Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Trable se startováním - 2,5i 85kW AET

Trable se startováním - 2,5i 85kW AET 18. bře 2017 16:30 #174943

  • Derek
  • Avatar uživatele Derek Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím vespolek.

Mám takový trampoty se svou VW T4 1996, 2,5i 85kW (AET).

Auto má poslední dva měsíce takový dost trucovitý chování - po delší odstávce (cca dva měsíce - provozuju ho jako záložní a na občasnou práci, normálně tyhle odstávky problém nebyly) nechtělo chytnout, startér točil naprázdno (podobně jako když startujete klíčem bez čipu imobilizeru) a nic. Jiskra z rozdělovače byla, palivo taky. Nechal jsem ho bejt.
Přijdu o dva dny pozdějc a chytne na první brnknutí. Jdu ho trochu projet a jede, ale má takový propady v první třetině chodu plynu. Projížďka dopadla dokonce tak, že samo chcíplo a už jsem nenastartoval. Odtah na tyči a řešilo se.
Skákal jsem kolem toho v lednovejch mrazech asi tři dny.

Trucovitý chování dostalo i pevnej řád - po odstávce dne a víc auto chytlo na první brnknutí a bez problému. Testovací projížďka ok, auto zahřátý na provozní teplotu, nastartovaný minimálně půl hoďky. Chcípnu a znovu už nenastartovalo. "Odlěželo se" zase den a víc a opět na první kopanec.

Pořídíl jsem VAG KKL kabel a chystal se diagnostikovat. Paralelně jsem od známýho, co měl v práci T4 v 1,9TDI a 2,4D, dostal tip, že přesně takhle se chová špinavá váha vzduchu.
Výborně, diagnostika vyhodila chybu na lambdě a pak právě váhu vzduchu a čidlo teploty vzduchu.
Váha se vymontovala, vystříkala čističem a vyfoukala. A voilá, auto chytlo na první. Pak i na druhej, třetí a další.

Pocaď dobrý. Auto pak měsíc jezdilo pravidelnějc skoro denně, najelo cca 500km a naprosto bez problémů. Pak tejden odstávka a vyrazil jsem s ním pomoc kamarádům s vyklízením/stěhováním baráku. V jednom dni najeto cca 150km a takovejch min 20 startů a pořád dobrý. Dojel jsem večer domů, ráno mě čekalo další stěhování. A nic, mrtvo. Diagnostika ukazovala akorát tu lambdu, smazal jsem. Váha vymontovaná a prostříkaná dokonce dvakrát a nic, ani ťuk.

Auto vytlačeno před barák a tam stojí už tejden. A hned druhej den po tom záseku ZASE nastartovalo na první otočení klíčku. Projeto 10km a další dva starty pořád dobrý. Diagnostika ukazuje nulu.
Zkusil jsem to od tý doby ještě dvakrát, vždycky asi po dvou dnech a pořád dobrý a diagnostika je pořád čistá.

Jsem z toho jelen! :blink:
Popravdě nejhorší možnej vývoj. Kdyby se po tom posledním záseku na diag ukázala váha, tak bych jí halt sehnal a vyměnil. Takhle naprosto netuším, kde může bejt zakopanej pudl a jak ho řešit. A v daný chvíli se auta skoro bojím, protože od baráku mě sice odveze, ale netuším kdy a kde si postaví hlavu a já budu shánět odtah :D

Budu vděčněj za jakoukoliv radu či tip.
Ideálně bych dianostiku/výměnu pořešil sám, než se s tím vydám někam k placenejm profíkům.
DÍKY!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Trable se startováním - 2,5i 85kW AET 19. bře 2017 20:00 #174977

  • Tlama
  • Avatar uživatele Tlama
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 46
  • Obdržená poděkování 1
no zásadní bude až zase nenastartuješ co to vyhodí za chybu, jisté je že to je elektrická závada....zkusil bych indučku... to může být chyba která může potrápit., sám jsem zvědav jak dopadneš dávej info :)
VW T4 syncro allsperre 2,5i 85kw LPG
Poděkovali: Derek

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Trable se startováním - 2,5i 85kW AET 21. bře 2017 21:17 #175019

  • Derek
  • Avatar uživatele Derek Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Díkes za tip.

Indukční cívku jsem podezříval hned na začátku, než se to "vyřešilo" tím vyčištěním váhy, tak se k ní tedy asi zase vrátím.
Nicméně kdyby za to mohla ona, tak jsem schopen to nějak odhalit?
Protože jiskru to házelo. Byť jsem na anglánech četl, že prostě můžou bejt slabé.

Problém je, jak teď to chování zreplikovat - jedinej způsob se jeví prostě nakroutit pár desítek km a startů, do čehož se mi právě kdovíjak nechce :D Ale to ani do nějakého zběsilého měnění dílů, které za to MOŽNÁ můžou :)

Navíc při tom posledním zákysu se na diagnostice prostě nic neukázalo, jenom vyhnilá lambda.

Druhá možnost, která mě opakovaně napadá (a angláni ji taky často řešej) je problém se spínačkou-imobilizérem. Jen netuším jak to otestovat. Imobilizér u našeho auta blokuje palivo, ergo pumpu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Trable se startováním - 2,5i 85kW AET 18. čec 2017 23:31 #178438

Ahoj, mam 2.5i 81Kw benzin. Mel jem stejny problem, trvalo mi asi tyden, nez jsem prisel na to, ze byla koroze na kabelech mezi rozdelovacem a svickou. Vycistil jsem to a ted to startuje na skrtnuti. Chce to postupne sundat kabely a ocistit smirkem a kontaktolem...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Trable se startováním - 2,5i 85kW AET 19. čec 2017 19:53 #178455

Mám 2,5 85k.. napadá mě zda ti nemůže blbnout čidlo na klikovce - ale otázka je kdby bylo blé to čidlo zda by to vůbec házelo jiskru..Jeby by nebylo rozuměnjší tu váhu koupit novou a ť máš jistotu..
Jinak - není tady někdo kdo má 2,5benzín a je z moravskoslezkého kraje?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Trable se startováním - 2,5i 85kW AET 26. říj 2017 19:52 #180644

  • Derek
  • Avatar uživatele Derek Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím.

Tak auto posledního půlroku nejezdilo, jen jsem ho jednou za pár týdnů posunul po zahradě, abych pod ním posekal :)
Nicméně teď by zase mělo začít nějaké kilometry najíždět, tak zrovna dneska se vyměnily komplet kabely, svíčky, rozdělovač a cívka - uvidíme s jakým výsledkem :) (staré komponenty rozhodně moc v kondici nevypadaly, takže horší to díky novým nebude).
Startuje stále na první brnknutí, tak uvidíme po pár desítkách startů. Plus co se ukáže na diagnostice.

Váhu budu případně řešit později.
Děkuji za rady a přeji ať to všem jezdí ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.218 sekund

Login