Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Renovace čelních ploch plastových předních reflektorů

Renovace čelních ploch plastových předních reflektorů 15. úno 2016 10:59 #163418

  • Espero
  • Avatar uživatele Espero Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Musel jsem opravit čelní plasty předních reflektorů u H1. Po 12 letech jsou už dost zašlé. Původně jsem oslovil firmu na to specializovanou, ale ti chtěli za vyleštění 1 kusu 800,- Kč. Vzhledem k ceně nového dílu cca 1600 Kč mi to přišlo moc (díly na H1 jsou hodně drahé, ale světla kupodvu až tak moc ne). Pak jsem si našel technologii jak to dělat, a přišlo mi to dost složité. Nejprve předleštit hrubější brusnou pastou kotoučem na vrtačce, pak doleštit jemnou pastou jiným kotoučem. Tato technologie byla založená na materiálech používaných v autolakýrnictví. V materiálu by to přišlo všechno na nějakých 780,- Kč (a ten materiál by se na to z části nespotřeboval). Taky moc drahé. Pátral jsem dál, hledal jsem tzv. jednokrokovou technologii, a objevil jsem v Uhříněvsi u Prahy (dnes už je to součást Prahy) firmu prodávající brusivo, která mi nabídla speciální leštící pastu na neembosované (nevytlačované) plasty UNIPOL 2101 z Německa za 154,- Kč vč. DPH. Důležité je, že vyleštění proběhne jen v jednom technologickém kroku. Prý postačí leštění flanelovým hadrem ručně - nanést nechat zaschnout a leštit až do průhlednosti čelního plastu skla, mám počítat s tím, že to bude třeba leštit opakovaně a chvíli to potrvá. Po vyleštění je vhodné to nakonec nasucho přejet kotoučem s beránkem na vrtačce (ten mám a nemusím kupovat).
Včera, 14. 2. 2016, bylo hezky, a tak jsem se pustil do opravy – vyleštění předních světel u mého H1. Spotřeboval jsem na to necelé 2/3 z 50 ml tuby té speciální brusné pasty na plasty Unipol, takže reálný náklad na opravu byl cca 90,- Kč (3,3 Eur). Hmotnost balení není optimální, 10 ml tuba by vydržela natřikrát, takhle budu muset přikupovat, až to budu dělat příště. Expirační doba brusné pasty je až v r. 2024, takže vydrží ve skříni ještě dost dlouho, nějakých 8 let. Pasta se nanese ve vrstvě hadrem na reflektor a nechá poněkud zaschnout, pak se leští různými pohyby (krouživě i rovně) tak dlouho, až nános zmizí. Celý proces se opakuje tak dlouho, až zmatnění čelní plochy reflektoru je odstraněno. Nakonec se reflektor jiným měkkým hadrem vyleští do lesku. Pracnost na jedno světlo je asi 1 hodinu ruční práce a musím říci, že po těch dvou hodinách už ruce docela bolí. Avšak porovnání nákladů, 45,- CZK (1,15 Eur) proti 800,- CZK (29,5 Eur) v servisu na jedno světlo stojí za tu trochu námahy. Pasta je z Německa a musím říci, že je velmi dobrá a proces leštění je jednoduchý, na kotouči by to samozřejmě také šlo leštit, ovšem pak by celkové náklady činily cca 300,- Kč.

Příloha nebyla nalezena.



Příloha nebyla nalezena.



Příloha nebyla nalezena.



Příloha nebyla nalezena.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Renovace čelních ploch plastových předních reflektorů 15. úno 2016 11:36 #163419

Hm, hezké, a popis vyčerpávající, se všemi klady a zápory ... Klobouk dolů za informace .. Díky ..
Seat Alhambra 1,9 TDi 85 kW 2000 7 míst doma
Citroën Grand C4 Picasso 1,6 HDi 80 kW 2009 - pro ženu
T4 Multivan AllStar 2,5 TDi 75 kW 1997 prodán
T3 Caravelle 1,6TD 1987 prodána
B3 Passat Varinat 1,8 66 kW 1992 mrtev

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Renovace čelních ploch plastových předních reflektorů 15. úno 2016 12:07 #163420

  • Rebelant
  • Avatar uživatele Rebelant
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1138
  • Karma: 22
  • Obdržená poděkování 113
Pěkně. Sám jsem to dělal na čelních reflektorech aji na štítku od motorky poté, co mi jej syn "omyl" houbičkou, na které je drátěnka... Ruce od toho bolí, mechanická leštěnka nešla použít - měl jsem pocit že se to zapékalo a zalepilo to kotouč.
Ride to live, live to ride
neaktivní: VW T4 1,9 TD 2001, VW T5 1,9 TDI 2004, VW T3 DOKA 1,6 TD 1986, VW T4 dlouhé vysoké syncro - Vildafornia 2,5 1995
aktivní: VW T5 1,9 TDI "Jahůdka", T4 multivan syncro 2,4 D, T3 1,9 TD Džůsík
IMV 1000 r.v. 1964, V3S, ZIL, UAZ, LUAZ, JEEP GPW 1943, ...
Honda CBR 1000f, Jawy, ČZ, ...
a další :-o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.164 sekund

Login