Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - TURBO

T4 - TURBO 07. dub 2015 20:10 #153588

  • durisa
  • Avatar uživatele durisa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 278
  • Karma: -4
  • Obdržená poděkování 11
Úplně snadno vyvoláš nouzák odpojením konektoru čidla teploty od intercooleru vpravo nahoře. Jednou jsem ho zapomněl vrátit a nouzák mi skočil okamžitě po nastartování. Po připojení vše ok. V T4 jsem zažil dva nouzáky - váha vzduchu, od 3000ot vypíná turbo a po odpojení čidla IC - Turbo nejelo vůbec, auto jelo jako 2,4d.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TURBO 07. dub 2015 20:57 #153591

Super. To jsem potřeboval vědět. Páč pokud na tom existuje nouzák, tak to tak nechám. Ono krom té chyby (kterou bych bez káblu nepoznal) to jede skvěle a asi to tak už hodně dlouho jezdí. Osobně to tipuju, že to je dělaný někdy hnedka z kraje, jezdilo to podle cebie ze začátku cca 40tkm za rok, tak to tam asi dali kvůli spotřebě. Můj soukromý tip je, že to je načipovaný cca 15 let, jak končil leasing. Zatím se to nepodělalo, tak to asi nebudu řešit. I to turbo vypadá, že tam už nějakej pátek je a nic mu není.
Jen mě zajímá, jak mě to může vydrbat.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TURBO 09. dub 2015 21:33 #153679

Tak. Nouzák se nekoná. Sebral jsem mu čidlo teploty v IC, pak ješte hadičku od čidla tlaku v RJ a pořád to jede a ani to nějak zásadně neprotestuje.. Možná to jede trochu hůř, zdálo se mi že turbo zabírá výš..tak ja nevim. Na diagnostice jsem po tomhle našel ještě chybu ventilu N75 (který je ale v pořádku a po připojení čidel maká), ale tomu se nedivím, neb na tomhle autě se chyby zapisují prazvláštně. Ještě to úplně nechápu :-)
edit:
tak jsem to zkusil ještě jednou, tentokrát s měřákem v ruce. Chyba ventilu - zkrat na kostru - je průvodní jev obranného mechanismu. Jednotka bez čidel prostě naplno otevře obtok. Takže ano, jede to hůř, turbo zabírá naplno kolem 2500ot, ale pořád je to k použití. Až budu mít někdy naložený auto, tak to zkusím, ono s prázdnou krabicí toho moc nepoznám..
edit 2:
pro změnu neplánovaně jsem jel bez čidel teploty a tlaku v IC, včera jsem spravoval netěsnost na turbu a prostě jsem nezapojil hadičku a kabel. Nouzák se dostavil, co je ale zajímavé, tak až asi po 10km. DO té doby to jelo dá se říct normálně. Jak se to zahřálo, bylo z toho 2.4d.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

T4 - TURBO 12. kvě 2015 22:46 #154939

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj,
chci měnit turbo,je lepší to nechat pro toho kdo už to dělal,nebo to zmáknu bez problému doma na jámě? Turbo půjde na repas,vypadá to,že snad přidřeny nebylo,jen snad regulace. Někde sem se dočetl, že to chce sundat vanu a pročistit komplet olejové potrubí,je to nutné,neuškodí to spíš to čištění potrubí ? Co případně ještě udělat,když už bude sundané? Nějaké rady a nápady? Ideální by byl komplet postup na výměnu :))

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TURBO 12. čen 2015 22:44 #156184

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1
Mam sundane turbo. Je běžné,že mezi turbem a svodama není těsnění?Nebylo ani mezi trubkou EGR a vyfukovým potrubím? Mam je tam dávat? Našel jsem sady těsnění k turbu od ruznych vyrobcu a od garrett tam právě toto těsnění nemají.Má tam být,nebo ne? Když auto pada do nouzaku,rozsvítí se nějaká kontrolka nebo tak něco,krom toho, že netočí turbo?? Na potrubí sání za intercoolerem je koleno s odbočkou na hadičku do ŘJ a vedle ni je hned čidlo,je celé od oleje,čím ho vyčistit abych ho nepoškodil?Čím vyčistit váhu vzduchu? Dík moc za reakce

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Othon.

T4 - TURBO 20. čen 2015 09:52 #156534

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj,po montáži turba potřebuju zaolejovat turbo. Chci vyndat pojistku na čerpadlo v nádrži a točit po krátkých intervalech starterem. Bude to stačit k tomu aby auto nenastartovalo? Nebo máte jiný tip? Prosím o radu.Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TURBO 20. čen 2015 12:04 #156539

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 735
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 55
Predpokladam ze loziska v turbu jsou s vrstvickou oleje ze nikdo to tam neda nasucho. Ja bych nastartoval
ale kdyz jdes toudle cestou jistoty tak bych odpojil naftu (chcipak na cerpadle nebo rele v pristrojovce) a tocil starterem dokud se nenatlakuje vsude olej. Takhle jsem to delal na zgeneralkovanejch motorech
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - TURBO 20. čen 2015 18:43 #156550

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1
A nevíš jaké je to prosím relé? AHY 111kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Othon.

T4 - TURBO 20. čen 2015 19:05 #156551

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1
Podařilo se mi ukroutit při dotahování olejové plnící hadice turba ten čep jak propojuje hadičku s turbem. Nevíte někdo prosím kde se to dá sehnat?
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Othon.

T4 - TURBO 24. čen 2015 23:30 #156699

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1
Vyřešeno,nikde nebyl k sehnání ani ve VW (zkoušel jsem dva).Nakonec jsem sehnal tam,kde mi delali turbo...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - TURBO 01. čec 2015 10:25 #156881

  • mazec
  • Avatar uživatele mazec
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 187
  • Obdržená poděkování 4
Ahoj kluci mam takovy problem zase s turbem.Auto jede hezky a celkem dobre tahne.Ale nekdy se stane ze jedu po rovince 140km/h a najednou turbo prestane tahnout a pak zase naskoci.A je slyset takove syceni z motoru.Netusite cim by to mohlo byt nikde jsem nic nenasel. T4 2,5 tdi 75kw acv

Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk
T4 2.5TDi 75kw 2000 delnik

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - TURBO 01. čec 2015 22:46 #156907

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1

mazec napsal: Ahoj kluci mam takovy problem zase s turbem.Auto jede hezky a celkem dobre tahne.Ale nekdy se stane ze jedu po rovince 140km/h a najednou turbo prestane tahnout a pak zase naskoci.A je slyset takove syceni z motoru.Netusite cim by to mohlo byt nikde jsem nic nenasel. T4 2,5 tdi 75kw acv

Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk


Kdy naskočí,za jízdy,nebo až po chcípnutí motoru a znovu nastartování?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - TURBO 01. čec 2015 23:06 #156909

Mam podobny problem, podezrivam vahu vzduchu. Jak casto ti to prestane jet? Mi totiz jak kdy, nekdy 500km v kuse dobry, jindy jedu 5km a po 2km uz to moc nejede, chod motoru v zatezi jakoby zhrubne, je slyset, ze turbo nema spravny tocky a celkove se to chova jak o neco silnejsi 2.4D - 140 to jede celkem v klidu, ale nema to zadny odpich. A prestane to kourit :-)
Na diagnostice mam akorat sporadickou diferenci plniciho tlaku, tu tam ale mam porad diky cipu.
Kdyz to nejede a pripojim diagnostiku, nic extra divnyho nevidim, vsechny cisla +- sedi. Jen turbo plni max 1,5bar...Spravi se mi to az na chvili zastavim. Jen znova nastartovat moc nepomaha. Naposled jsem zkusil vypnout motor a odpojit na par vterin vahu, po startu to zase jelo jak z praku. Chvilku pred tim jen "restart" nezabral. Zkusil jsem zatim napruzit piny v konektoru vahy, neb to slo nejak strasne lehko odpojit a od ty doby se mi to nestalo, ale zatim jsem tak neujel ani tech 500km.

Jinak mam ACV z 97 roku, takze asi starsi jednotku nez ty. Tu s cidlem v jednotce a hadickou pres pul motoru. Ma mimo jine ten charakter, ze kdyz ji za chodu na vterinu seberu vahu vzduchu (proste jen cvaknu konektorem), nezapise se to do chyb!!, ale auto uz poradne nejede (uplne stejne, jako kdyz to nejede "samo"), dokud motor znova nenastartuju. Kdyz ale koukam na hodnoty z cidel, vsechny data jsou v poradku. Jen se podle nich nejede..
Kdyz jsem tomu zkousel brat ruzny cidla, tak to pokazdy vede ke ztrate vykonu, ale zadny z cidel neudela tak markantni ztratu jak vaha. Bez cidla tlaku v IC to jede uplne normalne, bez teplomeru na IC to je horsi, zacne pozdej zabirat turbo ale da se rict, ze to jede v pohode. Jen ta vaha... Teplomery neudelaj vice mene vubec nic, krom toho ze to asi vic zere a blbe startuje a dal tam snad nic neni krom cidel na klice-vacce, bez kterych to pokud vim nejede vubec (jestli tam teda jsou, zatim do taju T4ky pronikam)
jinak trochu se bojim, ze konektory budou bolest. Obcas mi vyskakuji chyby jinych veci-typicky climatronic a cidlo slunecniho svitu. Pritom taky normalne maka...Je to tak na rozborku kabelaze a kybl kontoxu...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

Re:T4 - TURBO 02. čec 2015 04:34 #156912

  • mazec
  • Avatar uživatele mazec
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 187
  • Obdržená poděkování 4
Me naskoci hned nemusim vypinat motor.Je to takove jako kdyz se to dusi jako kdyby cerpadlo nestihalo davat naftu.Prida,ubere,prida a pak uz jede dal v pohode klidne i 160hm/h.Vaha vzduchu je nova.Mam predelane AJT na ACV r.v. 00 do ted to jezdilo slusne az na par problemu se spojkou.

Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk
T4 2.5TDi 75kw 2000 delnik

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mazec.

T4 - TURBO 10. srp 2015 17:24 #157943

Mám problém s padáním do nouzáku u T4 2002 syncro 75 kw. Pořád mi to háže chybu - mez regulace nedosažena - vyměnil jsem hadičky, ventil, váhu vzduchu, snímač v coleru a zkoušel natlakovat hadice včetně coleru jestli někde neutíká a pořád stejný. Nejdřív ho stačilo držet nad 2tis. ot. a v pohodě, jakmile se chvíly jelo okolo 2 tis.ot. tak to spadlo. Teď to padá skoro pořád i třeba v 3,5tis.ot. Už nevím kde hledat chybu. Když jede tak jede krásně a zátah výborný akorát trochu černě kouří ale jen když mu šlápnu. Jak má bít u tohohle motoru zapojenej ventil N75 - někde sem tady čet že by to mělo bejt tlakem a já to mám na sání kde je podtlak. Zkoušel jsem hejbat ovládáním turba a jde ztuha jak kdyby tam byla pružina a proto semi zdá že to nějakej podtlak nemůže zvládnout. Zkoušel jsem hubou udělat tlak i podtlak, ale nic se nehlo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.176 sekund

Login