Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Elektromobily a názory na tuhle proměnu

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 21. pro 2019 13:38 #195704

  • CoolTE
  • Avatar uživatele CoolTE
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 12
  • Karma: 0
Je to určitě zajímavá doba to co prožíváme. Určitě se to zapíše do dějin jako návrat k elektrickému pohonu, ale to co se kolem děle mi prostě nějak smrdí. Denně to je nějaký PR článek o tom jak je to nejlepší a nejekologičtější pohon. Denně nějaký nový lidový model za 2 000 000 s dojezdem 332 km za větru do zad. Žádná dodávka na baterie tzn to co by opravdu dávalo smysl. V Americe Tesla prodává emisní povolenky a hraje si na ekologii. Prostě mi to nějak smrdí. Baterie do vrtačky v autě s půl tuny mrtvé váhy a všemi neduhy baterií. Na srazu jsem jel s Egolfem a musim říct, že ježdění je v tom super, ale nějak mě vadí to lhaní..

Co si o tom myslíte? Teď vyšel článek s hlavařem od VW který tvrdí že elektromobil má o 15% nižší emise jak benzín. Všude tvrděj, že má nulové. Hledaj tam úředníci výfuk kde by to změřili, ale on je za městem v elektrárně.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 21. pro 2019 14:30 #195707

  • Syncrotdi
  • Avatar uživatele Syncrotdi
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 89
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 0
Pár dní dozadu bola v správach reportáž o elektromobiloch. Pán z nejakej automobilky o nich rozprával o nich len v superlatývoch a keď mal odpovedať čo s batériami po ich životnosti tak niečo koktal o tom že sa to bude riešiť až o 5-6 rokov keď budú prvé elektromobily v šrote. Potom tam bol nejaký profesor z vysokej školy technickej a on povedal rovno že elektromobilita je slepá vetva vo vývoji dopravy. Pri teplote - 16 stráca batéria až 60% kapacity. Kakže v zime ideš do práce bez kúrenia a modlíš sa aby si došiel. Ďalej povedal, ze stačí nabíjať v ulici 3 Tesly a v celom bloku rúry v kuchyniach nepečú, ale ohrievajú. Len taká perlička nabitie Audi Etron z domácej 16A zásuvky trvá viac ako 70 hodín. Takže 1deň jazdíš a 3 dni nabíjaš, takže si vlastne ekológ
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 21. pro 2019 16:18 #195710

  • Karlos74
  • Avatar uživatele Karlos74
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 109
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
Syncrotdi napsal:
Pár dní dozadu bola v správach reportáž o elektromobiloch. Pán z nejakej automobilky o nich rozprával o nich len v superlatývoch a keď mal odpovedať čo s batériami po ich životnosti tak niečo koktal o tom že sa to bude riešiť až o 5-6 rokov keď budú prvé elektromobily v šrote. Potom tam bol nejaký profesor z vysokej školy technickej a on povedal rovno že elektromobilita je slepá vetva vo vývoji dopravy. Pri teplote - 16 stráca batéria až 60% kapacity. Kakže v zime ideš do práce bez kúrenia a modlíš sa aby si došiel. Ďalej povedal, ze stačí nabíjať v ulici 3 Tesly a v celom bloku rúry v kuchyniach nepečú, ale ohrievajú. Len taká perlička nabitie Audi Etron z domácej 16A zásuvky trvá viac ako 70 hodín. Takže 1deň jazdíš a 3 dni nabíjaš, takže si vlastne ekológ

Za mě je to taky slepá cesta, jen nevím kam to EU dožene.
VW Multivan T5, 103 kw motor, ori.chip na 125 kw, manuál, rok 2010
Poslední úprava: 21. pro 2019 19:55 od Karlos74.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 21. pro 2019 18:54 #195712

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1711
  • Obdržená poděkování 50
  • Karma: 4
...že elektromobil má o 15% nižší emise jak benzín. ... Ale to nezapočítal asi emise z výroby, neporovnal životnost a kolik nových vozů je potřeba vyrobit, aby sloužily (postupně) stejně dlouho, jako auta vyrobená před rokem 2003. Pak je také rozdíl v provozu, zda se elektromobil nabíjí z nějakého obnovitelného zdroje, nebo spalováním fosilních paliv. Toto porovnání do detailu pro Evropu vychází pro elektromobily hůře (tedy alespoň podle jednoho článku, který jsem na toto téma hledal)
Já mám za to, že moje T4 bude sloužit ještě dlouho po sešrotování Tesly r.v.2019. Tedy žádné emise na výrobu nového vozu...
Na klimatickou hysterii mám svůj vlastní názor. Utvrdil mě v něm i odborník na meteorologii a klima, který mě školil a tvrdí že je přesvědčen, že lidstvo nedokáže svými technologiemi zvýšit teplotu na zeměkouli, že se jedná o zcela přirozený, periodicky se opakující proces.
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 22. pro 2019 16:28 #195720

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 413
  • Obdržená poděkování 20
  • Karma: 3
Ja bych k tomu dodal toliko: elektromobily maji nizsi celkovou stopu pro vyrobu (kdyz nic jineho maji mene komponent) i provoz (tocivy pohyb elektromotoru je prirozeny, zatimco prevod linearniho pohybu pistu ve valci na tocivy je znouze ctnost), pokud jste nekdy rozebrali tuzkovku, je to smotany "plech" a papir nacucany roztokem, recyklace se dela uz roky na vsech moznych baterkach. EV maji podle me smysl pro mestsky provoz, prave proto, ze jejich vyfuk je v elektrarne a nesmrdi si velka koncentrace aut na jednom miste, navic centralni zdroj smradu lze lip zpracovavat, nez tisice mikrozdroju, pokud se povede to ze baraky budou mit vlastni FVE tak elektromobil muze dokonce fungovat jako "UPS", proste dava to dalsi moznosti.. . Zrovna Tcka jsou pro mestsky provoz hodne nevhodna - velka, tezka, dlouho se to zahriva (i elektromobil si jde predtopit, dokonce maji bufiky, jak paradoxni). Elektricke dodavky jiz existuji, ale jsou to vetsinou prestavene jine modely (Nissan NV200, Ford Nevimjaksejmenujevechnotojestejny...). Samozrejme je to ted v kurzu a vsichni se prsej, ale vsechno ma sve meze - hlavne suroviny na baterie budou jiste zabavny artikl, nicmene to vyrazne urychluje prave vyvoj v oblasti uschovy elekricke energie, coz ocenime ve vice oblastech nez je jen doprava (nemluve o zmirneni zavislosti na ropnych produktech od jinych "spratelenych" mocnosti, ktere kazdou zimu v pravou chvili vypinaji plynovody nebo poslou ropu, ktera zlikviduje vybaveni rafinerie apod ze...) . Osobne jsem nahradil velkou cast "zahradni" techniky bateriovymi verzemi a je to neskutecna uspora casu, sily smradu, vibraci... nicmene prave z te oblasti vim, ze velkou retezovou pilu to jeste chvili nenahradi, protoze koncentrace energie v benzinu je stale jeste vyssi nez v baterii a to doliti benzinu je predsi jen rychlejsi, nez nabiti baterky. Proto jsem ponekud skepticky k velkym stroju na elektrinu, ale i takove se jiz planuji ci delaji, takze kdo vi.. osobne jsem nejvic zvedav na ID BUZZ, pokud by ty koncepty dopadly ve finale dobre je to pro me pouziti celkem jasna volba, ale samozrejme to nemusi vyhovovat kazdemu.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 23. pro 2019 11:11 #195733

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2864
  • Obdržená poděkování 182
  • Karma: 36
Aktuelně je situace taková, ano elektromobil jezdící ve městě zde nenechává žádnou emisní stopu, protože elektrárny stojí mimo města. V tom vidím správnou cestu. Cestovat s elektromobilem se dá i mimo města. Já v roce 2018 několikrát ujel s elektromobilem trasu přes 1.000 po ČR v kuse . Ano dá se to. Ale spíš bych raději elektromobily viděl jezdit ve městech, než mimo. Síť dobíjecích stanic se každý měsíc rozšiřuje a nové elektromobily jsou schopné i rychleji dobíjet. Aktuelně je elektromobilita v bodě nula a bude následovat její rozšiřování.
Jak je to se servisem: Aktuelně má VW nastaveno, že auto musí každý rok na inspekční servis a je jedno jestli najede pouze 10.000 km za rok. Elektromobil má nastavený servisní interval 2 roky nebo 30.000 km. Prohlídka je taky až o 50% úspornější než u běžneho spalovacího motoru není potřeba výměna oleje.
Aktuelní nevýhody elektromobilů (auta do 1.000.000 Kč) .
Malý dojezd na jedno dobití, dobití trvá z 0-80% kapacity baterie cca 45 minut.
Výhody:
Nižší náklady na provoz
Nižší náklady na servis
Nevypoušťí v místě používání źádné emise

Jak říkám, mě by se v Téčku hrozně líbil hybridní pohon, ale to si budeme muset počkat až na T7.

20191221_134953.jpg

Tuto situaci bych nepřisuzoval automobilkám, ale té naší Evropské unii, která stále snižuje CO2 pro nové automobily a navrhuje sankce za nesplnění.
Výhoda alektromobility je ta, že nejsme tolik závislí na ropných produktech, kterou nemáme šanci ovlivnit. Elektřinu si dokáže vyrobit každá země v EU.

TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG
Poslední úprava: 23. pro 2019 11:21 od Vendys.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 23. pro 2019 12:46 #195734

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 601
  • Obdržená poděkování 55
  • Karma: 16
Jsem elektrikář a zapřisáhlý odpůrce elektromobility . Za současného stavu věcí je elektromobil naprostý nesmysl - výdrž baterií nedovolí bezproblémové použití nikde - ani ve městě . Než se s takovým autem někam vydáte , strávíte několik hodin plánováním kde ten krám budete nabíjet ( tohle se bude v čase měnit , bude přibývat dobíjecích stanic, ale i těch kteří budou chtít nabijet ve stejném čase a místě jako vy ) - pak si pustíte v létě klimu , v zimě topení a z předešlého plánu toho moc nezbude , jelikož baterie potřebují jen určité rozpětí teplot aby dobře fungovaly - tedy se musí chladit pokud je moc teplo a nebo se musí zahřívat pokud je moc zima a to má zcela zásadní vliv na dojezd , který se nedá předem přesně spočítat.
Ekologie ? - výroba a likvidace baterií , výfuk v elektrárně , životnost a cena baterií ????? rychlonabíjení má negativní vliv na životnost baterií a jejich kapacitu - ale to bude napsané v návodu hodně malými písmeny .
Trocha matematiky - všechny evropské vlády těží na daních z pohoných hmot nemalé peníze , jestli nastane výpadek - je potřeba zdanit jinou komoditu , takže nabíjení elektroaut taky nebude pořád tak výhodné .
Kupte si káru za milion a zkuste ji prodat po 5 letech - jistě Vám všichni ruce utrhnou ( matematické modely , záruky výrobců 8 let na kapacitu bat. atd. - v reálu zatím statisticky nepodloženo ) ........ v Boeingu taky při počítačových simulacích vše ok a pak když to začalo lítat, tak to začalo padat - jak je to jen možné ,když na tom počítači to bylo tak dobrý .......
Hybrid - řešení do města na malé pojížďky , jinak vezete cca 300 - 400 kg mrtvé váhy navíc .
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: mulťa, Zezi, Karlos74

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 23. pro 2019 16:10 #195735

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2561
  • Obdržená poděkování 138
  • Karma: 28
Ono to v tom městě jisté opodstatnění má, ale zase to není vhodné pro lidi, kteří bydlí ve městě a nemají možnost být každý den u zdroje el en.
Je potřeba mít v blízkosti zdroj elektřiny, typicky tedy garáž, RD apod.
Nebo mít spoustu času a objíždět dobíjecí místa v obchodech.
Mám možnost kde dobíjet, líbilo by se mi to jako druhé auto na jízdy kolem "komína", ale ne za tuto cenu.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
T5.3 TDi 150kW DSG 4M
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Elektromobily a názory na tuhle proměnu 26. pro 2019 18:21 #195747

  • Espero
  • Avatar uživatele Espero
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 842
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: -16
Nejde o žádnou proměnu, elektromotor jako takový je starší o cca 50 let než spalovací motor a v Sinsheimu jsem viděl elektromobil tuším z r. 1908. Problém spočívá ve snaze pomocí technické změny v dopravě uchvátit ekonomickou a jejím prostřednictvím politickou moc jinými subjekty, než ji mají dnes a k tomu pořádně vydělat. A to vše pod heslem tzv. obnovitelné energie. Pojem obnovitelná energie je ovšem nesmysl, přímo blbost v rozporu se základními fyzikálními zákony. Ostatně co jiného jsou trolejbusy, než elektromobily s vnějším zdrojem el. energie. Energii totiž nelze ani stvořit ani obnovit, ale jen transformovat. Je to danost vzniklá při vzniku světa a jednotlivé druhy energie, (chemická, tepelná, kinetická neboli m.j., vodní a větrná či elektrická) lze jen transformovat, ale ne obnovovat. Kdyby tomu tak bylo, šlo by o "perpetuum mobile" a to je jak známo možné poze v blázincích, kde je spousta jeho vynálezců zavřena. Ostatně ani Slunce energii neobnovuje, trvale jí spotřebovává a jednou vyhasne. Neboli naši ekologičtí aktivističtí zločinci hlásají pod pojmem "obnovitelná energie" existenci perpetua mobile a politici i obyvatelsvo jim to žerou, zapomínaje základní poučky z 6 až 7 třídy základní školy.

Letos jsem se v práci zabýval tímto problémem z pohledu finančníků, neboli zda má smysl poskytovat více finančních zdrojů v podobě úvěrů pro subjekty, které budou zajišťovat saturaci elektrickou anebo chemickou energií (vodíkový pohon) pro urychlení rozvoje elektromobility. Dělal jsem na to studii o rozsahu mnoha desítek stran. Perspektivnější je samozřejmě pohon vodíkový, který umožňuje dnes si vézt zásobu energie na cca 700 km jízdy což je dvojnásobek zásoby u auta na baterie. Obojí ale potřebuje svojí infrastrukturu.

Problém bateriových vozů není ani tak v nemožnosti postarat se o individuální nabíjení, nabíječky jsou v cenách od cca 5 tis. do cca 100 tis. Kč na trhu a rozdíl je jen v jejich výkonu a v počtu přípojných míst k jedné nabíječce a tedy i nárocích na prostor. Dostupné to je prakticky pro každého a téměř hned. Jenže koncové přípojné domovní stanice dnes pracují s příkonem do 4 kW, což stačí na provoz automatické pračky a k tomu třeba travní sekačky nebo cirkulárky, mixeru a televizoru současně. A při takovém příkonu trvá nabíjení vozu asi tak 2 dny. Takže pro praktický život by musel mít uživatel elektromobily 2, s jedním by jezdil a druhý nabíjel. A jezdil by jen tzv. kolem svého domu. Pro rychlonabíjení v řádu hodin je potřeba koncový příkon aspoň 22 kW, a to naše elektrická koncová soustava neumožňuje, připojení takové nabíječky by znamenalo blackout pro skupinu uživatelů napojených na stejný transformátor někde ve vsi nebo městě. Neboli napřed je potřeba posílit rozvodnou síť na středním a koncovém stupni a částečně i výrobu v elektrárnách a pak teprve můžeme mluvit o nějakém rozvoji bateriové elektromobility. Takže výkonné nabíječky dnes mohou prakticky instalovat jen subjekty s dostatečným koncovým příkonem, neboli hlavně výrobní průmyslové fabriky, pokud mají nasmlouvanou zdrojovou rezervu a také volnou plochu pro umístění nabíječek. Benzinové pumpy, kde se tu a tam objeví jedna až 4 nabíječky to nevyřeší, protože jejich volná energetická kapacita pro tento účel je malá.

Jednodušší se jeví výstavba čerpacích stanic pro vodík, větší čerpací stanice k tomu mají i prostor v rámci svých pozemků, ale roli hraje hlavně zatimní vysoká cena, ta ale logicky při zhromadnění výroby tohoto produktu klesne. Větší problém je, kde vzít vodík . Ten lze získat buď elektrolýzou vody při využití elektrické energie z veřejných zdrojů anebo chemickým zpracování uhlovodíků neboli zejména ropy. Takže náhradou za ropu ve vozech budeme ropu nahrazovat ropou hromadně používanou ve výrobě vodíku a ne rozptýleně spalováním benzinu nebo nafty. Tady zase chybí, a nejen u nás, průmyslové kapacity pro výrobu vodíku v potřebném množství a zase budeme potřebovat posílit nejprve výrobu elektřiny v elektrárnách a poměrně masivně investovat v chemickém průmyslu pro zvýšení kapacit výroby vodíků z ropy, ale i ve vybudování dopravních systémů pro distribuci vodíku ke koncovým uživatelům.

Byly zpracovávány seriozní studie o ekologickém dopadu změny pohonu automobilní trakce z fosilních paliv na elektrickou a výsledkem bylo zjištění, že i když výfukem automobilů se stanou elektrárny a chemické fabriky, kde se některé zplodiny budou snáze zachytávat emisními filtry, což u automobilů dělají jen ty nejmodernější, ale je otázkou času, kdy to budou téměř všechny. Výsledkem těchto studií ale bylo, že ekologické dopady budou ve výsledku srovnatelné se současnými poměry. Ani jinak ty studie dopadnout nemohly. Jestliže "oteplování" jakožto nové nátlakové náboženství je důsledkem celkové přeměny energie z různých druhů na tepelnou, pak samozřejmě dojde k tomu, že pro stejný dopravní výkon bude zapotřebí transformovat energie na tepelnou v jiném energetickém mixu, ale ve stejném energetickém objemu. Takže přechod na elektrickou trakci logicky musí být energeticky a tedy i s dopadem na tepelné emise neutrální proti současnosti.

Jinak proti jízdě s elekromobilem nic nemám. Vyzkoušel jsem si to a ta jízda se mi líbila, je dynamická a vůz sedí velmi dobře v zatáčkách protože těžké baterie snižují těžiště vozu. To je ovšem subjektivní pohled řidiče. Pro praktické použít to je a ještě hodně dlouho bude k ničemu, bez ohledu na to, co o tom cintají nebo necintají politici, eurounijní Hujeři anebo zločinečtí ekoaktivisté.
Peugeot Boxer 2000 Blue HDi L2H1 z 03/2018 barva červená Tiziano
Hyundai I 30 III kombi 1,6 CRDi, 103 KW 130 HP- barva modrá stellar blue metaliza
Renault R 11; 1,7i z 04/1985 - barva červená (vozidlo s průhazem historického vozidla č. 001940 od Asociace Veterán Car Clubů ČR)
Poslední úprava: 26. pro 2019 18:25 od Espero.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Karlos74
Vygenerováno za 0.204 sekund

Login