák by měl být spouštěn na druhý stupeň, rychlosti větráku jsou dělány předřadným odporem. Alespoň tedy doufám, na T4 to tak je - tam jsem bufíka dodělával.....šikovnej elektrikář si s tím poradí. Podle mne zapínáš pouze přední větrák, on beztak žere cca 6A a kdybys měl zapnutý oba dva, baterka by moc nevydržela.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 31. říj 2010 17:58 #53869

Mám origo hodiny pro nezávislé topení, pak mám 5KW ThermoTOP C rád bych to dal ohromady a zprovoznil na kompletní nezávislé teplovodní topení ?? Jaké díly ještě potřebuji, nebo pokud se najde někdo, kdo propojí ??

Díky
T5 Multivan TDI 128KW, r.v. 2004, Plzeň
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 31. říj 2010 23:12 #53987

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 2
Nejjednodušší je sehnat origo kabelový svazek s relátky - klidně z "rozebíračky". To samý s hadicema na vodu. Záleží, do čeho to chceš nacpat. Předpokládám, že je to bouda plech, protože jinak by tam byl už dohřívač.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 11. zář 2011 11:45 #78919

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Dnes proběhlo úspěšné předělání přihřívače na nezávislé topení.Vše šlo hladce demontáž plastového krytu, povolení příhřevu ,tak aby visel na hadicích a odpojení konektoru ten je bohužel zhora topení proto ta demontáž z držáku.Stačí koupit hodinky Webasto a v prodejně koupit jeden pin do konektoru,1m drátu a vše profesionálně :D zapojit.Topení si ovládá climatronik přes can tim pádem vše fachá jak má.Zima se blíží a náš mazlík je připraven na nezávislý ohřev. Celkové náklady na předělávku byly cca 1900,-Kč + 3h práce. :drunken:
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 21. zář 2011 22:27 #79454

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Dnes ještě doděláno dálkové ovládání přes GSM modem,prozvoníš a topíš.
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 24. zář 2011 22:46 #79510

Takže musím poděkovat všem, kteří mi byli radou i pomocí..., LEČ...!!!... nakonec mi z horkovodního příhřevu udělal horkovodní předehřev přímo na originální hodinky (teď už si programuju a ovládám horkovzdušný i horkovodní topení jedněma) ve stropnici... ;) můj dvorní elektrikář. Našel chybějící kabílky,ale i chybějící ventil, namontoval a... JUPÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ....!!!!!!!!!!!
DÍKY SLUNÍČKO...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(to je ten kamarád...)
vwTrosenclub
jeden z plyšů...

VW T5 TDi multivan ještě normální motor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 25. zář 2011 14:23 #79518

Jo, nakonec jsme to našli (ÓÓÓÓ net je tak mocný...) a je to třícestný ventil na tepelným štítu v motorovém prostoru... Rozděluje cestu na motor, chlazení a bufíka... No a tenhle kousek mi tam chyběl... Ale a to je důležitý, už nechybí... ;)
vwTrosenclub
jeden z plyšů...

VW T5 TDi multivan ještě normální motor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 06. říj 2011 20:58 #80262

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
číslo dílu? Ten třícesťák?
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 07. říj 2011 19:53 #80359

Zjistim a napíšu to číslo, ale až v sobotu... Jsem ještě mimo...
vwTrosenclub
jeden z plyšů...

VW T5 TDi multivan ještě normální motor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 26. led 2012 22:18 #89310

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Nazdar všichni.
Koupil jsem ten display u zrcátka co ovládá bufík a chci se zeptat,zda někdo netuší,jak a kam to nainstalovat.

1)Instalace displaye: Pasuje to do stropní konzoly,kde mám vyklápěcí držák na brýle? Nebo potřebuji jinou? Nahrazoval to někdo,zdá se mi,že to tam nepůjde.

2) Kabeláž:Strana u hodin:Je tam asi deseti ? pinová patice,no ale obsazeny jsou jen čtyři piny,zapojím do hodin,stačí to na ovládání nezávislého topení,nebo jsou i kabeláže s více obsazenými piny?

3) Kudy a kam vést tu kabeláž? Sloupek u řidiče nebo u spolujezdce? Kam dál,pod spínač světel nebo kam zapojit? Bude tam už příprava,kam to zapojit (protikus patice) u Comfortline? Když ne,kam ty čtyři dráty patří? Schéma?

Rád bych to instaloval tak,jak to má být originál,díky za rady Všem.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prerobenie príhrevu motora na nezávislé kúrenie 06. říj 2015 21:05 #159393

  • nuk30
  • Avatar uživatele nuk30
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 2
ahoj mám v téčku příhřev webasto chtěl bych ho předělat na nezávislé . mám manuál klimu . sehnal jsem si dálkové ovládání ( jednotku + ovladač originál vw ) co dalšího je potřeba abych mohl topení zapínat ovladačem ale zůstala zachovaná funkce příhřevu jako je originál... ?
T5 LONG shuttle

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.187 sekund

Login