jj. máte pravdu ve všem.
K myšlence a k postavení mě vedlo pár zbytečností v garáži, potřeba otestovat mojí baterku, zkušenost s CCA proudem a A/hod., volný čas a hlavně kritický nedostatek peněz.
CCA Cold Cranking Amp mě dost potrápil na Novém Zélandu. Nemají tam Evropské autobaterie a ani značeni v A/hod. jen CCA.
Něco o CCA najdete na:
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... anking_amp
Taková hodně unavená zélandská baterie sice nastartuje auto v pohodě, ale stačilo zapomenout rozsvícená světla cca 20sec. a auto už ani neškytlo. Zato na poprve otocit klickem tak starter tocil motorem jak nova baterka teda prvnich 5sec. ,ale do te doby motor chytil.
A/hod ....to vsichni vime proud 1A po dobu xxhod.
Moje auto po návratu a s 3 roky starou 80A/hod. origo baterkou vykazuje divný starty. A chěl bych přijít na to proč. Bracha mi jednu zimu nechal v -20°C vybitou v autě sic par dni ale...
Teď mi auto dela to že první cold start. otočí první otočku motorem jako s vybitou baterkou a pak se roztočí a během 2-3 otáčky chytne. pak už startuje úplně v pohodě.
Jelikož mam příhřev jako nezávislé tak jsem ho zkoušel nahodit a nefunguje, sice se rozjede, zapálí ale během 1 min. se vypne a odvětrá. s připojenou nabíječkou běží OK.
Po testech mého výtvoru na staré baterce jsem přišel na to, že i stará mrcha dokáže dát na první počin dost Ampér, ale hned to spadne na nižší hodnotu. Což by odpovídalo co píšou v tom článku o CCA proudu.
Já proste jen nevím na kolik Ampér ty vaše mašinky zatěžují ty baterky a kolik ještě musí být napětí na baterce aby vám diodky svítily zeleně
Jak to vypada jsem nahral na
http://www.youtube.com/watch?v=fnzkTllm_Bc
ale nekamenujte mne
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N