Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 08. čec 2013 11:53 #124209

  • yanchi
  • Avatar uživatele yanchi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 214
  • Obdržená poděkování 2
prosim vas co vsetko treba menit pri vymene rozvodov na 2.5 benzin? Je mi jasne, ze remen, kladku a pumpu...len nikde som sa zatial nedocital, ci treba aj to ozubene kolecko na klukovke vymenit, tak neviem :-k
V komplet rozvodovych sadach co su na predaj to neni, tam je len pumpa, remen a kladka...
T4 2.5i

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 08. čec 2013 13:18 #124210

  • shrekzv
  • Avatar uživatele shrekzv
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 241
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 8
este som nepocul ze by sa toto koleso menilo na nejakom aute pri vymene rozvodov, vzdy len kladky - koly loziskam, a remen
T4 Caravelle 1998, VR6 103kW LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čec 2013 10:17 #124234

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
To kolečko tam není jen pro řemen! Pomáhá "udržet kolmo" hlavní řemenici, která na něj slušně tlačí.
U benzínu není tak zatěžované jako u nafty, ale i tak je lepší dát nové. Jak má jen malý vakl, tak začne omačkávat kliku a to je průser. Když nic jiného, tak po demontáži rozvodů to chce porovnat vakl nového a starého kolečka vůči klice.
Benzína 2.5i jsem dělal jen jednou, ale i tam mělo kolečko vakl jak sviňa. Otázkou je, kolik mělo najeto, můj odhad byl 300tis. Bohužel načalo kliku, protože i nové kolečko mělo malý vakl.
U nafty je kolečko pravidelně ko. Nestalo se mi, abych dělal rozvody na T4 a bylo tam kolečko OK. Osobně bych lámal ruce za nevyměněné kolečko,gufero a šrouby při montáži nových rozvodů!!! D:_)14
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čec 2013 12:17 #124236

  • Finida
  • Avatar uživatele Finida
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 755
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
Svatá pravda velebnosti!! Ušetří se 1500 kč a může to nadělat paseku za 50 000 :(
T4 Multivan,ATLANTIS, 2.5 TDI ,111KW,
T4 Plechovka 1.9 TD -pracant

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čec 2013 15:32 #124238

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Ano, na tomto šetřit je hazard! Na rozvodech se dá pošetřit, že se neudělaj kladky na čerpadle a kladky na multifunkčním řemenu, však oni se ozvou. Ale co když se ozvou třeba 1000km od baráku nebo dál? Dojedu, nedojedu. :-k
Není lepší udělat vše, včetně kontroly altíku, ložiska klimaspojky a mít 120tis km klid. Ruku na srdce, kdo to kdy preventivně měnil. Máme na krabicích 300tis i víc a ložiska altíku, klimy původní. Neřikám, že tyhle ložiska nevydržej 300tis, ale natočej mnohem víc otáček než kladky rozvodů, které se po 120tis dávají nové.
Ještě k tomu kolečku. Když se nechá staré s vaklem a víc se přitáhne nový řemen, tak to dopadne i takhle. "V tom kolečku je vidět ještě kus řemenu jak ho to ožíralo. Je na něm vidět jak chodilo křivě, tj.jak je odřené a uvnitř z půlky omačkané. Na vnitřní straně jsou vidět trhlinky i u ostatních závitů!"
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čec 2013 17:04 #124244

  • yanchi
  • Avatar uživatele yanchi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 214
  • Obdržená poděkování 2
takze si to zhrnme: pri rozvodoch treba pozriet ci to kolecko bude mat vakel. Ak nie, bude tam teda pekne na pevno na kluke, moze ostat tak ako je?
A ak tam uz vakel bude...vymenit samozrejme. Ale co ak je uz chytena klukovka, co sa s tym da robit? Myslim, ze je zbytocne davat nove kolecko na ohlodanu klukovku, ked to bude zas vaklat...Da sa to potom nejako vyspravit? Alebo uz len vymena kluky pomoze? :-k

a este edit: robili sa dva typy tych koleciek? V katalogu som nasiel: 069105263 a 074105263B. Takze treba presne podla kodu motora, nemozu sa zamenit?
T4 2.5i

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čec 2013 17:58 #124245

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Věřím, že u servisovaného benzínového motoru bez klimy je možné najít tohle kolečko bez vaklu, ale u nafty a ještě s klimou těžko. Je to celkem přesná strojařina, takže nové kolečko se fakt ani nehne.
Nové kolečko nasadíš na kliku a už se mu moc nechce dolů, zato staré jezdí volně.
Když je klika už hodně omačkaná, tak to je v pr... a nebo ještě dál. To je neopravitelné.
I když je klika jen málo omačkana, tak stejně se tam musí dát nové kolečko a diamantová podložka!!! Jak se to nevymění, tak to ždíme řemeny, hl.řemenice vibruje a časem si omačká i dosedací plochu pro řemenici a samotnou podložku kterou slisuje a nepatrně uvolní hl.šroub kliky.
V tom lepším případě se začne lehce měnit časování ventilů a předvstřiku po zapnuti klimatizace. V tom horším udělá klínek pá,pá a pak to je i o těch 50tis kč/2tis €. ;-)
"Nevymačkává se jen klika, ale i kolečko! Bohužel i dobře utažené vymačkané kolečko může na vymačkané klice prasknout.

Takže to neřeš a kup raději nové kolečko i se šroubama, guferem a podložkou.
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čec 2013 19:05 #124249

  • yanchi
  • Avatar uživatele yanchi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 214
  • Obdržená poděkování 2
jasna vec, uz som objednal. mne tak ani nejde o to, ci kupit aj to kolecko (cca 19eur), len som nikde necital doteraz, ci to treba menit alebo nie, tak som nevedel. Takze mam uz aj v tomto jasno - VYMENIT AJ OZUBENE KOLECKO NA KLUKOVKE!
a k tym ''dvom typom'' tych koleciek sa nevie niekto vyjadrit? V com je tam rozdiel? U nas v autokelly maju len ten prvy typ - 069105263. Neviem ci objednat to, alebo niekde zohnat to druhe...Ved hadam su tam neni rozdiely v tvare a rozmeroch alebo hej? :?:
T4 2.5i

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 09. čec 2013 20:22 #124251

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Kolečko raději podle čísla motoru. A v etce dohledat číslo dílu. Když mám dělat 2.5tdi kolem roku 99, tak mám připravené raději obě. :-k

Jinak o této "problematice" by ti řekl své T4 guru Mášlo a na T4 wiki je zajímavá diskuse na toto téma, kde se věnujou i samotnému utažení. U nás se běžně klika drží trnem do setrváku, ale dle nějakých moudrých hlav to neni dobré. Muže se tím údajně poškodit klínek. Lepší to držet přípravkem za řemenici.
Tak to raději chytám za setrvák,ale i za řemenici. Vim že utahuji stylem "ještě trošku" tak abych měl klidnější spaní. :lol:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 10. říj 2013 08:27 #127871

Zdravim mam mensi problem kdyz vypinam motor vzdy se ozve pisklavy zvuk!!!Remenice vypada v dost zubozenem stavu(napraskla guma,trosku i haze)a nebo by to mohlo byt spise napinakem??stejne asi tu remenici vymenim ma nekdo s touhle zkusenost ??? mam 2.5tdi75kw,
predem diky za rady.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 10. říj 2013 08:28 #127872

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 10. říj 2013 21:26 #127908

tej řemenice se neboj ale bacha při sundáváni jde většinou dolú i s rozvodovým kolem tak si to nejdřív nastav a udělej celý rozvody a dej diamantovou podložku
T4 Caravelle long 2.5tdi
T3 Caravelle 1.6d
Toyota Corolla 2.0D T3 4WD bus
Skoda octavia 1.9tdi elegance

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 13. říj 2013 07:43 #128003

ok diky tento tyden ji koupim a pujde na vymenu!!!1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 15. říj 2013 10:42 #128113

Marek MINDL\n

Aleši, můj názor je tento: Ano, má se dávat nový šroub řemenice. Na druhou stranu, je to průměr tuším nějakých 20mm jemný závit, předpokládám že jsi ten závit pročistil než jsi to tam dal. Výměna toho šroubu je víceméně preventivní opatření. Pokud si najdeš strojnické tabulky, zjistíš, že takový šroub je dimenzovaný na mnohem větší zatížení, než je tady na něm požadováno, a pokud jsi ho utáhl tak jak má být, nevidím teď důvod takhle pracně ho měnit. Ještě jsem neviděl, že by někomu prasknul, a pokud je skutečně utažený na 460, ani se nepovolí. Pochopil bych sundání z jiných důvodů, třeba že jsi tam něco zapomněl dát, ale tohle je myslím zbytečné. Prosím další znalé lidi o vyjádření se. Můj názor - lepší nechat být. I kvůli závitu v klice. Marek


tak se mi to vcera stalo utrhl se sroub remenice na klice,pravdepodobne se to i potkalo.motor 1,9td ABL.Řemenice si v klidu ležela na krytu motoru A ZBYTEK ŠROUBU JE V KLICE!! Zatím nevím čím to je ale pak dám vědět.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ŘEMENY / ŘEMENICE / KLADKY / KLIKOVKA 18. říj 2013 19:16 #128286

Zdravim tak remenice uz je doma podlozka take ale to ozubene kolecko se mi moc nezda je sice nove stalo 400 kc ale nevim nevim da se tomu verit??????????? je to nejaka nemecka nahraska uz ten nazev nic moc VAICO :D . ve vw se da objednat v originale za 1100kc!!tak jeste pouvazuju no.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.132 sekund

Login