Zdravím vespolek.
Mám takový trampoty se svou VW T4 1996, 2,5i 85kW (AET).
Auto má poslední dva měsíce takový dost trucovitý chování - po delší odstávce (cca dva měsíce - provozuju ho jako záložní a na občasnou práci, normálně tyhle odstávky problém nebyly) nechtělo chytnout, startér točil naprázdno (podobně jako když startujete klíčem bez čipu imobilizeru) a nic. Jiskra z rozdělovače byla, palivo taky. Nechal jsem ho bejt.
Přijdu o dva dny pozdějc a chytne na první brnknutí. Jdu ho trochu projet a jede, ale má takový propady v první třetině chodu plynu. Projížďka dopadla dokonce tak, že samo chcíplo a už jsem nenastartoval. Odtah na tyči a řešilo se.
Skákal jsem kolem toho v lednovejch mrazech asi tři dny.
Trucovitý chování dostalo i pevnej řád - po odstávce dne a víc auto chytlo na první brnknutí a bez problému. Testovací projížďka ok, auto zahřátý na provozní teplotu, nastartovaný minimálně půl hoďky. Chcípnu a znovu už nenastartovalo. "Odlěželo se" zase den a víc a opět na první kopanec.
Pořídíl jsem VAG KKL kabel a chystal se diagnostikovat. Paralelně jsem od známýho, co měl v práci T4 v 1,9TDI a 2,4D, dostal tip, že přesně takhle se chová špinavá váha vzduchu.
Výborně, diagnostika vyhodila chybu na lambdě a pak právě váhu vzduchu a čidlo teploty vzduchu.
Váha se vymontovala, vystříkala čističem a vyfoukala. A voilá, auto chytlo na první. Pak i na druhej, třetí a další.
Pocaď dobrý. Auto pak měsíc jezdilo pravidelnějc skoro denně, najelo cca 500km a naprosto bez problémů. Pak tejden odstávka a vyrazil jsem s ním pomoc kamarádům s vyklízením/stěhováním baráku. V jednom dni najeto cca 150km a takovejch min 20 startů a pořád dobrý. Dojel jsem večer domů, ráno mě čekalo další stěhování. A nic, mrtvo. Diagnostika ukazovala akorát tu lambdu, smazal jsem. Váha vymontovaná a prostříkaná dokonce dvakrát a nic, ani ťuk.
Auto vytlačeno před barák a tam stojí už tejden. A hned druhej den po tom záseku ZASE nastartovalo na první otočení klíčku. Projeto 10km a další dva starty pořád dobrý. Diagnostika ukazuje nulu.
Zkusil jsem to od tý doby ještě dvakrát, vždycky asi po dvou dnech a pořád dobrý a diagnostika je pořád čistá.
Jsem z toho jelen!
Popravdě nejhorší možnej vývoj. Kdyby se po tom posledním záseku na diag ukázala váha, tak bych jí halt sehnal a vyměnil. Takhle naprosto netuším, kde může bejt zakopanej pudl a jak ho řešit. A v daný chvíli se auta skoro bojím, protože od baráku mě sice odveze, ale netuším kdy a kde si postaví hlavu a já budu shánět odtah
Budu vděčněj za jakoukoliv radu či tip.
Ideálně bych dianostiku/výměnu pořešil sám, než se s tím vydám někam k placenejm profíkům.
DÍKY!