Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 04. kvě 2010 23:30 #41701

  • PAKO
  • Avatar uživatele PAKO
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 270
  • Obdržená poděkování 0
nebo si puč tu pojízdnou židli bez kabiny ,sílu má jak 1a půltuna jen došáhne o pár desítek cm míň... hezky nacouvej do autí nech otevřený dveře a lžíci položíš na fošnu co zapasuješ pod bagřík :mrgreen:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 16. lis 2010 08:50 #55310

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 728
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 55
U nas je mi už jasný dle vyjádření viz. příloha
Ale jak je to v zahraničí ....odstaví mě když budu mít oprávnění B+E s prázdnou soupravou obsahující T4 celkovou přípustnou 3000Kg + vlek s celkovou přípustnou 1100kg.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 16. lis 2010 15:40 #55323

V Němec už mě kontrolovali několikrát a to souprava: T4 + vlek celková 2000kg a mám řp.sk.B+E a v pohodě.Vlek byl jak prázdný tak i naložený.Kontrolu mám za sebou cca 5x určitě.Spíš je zajímá techn.stav a hlavně jak je upevněnej náklad.Na to obzvášť pozor.Já jsem na tohle punťa a tak jsem dokonce i dostal od nich i pochvalu ;) Prostě cca deset kurtů na různý náklady vozím stabilně v autě pořád.
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 16. lis 2010 15:53 #55325

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5 Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
I na kurty pozor, je na nich rok výroby a neměly by být starší, tuším, 2 let.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 16. lis 2010 16:09 #55328

  • tdiracing
  • Avatar uživatele tdiracing
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 491
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 3
Kurty nesmí být poškozené mechanicky a je na nich pouze vyznačená homologace.žádné časové omezení tam není.Ty by si byl přísnější než FIA a ta dává 5 let na pásy a sedačky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 16. lis 2010 16:52 #55334

Tak, tak a taky nesmí být volné konce, ale pěkně zatočené. Na německé TV byl o tom dokonce dokument, co všechno může způsobit volný konec kurtu #-o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 16. lis 2010 20:04 #55361

Kurty nemaj žádné omezení jen musejí být pohledově v poho a se štítkem.Ale taky hodně zkoušej napnutí kurty!!!!!!!!!!! :idea:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 22. bře 2011 17:38 #68721

Ahoj.
Měli jsme v práci školení řidičů a já se ptal na tohle téma. Školící mi na rovinu řekl, že výkladů je víc, že nelze jednoznačně odpovědět. Prostě jedna vyhláška se překrývá s druhou a záleží na posouzení policisty. Takže kdo tuhle vyhlášku nebude umět vysypat z patra-má smůlu.
Takže teď nevím, buďto je pan školící na prd, nebo je tady pěknej chlív. Asi si půjdu raději udělat E d:_(
C už mám.
Multivan 2,4D 95 Syncro

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 22. bře 2011 18:45 #68731

  • tdiracing
  • Avatar uživatele tdiracing
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 491
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 3
můžu tě uklidnit pan školící ví prd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 22. bře 2011 18:47 #68732

  • Tygr
  • Avatar uživatele Tygr
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 0
Hlavně že za to berou peníze že?
Tygrbus T3 1.6 TD Multivan
Foto na http://www.tygrlibodrice.rajce.net

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 22. bře 2011 20:46 #68752

  • Tinter
  • Avatar uživatele Tinter
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 46
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
tak kdyz jsem pred par lety s kamaradem zacal vozit auta z nemecka tak me tak vydesil a naockoval ,ze souprava je nad 3500kg tak jsem si radsi udelal C a C+E. Jak tak ctu tak to mam zbytecne, ale co hodit se to může. :-) ) ani ty auta uz nevozim, leda bych si obcas podval zaprahnul za multaka z nostalgie :-) .
T5 Multivan 1.9 TDI / 2006
T4 Multivan 2.5TDI 75kw/1999 - bohužel zemřel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 07. srp 2011 08:39 #77540

  • Chorche
  • Avatar uživatele Chorche
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 2232
  • Obdržená poděkování 2
http://ridicske-prukazy.info/ridicske-o ... uprav.html
Řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdních souprav
stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav, vydané pod. č.j. 120/2006-160-LEG/1 ze dne 16.10.2006


S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :

Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.

Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).

Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 07. srp 2011 16:21 #77551

  • Sali
  • Avatar uživatele Sali
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1280
  • Obdržená poděkování 0
To vypada dobre. =D> Jen bych potreboval objasnit,ktery vyraz v technicaku supluje "pohotovostni hmotnost." Ja tam mam bud-Provozni hmotnost1760kg a nebo nejvetsi technicky pripustnou,povolenou hmotnost 2700kg.Osobne si myslim,ze pohotovostni hmotnost =provozni hmotnost,muzete mi to nekdo potvrdit?
VW T4 long 75kw


VW Tpinkclub

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 07. srp 2011 17:02 #77560

  • Chorche
  • Avatar uživatele Chorche
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 2232
  • Obdržená poděkování 2
1760 auto vazi s plnou nadrzi a a 2700 kg je to i s nakladem (tudis muzes tahnout vlek 940 kg coz se da i koupit peknej karavan pro 3-4 osoby


aspon si to takto vykladam ja

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Řidičské oprávnění na vlek a povolená váha vleku. 08. srp 2011 19:44 #77619

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Chorche:

Skupina B: EDIT,VYMAZÁNO,VIZ PŘÍSPĚVEK NADEMNOU OD Chorche...

Skupina B+E :

Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Auto1.
Vygenerováno za 0.243 sekund

Login