Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čen 2009 17:50 #17543

  • Pukous
  • Avatar uživatele Pukous
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 297
  • Obdržená poděkování 1
Souhlasím s Markem ten šroub tam nech nic se nestane :snoty: :snoty: :snoty:
Multifalia Atlantis 2.5 TDi

Yamaha XG 250 Tricker

Stadion S11

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čen 2009 17:54 #17546

  • Pukous
  • Avatar uživatele Pukous
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 297
  • Obdržená poděkování 1
Jěště takový přísloví "Čím víc se v hov.. šouráš tím víc smrdí" :D :D :D \:D/ \:D/ \:D/
Multifalia Atlantis 2.5 TDi

Yamaha XG 250 Tricker

Stadion S11

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 15:28 #22251

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 406
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj,
mám malý problém při rozvodech - na řemenici (či tlumič kmitů?), které pohání altík a servo (oboje na jednom kole v dvou zářezech) a které má společný šroub s klikovkou, se mi protočil jeden šroub s imbusem, který drží toto kolo společně s řemenicí klikovky.
Viz ETKA - z těch 4 imbusů, co drží ty kola pohromadě (díl 6 - který jde ale stejně jako šroub do klikovky (díl 4) - tedy i přes ten tlumič kmitů, či co to je, jsem 3 vymontoval a jeden se protočil - jde mi o to, jestli by to šlo udělat tak, že bych povolil vodní pumpu, vytočil jí - sundal řemen z kola vačky a nějak (?) oddělal obě kola (na klíňáky i klikovku) zaráz.

Čili - jde mi spíš o to, na čem ta řemenice drží v tý klikovce mimo teda ten hlavní šrou, který jde i přes to první kolo?

Snad je to pochopitelný
Díky
Rob d:_( d:_(
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 15:36 #22252

Obě řemenice drží na klikovce ten jeden velký centrální šroub. Ty 4 imbusy drží jen ty 2 řemenice u sebe. Pokud vyndáš jen ten středový velký šroub, vyndáš obě řemenice najednou, stejně v sobě někdy drží tolik, že to jinak nejde. Pokud povolíš rozvodový řemen, nic ti při trošce opatrnosti nebrání ty řemenice vyndat najednou obě. Malým sekáčem ale jistě povolíš i ten poslední stržený imbus, nebo do něj opatrně naraž torx, už tím poklepem se většinou ten šroubek uvolní. Marek :geek:
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 15:42 #22253

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 406
  • Obdržená poděkování 1
Díky, jedu domů, zkusím to vyndat teda naráz.
Ještě prosím, mohl by si upřesnit to s tím sekáčkem? Imbus je v takovým stavu ,že místo šestihranu je tam de-facto kruh:(
Díky za rady
R. d:_( d:_(
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 15:54 #22255

Normálně v případě největší nutnosti ho po směru povolování za vnější okraj šroubu povolíš sekáčkem. Tyhle šrouby nejsou moc utažené a zničený tam stejně zpátky nedáš, musíš dát nový. Nebo na něj navař matici a povolíš ho taky :ugeek:
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 16:08 #22256

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X Autor tématu
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 1257
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 16
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.transporterclub.cz/forum/viewtopic.p...t=689&p=22029#p22029 ">viewtopic.php?f=15&t=689&p=22029#p22029<!-- l -->
podívej se na fotku z mého příspěvku je to tam vidět ;-)
Jinak do strženého šroubu nacpi imbus a Céóčkem ho k tomu přiboduj a také to půjde krásně vyšroubovat, opravdu se neutahují moc, je tam něco kolem 20Nm ;-)
Nezapomenu ale na těch 460Nm na centrálním šroubu, to mě vypeklo až až #-o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Ales-X. Důvod: Oprava, měl jsi Marku pravdu ;-)

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 17:08 #22268

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 406
  • Obdržená poděkování 1
Díky za tipy, imbus COčkem a nebo matici sem měl taky v hlavě.
Je fakt, že ten moment není opravdu velký, v Jak na to se píše 20Nm, pokud jsou v tom ty klíňáky, pokud je v tom drážkový plochý řemen (to byly tuším některé čtyřválce), tak se utahuje 20Nm + 1/4 otáčky. Ale to bych snad mohl nějak povolit i bez vaření.
Ty ostatní 3 jsem povolil asi za 3 minuty, ale možná sem byl namakanej z toho centrálního šroubu, těch 460Nm, to je fakt moment, jak kráva. Musel sem to zahřát, až se z něj málem hulilo.
R d:_( d:_(
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 17:16 #22272

Jestli jsi ho nahříval, tak jsi nejspíš poškodil hlavní řemenici, která má v sobě gumovou vložku kvůli tlumení kmitů, a taky rozvoďák jsi mohl teplem poškodit. Povoluji to vždy nastudeno půjčeným rázovým utahovákem na kola nákladních aut. Nikdy bych na to nevzal hořák . . . :?
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 20:52 #22291

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 406
  • Obdržená poděkování 1
Rozvoďák budu měnit, a ten tlumič kmitů vypadá stále stejně, jako předtím. Ale jinak díky za info.
A nebyl to hořák, ale teplej vzduch.
Jinak díky za tipy, už mám obě řemenice (klikovku, i na klíňáky) venku - drží je u sebe jen ten šroub, musím ho nějak dostat ven.
Jinak bych rád sehnal na půjčení ten rázovej utahovák, ale bohužel v práci máme jen elektrickej a ten to nikdy neutáhne na 460Nm. Mám trochu obavy, jak to mám takovou silou utáhnout, když nemám ani jamu:/
No co už, nějak to vymyslím.
Díky za připomínky
Rob
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 20:58 #22293

Hlavně nezapomeň dát mezi klikovku a malou řemenici novou diamantovou podložku !!! :!: :!: :!:
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 21:06 #22294

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 406
  • Obdržená poděkování 1
Dík za tip, sice mi není moc jasný, k čemu tam je, a sice se začla dávat až asi 8 let po výrobě mého auta, ale asi to neuškodí.
A jinak sem zjistil, že někde prosakuje olej, 1) u klikové řemenice a za 2) u vačky na straně vstřiků:( Co tam prosakuje, nějaký těsnění?
Díky
R d:_( d:_(
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 21:33 #22301

Tam by měly být gufera.Chlapi neděste mě, teď jsem tam tu řemenici nandal, ale žádnou diamantovou podložku jsem tam neměl, tak jsem ji tam nedával ani v novotě :shock: .
T4 2,4D Lunochod

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 21:43 #22306

Diamantová podložka se začala dávat ve výrobě až později, nicméně u všech motorů i staršího data ji výrobce předepisuje dodatečně montovat, a z vlastní zkušenosti doporučuji. Zabraňuje prokluzu řemenice vůči klikové hřídeli a dorovnává případné nerovnosti. Ani utažení 460Nm nezaručuje, že se kolečko vůči klice nepohne a mohu jen potvrdit, že u starších motorů bývá klínek malého kola silně omačkaný, což svědčí o pohybu, a může to skončit až prasknutím kliky v drážce, a také jsem už několikrát řešil motor potkaný, protože se ten klínek ustřihne úplně. :?
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 24. srp 2009 21:48 #22308

Tak to je v :-AD(A , teď abych to dělal celé znovu :oops: .
T4 2,4D Lunochod

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.121 sekund

Login