Amarok s ještě silnějším motorem
Jasně, Amarok není Téčko a pokud mu nedopřejete nějakou tu speciální úpravu, není to zrovna ani camperwagen, ale rozhodně je to víceúčelový pracant (a to my máme rádi), a tak trochu mu můžeme závidět motorizaci. Amarok totiž dostává – na rozdíl od Téček – velké motory...
Amarok se může pyšnit třílitrem V6 pod kapotou. Už tak to byl motor, který je ve svém segmentu unikátní. Nyní dostal ještě další dávku steroidů a verze Highline a Aventura nyní můžete konfigurovat s motorizací 3.0 TDI V6 190 kW. Díky možnosti overboostu motor umí až 200 kW a oslní točivým momentem 580 nM. Předchozí motorizace nabízela už tak solidní výkon – 165 kW s točivým momentem 550 nM.
Není to sice novinka, ale zaujal nás především ten overboost, který motoru přidá po krátkou dobu navíc ještě 10 kW, když razantně sešlápnete plyn. Overboost trvá po 10 sekund a mezi jednotlivými aktivacemi musí být alespoň 5 sekund pauza. Nelze jej však aktivovat, pokud je za autem zapřažen přívěs. Určitě by nás lákalo to vyzkoušet. Plný točivý moment je k dispozici v rozmezí 1400 – 3000 otáček, nejvyššího výkonu pak motor dosahuje v rozmezí 3,250 – 4000 otáček. Motor by tak měl bez problémů pokrýt nároky pracantů v terénu i těm, kteří preferují rychlý přesun po dálnicích. Overboost u starší 165 kW silné verze uměl navýšit výkon dokonce o 15 kW až na 180 kW. Točivý Moment zůstává při overboostu beze změny.
Nový motor je přirozeně o kousek větší, nicméně zásadní změny v designu to nepřinese. Uvedením Aventury do prodeje můžeme čekat spíše kosmetické úpravy v odlišném zbarvení nebo použitých materiálech na některých místech vozu (sloupky, střecha, maska, interiér). Aventura počítá s 20-palcovými litými koly Talca s vysokým leskem, osmistupňovou DSG převodovkou a permanentním pohonem čtyř kol 4MOTION. Standardem už pak jsou bi-xenony s LED denním svícením, vypínání světel bránící oslnění protijedoucíh vozů, stěrače se senzory deště, přisvěcování předními mlhovkami v zatáčkách nebo automatické sklápení zrcátek.
Objednávat můžete již nyní, počítejte ale s tím, že dřív, než v polovině června se nového auta nedočkáte. Pokud Vás to náhodou napadlo, u českých dealerů tuto nabídku zatím ani nehledejte, konfigurovat umí pouze starší motory 120 kW a 150 kW. Startovní ceny v Německu by se měly pohybovat kolem 43 000 EUR bez daně za nejvyšší motorizaci ve výbavě Highline a 48 800 EUR bez daně za Aventuru. Nejmenší motorizace Amaroku (V6 120 kW) pak poníží cenu auta přibližně na 27 000 EUR bez daně.