Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Klínový řemen-Pískání

Klínový řemen-Pískání 22. říj 2019 22:54 #194936

  • Alfooo
  • Avatar uživatele Alfooo Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím, asi měsíc se potýkám s nepříjemným zvukem z klíńáku.
Níže popíšu všechny skutečnosti.

Motor: 2,5TDI 75KW climatronic

Minulej podzim jsem měnil napínací kladku (vůle) a klínový řemen, vzhledem ke špatný kondici toho původního (díry, rozdrbanej, atp.)
V první řadě bych rád vyvrátil to, že klíňák jsem nekupoval za 3 stovky v kelly...
Druhá věc, která není úplně ideální je, že nemám kryt motoru a jsem si vědom toho, že na řemen se dostává voda atd. což může mít za následek, že se mohl poškodit, každopádně jsem kontroloval nějakou mastnotu, drážky a celkovou kondici a vypadá že je bez problému.

Teď k samotnýmu problému:

Nastartuju motor (studenej) řemen je tichej a po cca 10 sekundách začne lehce pískat v intervalech každých tak 2 sekund (jakoby 360° otočka).
Když se motor dostane do otáček, pískot se zintenzivňuje, pochopitelně vlivem otáček, takže na 2 tisících se pískot takřka neustávající.
Po cca 1 kilometru se pískot postupně snižuje a po 2 kilometrech pískot kompletně zmizí (ohřátí řemene nebo kladky?).
Auto odstavim, za hodinu do něj skočim a pískot se objeví znova, ale vytrácí se poměrně rychleji než při odstaveným autě přes noc.
Pokud ale zhasnu motor a odskočim si na 15 minut, skočim do auta a nastartuju, tak se problém vůbec neodehrává a všechno je bez problému.


Kontroloval jsem zda nejsou při vedení klíňáku nějaký kladky viditelně vyosený nebo nemaj tendenci házet, ale vypadá to že v tom problém není.
Další věc co jsem zjistil je, že při kontaminaci řemenu vodou (proletěl jsem kaluží a pískot tak na 15 sekund zmizel) se to na malou chvíli utiší a co jsem četl tak se pravděpodobně jedná o málo napnutej řemen...?

Důvod mojeho dotazu je, že bych rád slyšel nějakej zdravej názor, jelikož nechci kupovat zbytečně novej řemen a kladky a experimentovat čím to může bejt...

Taky jsem se dočetl, že se řemen maže mejdlem, ale to mi nepřipadá jako korektní technickej zásah na vyřešení problému.

Předem díky moc za jakýkoliv poznatky a omlouvám se za zdlouhavej příběh, ale snad se tím předejde dotazům na detaily.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Klínový řemen-Pískání 23. říj 2019 05:38 #194938

Na zkoušku klíňák sundej a nastartuj .Poznáš jestli je to tím klíňákem nebo kladkou.
Může to taky dělat rozvoďák popřípadě vodní pumpa
Zkus to , za to nic nedáš. Já jsem takhle odhalil problém na pumpě a rozvodáku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Klínový řemen-Pískání 23. říj 2019 06:57 #194940

  • Vit5
  • Avatar uživatele Vit5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 453
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 57
A když už budeš mít ten řemen sundanej,tak zkus se vším zatočit,jestli třeba nejde těžko altík,klimakompresor nepoznáš,protože se na něm točí řemenice volně.
Jinak taky záleží na výrobci řemenu už se mi stalo že conti-tech pískal,většinou používám gates a ty bejvaj dobrý.
K tý vodní pumpě bych jen řekl že záleží na tom kolik má najeto,kdy byly dělaný rozvody a jaký to byl výrobce,jestli byly vyměněný všechny řemenice i ta tlumící na klice,ta umí taky celkem pozlobit.
Caravelle T5 128 kW 4Motion
VW T4 2,5TDI bus prodáno snad do dorých rukou
Tenére 700

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Vit5.

Klínový řemen-Pískání 23. říj 2019 10:03 #194945

  • Alfooo
  • Avatar uživatele Alfooo Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování 0
Zapoměl jsem opomenout, že při výměně klíńáku jsem nechal dělat i rozvody a s tím samozřejmě i vodní pumpu.
Válel jsem se pod nastartovaným autem a jsem si na 99% jistej, že ten zvuk jde od pravýho kola respektive od klínovýho řemene.

Co se týče kladek, tak byla vyměněná pouze ta napínací, ostatní jsem jen zkoušel při výměně řemenu (vůle, poškozený drážky, rotace) a jevily se jako OK, každopádně od tý doby už maj o nějakejch 18k km víc.

Tím řemenem si nejsem jistej a zkoušel jsem najít označení na řemenu, ale bohužel už se vytratilo...
Mám ale pocit že to byl právě conti-tech.

Ještě jedna věc, co jsem se dočetl na netu je prý udělat rysku od ložiska na konec každý kladky nastartovat a potom to zkontrolovat.
Dává mi to smysl, že by tam mohlo docházet k protáčení kladky na ložisku a při ohřátí se ložisko vlivem teploty rozpíná a kladku tak znovu roztočí?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.145 sekund

Login