Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Stavba přívěsu z T4

Stavba přívěsu z T4 23. úno 2019 17:29 #190827

  • Blecha
  • Avatar uživatele Blecha
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 3
  • Karma: 0
Ahoj, nemá tu někdo zkušenosti s výrobou přívěsu z Transportéru. Válí se mi doma druhý long Téčko s dokladama a zkusil bych udělat obytňák. Nemáte nápady, rady hlavně s technickou, pojištěním a evidencí, s připojením tažné tyče, topení, brzdění a vůbec jakýkoli nápad či kontakt. Díky Lukáš

f710c0ffce6b7806cd4b290b460554b8.jpg
Poslední úprava: 23. úno 2019 18:15 od Vendys.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 23. úno 2019 18:16 #190828

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2721
  • Obdržená poděkování 162
  • Karma: 35
Myslím, že místní člen Kumi má takový přívěs.

TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Blecha

Re:Stavba přívěsu z T4 26. úno 2019 07:45 #190864

  • Blecha
  • Avatar uživatele Blecha
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 3
  • Karma: 0
Díky, zkusím kontaktovat

Odesláno z mého Lenovo K53a48 pomocí Tapatalk
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 26. úno 2019 09:23 #190867

  • Vit5
  • Avatar uživatele Vit5
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 317
  • Obdržená poděkování 40
  • Karma: 4
Ahoj na stavbu vozejku potřebuješ továrně vyráběnou nápravu s typovým listem,podle toho jestli je nebrzděná a nebo brzděná,tak ještě nájezdovku s typovým listem,měl by stačit jednoduchej výkres s rozměrama a někoho s průkazem svářeče,kdo by ti to "svářel".
Taky jsem koketoval s myšlemkou postavit si obyč. nákladní přívěs,ale v komponentech to vychází dražší než když ho koupíš hotovej.

Ještě mě napadaj poláci,tam se dá postavit cokoliv na papíry,jeden čas bylo na youtube video stříbrný T4 ultra long se 6 kolama a 2osým přívěsem z T4. tady:https://www.youtube.com/watch?v=KRbYwp4AyLc

Nejlepší je dojít se zeptat na STK a registr vozidel,měli by ti říct přesný požadavky,protože přívěs si můžeš postavit i svépomocí,tak jak se to dělalo kdysi za vlády jedné strany
Caravelle T5 128 kW 4Motion
VW T4 2,5TDI bus prodáno snad do dorých rukou
Tenére 2011 :-) ji
Poslední úprava: 26. úno 2019 09:27 od Vit5.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 26. úno 2019 18:52 #190883

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 68
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Ten polskej vypada nebrzdenej a teda podle mne dost nestabilni konstrukce, pri ty vejsce a maly delce bych myslel ze V-oj bude dobrej napad.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 31. bře 2019 12:36 #191465

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 327
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: 5
Vit5
Vozík jsem si stavěl sám.... Použil napravy co jsem odmontoval ve šrotu.... Byly to sportjacht. Jelikož dělám drobně zámečnickou výrobu tak materiál nebyl problém....
Původně jsem chtěl vlek koupit ale kvůli požadavkům na rozměry jsem šel cestou vlastní výroby.... Otypovani jsem zadal jedné firmě na výrobu přívěsu. Celé to vyšlo o 10 tisíc laciněji než bych to kupoval a to nemluvím o tom že jsem si ještě vyřešil spoustu vychytávek. Dokonce jsem byl takovej dobytek že jsem s tím jezdil na jiné papíry s platnou STK než jsem to otypoval. Pak jsem k mému překvapení dostal STK na 6 let jako u nového.
S myšlenkou udělat si obytnak z karoserie T5 už si pohravam asi 2 roky. Chci trochu cestovat a tak by se malý přívěs hodil a proč si neudělat radost s touto cestou. Rozhodně to ale nejde cestou přivaření oje k uriznutemu autu... Mám to vymyšlené tak že by se z toho vyřezal komplet spodek a udělal by se pod to normálně rámový podvozek s vlekovou nápravou a brzdou. Pak.by se naroubovala ta kastle. Výřezy na kola by se posunuly více doprostřed a přední uzávěr té karoserie by se vyřešil privarenim zadních dveří aby se udělalo stejné zaoblení podobně jako na tom Polskem z videa.
Problém je v tom že to tady v Čechách nikdo neschválí.....
Pokud by měl někdo nějakou podporu třeba v Polsku nebo v Německu .... Pak to tady v Čechách vyrobit , tam někde to schválit a udělat dovoz již schvaleneho přívěsu.....
Vyrobit to problém fakt není.....
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 31. bře 2019 19:33 #191466

  • Dafino
  • Avatar uživatele Dafino
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1591
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 1
S tímhle si taky docela pohráli:
D:_)1 T4 2,5 TDI 75KW 1996 Mazel \:D/ D:_)1 d:_( \:D/
D:_)1 T4 2,4 D 1991 (Šedík) d:_ ( Dříč Umřel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 31. bře 2019 22:25 #191468

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 68
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
mape33 napsal:
Mám to vymyšlené tak že by se z toho vyřezal komplet spodek a udělal by se pod to normálně rámový podvozek s vlekovou nápravou a brzdou. Pak.by se naroubovala ta kastle. Výřezy na kola by se posunuly více doprostřed a přední uzávěr té karoserie by se vyřešil privarenim zadních dveří aby se udělalo stejné zaoblení podobně jako na tom Polskem z videa.
Problém je v tom že to tady v Čechách nikdo neschválí.....

Uplne bych tenhle plan nezatracoval. Z vlastni zkusenosti vim, ze co urad, to nazor. Nejsou vsude prudici, co hledaji zpusoby, jak to nejde, jsou i urady, kde je zajima akorat par zakladnich veci, jako je homologace naprav a svarecskej prukaz nekoho, kdo se podepise pod vyrobu podvozku, potazmo karoserie a pokud to projde pres technika na STK, nemaji s tim problem.

Edit: A co takhle vyrobit plochej nakladni vlek a tu kastli na nem mit "jakoze" nalozenou?
Edit2: OK, svetla jsou problem. :-(
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Poslední úprava: 31. bře 2019 22:34 od Viky_CZ.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 01. dub 2019 10:15 #191472

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 327
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: 5
S tímhle nápadem už jsem si taky hrál.
Světla bys asi úplně problém nebyl mohla by se tam udělat vyndavací rampa která by se tam dávala jenom na technickou.
Jde spíš o to jak by se k tomu postavili příslušníci když tě chytnou.

u tý vlastní homologace nevím jakou máš zkušenost ale já hroznou.
Chtěli po mně typové listy všech podvozkových dílů, dále samozřejmě výpočet těžiště a výpočet únosnosti všech prvků., Protokoly o shodě všech továrních dílů, no prostě mazec.
Jak jsem o tom o víkendu Google všechny možné informace tak jsem se dostal k pánovi který si to skutečně doma sám vyráběl a po neúspěšném schválení to vyřešil tak že se mu povedlo sehnat papíry na obytný přívěs podobných rozměrů tak to postavil na ně.
Nakonec mu ho ukradli a nikdy se nenašel což je zvláštní protože takový přívěs se jen tak nepřehlédne.
Já bych se do té stavby klidně pustil ale prostě dělat něco s nejistým výsledkem se mi úplně nechce.

Ten přívěs na tom videu výše je boží Jak si tam vyhrál i s těma bočníma dveřma....
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 01. dub 2019 22:26 #191484

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 68
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Delal jsem lodni vlek, coz bylo pomerne jednodussi, ale vim o pripadu, kdy na jednom uradu stavba vleku neprosla, tak o stavbu pozadal kamarad ve vedlejsim okresu, a cely to postavili na papiry tam.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 02. dub 2019 09:47 #191489

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 327
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: 5
Hm tak to je zajímavá zkušenost...... To by se to třeba dalo realizovat. Já zatím sháním karoserii....za nějaké nepatrné peníze.
Moje vize by byla jen pohodlné spaní pro dva a kuchyňka se dřezem a vařičem
Nevím jak dopadne hmotnost..... Nemam vůbec představu kolik ta kastle bude vážit.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG
Poslední úprava: 02. dub 2019 09:50 od mape33.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 02. dub 2019 21:11 #191495

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 68
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Skoda 120 ma 200kg plechu, tak tohle bych tipoval tak na 300, s oknama mozna 400?

Kazdopadne nejaky ty Polaci meli nebrzdenej vlek se dvema napravama. Napravu s kolama mas tak 70kg jednu... takze ten zbytek nemohl mit v zadnym pripade pres 600kg, jinak by se nevesli.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Poslední úprava: 02. dub 2019 21:14 od Viky_CZ.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 03. dub 2019 08:07 #191500

  • Mek
  • Avatar uživatele Mek
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 114
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 1
Mám nebržděný 2 osý 4 m plato s maximálkou 750 kg. To by asi jako základ šlo
VW T5 Multivan long 2.5 TDI 128kW
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 05. dub 2019 06:57 #191528

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 327
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: 5
Mám úplně stejně ..... Vlek nebrzdeny dvouosý do 750kg... Korba sklapecka a bez hydrauliky má skoro 300 kg.
Takže s tou hmotností je to stejně na brzdenej.
Jenže vzhledem k manipulaci je samozřejmě lepší jednoosý. Takže připadá v úvahu náprava brzděna na 1500 kg....
Zatím je to hodně v myšlenkách a počítání.....
Největší nejistota je v tom schválení.to musím ještě nějak poptat.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Stavba přívěsu z T4 05. dub 2019 16:42 #191535

  • Viky_CZ
  • Avatar uživatele Viky_CZ
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 68
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Bylo mi receno, ze na nebrzdenej vlek jsou o hodne mensi pozadavky. Udajne by nemuseli ani chtit pevnostni vypocet, jenom staci svarec se spravnyma zkouskama.

Mam jednoosej tovarni karavan 440x210cm (normalne pekny 2+kk) a s vyhazenyma zbytecnostma (jako lednice nebo dvere do loznice) vazi 690kg. Je brzdenej jenom proto, ze ma celkovou hmotnost 850kg. Nevidim duvod, proc by ses s jednou napravou a kastli od T4 nemel vejit do 750kg.

Horsi je vychytat to vyvazeni, protoze co jsem koukal, tak kastle od T4 s puvodni polohou napravy, urizla pred soupacima dverma tlaci na kouli i pres 150kg a to je dost zly.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Poslední úprava: 05. dub 2019 16:45 od Viky_CZ.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.244 sekund

Login