Nové přestavby pro Téčko, Craftera a Amaroka
Essen byl v tomto týdnu hostitelem mezinárodního zemědělského veletrhu (IPM), na němž divize Užitkových vozů Volkswagen představila nové možnosti přestaveb modelů Transporter, Crafter a Amarok s potenciálem širokého využití v řadě výrobních odvětví a služeb...
Transporter s nájezdovou rampou
Díky speciálnímu podvozku od firmy AL-KO osazenému dvěma nápravami pro kola o velikosti 13 palců a speciální mechanice nájezdové rampy dodané firmou Heinz Schutz může nyní Transporter šesté generace sloužit také pro převoz težší techniky. Ložná výška nástavby je pouze 550 mm, a to i díky vzduchovému pérování, kterým je podvozek vybaven. Délku nájezdové plošiny je navíc možné jejím rozložením zdvojnásobit a v kombinaci s malou ložnou výškou nástavby tak vzniká velmi přívětivý nájezdový úhel. Celková hmotnost soupravy může dosáhnout až 4,6 tun, přičemž maximální užitné zatížení je 2500 kg.
Crafter se sklopnou nástavbou
Na první pohled zaujme na tomto Crafteru zřejmě jeho řešení s dvojkabinou (doka). Z hlediska jeho využití (především) v zemědělství je však zásadní unikátní nástavba s robustním pozinkovaným rámováním, která pojme až osm kubických metrů nákladu a je možné ji sklápět do tří směrů. O sklápění se stará výkonný elektro-hydraulický motor. Tuto přestavbu realizovala firma Schoon a její parametry ve všech směrech vyhovují testům TÜV (Technické kontrolní sdružení).
Amarok pro přepravu lehčího materiálu
Čas od času je potřeba vyslat vůz i do hůře přístupných terénů a ne všude vedou pohodlné silnice. Řešením může být tato úprava Amaroka od firmy Veth Automotive. Amarok XXL s dvojkabinou, přídavnou konstrukcí v nákladovém prostoru a na ní upevněném praktickém žebříku tvoří poměrně variabilní pracovní nástroj. Cílovou skupinou vozu budou především zahradnictví, úpravci krajin, možná firmy pracující častěji v terénu a zároveň ve výškách. Amarok má výtečné schopnosti překonávat náročný terén a velmi slušné jízdní vlastnosti i v běžném provozu. Délka ložné plochy na korbě byla prodloužena o 650 mm na celkových 2205 mm a celý nákladový prostor je z vnitřní strany ošetřen kvalitním ochranným nátěrem, aby nedocházelo k jeho přílišnému opotřebení.