Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah

T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah 23. led 2023 21:41 #208261

  • Barzin
  • Avatar uživatele Barzin Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj všem 4kám, předem se omlouvám zá nové téma, ale hledám tu celý večer a nenašel jsem nic podobného, co se děje na mým Atlantisu.
Jedu do kopce, ze 2ky na 3ku(3->4,4->5,u jedničky nepoznám) se mi stane, že při nástupu turba přestane táhnou, jakoby 2.5D(2.4D), propad, netáhne.
Když valím po rovince, stejný projev-jen uberu plyn, držím otáčky, pak přidám, tak jede jak má, někdy po chvíli zase ubere, někdy táhne třeba 1s, někdy vůbec...
není to pravidelné.
Na VAGu při volnoběhu mi to ukazuje rozdíl cca 100-150 mBar skutečná/vypočtená(míň plní). Nezkoušel jsem zatím za jízdy.
Po ránu špatně chytá-padala nafta-zjistil jsem povolený "brejličky" na přepadu 4. vstřiku-dotaženo. Průhledné hadice provizorně ukazují malé zavzdušnění,
po ránu je znát na startu i po dotažení. Kde se bere nevím.
Otázka zní-může to mít vliv na výše popsané??Netáhne(skokově).
Vyměnil jsem hadice mezi vstřikama, přepad, k čerpadlu, do filtru, filtr, ventilek.
Všechny podtlakové hadice(krom "zavzdušňovacích") nové.
Zítra si půjčím z 75kW ventil ovládání regulace turba(N75).
Pak levné pokusy končí...
Máte někdo nějaký nápad na co se podívat??Zaměřit?? Divoké karty-turbo? čerpadlo? vývěva?
Nikde jsem tu nenašel, že by někdo řešil to samé.
Děkuji za nápady a myšlenky. Byť i negativní. Martin
Jen dodám, děje se tak od poslední výměny oleje a filtrů(možná spojitost se zavzdušňováním, ale nevím, snad jsem odvzdušnil dobře).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Barzin.

T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah 24. led 2023 07:34 #208266

Zavzdušnění - koukni na T kus na palivovém filtru , pod ním je taky O kroužek . A to co popisuješ , vypadá na regulaci turba , buď vadná membrána , nebo netěsnost baňky
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah 24. led 2023 18:49 #208274

  • Barzin
  • Avatar uživatele Barzin Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
O-kroužek bývá a byl na novém filtru. Ten ventilek-jak píšeš-jsem dal nový. Dal jsem si i bacha a vyhnal bubliny(teda jen do filtru), a do čerpadla šla nafta bez vzduchu.
Dal jsem si tam provizorně průhledné hadice. Také tipuju turbo nebo samotnou regulaci, zkusím podtlak test baňky(mám tu blbost na odvzdušnění brzd,
tak se bude jednou na něco hodit :D).
Ještě otázka, když nastartuju tak se regulace "přitáhne", drží dokud ji ventil nevypne při nevím teď jakým tlaku v potrubí, ne??
V průběhu plnění a otáček se nijak "nehýbe"??
Děkuju za předchozí a další odpověď!
Martin

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah 24. led 2023 19:58 #208277

Po nastartování regula přitáhne , ale nedrží celou dobu ! Je to vnt turbo ( variabilní geometrie lopatek) , a reguluje tím tlak turba , aby v daných podmínkách byl co nejideálnější tlak turba ( jednoduše řečeno) . U klasického turba se musí turbo nejdřív pořádně roztočit , aby lopatky vytvořily tlak , po překročení požadovaného tlaku se otevře obtokový ventil , pustí výfukové splodiny komorou mimo lopatky , tím se tlak sníží , obtok se zavře a vše zas dokola :-) . Vnt turbo právě tyhle tlaky reguluje správným natočením lopatek . Proto máš ideální tlak už od cca 1800 otáček až do omezovače . Nejhorší je, když koupíš auto s vnt turbem po někom, kdo jezdí jak "důchodce" . Kožiska na lopatkách jsou pak zatuhlá , regulace nefunguje , a i když je turbo v pořádku (nepropouští olej), tak je zralé na repas. Chce to napíchnout na diagnostiku a koukat na aktuální hodnoty za jizdy - požadované vs.dosažené hodnoty. Každopádně nejlevnější závada - poškozená podtlaková hadička , pak regulační baňka , ventil N75 a nakonec turbo . Je to alchymie :-) :-)
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah 24. led 2023 20:56 #208279

  • Barzin
  • Avatar uživatele Barzin Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Díky moc za pěkné popsání. Popravdě jsem měl, že reguluje je 0 nebo 1
Předchozí majitel jezdil Praha-Pardubice, tripy Balkán, Ukrajina, Francie, sever(říkal, ale věř tomu...) Já zatím nalítal 10 tisíc(z toho přes 4 po Evropě,DE,FR,IT,A)
Po koupi dostal nový filtry, olej, rozvody, hydra, řemeny, kladky, výfuk, no kupa věcí za 35 tis.(ceny nákupu).Motor jede(jel) suprově.
Zkoušel jsem teda tu bandasku, podtlak drží na -0,6bar půl hodiny. Zkoušel jsem i co je hned za ventilem, ale na neutrál Ti budík moc neukáže, kolem -0,6 bar, přidám plyn, hodnota se zavlní(ale chápu, že jednotka nemá hodnotu správného tlaku v potrubí, když nemůže regulovat.
Regulaci bych si tipnul, že bude ok, ventil N75 jsem nezkoušel, soused nemá auto doma.
Ale nedalo mě to, projel jsem se a něco nalogoval.
Přikládám graf a asi není co řešit...Málo vzduchu.
Otázka za zlatého bludišťáka-může mít vliv na to šotek v palivovým vedení??úvaha-málo nafty=málo výfuk=málo otáček turba=málo vzduchu??
Vysvětlivky ke grafu: T VAGu- logované skupiny 023 a 020 na otáčky.
Červená-otáčky
Oranžová-požadovaný tlak
Světle modrá-skutečný tlak
Světle modrá horní rovná-většinu času úplně nahoře-požadovaný výkon/klapka
Tmavě modrá-nevím přesně(nemění se, neřešil jsem-měl bych??).
Všimni si ještě peaků.
Děkuju!
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Barzin.

T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah 24. led 2023 23:30 #208284

To by jsi musel mít jó málo nafty , že by se ti ani nevracela zpátečkou . To je blbost . Ty peaky , to je špičková hodnota , těch 1750 je standartní hodnota , takže ok . Něco podobného jsem viděl jednou - byla špatná škrtící klapka v sání . Původně to vypadalo na ko turbo , nakonec jen klapka. Každopádně si nemyslím , že to bude jedna závada . I když mi za jízdy praskla přepadová vracečka ze vstřiků do filtru , tak jsem to zjistil až podle smradu v autě , na výkonu ne . A to bylo jó hromada bublin v hadici :-) . Ještě bych zkouknul vzduchový filtr (i když je nový) , veškeré spoje hadic , tu klapku , a hodnoty , ale za jízdy . Teoreticky by v tom propadu výkonu mělo vyskočit - plnící tlak nedosažen/překročen . Nedosažen - netěsnost v sání , někde podfoukne hadice , nebo dírka v ic , překročen - regulace turba .
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah 29. led 2023 13:00 #208305

Ještě k tomu padání nafty - neděje se ti to jen od cca poloviny nádrže a míň ? Pokud ano , tak máš na plováku v nádrži naprasklou plastovou trubičku .
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4-motor 2.5TDI 111KW AHY nepravidelný zátah 29. led 2023 15:06 #208306

Alebo zodraty O kruzok v plavaku. To som mal ja.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.208 sekund

Login