Koncern hlásí překvapivé změny
Před několika hodinami jsme z oficiálních komunikačních kanálů značky Volkswagen obdrželi velmi zajímavou tiskovou zprávu. Na tuto zprávu však bylo uděleno informační embargo, které platí do dnešní půlnoci. Tento dodatek obvykle obsahují zprávy, ve kterých se značka chystá ohlásit nějakou bombu. Třeba odhalení nového modelu…
Odhalení nového modelu. Tak tomu by v dnešní době neuvěřil asi nikdo. Nová Caddy byla odhalena nedávno, Amarok zrušen bez náhrady a plnohodnotné nové Téčko je zatím daleko (update 6.1 je stále žhavá novinka).
Jak asi tušíte, oznámení, které se Volkswagen chystá v nejbližších hodinách učinit (pravděpodobně online na všech dostupných sociálních sítích), má ryze negativní charakter a týká se aktuální situace kolem koronaviru. Ode dneška tak vejde do obecného povědomí fandů aut nový termín: „covid-gate“.
V důsledku šíření viru COVID-19 a především kvůli značným restrikcím, které byly (nejen) na automobilový průmysl uvaleny, rozhodl se Volkswagen takřka ze dne na den úplně utlumit výrobu automobilů! V současnosti největší automobilový koncern na světě provozující více než 120 továren po celé planetě aktuálně podle Herberta Diesse, šéfa představenstva koncernu, týdně tratí neuvěřitelné 2 mld EUR (přibližně 55 mld Kč). A to je neudržitelné nejen dlouhodobě – pro Volkswagen bohužel tato bilance znamená nutnost jednat okamžitě.
Odstávky ve svých továrnách tak hodlá využít k rychlé přestavbě výrobních linek a začne se plně soustředit na svůj dosavadní nejúspěšnější produkt – currywurst. Párek.
Možná vám to na první pohled také přijde jako vtip, ale pokud se nad celou věcí zamyslíme hlouběji, dává to perfektní smysl a pravděpodobně jde o jedno z nejlepších rozhodnutí, které Volkswagen za poslední dekádu udělal. Legendární currywursty jsou beztak hodnoceny jako nejkvalitnější výrobek, který z produkce německého koncernu v posledních letech vychází.
Lze očekávat, že Volkswagen v rámci takto radikální restrukturalizace výroby bude chtít aktivně využít stávající technologie, do jejichž vývoje investoval nemalé finanční prostředky. Jednak proto, aby minimalizoval ztráty, jednak proto, že i v uzenářském průmyslu se chystá stát se světovým technologickým lídrem. Zatím bylo potvrzeno využití dvojitého vstřikování močoviny do párků kvůli náročným výrobním normám a obdoba asistenta pro jízdu v pruzích by měla zajistit dokonale rovný tvar currywurstu. O využití dalších technologií můžeme nyní pouze spekulovat, ale očekáváme, že v nejbližších hodinách toto téma budou probírat odborné automobilové weby po celém internetu, takže nechme tyto spekulace jim.
Dalším zásadním argumentem, který hraje ve prospěch tohoto rozhodnutí je i skutečnost, že Volkswagen může i nadále zůstat u své zelené politiky. Tu v posledních letech prosazoval zejména velkým tlakem na vývoj elektromobility, v uzenářském průmyslu ji může jednoduše nahradit technologií tzv. „zrání“.
Tato technologie je na rozdíl od vývoje elektromobilů mnohem levnější, je prověřená tisíciletími zkušeností a je dlouhodobě snadno udržitelná. Navíc je bez větších investic naprosto snadno dostupná v běžných domácích podmínkách. K dostání tak bude kromě tradičních světlých párků a párků uzených také varianta párků zelených (při dodržování správných postupů technologie „zrání“, bude možné zelené párky v domácích podmínkách vytvořit i z párků světlých a uzených). To je například v automobilovém průmyslu prakticky neproveditelné – benzínové a dieslové automobily přestavět na elektromobil s využitím toho, co máte ve spíži, zatím nedokázal ani Láďa Hruška.
Aby Volkswagen opravdu dokázal minimalizovat ztráty na minimum, bude důležité rozhodnout, jak naložit s dosud vyrobenými automobily. I tady se však ukazuje nová strategie značky jako dobře promyšlená a nás nutí k domněnkám, že byla plánována již mnohem dříve. Vzhledem k tomu, že podstatná část současné produkce vozů značky Volkswagen stejně bez využití končí na parkovištích, rozhodlo se marketingové oddělení značky vytvořit k první objednávce akci 1+1 (k jednomu párku dostanete jeden vůz ID.3). Vzhledem k tomu, že ID.3 nefungují jako pojízdná auta, mohou stále dobře posloužit jako ideální prostředí pro domácí zrání párků a „zelená politika“ automobilky tak konečně bude mít smysluplné využití pro běžného řidiče.
Jak tohle dopadne, to nemáme tušení. Budeme nyní hlídat všechny novinky ke „covid-gate“ a průběžně vás informovat. Do té doby si užijte příjemný aprílový den.