Před pár týdny jsem Vám ve videu naznačil, že Transporterclub se musí změnit, aby mohl dál pokračovat tak, jak jej známe nyní. Rozpoutala se kolem toho velká diskuze a já jsem za ni rád. I zpětně nám ukázala řadu věcí, s nimiž je potřeba se vypořádat a pomohla nám udat směr, kam pokračovat dále.
Cítím potřebu zopakovat, že ač je Transporterclub moje srdcová záležitost už deset let, nejsem schopen ji dotovat stejným způsobem i nadále. Prostě už se nedaří, jak se dařilo dříve a já už si tak velkého koníčka nemohu dovolit držet.
Podnikli jsme kvůli tomu některé kroky, z nichž se některé ukázaly jako chybné. Špatně jsme si vyhodnotili s Ondrou naši anketu a nastavili členství zřejmě nešťastně vysoko. Nejsem neomylný a dokážu přiznat chybu, a proto i na základě další debaty a Vašich názorů jsme se jej rozhodli snížit na 490 Kč za rok. Novým členům chceme naopak vyjít vstříc a členství pro první rok jim zůstane zachováno na 365 Kč (bez příplatku za vydání karty).
Kdo již zaplatil vyšší částku, dostane peníze samozřejmě zpět a o této změně bude informován Ondrou mailem!
Na příspěvcích od Vás je existence clubu v tuto chvíli bohužel stále ještě závislá, proto je nemůžu zrušit zcela, nemohu je ponechat ani beze změny v původní výši. Chceme však přinést do clubu více peněz i z dalších zdrojů. Jedním z nich budou reklamy, kterými oblepíme naše forum. Bohužel. Avšak zdá se to být nevyhnutné. Aby tyto reklamy peníze vydělávaly, musí být vidět, proto ještě důkladně promyslíme, zda je budeme skrývat např. platícím členům. Dalším bude zpoplatněný reklamní prostor pro naše partnery.
Smyslem debaty posledních několika týdnů nebylo jen představit Vám plán na zdražení příspěvků a tím skončit. Vyhodnotil jsem si i další Vaše podněty, které se týkaly především clubového auta a naší kanceláře, potažmo Ondry samotného.
Clubové auto. Už to bylo řečeno. Nebylo ani korunou placeno z peněz Transporterclubu, byla to moje vlastní investice. Polep pak v rámci 10. Transportersrazu celý dotovaly VW Užitkové vozy. Dnes si neumím představit auto nemít. Však tu bylo i před tím. Byla tu bílá T4, tu jsem kupoval také a po jejím původu se nikdo neptal. Vždy je potřeba dovézt na srazy vybavení a nemůžeme se spoléhat na ostatní. Nikomu se nebude chtít, např. ze středních nebo západních Čech jet před srazem do Brna a zpět s lavicemi, stany, grilem a po skončení srazu toto vše opět odvézt zpět do Clubové kanceláře. Někdo odřekne, zpozdí se, nevejde se, nebude chtít zablácené mokré stany cpát do svého auta...
Nehledě na skutečnost, že clubovým autem jezdí Ondra na jednání i s importérem, jednotlivými dealery, jezdí na jednání do firem, kde se snaží zařídit další slevy pro naše členy. Náklady na udržení auta jsou myslím rozumné vzhledem k tomu, jak clubu slouží...díky polepům také jako reklama.
Clubová kancelář a Ondra. Na otázku, proč vlastně potřebujeme držet kancelář a zaměstnance, už jsem též odpovídal, ale rád se k tomu vrátím a zároveň představím i další zásadní změnu. Finanční nároky jak na plat Ondry, tak na nájem kanceláře se nyní sníží. Do kanceláře posadím dalšího člověka, který bude pracovat společně s Ondrou i na jiném projektu. Nájem i plat tak budou spolufinancovány jinak a clubovému rozpočtu se tak výrazně uleví. Ondra tu pro Vás při tom bude stále v kanceláři k dispozici, jak jste zvyklí. Budu ho jen úkolovat další prací. Kancelář tak zůstane zachována v současné podobě a při tom bychom měli výrazně ušetřit. Zároveň musím i připomenout, že máme dost clubových věcí - mimo již zmiňované stoly, lavice, gril, bannery, také trička a další předměty. Kam bychom toto vše dali, kdybychom neměli vlastní prostory? Umíte si třeba představit, jak to tady vypadá před hlavním srazem? Těch věcí, které se sem soustředí - trika, věci do tomboly, samolepky, letáky...
Kancelář byla z mého pohledu krokem vpřed. Je to zázemí pro další práci a rozvoj clubu, stejně tak jako člověk, který se tomu věnuje naplno. Brigádnická výpomoc nebyla dostatečná, pár hodin týdně se ukázalo jako málo, bylo to neefektivní.To už máme vyzkoušené, to už máme za sebou a nechceme tuto chybu opakovat. Ondra denně řeší desítky mailů, zprostředkovává clubákům třeba komunikaci s konkrétními lidmi od importéra, je Vám k dispozici takřka neustále, protože jak vím, služební telefon nevypíná. Snaží se pro club najít partnery se zajímavou nabídkou pro Vás, podílí se na organizaci srazů. Velký Transportersraz by se bez člověka, který nad jeho přípravou sedí od rána do večera několik měsíců nikdy nemohl uskutečnit... Na venek se to špatně hodnotí, protože za ním nezůstávají postavené domy ani opravená auta a ani další hmatatelné věci, ale třeba i to, že srazový kalendář akcí se stále rozšiřuje a chystají se další novinky, je dokladem toho, že club svoji základní funkci plní.
Tímto příspěvkem jsem Vám tedy chtěl představit základní změny, které se týkají Transporterclubu v roce 2015. Snažil jsem se nalézt kompromis mezi udržením clubu tak, jak jej znáte a konstruktivními připomínkami od Vás. Racionalizovali jsme naše výdaje (kancelář + Ondra), posílili zisky (reklama) a vyšli vstříc negativní reakci na zvýšení ročního poplatku za členství (především pro nové členy, protože věříme, že stávající nemají důvodu odcházet). I když se tu objevily opačné názory, Transporterclub by tu měl být a je pro Vás, ne pro mě.
I zde je prostor k vyjádření Vašeho názoru. Já Vám děkuji i za Vaši trpělivost...jak jsme naznačil po zveřejnění videa, nechtěl jsem dělat žádná uspěchaná opatření a z předchozí diskuze jsme si vzali námětů myslím mnoho. Děkuji Hafa