Přechodně se loučím jakožto krabičkář. Včera dopoledne jsem prodal H1 u Peugeot-Hyundai Domanský v Praze na Lužinách protiúčtem. Tím se uzavírá po 28,5 letech dlouhé období, kdy jsem používal kontinuálně korejské vozy. (postupně Daewoo a Hyundai). Tedy tak, že alespoň jedno z mých aut bylo z Koreje. Je to dlouhá doba, pořádný kus života. No a důvodem je to, že Hyundai nenabízí v dodávkách rozměrovou variantu, kterou potřebuji. Standardní H1, jak jsem si ověřil není pro caravaning tak úplně dostatečně velká pro spaní 3 lidí, jakkoli jsem jí takhle používal 12 let a H 350, která by jinak vyhovovala je zase moc vysoká, takže se mi nevejde výškově do garážových vrat, tady jsem limitovaný výškou 232 cm. Bohužel nějaké mezivarianty provedení H1L2 nebo H1L3 Hyundai nemá. No a u VW T byl podobný problém a k tomu přišly důvody i cenové. 3 místná WV T6 s potřebnou výbavou hodně nad 800 tis., Ale rozměrově mi vyhovoval spíše Crafter, ale ten se dodává s nejmenší výškou 252 cm (tedy pokud pamatuji správně) a ten zase nenacpu výškově do vrat garáže.
Prodej H1 ale souvisí daleko více s tím, že kluk, kterého mám ve své péči po rozvodu vyrostl natolik, že se tam dozadu v té H1 / 6 VAN spolu opravdu dost nevejdeme (bývalka mívala 1,5 metru, tam problém nebyl), navíc mi v tom H1 nechtěl jezdit, protože prý je pro něj to auto plné vzpomínek na rodinu, jezdil v tom od narození, je mu 11.
A tak jsem provedl výběr nového vozu a v současné době mi vyšel nejlépe Peugeot Boxer 3000 Blue HDi 130 HP v provedení H1 L2 se zárukou 5 let. Dostal jsem brutální slevu na nový vůz.
Cena včetně úprav vč. DPH ceníková činila 892,3 tis. Kč. a po slevě 609,5 tisíce, takže sleva je 282,8 tis. Kč. Jedná se o třímístný vůz, je o cca 25 cm širší než H1, takže jsou tam 3 plnohodnotná sedadla a ne jen jedno užší-pomocné jako v H1 (anebo ve VW Transporter). Do vozu jsem v rámci té ceny objednal nezávislé topení Webasto, vyhřívající zadní obytný prostor i kabinu, obložení stěn ložného prostoru překližkou, dřevěnou podlahu s protismykovým povrchem, elektrickou přípojku na 230V se zásuvkami v obytném prostoru, takže základní infrastrukturu pro karavaning budu mít už z výroby, i když úpravy bude dělat fy Hagemann. Bude to velmi slušně vybavené, ale až na klimatizaci, kterou jsem výslovně odmítl, tato věc mi nesmí domů. Zatímco v H1 byl obytný prostor 162 x 162 cm, tady bude 187x317 cm. Neboli když pojedu sám, budu ležet na posteli 187x160 cm, ve dvou pak na jednoho připadne 187 x 90 cm a ve třech 187x53 cm, neboli spát se dá buď podélně, nebo i příčně.
Motoricky je moderní, má nový motor 2,0 pro Euro 6, dodávaný rok a zatím jsem na něj nezjistil vůbec žádné negativní reference na netu. Dělá se to v Itálii a je tu unifikace s Citroen Jumper a Fiat Ducato. Vůz mi dodají na přelomu března a dubna 2018.
Za H1 jsem moc nedostal, pouhých 70. tis., ale je to součástí politiky prodejce, raději dá brutální slevu na nový vůz, takže ta sleva pokrývá i jakýsi spread mezi prodejní cenou starého, jeho dosažitelnou cenou a cenou nového vozu. Neboli kdybych nedával protiúčtem starý vůz, sleva by asi byla nižší.
Podrobnější informace zde:
www.peugeot.cz/modelova-rada/vyber-vozu/...tm_term=boxer-furgon