Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Vše kolem lakování

Vše kolem lakování 17. bře 2011 21:00 #68305

Ahoj kluci.
Zabývám se lakováním motocyklů (popřípadě i jiných dílů.) Tzn. Standartní lakovnu, práškové lakování (komaxit.) Pískování kovů a leštění kovů do vysokého lesku. Vše dělám doma v dílně a jsem rád za každou práci. Není problém se domluvit na lakování do originalního stavu. Lakování autodílů jako jsou blatníky, kapoty, dveře, nárazníky, tuning díly atd. Tryskání a lakování náprav a různých dalších kovových dílů.
Kašlete na nějaké spreje a nebo patlání nápravy štětcem a černou barvou. Mám doma celkem slušnou zásobu všeho, namíchané laky na odstín si můžete zakoupit i sami ale rozhodně nedávat za deci plniče 120 kč a bůh ví jaké kvality!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od karlosVW. Důvod: upraven název vlákna a promazány kontakty v příspěvku.Čas ukáže zda toto vlákno je ku prospěchu fora nebo zakladatele vlákna

Vše kolem lakování 17. bře 2011 21:14 #68308

Také pro ty kteří se snaží lakovat svépomocí a mají určité dotazy ohledně samotného lakování či použitého materiálu rád poradím. Napište přímo zde do fóra. Můžu vám také doporučit kde co koupit za pár kaček a co přesně použít při takovém lakování za materiál aby byla zaručena opravdová kvalita nástřiku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 17. bře 2011 21:31 #68312

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Tak tohle považuji za solidní příspěvek, když třeba porovnám s tou Lenou 1303 bo jak se ta věc nazývá....................
Jen si motokliniko doplň bydliště do profilu.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 17. bře 2011 21:36 #68313

  • andula
  • Avatar uživatele andula
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1654
  • Obdržená poděkování 0
Komaxit se nechá dělat domácích podmínkách?
Potkalo mě štěstí­, řeklo uhni a šlo dál.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 17. bře 2011 21:43 #68314

andula napsal: Komaxit se nechá dělat domácích podmínkách?


Ne, komaxit dělá známy z rodiny v garáži kousek ode mě. Není plátcem DPH a dělá pouze malé věci (cca do 1m2.)

Samotnou lakovnu má o rozloze 10m2.

Není problém něco "nakomaxitovat" horší je to připravit ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 17. bře 2011 21:44 #68315

lada t5 napsal: Tak tohle považuji za solidní příspěvek, když třeba porovnám s tou Lenou 1303 bo jak se ta věc nazývá....................
Jen si motokliniko doplň bydliště do profilu.


Díky. Snažím se jak to jde. Nemám žádné lidi kteří by mi pomohli. Dělám to spíše pro zábavu.

Adresu jdu upravit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 17. bře 2011 22:21 #68319

KVALITA - KVANTITA

Unikátní SATA RPS (Rapid Preparation System.)





Rozhodně lepší systém čištění pistole než utrácet za litry drahého acetonu. I takové věci se odrážejí na konečné ceně lakování ...

... jednoduše nalít barvu, našroubovat na stříkací pistoli, vykonat nalakování, prázdnou nádobku poté jednoduše odšroubovat, hodit do koše a ekologicky zlikvidovat.

Jednoduché, čisté, levné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 20. bře 2011 16:34 #68490

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
A mě zrovna teď lakování zajímá. Před časem jsem si koupil elektrickou pistoli Wagner a učím se lakovat. Zkušenosti jsem neměl žádné a elektriku jsem volil proto, že se mi veškeré potřebné vybavení vejde do kyble od Primalexu.
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 20. bře 2011 16:36 #68491

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31

MotoKlinika napsal: Kluci, téčko nemám (tedy jestli jsem správně pochopil význam slova "téčko")

Jestli jde o levnou reklamu prosím. Nebráním nikomu aby to smazal.

Mrzí mě pouze že nikoho nezajímá problematika lakování. Ten můj počáteční příspěvek byl tak z 50% inzerát, z dalších 50% jsem chtěl slušně pokecat s ostatními a probrat to zmíněné lakování. Popřípadě poradit, nebo se i něco přiučit...

... dělám to pro zábavu a neustále se také učím.

Myslim, že můžeš být klidný, není podmínkou mít Téčko na to aby si mohl být členem transportérclubu ;) To že máš možnost komaxitu a mokrého lakování za dobrej peníz členové v tvém okolí určitě ocení =D>
Místo fotek šmirglu sem máš dát raději fotky věcí které jsi lakoval ;)
P.S. Třeba si časem téčko pořídíš, páč je to tu docela nakažlivé D:_)
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 20. bře 2011 17:43 #68494

JaM napsal: A mě zrovna teď lakování zajímá. Před časem jsem si koupil elektrickou pistoli Wagner a učím se lakovat. Zkušenosti jsem neměl žádné a elektriku jsem volil proto, že se mi veškeré potřebné vybavení vejde do kyble od Primalexu.


Promiň, ale to je žert? Stříkaní elektrickou pistolí nemá nic společného s opravdovým lakováním auta či motorky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 20. bře 2011 18:40 #68501

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Rozhodně to nebylo míněno jako žert. Je mi jasné, že elektrickou pistolí a airless technologií asi nedosáhnu výsledků profi lakoven. Ale rozhodně je to pokrok proti štětkování nebo válečkování a to i v ušetřeném čase. No nic, já myslel, že mi třeba něco poradíš :oops:
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od JaM.

Vše kolem lakování 20. bře 2011 18:49 #68504

JaM napsal:

MotoKlinika napsal:
Promiň, ale to je žert?.


Rozhodně to nebylo míněno jako žert. Je mi jasné, že elektrickou pistolí a airless technologií asi nedosáhnu výsledků profi lakoven. Ale rozhodně je to pokrok proti štětkování nebo válečkování a to i v ušetřeném čase. No nic, já myslel, že mi třeba něco poradíš :oops:


Poradím ti velice rád.

Napiš ale konkrétně co chceš lakovat, a s čím chceš přesněji poradit!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 20. bře 2011 22:51 #68538

;) Zkus poradit, jak na rezavé puchýřky, aby člověk nemusel lakovat celý díl, to by zajímalo hlavně čtyřkaře. ;)
Toho času bez Téčka....čekatel

VW Sharan 1,9 TDI PD - Kindertransporter - nesnáším ho
BMW 318 TDS - VW z Mnichova
Volvo FH 13 Sattelzug, druhé bydliště - jen T4 je lepší

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 20. bře 2011 23:56 #68540

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Myslim že i pětkaře... :-k
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vše kolem lakování 21. bře 2011 00:30 #68541

Schimanski napsal: ;) Zkus poradit, jak na rezavé puchýřky, aby člověk nemusel lakovat celý díl, to by zajímalo hlavně čtyřkaře. ;)


Tady je těžké určit zda - li má vůbec smysl opravovat takto poškozené místo.

Jde o to že tzv. "puchýřek" se musí vybrousit až do čistého / zdravého plechu. Při broušení můžeme dojít do fáze kdy z 2 cm širokého puchýřku se dobrousíme až do 10 cm širokého kruhu, v nejhorším případě se dobrousíme skrz. Tady nám už jedině pomůže klempířina nebo výměna celého dílu a jde se do celolaku ... kterej není zase takový problém.

Fajn, takže technologický POSTUP OPRAVY:

Puchýřek vybrousíme až na čistý plech, přechod z plechu na stávající lak musí být pozvolný a do ztracena. Brousit můžeme ručně, či excentrickou bruskou (hrubost brusiva volíme od 320 - 400. Jde to pomaleji ale tím si zaručíme ten pozvolný přechod až ke starému laku.) ZÁSADNĚ NEPOUŽIJEME ODREZOVAČE!!!

Vybroušený povrch a vše okolo důkladně očistíme od prachu stlačeným vzduchem a houbičkou. Povrch několikrát odmastíme (doporučuji kvalitní odstraňovače silikonu.) Rozprašovačem naprášíme přímo na díl a pár tahy antistatické utěrky stáhneme a vysušíme stlačeným vzduchem. Vůz nebo díl řádně ochráníme plachtou či umělohmotnou celtou. Místo kolem puchýřku oblepíme asi 30 - 40 cm dokola páskou (slouží pouze jako držící element krycí plachty či celty!)

Nyní máme vše připraveno. Začneme s nástřikem základní barvy která nám ten plech ochrání před "znovuvykvetením" Zde bych volil DELFLEET PPG. Kvalitní antikorozní primer. Naneseme ve 2 - 3 vrstvách s mírným přechodem do stracena ke stávajícímu vybroušenému laku (asi 25 - 35 mm.)

Základ necháme řádně proschnout a vyzrát. (Můžeme místo nástřiku na pár hodin lokálně zahřát na 30 - 35 stupňů, například vhodně umístěným elektrickým topením či fénem.) Teplotu kontrolovat!

Základ v žádném případě nebrousit, pouze odmastit. Jako další krok si připravíme jemný (fine, ultra fine) Kyt. Např. DINITROL POLYSTAR 2K. Místo lokálně přetmelíme ve velice mírné vrstvě a s velice malým přesahem k laku (snažíme se tahat tmel pouze v místě plechu.) Po vytvrzení brousíme "na sucho" ručně či excentrem hrubostí kolem 320 - 400. Zase pomaleji aby jsme místo hezky vylícovali a přechod k laku byl pozvolný a do ztracena. Tmelené místo nesmí vyčnívat ani tvořit nežádoucí nerovnosti. Dle potřeby proces tmelení a broušení opakujeme až do dokonalého vyrovnání povrchu.

Dále se dostáváme k plniči, např. PPG KOBA 2K (před nástřikem řádně ofoukáme od prachu vzniklého z broušení tmelu a odmastíme.) Nástřik provedeme v 2 - 4 slabých vrstvách. Zase stříkáme "do ztracena" vůči původního laku (tvrzení si urychlíme zmíněným "nahříváním") Broušení plniče provedeme výhradně ručně a "na mokro" Začneme hrubostí kolem 600, dále 800 a vše krásně dobrousíme 1200. Pokud nám vznikne dokonale hladký, homogenní a po namočení lesklý povrch jde se na lak...

... Vše dokonale očistíme od nečistot, vody a prachu. Odchlípnuté pásky popřípadě přelepíme. Odstín laku si předem otestujeme, na kusu plechu nastříkaného stejným plničem který jsme použili při opravě. Je - li po zaschnutí laku na plechu vše v pořádku a odstín nám sedí provedeme finální nástřik. Místo opravy poprášíme slabou vrstvou laku, necháme zavadnout cca 2 - 3 minuty (dle teploty) a posléze lakujeme už do lesku a "na hotovo". Snažíme se kraje nástřiku vázat na starý lak a vrstvu stejnoměrně ztenčovat. Vyschnutí laku už výlučně doženem "nahříváním" Potřebujeme aby lak byl 100% proschlý, a tím i vytvrzený. Bude se leštit ...

... ale pokračování o tom zase jindy. Jsem K.O.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.162 sekund

Login