Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: 2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 14. zář 2019 20:38 #194355

Ahoj, mám podezření na problém s výkonem. Auto má 108 tis najeto, stálo 13 let v garáži s občasným projetím (značky depozit,tak že občas jsem ho natočil na dvoře a zahřál) po nové stk jsem začal auto používat,ale motor se mi zdá líný. I tak jsem s tím najel už 12 000 km a je to pořád stejný, turbo slyším... takové to správné svištění...zátah je nepatrný, myslím si že by měl být větší.

A teď moje poznatky...auto před 13 lety jelo po dálnici plně naložený i s naloženým vozejkem v pohodě dávalo 160 km/h.
Teď prázdné bez zátěže max 130 a dlouho to trvá, než se na tuto rychlost po rovince dostanu, na pětku 2,500 ot/min sešlápnu plný plyn a auto nezrychluje, prostě jako kdyby tam byl omezovač.
Po studeném startu houpe motor, asi20 vteřin, pak se uklidní a šlape celkem jak hodiny.
Když odpojím zpátečku od vstřiku, tak nevytéká ani kapka nafty.
Auto nijak nekouří, akorát za studena to smrdí jak stará avie.
Spotřeba 7,2 - 7,8 prázdné auto.

Vyměněné, rozvody komplet, řemen i kladky pro pohon čerpadla, nastaven předvstřik vagem, palivový filtr, vzduchový, dekarbonizace sání, zaslepen egr, nový katalizátor, kontrola klapky turba, kontrola vůle osičky turba, kontrola vedení vzduchu od filtru až do motoru.
Kucí poraďte prosím, mě už nic nenapadá a prostě cítím že ten motor ze sebe nedává to co dřív. Je nějaké sejto v nádrži? Přijde mi že to auto má málo krmení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 24. kvě 2020 13:28 #197748

Nikdo nic? Stále aktuální téma......vyměnil jsem váhu vzduchu za novou, je to stejné. Vyměnil jsem stop ventil na čerpadle a stejné. Přidal jsem na volnoběžné dávce nafty a je to o trošku lepší, ale není to ono.
Po dálnici to auto nejede víc jak 130 a když už se na ně dostanu, je to dlouhá doba po rovince. To auto prostě netáhne jak by mělo. Starty jsou dobré, Na volnoběh jde motor hodně měkce, jako kdyby to bylo HDI, prostě bez klepání. Akcelerace je celkově zpomalená.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 25. kvě 2020 20:12 #197757

Podívej se na VAGu na chyby a na časování rozvodů (TDI graf). Pokud jde měkce, máš blbě nastavený předvstřik. Jde to pak skoro jak moderní nafta, jen to pak moc nejede...
Taky na diagnostice zjistíš, že zřejmě jedeš v nouzovým režimu. Mám ACV a když spadne do nouze, 130 jede. Ale dostat se tam trvá věčnost a nesmí přijít kopec. Ale i tak je to nouze milosrdná, protože to jen stáhne plnící tlaky - tedy i to turbo píská...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 16:34 #197775

Předem ti chci poděkovat za odpověď, už jsem myslel, že si tu píšu sám se sebou :-) Takhle, vag mám jen a pouze co se stáhne z netu a tak nějak se na něm učím pokus omyl a hodnoty porovnávám podleyoutube a to ještě nevím leč nejsem anglicky znalej, jestli vůbec jsou správné. Ale našel jsem si, kolik má být předvstřik 55-65, nastavil a dá se říci, že pouze motor šel na poslech spokojeně. Ale výkon se nedostavil. Protože jsem se dál nechtěl pouštět do nastavení čerpadla jako neznalej, svěřil jsem auto klukům,co mají nějaké zkušenosti.Nechal jsem tam 6500,- a že prej auto už po startu nehoupe, nekouří jak stará avie a že ten výkon je tam podle nich už v pořádku. Zkutečně auto nekouří už vůbec, můžu na něj šlapat jak chci a z výfuku ani náznak černého obláčku. Motor jde měkce ale výkon nikde.Když jsem to napíchnul, abych změřil jen tak zkušebně předvstřik co tam klucí nastavili, tak na mě vyběhlo 88, nevím jestli ho vracet na těch 65 Za mě je to pořád stejné.
Bohužel nastala zima a s autem už jsem nejezdil a tak jsem to nechal být. Na jaře jsem auto znova vytáhl a nedokázal jsem se smířit s tvrzením, že jede jak má. Psychycky jsem to nevydržel a řekl si, že si něco přečtu o nastavení volnoběžné dávky, protože mám za to, že to auto prostě nemá naftu. Auto které má najeto 110 000km od výroby a nikdo se v něm nevrtal prostě jet musí. přes muj vag- com jsem tedy nastavil volnoběžnou dávku ze 4,6 mg na 4mg míň to přes vag nešlo. Tak jsem povolil hlavu čerpadla a poklepem jsem se dostal na dávku 3,2-3,6 auto skutečně ožilo,starty se nezměnili (starty jsou dobré) Ale auto stále nezakouří ani obláček a odhadem co si pamatuju, tak je někde schovaných ještě tak 30%výkonu. (už předjedu felicii a udržím do kopce rychlost 100/h) Ale akcelerace je prostě jako když jedeš s trabantem.
Diagnostika je samozřejmě bez chyb. Abych nezapoměl, zkusil jsem i jet na pet lahev, abych vyloučil vedení a nádrž.

Dneska chci zkusit vymontovat katík a nahradit ho plně průchozím kusem, co mám připravený. A když ani to nepomůže, tak dám Předvstřik zpět na těch 55, aby byl v rozmezí tolerance pomocí TDI grafu.
Kucí kdyby byl někdo ochotnej a hlavně znalej hodnot mi to napíchnout, rád přijedu a budu vděčný, já jsem samouk skoro začátečník ve vagu a tak se v tom plácám z bláta do louže. A dávat to do servisu už se mi nechce, protože už to bylo ve dvou a jen z jednohose to vrátilo s nějakým lehkým uspokojením. Někdo do 150Km od Vlašimi?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jenda tranďák.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 18:27 #197776

Předvstřik nechej, oni to ti mechoši mají vyzkoumaný a nechávají trochu víc schválně. Ono to pak víc zní jako lodní diesel, ale líp to startuje... (teda slyšel jsem tento názor z několika stran...)
zkus se tím VAGem podívat na plnící tlaky, jestli tam nemáš po letech někde něco špatně na regulaci turba.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 18:33 #197777

Ok, demontáž katiku nepomohla, jdu to napíchnout, pak sem hodím foto nějakých hodnot. Login z jízdy udělat bohužel neumím..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 19:11 #197779

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 19:16 #197780

pokračování...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 19:17 #197781

pokračování 3.......je to vše měřeno na volnoběh, já se orientuju tak leda v teplotě motoru a otáčkách. Pak už mi to hlava nebere.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jenda tranďák.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 20:27 #197783

Tak. Skupina 11 je ta správná. Teď nalož nějakou spolujezdkyni, pošli to na plnej plyn proti kopci a řekní jí, ať dá print screen. Z volnoběhu nepoznáš nic...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poděkovali: Jenda tranďák

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 20:37 #197784

Tak to bude chtít nejdřív notebook s dobrou baterkou, já jsem bohužel na prodlužováku u garáže.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 26. kvě 2020 22:53 #197789

měnič :-)
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 29. kvě 2020 20:31 #197847

Měnič bohužel nemám a co jsem se ptal známého, tak také nemá , tak musím sehnat novou baterku do notebooku. Předevčírem se stalo ale něco divného. Jel jsem 100km do Pardubic a zhruba od prvního startu to auto jelo jako kdysi cca 50km prostě šlapalo jak má, táhlo to nádherně, stačila třetina plynu a letělo jak vítr , tak jak pamatuji. Ani jednou jsem motor nevypnul a po těch cca 50km najednou šlápnu na pedál a zase bylo líné, zase jsem musel na tom stát až na podlaze. Jako když se tam něco po těch letech probudilo a zase bohužel usnulo. Teď už vím, že nehoním vzdušné zámky jak se říká. Dneska jsem přešel všechny patice na motoru wédéčkem, včetně řj. Prošel všechny podtlakové hadičky, nenašel jsem nic. Musím koupit tu baterku do toho notebooku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 29. kvě 2020 20:36 #197848

měnič je levnější než baterka :-))
no. Díval jsi se diagnostikou do chyb? Neb to, co popisuješ, je celkem typický chování pro nouzák. A jeho příčina je vždycky zapsaná v chybách.
Nevím, jak vypadá řídící jednotka od AJT, ale u starších ACV je oblíbená chyba shnilá hadička vevnitř v řídící jednotce. Pak to taky moc nejede a na diagnostice to píše něco jako "řídící jednotka vadná"..
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

2,5 AJT 65Kw, nejde nafta od vstřiku, líné auto 29. kvě 2020 21:51 #197851

Mno chyby 0, řídicí jednotka má klasicky 2 patice, jestli je uvnitř hadička, tak to nevím.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jenda tranďák.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.198 sekund

Login