Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: NĚMECKO - Kam se podívat?

NĚMECKO - Kam se podívat? 06. zář 2019 21:55 #194202

  • Espero
  • Avatar uživatele Espero
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 842
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: -16
Další výlet do Německa:
Vždycky pro kluka o posledním prázdninovém víkendu pořádám nějaké cestovní pozdvižení a proto ve dnech 30. 8. a 1. 9. 2019 jsme navštívili se synem technická muzea v Sinsheimu a Speyeru. Velmi široký záběr od automobilní techniky, přes závodní vozy F1 (nedaleko je Hockenheimring), miltarie, ale nejen automobilní nebo tankové, ale i letecké (letadla Fokker D3 z 1. svět. války, Meserschmitt 109, Focke Vulf190, sestřelené torzo ME 110 a Stuky, Heinkel 111, JU 87, proudové stíhačky, jakož i lodní militarie (ponorkový motor a motor z křižníku, torpéda, miniponorka a kompletní přístupná ponorka U9 z r. 1964 ve Speyeru, letecká technika, možnost navštívit řadu typů letadel od JU 52, přes vrtulová letadla, (je tam i IL 18 v barvách ČSA) až po nadzvuková (Concorde a TU 144) v Sinsheimu, a ve Speyeru pak Boeing 747, nákladní Antonov 22 aj.
Co se týká automobilní techniky, pak bych řekl, že výstava je zaměřena spíše lokálně na německé vozy, a to ještě jen na některé značky, hlavně Mercedes (fabrika v blízkém Stuttgartu), Maybach, Opel, Porsche, Bugatti. Zajímavé je, že tam v obou muzeích prakticky nebyly žádné vozy VW kromě asi 3 VW Brouk, z toho jeden v provedení KDF jako terénní vůz z válečné doby, žádné Transportery, kromě jediné tuším T1 ve Speyeru a také žádné vozy východoněmecké produkce, jakoby na tuto kapitolu automobilismu chtěli zapomenout. Byl tam z NDR jediný vůz Borgward z poloviny 50. Let. Z české provenience tam byly jen nejstarší vozy, například žlutě vyvedený nádherně zrekonstruovaný Laurin Klement z r. 1913 s CaK znakem na dveřích, který sloužil Rakousko Uherskému císařskému dvoru a několik motocyklů. Dříve tam byly vozy Tatra, ale nyní je nevystavují. Z rakouské produkce pak vozy R.A.F., která převzala výrobu některých vozů Laurin a Klement po rozpadu mocnářství. Celkově bych řekl, že je snaha prezentovat vozy z území tzv. Velkoněmecké Říše v územním pojetí, jak ho prosazoval Bismarck v polovině 19. stol (pozor nerovná se III. Říše.) Že tam nebyl vystavován VW, asi může souviset s jeho nacistickou minulostí, zejména v prvopočátcích výroby a ve válečném období. Působilo to dojmem, jako by Němci raději zapomněli… Zajímavé byly vládní vozy z doby III. Říše. Byly tam 3 pancéřované Mercedesy, které zjevně patřily Hitlerovi podle dobových fotografíí, ale popisy uváděly jen to, že vozy patřily státním úřadům, ale jak se věci skutečně mají, bylo doloženo u pancéřovaného mercedesu kopií originál faktury adresované přímo Hitlerovi, ten Mercedes stál 25 000,- říšských marek a další 2 byly také jeho. Zajímavý byl pak i další Mercedes, který se pohyboval na našem území a patřil říšskému protektorovi Konstatinu von Neurath. Tyto vozy jsou jako nové a je vůbec otázkou jak dokázaly přežít válku, hlavně boje v Berlíně. (To tam uvedeno nebylo).
Z cizích vozů je tam větší kolekce vozů Rolls Royce a Bentley a pak několik vozů Jaguár, ve Speyeru je nádherný Jaguár typ E. (Kdo zná film „Smrt v červeném Jaguaru“ s agentem Jerry Cottonem z 60 let, minulého století – já ho viděl jako kluk snad 10x, pak to by přesně tento jaguár.) Nechybí významná sbírka amerických vozů, proč nevím, když jiné země jsou úplně opominuty, asi zřejmě nutná úlitba okupační mocnosti, jako dříve tomu také bylo u nás. Některé vozy hlavně z 50. A 60. let ale byly nádherné. Z francouzských vozů tam byl jen Citroen Traction Avant z 30. let a Citroen DS z let padesátých, potom Renault double phaeton z r. 1908 a autobus Renault z r. 1938. Peugeot jsem neviděl, ale údajně tam měl jeden být. Zajímavý byl „moderní tzv. ekologický“ elektromobil Ford z r. 1913. Asijská automobilová produkce zastoupena nebyla. Vojenská automobilní a tanková technika byla převážně německá, pak několik amerických tanků Shermann v různých verzích a jeden ruský T34/85. Byla tam ale menší kolekce českých tanků na bázi podvozku Praga LT 38, ale v německých barvách převzatých ze skladů Československé armády po naší okupaci v r. 1939 a od něj odvozené verze německých stíhačů tanků, které se ale dělaly na našem území, protože zde pro ně byla zavedena výroba z doby před 2. světovou válkou. Pozitivní bylo, že tato technika byla prezentována jako československá a knstrukce byla vysoko hodnocena. Několik rozstřílených tanků bylo v původním stavu po bojích, jednak německý Panther, kterému chyběla asi tak ¼ vozu, o kterou prý přišel na Ukrajině a pak 2 celkem decentně rozstřílené americké Shermanny.
Vystavují tam ale poměrně rozsáhle českou leteckou techniku, Letadla Zlín v několika verzích včetně dvou práškovacích Čmeláků (v každém muzeu jednen), letadla z produkce Let Kunovice, ale i L29 Delfín, L39 Albatros a větroň Blaník.
V obou muzeích jsou samoobslužné restaurace, kde se na německé poměry dá celkem levně najíst (oběd pro dva i s nápoji cca 22 – 24 EUR). Chuťově lepší kuchyň bych řekl, že mají v Sinsheimu. V sobotu večer jsme navštívili a prohlédli si město Speyer, staré historické město po válce velmi obnovené, mohli jsme vidět i Němce, kteří kolem v hospodě, kde jsme byli na pivu, (tedy já, kluk pivo nepil) u velkého stolu tzv. drbali ježka (údery půllirů o stůl) do rytmu zpěvu, ve kterém se kývali ze strany na stranu za zvuků tahací harmoniky. Večeře pro dva i s nápoji by se v centru města pohybovala někde mezi 35 – 50 Eur.
Cestou tam jsme spali z pátku na sobotu v naší krabici na parkovišti u dálnice č. 6 asi v polovině cesty, ze soboty na neděli ve Speyeru pak na parkovišti u řeky Rýn cca 500 metrů od muzea (GPS: 49°18'37.232"N, 8°27'17.653"E). Upozorňuji na to, že toto parkoviště je neplacené, zatímco všechna parkoviště v okolí muzea ve Speyeru se platí. V Sinsheimu jsou prakticky všechna parkoviště neplacená.

Jeden z vozů Rolls Royce
DSC00103.jpg


Laurin a Klement z r. 1913, byl ve službách CaK Habsburského dvora
DSC00051.jpg


Hitlerův panceřovaný Mercedes
DSC00042.jpg


Faktura přímo adresovaná Hitlerovi za tento Mercedes
DSC00041.jpg


Mercedes, který jezdil u nás a používal ho říšský protektor Konstatnin von Neurath
DSC00043.jpg


DSC00069.jpg

DSC00100.jpg

DSC00058.jpg
Peugeot Boxer 2000 Blue HDi L2H1 z 03/2018 barva červená Tiziano
Hyundai I 30 III kombi 1,6 CRDi, 103 KW 130 HP- barva modrá stellar blue metaliza
Renault R 11; 1,7i z 04/1985 - barva červená (vozidlo s průhazem historického vozidla č. 001940 od Asociace Veterán Car Clubů ČR)
Poslední úprava: 06. zář 2019 22:13 od Espero.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: vojtisev

NĚMECKO - Kam se podívat? 06. zář 2019 22:19 #194204

  • Espero
  • Avatar uživatele Espero
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 842
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: -16
DSC00006.jpg


DSC00010.jpg


DSC00018.jpg


DSC00146.jpg


DSC00135.jpg


DSC00137.jpg


DSC00142.jpg
Přílohy:
Peugeot Boxer 2000 Blue HDi L2H1 z 03/2018 barva červená Tiziano
Hyundai I 30 III kombi 1,6 CRDi, 103 KW 130 HP- barva modrá stellar blue metaliza
Renault R 11; 1,7i z 04/1985 - barva červená (vozidlo s průhazem historického vozidla č. 001940 od Asociace Veterán Car Clubů ČR)
Poslední úprava: 06. zář 2019 22:20 od Espero.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

NĚMECKO - Kam se podívat? 06. zář 2019 22:32 #194205

  • Espero
  • Avatar uživatele Espero
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 842
  • Obdržená poděkování 19
  • Karma: -16
DSC00080.jpg


DSC00079.jpg


DSC00082.jpg


DSC00106.jpg


DSC00145_2019-09-06.jpg


Jediná Téčka, která tam měli
DSC00086.jpg


Na parkovišti v Sinsheimu - sekce pro obytné vozy
DSC00087.jpg
Peugeot Boxer 2000 Blue HDi L2H1 z 03/2018 barva červená Tiziano
Hyundai I 30 III kombi 1,6 CRDi, 103 KW 130 HP- barva modrá stellar blue metaliza
Renault R 11; 1,7i z 04/1985 - barva červená (vozidlo s průhazem historického vozidla č. 001940 od Asociace Veterán Car Clubů ČR)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.181 sekund

Login