Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 22. dub 2022 16:54 #205926

Zdravím,
při studeném motoru po ránu mívám problémy se startem.
Motor se párkrát protočí a chytne nakonec, ale není to tzv. na brnk, potom co se trochu ohřeje chytá suprově.
Na jaké věci bych se měl zprvu zaměřit? Auto mám chvilku, tak chci tyhle mouchy odstranit co nejdřív.
Díky za tipy
EDIT: kontrolka žhavení se rozsvítí na necelou sekundu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od vojtechson.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 23. dub 2022 06:21 #205929

Já bych se v první řadě podíval na ty žhaviče.Některý nebo taky všechny můžou být v KO.
Pokud je některý ve skratu, tak kontrolka žhavení se rozsvítí jen na krátkou dobu.Chce to proměřit, přezkoušet.
Mě žhavení svítí cca 10 -15 vteřin - při mrazech i déle - podle teploty.
Ať se dílo daří.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 23. dub 2022 12:54 #205930

Díky, objednám žhaviče od Borgu a po dovolené se do toho pustím. Jinak to přeměření, mohl by mi někdo vysvětlit jak na to, abych nevyměnil žhaviče a nezjistil že jsou třeba špatný dráty? Jinak pojistka na žhaviče je v pořádku, baterku přeměřím po dovči, až bude auto stát chvíli.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 24. dub 2022 06:38 #205939

Ještě jedna věc
- při současné teplotě ráno kolem cca 5-8 st.C, když vlezu do auta, zapnu klíček a hned startuji, nečekám až žhavení zhasne,
tak motor naskočí hned a bez problémů - na brnk. Pokud motor nenaskočí ihned - musíš několikrát startovat, tak může být problém i jinde
než ve žhavičích.
Rozvody,čerpadlo,vstřiky atd.Těžko takhle na dálku vyhodnotit.
Dráty ke žhavičům změříš voltmetrem . Mínus kostra, plus šroubek na žhaviči.
Napájení do žhavičů je spínáno přes relé.
Dá se proměřit i samotný žhavič - ohmetrem, mám dojem, že odpor žhaviče by měl být v rozmezí cca 0,8 - 0,9 Ohm
Některé žhaviče si vezmou 5A , ale některé třeba i 16 A - musíš kupovat přesně podle VIN auta

Ať se dílo daří.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Oreginal.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 24. dub 2022 12:13 #205944

Rozvody byly delane 4 roky zpet, cca 60 tisic km. Verim ze by mohly byt jeste ok. Ty zhavice jsou otazla tisiciloruny, tak bych zacal asi tam. Diagnostiku na VAG mam, nicmene budu muset nastudovat, jak a jestli lze otestovat vstriky, cerpadlo apod. Ucim se za behu :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 25. dub 2022 06:23 #205946

Nikde nepíšeš jak dlouho trvá ten problém s tím startováním - vyskytl až teď a nebo už trvá dlouho ?
Pokud dlouho, tak může být rozvod je přeskočený o zub a nebo, když byly rozvody dělané , tak neseřídili i čerpadlo.
Ještě mě napadla jedna věc - kdy jsi naposledy měnil palivový - naftový filtr ? Pokud je zasraný, tak může dělat při studeném startu problém.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 25. dub 2022 08:32 #205947

Žhavičky jedině bosch , doporučuji duraterm , stačí jim jen 11v , takže nespotřebují tolik proudu na nažhavení . Já měl to samé , žhavičky už byli ko + startér už měl to nejlepší taky za sebou . Ještě bych zkouknul kostry ....
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)
Poděkovali: vojtechson

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 04. kvě 2022 13:12 #206209

Jak trvá problém dlouho bohužel nevím, auto mám jako dovoz z DE. Koupeno s tím, že se budu muset poprat s nějakými nedostatky, ale alespoň to má plnou servisku z VW. Teď jsem se vrátil z dovči, akorát objednal žhavičky od Bosche, palivový filtr plus vyměním olej. Začnu od levnějších věcí a uvidíme, ještě chci zkontrolovat bubliny v naftě jestli jsou, že by padla přes noc nafta. Nicméně díly dorazí nejdřív v pátek (jestli)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 04. kvě 2022 13:41 #206210

Mě taky padala nafta , v hadičce filtr/čerpadlo byla tak malá dírka , že nešla najít , respektive z ní neunikala nafta , ale vzduch se tam protáhl . Ale nemá to vliv na rychlost otáčení startéru motorem . Jen točil dýl . Zkus si dopsat bydliště / lokalitu , určitě se někdo ve tvém okolí najde , kdo by se na to s tebou kouknul .
Jinak i nevhodně zvolený / starý olej na to má vliv , i když né tak rapidní . Dále stav autobaterie , již zmiňovaných žhavičů , ukostření kabelů , stav startéru , jestli máš klimu , tak se startér musí víc snažit , aby rozhýbal motor se studeným olejem a do toho ještě kompresor . Nejlevnější je očistit kontakty na startéru , samozřejmě s odpojenou baterií :-) . Snad ti to aspoň trochu pomůže

Ještě edit: k těm vstřikovačům - existuje jednoduchý test , dělá se na to sada (cca500-700kč) , odpojíš přepady vstřiků , na jedné straně přepadu vstřik zaslepíš , na druhou nasadíš "zkumavku" a nastartuješ . Koukáš , jak se ty zkumavky/tyčinky plní - pokud je vstřik v háji , tak přepouští jiné množství nafty než ostatní. Ale to je jen informativní testík , samozřejmě nejlepší je vstřiky ven a na tlakovou stolici . Když najdu odkaz , pošlu
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mickey1.9td.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 04. kvě 2022 15:27 #206211

A byly vidět nějaké bubliny v té průhledné hadičce, žes aspoň tušil kam se dívat? Určitě zkusim ještě vyčistit kontakty na startéru, zbytek teda začnu dělat, až přijdou díly. Jinak jsem z Bučovic, kousek od Slavkova u Brna. Rozvody bych rád dělal až jako poslední možnost :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 05. kvě 2022 13:24 #206224

Bublinky byli vidět , ale opravdu jen malinké . Nehledej bublinku jak z vodováhy :-) :-) . Každopádně při tom koukni na všechny hadičky , i přepady mezi vstřiky. Já kupoval obyč palivovou hadičku , guma s látkovým opletem , a potom co mi 2x praskla u posledního vstřiku vracečka do filtru (někdo ji má zpět do čerpadla) , tak jsem koupil třívrstvou od continentalu ( metr cca 110kč) a mám klid . Už na první pohled je kvalita té gumy úplně na jiné úrovni . Jinak od filtru k čerpadlo potřebuješ metr hadice vnitřní průměr 5-6mm , a mezi vstřiky 1 a kousek metru s vnitřním průměrem 3,5mm (záleží kam ti vede od posledního vstřiku) .
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 05. kvě 2022 15:10 #206228

Supr, kvalitní info, děkuji. Zítra ráno kouknu na ty hadice, dnes mi napsali že odeslali objednávku, tak s trochou štěstí to zítra budu mít. Večer nebo zítra ráno udělám ještě video toho startu, třeba někdo s citlivým uchem uslyší něco snadno diagnostikovatelnýho :)
EDIT: při výměně těch hadic, je třeba odvzdušnit systém? Teď jsem koukal na internet, ta 3.5 mm vnitřní jsem nenašel, pouze 3.2 mm

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od vojtechson.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 05. kvě 2022 20:10 #206231

Máš pravdu , 3,2mm :-) . Odvzdušňovat se nic nemusí , ideálně se to mění i s palivovým filtrem . Vyndáš filtr , nasadíš nový , zaleješ naftou , zapojíš , startuješ , jedeš :-) . Ten kousek hadice si čerpadlo v pohodě natáhne samo . Pokud máš abs , horší přístup kvůli jednotce . Respektive přístup na 3 věci .... Je to tu nějakém vlákně dopodrobna napsané .
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 06. kvě 2022 10:10 #206236

Tak dnes ráno jsem po dvou týdnech nastartoval a řekl bych že to nezní úplně špatně, viz odkaz zde na youtube:

Asi bych problém zatim viděl ve žhavičkach? Nicméně trochu mi tam píská nějaký řemen, řemenice, zdá se že na pravé straně motoru, to bude od řemenu k palivovému čerpadlu předpokládám....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 2.5 TDI 75 kW líný start při studeném motoru 06. kvě 2022 13:51 #206237

Teď úplně nechápu ten "problém" - líný start ? Jestli takhle chytne po 2 týdnech , tak nevím , co řešíš . Řemenů je tam víc , nech si rovnou udělat i rozvody , protože dělat teď jen řemeny a časem rozvody , je pro mechanika dvojí práce . Kdyby padala nafta , tak startuješ mnohem déle . Jestli tohle máš nové auto , tak bych udělal základní servis - rozvody , oleje , filtry , žhavičky , doplnění klimatizace a užívej si auta co to jen jde . Já celou dobu myslel , že to točí pomalu , nebo dlouho . Tohle je po 2 týdnech úplně paráda . Jinak to dej do servisu někomu , kdo o téčkách ví , ať ti to nezkoní . Je tady téma - kam jezdíte do servisu , myslím že v okolí brna pár tipů bylo
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.144 sekund

Login