Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 08. čec 2017 18:36 #178178

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Ahoj,
stala se mi nepříjemná věc.
Při delší cestě cca 700km se mi těsně před cílem rozblikal tlak oleje a hned to zmizelo.
Motor běžel normálně, žádné cvakání od hydroštelů atd.. říkal jsem si, že snad jen vadné čidlo tlaku.
Nedalo mi to a pro jistotu jsem změřil tlak, po zahřátí tam bylo jen cca 1,2 baru.
Na t4 wiki jsem se dočetl, o povolujících se šroubech na olej čerpadle, nakoupil jsem tedy věci na rozvody a olejové čerpadlo, že to rovnou dám nové.
Ted jsem ale sundal vanu, a zjistil jsem, že jeden šroub co drží klemu hlavního klikového ložiska, je ulomený v bloku, a klema je v půlce prasklá. Našel jsem, že někdo psal myslím tady na foru, že ty šrouby na 111kw praskají.
Klika se zdá nepoškozená, vyměnil bych tedy ty šály (asi lepší všude ne ? ) a dal na ty klemy i nové šrouby.
Ten zalomený šroub se mi snad taky podaří nějak dostat ven....
Můj hlavní problém je ten, že tu klemu nemůžu nikde najít, neni ani v etce a nejsem psi tedy jistý jestli není součást bloku , vyrobená přesně na míru a není ji možné nahradit ani z jiného motoru...
Nebudu, ale přece měnít celý blok kvůli jedné prasklé klemě....
Díky za vaše názory...
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 00:59 #178183

Človeče, nevim, jestli i tady, ale na jinych motorech to byla v podstatě část bloku motoru. Sedí jen a pouze na to místo, kde jsi ten díl z ložiska sundal. Vyrábí se to tak, že se to odlije celé s blokem a pak odlomí - dost špatně se to nahrazuje.. Ale třeba se pletu..
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 10:02 #178189

  • Jirka S
  • Avatar uživatele Jirka S
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T4, LONG, SYNCRO+UZÁVĚRKA, 2,4D
  • Příspěvky: 500
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 42
Přesně tak. pokud je dosedací plocha jakoby odlomená, tak to nenahradíš. Pokud je frézovaná, tak by to mohlo jít vyměnit

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 10:13 #178190

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Dosedaci plocha na motoru je v poradku, je praskla pouze ta klema, resim zda ma nekdo zkusenosti s pouzitim klemy z jineho motoru.
Nasel jsem nejaky eschop, kde ty klemy prodavaji tuningove pro vetsi zatez, tak to prece nemuze byt zas tolik na miru, aby to neslo vymenit za jiny kus.

www.performancebyie.com/integrated-engin...-main-caps-vw-4-cyl#
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od bobr.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 10:15 #178191

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
Nemyslím si, že je vhodné na starou kliku dávat nové šály.
Když tak jedině až po změření a případném přebroušení.
Nové šrouby v každém případě a dodržet utahovací moment !!!!!!
Jirka S to myslel trochu jinak, než jsi to pochopil. Pokud má dělící rovina ložiska frézované dosedací plochy, jsou díly záměnné.
U některých bloků se ale pro lepší spojení užívá tzv. "rozlomení v dělící rovině".
Myslím ale, že toto nebude případ bloku v T4.
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Pavel 5.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 10:31 #178193

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Dělící rovina je frézovaná, takže to asi záměné tedy bude, jen mi bylo divné že jsou klemy číslované 1 - 6 i když jsou na pohled i měření stejné....
S těmi šály jsi mě zaskočil, staré jsou dost projeté,říkal jsem si že dám pro jistotu nové.
Vzit foto
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 10:43 #178195

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
Takže asi takhle.
Olejové čerpadlo nasává olej z vany a tlačí ho mazacími kanálky a otvory nejdříve k hlavním ložiskům na klice, poté dál na ojniční ložiska a krom jiného i k vačce atd, atd.
Pokud tvoje hlavní ložiska vypadají takhle, tlak oleje se v podstatě ztrácí hned na začátku své cesty, protože šály jsou opotřebované. Osobně bych se vykašlal na nějaké poloviční řešení, protože se s tím budeš babrat a nikdo Ti neřekne, jestli to vydrží, nebo jestli Ti třeba po pár km neklekne motor.
Najdi schopnýho motoráře a pak věřím, že budeš mít vystaráno na několik stovek tisíc km.
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 10:52 #178196

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Proto jsem pisu rad si vyslechnu nazory a necham si poradit.
Moje situace je ponekud slozitejsi jsem momentalne delsi dobu ve svycarsku a tady je situace ponekud jina nez v CR, servisy jsou predrazene, a nikdo tu moc starsi auta neresi, takze nejake prebrouseni kliky srovnani cehokoliv je tu proste problem.
Krome heveru tu mam veskere vybaveni v podstate na cokoliv, takze nastava otazka, zda nevyndat motor a nezajet si do nemecka pro kompletni spodek po generalce. Je to mozna lepsi reseni, nez vyndavat kluku posilat ji nekam na prebrouseni s nejistym vysledkem pasujici klemy.
Je mozne, ze se ty saly chytli pri tom nizkem tlaku oleje, olejove cerpadlo jsem koupil nove, ale nepocital sem s timhle problemem...
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 11:02 #178197

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
No tak to asi poněkud mění situaci.
Pokud je to takhle a máš pocit že vše ostatní na autě je v pořádku a počítáš s tím že si ho necháš a neřešíš peníze, zkus poptat třeba u VW tzv. "austausch" polomotor. To je složený blok s klikou, ojnicemi a s písty ve válcích......
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Pavel 5.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 11:20 #178198

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
No neda se uplne rict, ze penize neresim, ale co jineho mi zbyva, chci to zas udelat nejak rozume s jistotou a ne to nejak splacat. Auto mam 3/4 roku Je to multivan Generation 2002 celkem pekny cca 300k km, s predchozim Syncrem 75kw, kde mam 650k km, jsem cekal podobny najezd a ted takova zrada :dry: .
Podle etky je ten spodek 2500euro uvidim, kolik na tom budou mit marzi a jaka bude konecna cena...
Na ebay to vychazi kolem 2000euro + cesta nekam do nemecka a je to repas. To uz je fakt lepsi novej
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 11:34 #178200

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
Nevím, jak se vyznáš, ale austausch znamená, že je to NOVÝ díl a musíš vrátit ve stejném, tedy složeném stavu stejný kus.
Já bych do toho šel, i za tu cenu. Ještě bych k tomu zrepasoval i hlavu. Když to pořádně nemazalo, nikdy nevíš co se kde dělo.
T4 Multivan za to stojí.
Tak ať se Ti zadaří a zase brzo jezdíš !!!!!!!
B)
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 12:14 #178203

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
V etce, je pouze "short motor" nový spodek nikde o žádném vrácení není zmínka, možná je to separatně nabízené, zkusím se tam na to poptat, mohlo by to pak být levnější...
S repasí hlavy počítám, uvidím zda někoho na zabroušení sezenu tady, nebo to budu muset nechat udělat v CZ.
Dik za rady a snad to nějak dopadne...
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 09. čec 2017 12:30 #178205

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
Vratný díl bude mít v označení na konci "X"....
Díky tomu, že vrátíš použitý díl je cena nižší.
Pokud X není, nevracíš nic.
Určitě to dopadne dobře !!!!!!!!
Tak ať se daří.
;)
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi
Poděkovali: bobr

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 10. čec 2017 15:56 #178230

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 18
Ahoj, tak prichazim se zajimavou informaci :
Z ceny 2450euro dle etky se na pobocce stalo 4300CHF = 3900EUR = 100k CZK
Volal jsem i do ceskeho vw a cena stejna = 96k
A to vse samozrejme pri vraceni stareho bloku.
To uz mi prijde trochu mimo......
Tech 2.5 - 3k max bych jeste bral, ale tohle uz je fakt nesmysl.
Tak uvidim asi pujdu cestou generalky.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 AXG 111kw prasklý šroub ložiska kliky. 10. čec 2017 16:47 #178231

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 139
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 25
Ano to je hodně mimo.
Netušil jsem ale, do jaké ETKY jsi koukal. Když jsem ještě pracoval u VW, tak se ceny aktualizovali i 2x do měsíce.
Vzhledem k tom, že asi nemáš přímé spojení s podporou VW, tak se to nemohlo do ceny promítnout.
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.220 sekund

Login