Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE?

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 09:51 #131438

Ahoj nadšenci VW,

mám dotaz a protože v okruhu mých známých se rozvířili kdejaké názory zkouším širokou veřejnost.

Jak je to s řidičským oprávněním pro táhnutí vozíku bržděného jednoosého v německu? Mám totiž doma VW Caravelle a k tomu přívěs na 2 koně a v CZ mi staci B+E a do německa že bych musela mít C+E! to se mi nějak nezdá :?

Máte s tím někdo zkušenost?
Předem díky za vaše příspěvky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 09:58 #131439

  • smrk
  • Avatar uživatele smrk
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 609
  • Obdržená poděkování 9
to je blbost... B+E je v poho.
V lednu tohoto roku doslo k novelizaci (aby se to sjednotilo s evropou).
Ale kdyz mas BE tak bud klidny..to platilu uz i pred tim stejně

Transporter T5 2,5tdi 96kw 2004
VW Passat 1,9tdi 2001

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 09:58 #131440

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
B+E. Akorát tedy nevím - přívěs na dva koně a jen jedna osa? To je nějaká divočina...........
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 10:35 #131441

Takhle jak je to na tom obrazku :) me se to nezda divoky :)

hardcore uz je Dodge RAM s trailerem, ale to uz je fakt na Cecko...

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... EwAw&dur=1

ale me prave jedna pani z autoskoly nuti si udelat Cecko, ze pry to do nemecka byt musí i pro souprava VW a vozejk do 3,5t

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 10:37 #131442

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Ne, já píšu že divoké se mi zdá být fakt, že píšeš o jednoosém přepravníku. Dva koně - cca 1200 Kg + samotná váha vleku - to přece nemůže být na jedné nápravě.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 10:45 #131443

Jeee promin :D blba jak ponožky ma to samozrejme napravy 2!!!! :oops:

Ale stejne B+E jsem jezdila do dnesnich dnu uplne v pohode...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 10:50 #131445

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
A jezdi v klidu dál..................
Akorát váha vleku dle TP nesmí být víc než máš uvedené na tažném, ale to asi víš. Znám totiž přepravníky, které mají celkovou 3000 i 3500 Kg.
Ve Tvém případě - T4 - tedy 2.000 na kouli, takže aby přepravník měl také max. 2.000 Kg v papírech. Po tom Němci jdou hodně.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 11:22 #131446

Takže s nečím takovým:
http://www.privesyjelinek.cz/privesy.php

ja jsem si to myslela že jdou hlavně po papírech a když mám v papírově odpovídající sestavu tak mi můžou akorát zamávat.

právě názor zmíněné autoškoly mně rozhodil... že by léčka na klienty? :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 11:36 #131447

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
já mám pocit , že v některých autoškolách sami neví, jak to je

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 09. pro 2013 13:48 #131451

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Akorát si dej pozor, aby Ti tam půjčili vlek s celkovou hmotností 2.000 Kg.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 15. pro 2013 13:49 #131816

Ládíku, nemáš tak docela pravdu...
Je pravda, že nesmíš překročit povolenou celkovou váhu soupravy vozidel a taky nemůžeš řídit vozidlo o vyšší nominální celkové hmotnosti, než řidičské oprávnění, ale tažené vozidlo pouze NESMÍ překročit svou AKTUÁLNÍ HMOTNOSTÍ maximální povolenou nosnost (zatížení) tažného zařízení.
V případě kamionu by totiž v tomto případě překročil prakticky každý, jelikož povolená celková váha návěsu je obvykle 36.000kg a váha tahače se pohybuje kolem 7.000kg, což by dávalo celkových 43.000kg a už z principu by tedy skoro každá souprava nákladního vozidla včetně přívěsu(návěsu) překračovala o 3.000kg a to už je poměrně závažný přestupek na hranici obecného ohrožení... Plyš
vwTrosenclub
jeden z plyšů...

VW T5 TDi multivan ještě normální motor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od JK.Plys.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 15. pro 2013 14:38 #131817

  • bazilisak
  • Avatar uživatele bazilisak
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 601
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 2
No tak u kategorie N3 je to všechno trochu jinak, tam může táhnout vozidlo které váží 18t přívěs 24 t a taky situace, kdy na vnitru může být souprava u nás o 5ti nápravách 43 t a o šesti nápravách 48 t , tak ven mimo čr může jen souprava 40t atd atd .
Docela dobře o T+přívěs je to popsáno tady ... <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.transporterclub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=650 ">viewtopic.php?f=10&t=650<!-- l -->
foto zde : http://mapurka.rajce.idnes.cz/VW_Multiv ... _4_Motion/
T5 Multivan TDI 4Motion
Škoda octavia 66 kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Tcko a jednoosy prives, jak je to v DE? 28. pro 2013 16:54 #132496

  • Jarda
  • Avatar uživatele Jarda
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 136
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 9
Výklady současných předpisů jsou trochu zmatené. Mám dojem, že od ledna 2013 musíš vlastnit k řízení soupravy těžší než 4250kg řidičák skupiny C+E.
Příklad mám T5 kde celková hmotnost je 3200Kg a k tomu můžu na ridičák B+C táhnout vlek o celkové hmotnosti 1250kg.Vlek o celkové hmotnosti do 750kg nemusí být bržděný a taky nemusíš vlastnit řidičák na E i když přesáhneš celkovou váhu soupravy přes 3500kg.( přiklad auto celkově 3500kg + vlek 750kg = 4250)
Ale když přesáhneš celkovou hmotnost soupravy 4250kg měl bys vlastnit řidičák C+E. Možná tam je ještě rozdíl v které době jsi získal "E", tuším 19.1.2013 je hranice, ale dohaduj se s poldou v Německu. Proto možná radí autoškola při tažení vleku pro dva koně vlastnit CE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.153 sekund

Login