Světová premiéra Amaroku Canyon
Po Caddy Edice 35 bude na mezinárodní výstavě užitkových vozidel v Hannoveru 22. září představena také speciální edice Amarok Canyon. Premiéru zažije i Amarok ve výbavě Comfortline. Tento čím dál oblíbenější offroad SUV se pyšní přesně tím, co od Volkswagenu řada fandů očekává nejvíce – velkoobjemový turbodiesel nadupaný výkonem...
V době nekompromisního downsizingu a nahánění krutých emisních EUROnorem v automobilovém průmyslu, je zvuk 150 kilowatového třílitrového turbodieslu V6 pro fandy motorismu balzám pro duši. Balzám je to i za volantem, ačkoliv píseň je to zřejmě spíše labutí. O to více, že Amarok je jediným vozem ve svém segmentu s takovým motorem.
Mimo již zmíněné modely, svoji premiéru si na výstavě odbudou také Amarok Aventura a Amarok ve výbavě Highline. Hádáte správně – všechny s novým 3.0 TDI V6 (150 kW/204 koní) motorem, osmistupňovou automatickou DSG převodovkou a permanentním pohonem všech čtyř kol 4Motion. Později se do výroby dostanou také varianty s šestistupňovou manuální převodovkou a možností zapnout pohon na všechna čtyři kola manuálně.
Čím bude edice Canyon odlišná? Kromě již zmíněného motoru (jen dodám, že kroutící moment dosahuje 500 Nm), převodovky a 4MOTIONu, bude vůz posazen na 17-ti palcových hliníkových kolech a osazen dekorativními prvky v matně černé barvě (B-sloupky, blatníky, kliky u dveří,...).
Ceny novinek začínají v Německu na 1 170 000 Kč (vč. DPH) za Canyon s manuální 6-ti stupňovou převodovkou a 1 050 000 Kč (vč. DPH) za Amarok Comfortline. Příplatek za osmistupňovou DSG převodovku pro obě verze činí přibližně 60 000 Kč (vč. DPH).
Pokud Vás zaujala zmínka o modelech Amarok Aventure a Amarok Highline, nechali jsme si to nejlepší nakonec. Do těchto modelů bude nasazen ještě silnější motor. Třílitrový vidlicový šestiválec zůstane, jen nyní nabídne 165 kW výkonu (224 koní), točivý moment 550 Nm, zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za 7,9 vteřiny a maximální rychlost 193 km/h. Sedačky se systémem ergoComfort nabídnou 14 možností jejich nastavení jak pro řidiče, tak pro spolujezdce. Parkovací asistent a zadní kamera nemohou chybět stejně jako řada dalších příplatkových vymožeností dnešní doby. Podstatné je, že zůstává třílitrový šestiválec tam, kam patří...