Premiéra konceptu PanAmericana
14. září byl ve Frankfurtu odhalen koncept Multivan PanAmericana. Jde o vůz, který by se měl pohybovat na hraně mezi offroadem, lehkým užitkovým vozidlem a pohodlným cestovním vozem s uspokojivým výkonem. Na co se tedy v případě této limitované edice můžeme těšit?
PanAmericana se zaměřuje na to, aby byla úspěšná a konkurenceschopná hned ve třech odlišných segmentech. Chystá se prosadit se na poli offroadů, středně velkých dodávek a cestovních vozů s nadstandardní výbavou. Nejedná se rozhodně o nízké cíle, velkou výhodu ovšem představuje skutečnost, že všechny tyto přednosti si můžete dopřát v jednom vozidle.
Na první pohled můžete PanAmericanu od sériového Multivanu rozeznat podle stejnojmenného nápisu na zádi a na B-sloupku a stylového červeno-černého pásu lemujícího boky vozu a mřížku chladiče. Sportovní vzhled podporují rozšířené boční prahy a litá kola. Odhodlání opustit zpevněné komunikace prozrazuje kovový kryt spodní části vozu, který je protažen až k rámečku SPZ a je tak z čelního pohledu viditelný.
Interiér vozu ladí s vnější bílou barvou (Oryx White) karoserie. Design sedaček je vyveden do dekorativních pruhů mixujících bílou barvu s odstínem karbonu. Čalounění sází spíše na tmavé barvy, má působit tvrději, dominují bílé stehy. To má podtrhnout robustní charakter vozu. S tím korespondují také kovové pláty v podlaze místo koberce v části pro pasažéry.
Tohle auto bylo navrženo pro motorkáře, kteří chtějí svoje silné stroje převážet pohodlně na dlouhé vzdálenosti. Proto je vůz opatřen také elektricky ovládanou nájezdovou rampou a interiér je doplňen o strategicky umístěné úchyty, k nimž je možné motocykl přikurtovat pro bezpečnou přepravu.
Základní technické údaje:
Název:
Multivan PanAmericana Edition (koncept)
Rozměry:
- délka: 4 904 mm
- šířka: 1 904 mm
- výška: 1 990 mm
- světlá výška: 178 mm
- rozvor: 3 000 mm
- přední nájezdový úhel: 21,8°
- zadní nájezdový úhel: 16,2°
Pohon:
- permanentní pohon všech kol 4MOTION s mechanickou uzávěrou zadní nápravy
- 2.0 TDI BMT (EA288), 150 kW/204 HP (maximální točivý moment 450 Nm při 1 400 – 2 000 otáčkách)
- 7-mi rychlostní DSG převodovka (DQ500)