Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: Stavba přívěsu z T4

Stavba přívěsu z T4 05. dub 2019 17:14 #191536

Zkusil jsem si udelat hmotnostni analyzu a vyslo mi toto:

68kg ram U profil 80x40x3 - pocitam 20m, protoze to chce V-oj, ale realne to bude nejspis min
28kg naprava UBR 700-1100 5x112 (aby nam sedela rezerva z T4)
35kg 2 kola 185 R14C 104N 5,5x14 5x112 ET30
19kg preklizka 12mm 1250x2500mm topol (je to shit ale stejne bude zakryta kastli)
15kg odhad elektriky a bijou
165kg na nebrzdeny plato 115x250cm, celkovy delky az 6m

Ze by se "plechovka" nasazena na tenhle podvozek nevesla do 585kg? :woohoo:

Edit: Tedka koukam na rozchod zadni napravy na T4, chtelo by to malinko pridat. Nejspis 1150 az 1200 na uchytech, ale to vahu meni minimalne.

Edit2: Ok, tak jsem nasel 2 napravy u kterych se nemusi ta preklizka ani zariznout, pouzije se 125x250cm. Rozchod skoro dobrej. :-D
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

Stavba přívěsu z T4 05. dub 2019 19:51 #191537

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 393
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 26
No já mám právě obavu že ta kastle půjde do hmotnosti celkem dost. ...... Ale teda představu nemám .... Ve m že třeba kabina od Avie když je to jenom plech tak ji ve třech unesem. Ale to je povl to neni ani ramovany.
Treba ta T5 že které bych to chtěl dělat je sanitka a váží teď podle toho od koho bych ji vzal skoro 1,5 tuny..... Jsou v ní nápravy, motor s převodovkou a sedačka a palubka.... Jinak vykuchano. Obávám se že kdyz to vorezu tak z toho 500 kg neudělám.
No nevím.... Třeba to zvážil blbě.
Pak taky kde je výbava..... Sice se dá udělat lehká ale třeba já počítal i nějakou malou nádrž na vodu a prostor pro Pb flašky.....
No každopádně se mi líbí že tu neuvazuju sám....
Jako udělat to nebrzdeny to by byla pecka.... Hlavně žádné starosti.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 05. dub 2019 20:05 #191538

Jo este bacha.... a muze vubec T4 nebo T5 tahat nebrzdenych 750kg? Ja ze moje T3 ma dovolenej nebrzdenej jenom 600kg.....

Ohledne kastle.... Jediny co fakt znam je S120. Ta vazi cela 850kg a kastle je z toho jenom 200kg (ovsem bez skel).

Otazka je, kolik bys toho z ty kastle pouzil, podle mne zadnich 2.5 metru budou vazit malo, protoze tam nejsou ani nosniky motoru. Navic, abys mohl to posadit na platformu, musis ocistit vsechno pod podlahou a budku vyztuzit spis zevnitr (coz muzes rovnou nabytkem a tim usetris na vaze kastle).

Napadlo mne, ze by bylo vtipny tu kastli zkratit mezi B- a C-sloupkem a nechat tomu predek, tim by v tom vzniklo vic mista a na nastupovani predni dvere, ale to by prave bylo tezky, protoze by tam zustalo predni sklo a skla vazej o hodne vic nez plechova vypln. Takze podle mne by na ten "obytnak" byla nejlepsi budka z prodlouzeny dodavky a odriznout vsechno od B-sloupku dopredu.

Edit: Ted mi doslo, ze ta povolena vaha je celkem jedno, protoze v technicaku se nikdo nedovi kolik ta nalozena bouda vazi! Vlek by mel pohotovostni treba 170kg a celkovou 750kg. Jedine by te museli zvazit.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

Stavba přívěsu z T4 06. dub 2019 10:57 #191542

Na Slovensku maji o 20% levnejsi napravy!
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 16. dub 2019 18:20 #191674

Tak jsem se zacal shanet po ty stavbe brzdenyho vleku.... zacina to byt docela zajimavy. Prej neni mozny, aby mi tu kontrolu delal kdejakej technik STK, protoze se musi delat nejaky testy brzd nebo co.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 18. dub 2019 14:13 #191706

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 393
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 26
Já jsem po besedě s člověkem co přívěs umí stavět na papíry jsem že stavby ustoupil. Je tam spousty úskalí. Světla zadní nelze při schválení použít ani provozovat ty co jsou na autě..... Hrany ,skrytá kola a podobně..ani už všechno nevím protože jsem pak přestal vnímat. Navíc kastle co jsem měl vyhlídnutou majitel sice chce prodat ale chce za ní tyč zlata i když ji má už 5 let na zahradě pod plachtou..
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG
Poděkovali: Viky_CZ

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 18. dub 2019 21:25 #191710

  • Vit5
  • Avatar uživatele Vit5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 415
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 52
Já sem to psal že to není zase taková sranda :whistle:
Caravelle T5 128 kW 4Motion
VW T4 2,5TDI bus prodáno snad do dorých rukou
Tenére 2011 :-) ji

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 20. dub 2019 20:22 #191725

Sranda to neni, ale je dobry aspon vedet co, jak a za kolik.
Muze se i stat, ze to bude drazsi, nez si ten vlek nekde nechat udelat na zakazku, ale to se nedovim, dokud to nezkusim.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 21. dub 2019 13:05 #191736

  • Vit5
  • Avatar uživatele Vit5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 415
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 52
Nejsmutnější je že ti to nikdo neřekne dopředu co projde a co ne,osvětlení to je kapitola sama pro sebe,na STK mají popsáno jak má vypadat osvětlení,odrazky a ostatní.
Základní věc je mít typovéj list od nápravy,ten dostaneš jen když koupíš novou,když bude bezdětná tak typovej list od nájezdový a od všeho ostatního taky a ještě jsou tady normy pro karavany kterejm to má odpovídat ale to už je fakt vážně opruz
Caravelle T5 128 kW 4Motion
VW T4 2,5TDI bus prodáno snad do dorých rukou
Tenére 2011 :-) ji

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 21. dub 2019 13:12 #191737

S osvetlenim jsem se ridil podle tohodle: stk-spara.cz/repository/images/soubory/6...rochure_HELLA_CZ.pdf

Je to celkem prehledny.

Jinak co se tyka napravy a taznyho a typovejch listu atd, to povazuju za samozrejmost. Navic si nemyslim, ze by se to nutne muselo stavet jako karavan, protoze to ve skutecnosti plnohodnotnej karavan neni.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

Stavba přívěsu z T4 21. dub 2019 19:02 #191738

  • Vit5
  • Avatar uživatele Vit5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 415
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 52
To je pravda,každopádně velká neznámá je úředník jak se na to bude divat a jak moc bude ochotnej
Caravelle T5 128 kW 4Motion
VW T4 2,5TDI bus prodáno snad do dorých rukou
Tenére 2011 :-) ji

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 22. dub 2019 09:17 #191749

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 393
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 26
Myslím že úředníkovi to bude úplně jedno.... Ten má kritéria na papíře a pole nich vydá povolení a pak dá jen razítko.
Horší to bude na STK nebo prostě na technické schvalovacce. Tam se někdo špatně vyspí a jedeš s tím do šrotu nebo na zahradu jako kůlna.
K ten nápravám....
Já použil na stavbu vleku nápravy maro.
Jednu jsem měl doma a druhou přivezl že šrotu. Nápravy maro nejsou homologovaný ale jsou schváleny do provozu jako celek s vozíkem. Když jsem nechával můj vozík otypovat tak jsem se obával že to neprojde....
Pán co mi to dělal na to kouká a" říká to je spprtjacht" Ono totiž třeba maro tehdy koupilo nebo dostalo povolení na výrobu těchto náprav na svoje vleky.
Nevím jak to vyřešil ale homologaci udělal.... Zřejmě nějaké typové listy měl.
Takže pak pozor.... Ne na všechny nápravy jsou typové listy k mání..... nebrzdene nápravy maro jsou levný ale bez typového listu.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Stavba přívěsu z T4 22. dub 2019 09:42 #191751

On ten technik ale neni buh, muzes jit jinam.

Mit v poradku papiry je zaklad. Mne to zachranilo, kdyz jsem delal vlek na lod, tak jsem to stavel na papiry Sportjachtu PS400.A, tim mi odpadly homologace naprav atd, ale musel jsem mit schvaleni od vyrobce. Tenkrat tam byli moc vstricny, i dobre poradili a po nejaky drobny uprave jednoho jeklu mi na to dali souhlas a razitko na vykres.

Ten papir byl zakladni klic k uspechu, protoze ta prestavba byla povolena jako prepravnik lode (kvuli menitelny delce), ale chtel jsem i podlahu (vic duvodu... m.j. je to dobry jako molo), takze na prvni pohled vypadal jako vlek s nizkouckou korbou (z puvodniho vleku jsem pouzil akorat napravu, zehlicku a svetla), jenom divny rozmery (z delky 215cm se menilo na variabilni 270 az 460cm). Technik na STK se mohl posrat, ale nakonec jsem to uhadal, prave diky tomu, ze to presne odpovidalo planum, ktery mi Sportjacht potvrdil.

Takze to jde i formou: tady mam v poradku papiry, tady mam schvaleni, takze jste z obliga a kdyz to sviti, neni duvod mne vyhodit. Ale na tohle prave clovek musi davat velkej pozor, aby byl fakt v pravu a nenechal se od technika ocuravat.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

Stavba přívěsu z T4 22. dub 2019 10:05 #191753

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 393
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 26
Tak samozřejmě že papírové bys to měl mít v pořádku.....
Tady pokud si měl souhlas výrobce tak nebylo co řešit.....
Bohužel oni dnes na STK jsou už také lidí co si tam chodí pouze pro výplatu a takovej ten duch znalosti techniky se vytratil..... Samozřejmě chápu že je toho dneska hodně ale člověk by se měl v tomhle případě neustále vzdělávat.... Studovat fotografie,sledovat novinky i staré věci atd...
Já když tam byl naposledy s náklaďákem tak hádka jako blázen kvůli posilovači řízení.... Že má vůli..... Tak mu v klidu říkám že to je ovládací vůle a bez toho to nefunguje.....
Tak jsme se dohadovali asi 10 min a pak šel okolo starší technik co nás viděl v hádce a v klidu řekl .... Tyhle posilovače tu vůli musí mít....
No a pro potupu mi to stejně nedal kvůli dalším prkotinam.
Byl to mladej kluk kterej tu starou techniku vůbec nezná.........taková je realita.
U těchto schvalovacek to bude podobné..... Prostě se mu něco nebude líbit a tak člověk bude muset mít v ruce nějakej trumf aby ho udolal.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mape33.

Stavba přívěsu z T4 22. dub 2019 10:48 #191754

Jojo to mas pravdu s tema mladejma. Ja si STK peclive vybiram, nez jsem prihlasoval T3, tak jsem si nejdriv nechal poradit, kde tomu rozumi a nevymysli blbosti, pak jsem se na dve z nich zasel podivat, probral s technikem papiry a pak teprve vyrazil do vybraneho podniku. :whistle:
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.226 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/