Světová premiéra nové PanAmericany v Ženevě
Nový Multivan PanAmericana má být symbolem opravdové svobody – flexibilním vozem na silnice i silákem do terénu. Zachovat si multifunkční vlastnosti Multivanu a ještě je posílit o off-road prvky. Alespoň taková je vize, kterou představí Motor Show v Ženevě již tento týden...
V září 2015 jsme i na našem webu upozorňovali na představení konceptu tohoto modelu na výstavě IAA ve Frankfurtu, dnes mluvíme o jeho světové premiéře v Ženevě a od května tohoto roku se dostane na výrobní linku.
Díky 20 mm, o které auto povyrostlo ve světlé výšce a 17-ti palcovým kolům v základní vybavě (18-ti palcové jsou za příplatek), získala PanAmericana mnohem lepší výhlídky, co se úspěšného zdolávání obtížnějšího terénu týká. Praktické jsou také kryty spodní části vozu, které návrháři přiznali jak při pohledu zepředu, tak při pohledu na záď vozu a tvoří tak poměrně dominantní designový prvek. Boky vozu jsou chráněny nášlapy a také speciální folií, která by měla pomoci ochránit lak karoserie.
PanAmericana je dále již v základu dostupná se zatmavenými okny i zadními LED světly. Mřížku chladiče poznáváme z Highline výbavy Multivanu a nejdůležitějším poznávacím znakem je kulaté logo PanAmericana umístěné na B-sloupcích.
Interiér vozu může být vybaven gumovou podlahou v zadní části a gumovými předložkami v přední části vozu, jejichž praktické využití najde především ten, kdo se bude častěji s vozem pohybovat v terénu a lze tak počítat s mnohem výraznějším znečištěním interiéru. Pokud ve voze budete chtít převážet například terénní motorku, podobnou ochranu určitě přivítáte. Nehledě na to, že s takovou variantou v Hannoveru opravdu počítali a ve voze je tak připraveno několik úchytek, ke kterým lze podobný „náklad“ pohodlně ukotvit.
Další vnitřní výbava pak už více méně nepřekvapí – kožený multifukční volant, kožená koncovka řadící páky, automatická klimatizace, pedály z oceli a při otevření dveří se rozsvítí na stupačce logo PanAmericana. Hodně se dbalo na snadnou údržbu interiéru, ale protože jde o Multivan, design a luxus nemohly být zcela opomenuty. V interiéru tak narazíte více na kombinace pevné tkané látky s koženými prvky a jejich vzájemné mísení.
Překvapivé určitě je to, že PanAmericana není dostupná pouze jako tradiční čtyřkolka (4MOTION), ale bude možné zakoupit i variantu s pohonem pouze přední nápravy. V Hannoveru tak jdou opravdu vstříc individuálním potřebám zájemců, ale v našich očích je PanAmericana bez pohonu všech kol spíše „Americanou“ - něco tomu prostě chybí.
Motorizace je dostupná ve všech variantách (jak benzínových, tak naftových), které jinak známe z šesté generace Téčka. Z nabídky byla vyňata pouze TDI varinata s 62 kW. S tou byste toho v terénu ovšem také asi příliš nepořídili – zvlášť v kombinaci s náhonem pouze na přední nápravu.
Cena zatím není zveřejněna. Očekává se, že zájemci budou mít možnost první předobjednávky zadávat začátkem května.