Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Jak s 2,5TDI ?

Jak s 2,5TDI ? 12. čen 2017 16:16 #177669

  • zadane
  • Avatar uživatele zadane Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 1
Zdravím,
přesouvám si příspěvek z kategorie "Karoserie", kde jsem si asi moc troufnul s off-topic pokračováním. Jestli tady někdo zareaguje, budu vděčný.

zadane napsal: Tak přátelé, mírné zdržení, ale Caravelka je přepsaná a před barákem. ACV 10/1998, v posledním roce paliv. čerpadlo, rozvody, brzdy, baterka a ventilátor topení. Máme 450, tak při plánovaném využití typicky 10 ročně ji snad neojezdíme dřív, než naftu úplně zakážou.

Neodolám se ještě jednou zeptat, jestli se u někoho z klubu nepovaluje přední dvojsedačka (pevná s tříbod. pásem), ještě než se vrhnu po bazarech na netu.

A ještě mě napadá pár otázek (i když nevím, zda to není příliš OFF - ale zase zakládat téma?)
1/ Lejete do toho normální naftu? Počítám že tenhle motor to zkousne, ale zase moje (nevelká) zkušenost s diesly (i když novějšími) říká, že lepší nafta se velmi dobře pozná už na chodu motoru a výkonu (i spotřebě). Ale nejsem profík na diesly (u nás převládá LPG).
2/ Má tenhle motor problém s dvouhmoťákem při podtáčení? Taky zkušenost - když dáte ženské dvoulitrového diesla, nevysvětlíte jí že nesmí jezdit pod 2 tis otáček. U Mondea (samozřejmě ne nového) jsme měnili spojku po dvou letech... ACV táhne odspoda skvěle (pravda, aby taky ne, je to pětivál), ale stejně: jak se s ním má jezdit trvale?
3/ Rada co nechat zkontrolovat (něco "profláknutého"), než vyrazím na první cestu (2 tis tam a 2 zpět)?

Díky za zkušenosti i event. za tip na sedačku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Jak s 2,5TDI ? 12. čen 2017 17:19 #177670

  • Wesni
  • Avatar uživatele Wesni
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 367
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 29
Sedacku bych asi mel. Kontakt na me 776 79 sedum sedum 66

Odesláno z mého D6603 pomocí Tapatalk
VW T4 Multivan 2,5TDI 111kW
VW T4 2,5TDI Syncro long tulivan
VW T5 Multivan 2,5TDI r.v. 04 128kW AXE konečně prodané
VW T4 Transporter 2,4D synco r.v. 94 - prodáno
Poděkovali: zadane

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 12. čen 2017 17:29 #177671

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 560
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 40
Tak já zareaguji.
Mám také ACV a naftu liji "normální" a přidávám aditiva. Co je normální a nenormální nafta ale nevím.
Dvouhmota slouží k omezení přenosu torzních kmitů. Pokud budeš přenášet kroutící moment v nízkých ( nepravidelných) otáčkách budeš vždy nadměrně zatěžovat dvouhmotu a je úplně jedno u jakého auta a typu.
A co zkontrolovat před cestou ?
Olej, rozvody včetně řemenice na klice - nájezd km, poloosy, brzdy a vlastně vše co uznáš za vhodné před delší jizdou.
Burstner polointegrál 7,4 m - Fiat Ducato 2,3 103 kW
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW - prodáno
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF - prodáno
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(
Poděkovali: zadane

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 12. čen 2017 20:10 #177674

  • zadane
  • Avatar uživatele zadane Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 1
Díky za reakci. Upřesnění, pokud byl dotaz napsaný nejasně:

Lepší naftou myslím něco jako Verva Diesel. Mimo kvalitnější základ mají tyto (i podobné od jiných firem, říkají tomu "prémiová paliva") taky lepší (více?) aditiv. Takže mi vlastně odpovídáš, že ano. Tvé řešení je levnější nebo myslíš je extra aditiva je řešení ještě lepší?
Jo, taky jsem někde slyšel, že prémiová paliva se u nás nedělají nýbrž dováží (Něm. Rak.)

Za výklad o dvouhmotě díky, ale nedostal ses k tomu stěžejnímu - co pro tento pětiválec jsou ty už příliš nízké otáčky. Pod 1800? To bych tak řekl o svém Volvu (5-válec, turbo LPG), kde nad 1800 už fouká turbo (a setrvák v 250 tis v pořádku originální).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 12. čen 2017 23:30 #177680

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 560
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 40
Prémiová paliva jsou krom Vervy a V-poweru od Shellu jen reklamní tahák. Vždy je to úplně normální nafta do které se naleji aditiva. Pokud vím tak pouze Shell V-power dováží a to jen proto, že při míchání nebyli schopni zajistit stejnou kvalitu a docházelo k tomu, že byly některé pumpy označeny jako prodejci nekvalitního paliva.
Příliš nízké otáčky jsou špatně pro každý motor a komplet celé hnací ústrojí auta. Navíc pokud jedeš v otáčkách kdy turbo ještě netlačí tak nevyužíváš potenciálu motoru . Určit jaké jsou optimální otáčky motoru je těžké protože každý motor je jiný. V podstatě se dá říci, že pokud jedeš v otáčkách kdy netlačí turbo tak je to špatně.
Burstner polointegrál 7,4 m - Fiat Ducato 2,3 103 kW
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW - prodáno
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF - prodáno
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 13. čen 2017 07:54 #177684

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 146
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
Ahoj.
Mám s "lepší" naftou jen tu nejlepší zkušenost. Jezdím s Pugeotem 1,6 Tdi. Asi tak do natočení 220 000km jsem se snažil kupovat naftu spíš levnější a něco ušetřit. Pak jsem si o tom něco přečetl a vyhledal info na netu. Zkusil jsem natankovat u Benziny Vervu a po ujetí asi tak 100 až 120km na jeden zátah na dálnici se dostavily výsledky.
Motor se zklidnil, je pružnější a spotřeba se snížila.
Totéž jsem udělal se svým Multivanem 2,5 TDI, který má najeto asi 320 000km. Výsledek nad očekání dobrý.
Myslím, že Verva je řešení hlavně pro starší motory s více najetými kilometry. Přísady pročistí palivový system, motor se sklidní, úspora paliva je prokazatelná.
Podotýkám, že můj příspěvek není placená reklama na Vervu !!!!!!
:woohoo:
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 13. čen 2017 08:13 #177685

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 560
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 40
Verva je nejlepší nafta na našem trhu a to mám potvrzené z Výzkumného ústavu paliv a maziv kde mám kamaráda nicméně když natankuji "horší" naftu a přidám VIF tak se chod motoru také zlepšit. Ze stejného zdroje jako mám info o Vervě mám potvrzené, že VIF jsou nejlepší aditiva.
Podotýkám, že můj příspěvek není placená reklama na VIF !!!! :woohoo:
Burstner polointegrál 7,4 m - Fiat Ducato 2,3 103 kW
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW - prodáno
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF - prodáno
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 13. čen 2017 13:32 #177701

  • Sindeon VW
  • Avatar uživatele Sindeon VW
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 2834
  • Karma: 33
  • Obdržená poděkování 1039
Přidám se s názorem, že VIF motoru neuškodí. Nedávno tu byl i docela zajímavý a hodně podrobný článek, kde se testovalo, co udělá s motorem, jestli opravdu má nějaké účinky atd. a výsledek byl pozitivní pro VIF (bylo to tam doloženo i měřeními a fotkami).

Co se týče nízkých otáček, tak bych měl na paměti turbo a to, jak se umí rychle zanést, když není moc v zápřahu, následné problémy s regulací turba ale třeba i zanášením egeru atd.

Naprosto extrémní případ teď popisovali na Jarově, kdy obrovský problémy mají auta, který dlouhý hodiny jej jedou na volnoběh (typicky policejní). Nemají žádný nájezd, ale všechno je kompletně zaneseno hrubou nečistotou a motory mají velké problémy.

Já se snažím v autě jezdit v takových otáčkách, aby se to autu z mého pohledu pocitově líbilo a bylo klidnější a reakce na plyn byla okamžitá. V 1.9TDI 81kW passatu to znamená někde kolem 1800 otáček, v 2,5 TDI 96 kW T5 někde nad 1600 otáček (a to to auto umí hladce po rovince i nějakých 1200).
Clubový asistent

Clubový web: http://www.transporterclub.cz
Clubový mail: club@transporterclub.cz
Clubová kancelář: Po - Pá 09:00 - 15:00

Staňte se prémiovým členem Transporterclubu
Poděkovali: zadane

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 13. čen 2017 15:37 #177702

Mate prosim nekdo zkusenosti pridavanim adetiv do oleje, jako metabond. O tom jsme slysel na uzitkace chvalu a ze jako jeden z mala je dobry. Diky moc za jakykoliv nazor
VW T2b Westfalia
VW T5 Multiwan 128kw, 4Motion

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 13. čen 2017 17:04 #177706

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 560
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 40
Já zastávám názor, že do motoru patří jen kvalitní olej. Určitě ti nějaký "sajrajt" do oleje neudělá generálku motoru jak to někteří výrobci kdysi presentovali. Přidáním aditiv do oleje se nabourá receptura výrobce oleje a to si myslím není dobře.
Dokonce si pamatuji jak nejmenovaný závodník nalil do Škody Octavie Kit Car nějaký svinstvo a pak to nemohli za boha naladit. Když motor dovezli k panu Šmatovi což je jeden z nejlepších motorářů na závodní motory tak ten se zhrozil, vylil olej, propláchnul, nalil nový olej, naladil a bylo po starostech.
Burstner polointegrál 7,4 m - Fiat Ducato 2,3 103 kW
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW - prodáno
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF - prodáno
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 13. čen 2017 18:15 #177708

  • Sindeon VW
  • Avatar uživatele Sindeon VW
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 2834
  • Karma: 33
  • Obdržená poděkování 1039
Pokud se nepletu, tak přídavek aditiv do paliva je třeba pro výrobce ok, ale před aditivy do oleje varuje. Neříkám tak ani onak, jen dávám informaci.
Clubový asistent

Clubový web: http://www.transporterclub.cz
Clubový mail: club@transporterclub.cz
Clubová kancelář: Po - Pá 09:00 - 15:00

Staňte se prémiovým členem Transporterclubu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 15. čen 2017 02:39 #177745

  • zadane
  • Avatar uživatele zadane Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 1
Ještě znovu děkuju za všechny reakce a zkusím zrekapitulovat, co jsem si odnesl.

Že (mlčící většina?) zřejmě jezdí na obyč. naftu (nemyslím z JZD, ale standartní CČ 51) + že aditiva udělají dobře (což ovšem žádné překvapení není). Co už zůstalo nerozhodnuto (resp. nezodpovězeno), je zda má smysl (když tedy vynechám rozdíl v manipulaci s aditivem) platil za Vervu, oproti slušné naftě + VIF. Verva znamená příplatek typicky o dvě koruny na litru, kdežto VIF vyjde tak na 1/3 koruny. (Benzina uvádí aditivaci 3 ml na litr.)

Dále speciálně děkuju Sindeonovi, ze kterého jediného vypadla nějaká čísla. Můžu tvou zkušenost potvrdit, taky máme 1.9TDI Passata (jsme velká rodina) a i když o hodně radši jezdím Volvem, nějakou zkušenost s Passatem mám. A souhlasím, že v 1800 není podtáčený, úplně v pohodě. Jasný rozdíl proti TDCI v Mondeu, který potřebuje 2000. Motory prostě jsou různé, to sem taky někdo psal.
Právě proto mě zajímala zkušenost s ACV. Zkušeností tedy moc nepadlo (spíš opakování teorie), ale pro ACV uzavírám, že od 1800 to bude s rezervou na bezpečné straně (když započíítám koeficient 4/5).

Jo, a sedačku už mám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 15. čen 2017 05:55 #177746

  • TK
  • Avatar uživatele TK
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 560
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 40
Já si dovolím také zrekapitulovat:
Překvapení není možná to, že aditiva dělají dobře, ale překvapení pro mnohé možná je, že asi nejlepší aditiva na trhu jsou VIF.
Pro mě je zase překvapení, že by se dala někde koupit Verva za 28,90 Kč což by bylo o dvě koruny víc než tankuji běžně já.
Co se týče otáček motoru jsi se nedozvěděl stejně nic podstatného, neb každý motor se chová úplně jinak. U mě se například po výměně rozvodů a nastavení zlepšilo chování motoru v nízkých otáčkách tak že jsem byl sám překvapený jak teď motor krásně jde. Navíc mám chip se kterým se motor chová úplně jinak. Tzn. že kdybych uvedl nějaké konkrétní otáčky kdy se začíná můj motor chovat trochu rozumě tak by to asi bylo pro ostatní úplně nepodstatné. Navíc pokud bychom řešili otáčky motoru podle otáčkoměru tak bychom se asi k ničemu přesnému stejně nedostali.
Asi nejlépe to popsal Sindeon když napsal " aby se to autu z mého pohledu pocitově líbilo a bylo klidnější a reakce na plyn byla okamžitá".
Burstner polointegrál 7,4 m - Fiat Ducato 2,3 103 kW
Fiat Ducato Panorama 2,3 109 kW - prodáno
T4 75 kW Multivan - powered by Dieselpower - 100 kW - prodáno :-(
Knaus Eurostar 500 TF - prodáno
Škoda Fabia RS 216 PS - soutěžní speciál - HW - Král rallye team + SW - Dieselpower - prodáno :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 15. čen 2017 07:31 #177747

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 146
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
TK, nemohu s Tebou nic jiného než souhlasit ve všechn bodech.
Já bral včera Vervu u Benziny za 30,50Kč a nějak to neřeším. Vervu kupuju proto, že jsem pohodlnej něco stále dolejvat a přilejvat a přeměřovat a tak....
Pokud jde o ty otáčky, tak samozřejmě že všechno souvisí se vším. Čím lepší kondice motoru, např. kompresní tlaky na všech válcích stejné, vstřikovací čerpadlo, trysky, ale i ty rozvody a v neposlední řadě i vlhčí vzduch dokáže vylepšit běh motoru.
Já osobně tak nějak pod 1800 nejdu. Autu se to líbí a mě taky a jak zmiňuje Sindeon "aby reakce na plyn byla okamžitá". Vždy ale záléží na konkrétní situaci.
Tak ať to jezdí a hlavně ať nám tu naftu nezakážou !!!!! :)
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak s 2,5TDI ? 15. čen 2017 08:16 #177748

  • Sindeon VW
  • Avatar uživatele Sindeon VW
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 2834
  • Karma: 33
  • Obdržená poděkování 1039
Třeba u nás (jih Moravy) je rozdíl mezi Fuel Save a Vervou (Diesel) určitě tři koruny. Tankuju poslední dobou takřka výhradně na Benzině, protože ji mám nejblíž a trochu omylem jsme si nechali vnutit tu jejich kartu. Je tam sleva cca 20-30 halířů na (litr paliva) běžný diesel a na Vervu to bylo cca 80 halířů. čili na ty dvě koruny rozdílu by se šlo dostat. Čas od času propláchnu nádrž třeba dvakrát za sebou Vervou nebo jiným prémiovým palivem. Jinak jezdím normální diesel s VIFem. Plechovka mě vyjde na 190 Kč a vydrží pět měsíců (tankuju pouze plnou cca 2x měsíčně).

Co se týče těch otázek na otáčky atd., na to se ani nedá odpovědět. Stačilo by toho stejnýho passata nachipovat a budu mluvit úplně jinak. A pak každej řidič je jinej. Jsou třeba tací, kteří preferují auto podtáčet (mě do toho nutil instruktor v autoškole a jen kontroloval, jak ta fábka umí jezdit za 3.5l). Takže mě nutil řadit pětku na 50km/h.
Clubový asistent

Clubový web: http://www.transporterclub.cz
Clubový mail: club@transporterclub.cz
Clubová kancelář: Po - Pá 09:00 - 15:00

Staňte se prémiovým členem Transporterclubu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Sindeon VW.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.125 sekund

Login