Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS)

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 02. lis 2012 21:30 #106464

Kovosluzba je v pohode, ten rozmontuju za 5 minut, teda pokud nema vadnej manometr a po povoleni ti do xichtu nevlitne 6 kilo prasku...mnamka :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 02. lis 2012 21:41 #106465

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Nas mistni moderator zzzezere, ze mu to zde zasirame :mrgreen:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 03. lis 2012 17:05 #106484

  • Narki
  • Avatar uživatele Narki
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 53
  • Obdržená poděkování 0
díky za rady kluci :) zkusím projít ty hadičky a vyměním ten filtr :) na VAGU mi to hodí čidlo teploty vody a z předvstřikem musím k někomu zajet, to já neumím :D je pravda že na startéru je špatná cívka, občas jen cvakne a třeba až na po 3 to začne točit :) ale ten mám už připravený jiný :)
VW TRANSPORTER T4 2.5 TDI 75kW
VW GOLF III GTI 2.0 16v 110kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 05. lis 2012 00:35 #106543

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 404
  • Obdržená poděkování 1
Řeším od začátku, co mám nový T4, že mi to moc netáhne. Váha vzduchu si myslím, že bude ok, respektive, když místo ní dám diody, je to to samé. Do dneška sem chtěl vyčistit turbo, konkrétně naklápění lopatek, až sem zjistil, že ACV má wastegate, čili obtokový ventil - a tam nevím, co čistit. Takže sem si říkal, že N75 - po tom, co sem nastudoval, jak vypadá N75, jak vypadá N18 a že tam je ještě jeden elektromagnetický ventil (ten je kde??) sem zjistil, že to, co sem si myslel celou dobu, že je N75 je N18. Což by ani tak nevadilo, podle fotek, co sem našel na netu to vypadá, že u ACV ten N75 je hranatá krabička a je pod tím N18. Nicméně - nenašel sem nikde, že by ho prodávali - všude jen ten na motory od 01, čili ten, co vypadá jako N18 a má bílou čepičku.. Kde ten ventil můžu sehnat?????????????? :o

Jinak auto jede, ale netáhne - trochu se to zlepšilo, jak sem vyčistil sání a EGR, ten sem rovnou zaslepil nerezovou záslepkou, a vyměnil jsem trubku ze sání do turba a dal nový kroužek. Ale stejně to jede naprd, podle vagu turbo, když má dávat asi 1800, tak dává tak 1200 - takže houby výkon.

Jinak vyměněny těsnění okolo EGR a sání, nový podtlakový hadičky všude.

Pokud by mi někdo mohl poradit, jak to u těch 75kW vlastně je s těma ventilama, kde kterej najdu a jak vypadají, dost by mi to pomohlo. A stejně tak, jestli se dá nějak jednoduše vyšistit turbo s wastegate (jako to s nakl. lopatkami) a hlavně kde sehnat ten prašivej ventil????
Případně dát nějaké další tipy, kde hledat ztráty výkonu.

Díky
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 07. lis 2012 18:39 #106680

Ahoj, u ACV turba je regulace tlaku turba tlaková, ne podtlakova. Takže pokud odpojiš hadičku k baňce regulace, tak je regulace nastavena plný výkon. Tím si otestuješ zda je vada ve ventilu. Pokud s odpojenou hadičkou nedosáhneš max.tlak, tak je závada někde jinde, není v regulaci turba.
Řešil jsem stejný problém na své krabičce a měl jsem ucpaný kat. Po vymláceni katu mám úplně jiný motor.
T4 2,5 TDi 75kW
OCTA 1,9TDi 81kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 07. lis 2012 19:18 #106684

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 404
  • Obdržená poděkování 1
díky, tak já tu hadicu zítra sundám. Ten ventil je podle grafu zaseklej stále v tom samém místě - nevím teda, jestli tlačí víc do baňky nebo zpět do sání, ale vůůůůbec se nehejbe.
ZKusím to.
Tím pádem si mi asi aji odpověděl na moji otázku, jestli jde vzít z novějších VW motorů - chápu, že nejde, protože tam už je N75 podtlakový ventil.
R
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 07. lis 2012 19:24 #106685

Pokud nedosáhne požadovaný tlak, tak se ventil nehne. Nepleťme si ventil ( ovládaný bankou ) s elektroventilem. Doufám, ze si rozumíme.
T4 2,5 TDi 75kW
OCTA 1,9TDi 81kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 09. lis 2012 23:55 #106840

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 404
  • Obdržená poděkování 1
asi rozumíme. Moc ale moudrej z celé té situace nejsem.
Turbo tlačí stále málo, někdy až třeba o třetinu míň, váha vzduchu se pohybuje stále okolo 500 - 600, i když požadovaná hodnota dle vagu je 285 - 850, skoro jako by byla líná. N75 podle vagu se ani nehne..
Zkusil jsem vyřadit váhu vzduchu diodou, akorát to víc hulilo, dávala sice maximum, ale výkon stejně bídnej. Dneska sem vypojil hadičku z regulace, a zase žádnej rozdíl. Tak já už nevím, ať udělám cokoliv, žádnej vliv to nemá.
Už mám jen 2 podezření - buď ten ucpanej kat, kterej ale nevím, jak by se projevil na vag a nebo prostě to turbo dává málo - ale nevím, co na tom čistit, kdyby to mělo geometrii lopatek, tak bych šel po tom, ale má to ten wastegate, a to nikde nemůžu najít, že by někdo čistil, nebo jak se to čistí..?
moc nevím, kam se nasměrovat, nemám náhradní turbo, N75, ani váhu.
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 10. lis 2012 07:43 #106845

  • Finida
  • Avatar uživatele Finida
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 755
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
A nemáš náhodou uvolněný 6-tky šroubky na turbu, co je přišroubovanej držák baňky???? Jednou jsem to řešil a chovalo se to podobně jak píšeš! Zkus zahejbat pořádně s baňkou, jestli se nevrklá!
T4 Multivan,ATLANTIS, 2.5 TDI ,111KW,
T4 Plechovka 1.9 TD -pracant

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 10. lis 2012 14:35 #106855

Možné příčiny

Netěsnící egr ventil. Tlak pro turbo odchází do sání.
Ucpané sací potrubí za egr ventilem.
Netěsnící obtokový ventil u turba.
Ucpaný výfukový systém, kat.
Vadné turbo.
T4 2,5 TDi 75kW
OCTA 1,9TDi 81kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 10. lis 2012 22:20 #106869

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 404
  • Obdržená poděkování 1
já budu muset asi to turbo nakonec vyhodit a mrknout na něj podrobně...
Jinak:
Netěsnící egr ventil. Tlak pro turbo odchází do sání.
- vyčištěn společně se sáním, zaslepen, všechny těsnění nový + jedno navíc (kvůli záslepce)
Ucpané sací potrubí za egr ventilem.
- to samé, parohy jako nový..
Netěsnící obtokový ventil u turba.
- to nevím, ale asi zkontroluji s tubem
Ucpaný výfukový systém, kat.
- na tohle pomalu sázím jako nejpravděpodobnější příčinu
Vadné turbo.
- :(

Lze nějak to turbo s obtokovým ventilem vyčistit v dílenských podmínkách bez toho, aniž by se muselo vyvažovat znovu? Nějak podobně, jako lze vyčistit geometrii lopatek?
Jak se má točit ta kompresní vrtulka? Prstem ji normálně otočím, ale že by šla úplně lehounce, tak to ne.. Ale rozhodně nemusím nějak zabírat, abych ji roztočil..
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Rob.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 10. lis 2012 22:21 #106870

  • Rob
  • Avatar uživatele Rob
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 404
  • Obdržená poděkování 1

Finida napsal: A nemáš náhodou uvolněný 6-tky šroubky na turbu, co je přišroubovanej držák baňky???? Jednou jsem to řešil a chovalo se to podobně jak píšeš! Zkus zahejbat pořádně s baňkou, jestli se nevrklá!


ještě na to kouknu, ale zkoušel jsem ji rukou zatahovat a vytahovat, a nevšiml sem si, že by se nějak hýbala...
VW Transporter T4 2,5 TDI 75kW ACV '99 syncro long

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 12. lis 2012 21:34 #106950

Rob napsal:

Finida napsal: A nemáš náhodou uvolněný 6-tky šroubky na turbu, co je přišroubovanej držák baňky???? Jednou jsem to řešil a chovalo se to podobně jak píšeš! Zkus zahejbat pořádně s baňkou, jestli se nevrklá!


ještě na to kouknu, ale zkoušel jsem ji rukou zatahovat a vytahovat, a nevšiml sem si, že by se nějak hýbala...

Zatahovat vytahovat??? To ti to jde tam i zpět volně? Otevírat se to musí proti pružině v baňce.
T4 2,5 TDi 75kW
OCTA 1,9TDi 81kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 19. pro 2012 11:07 #109620

  • durisa
  • Avatar uživatele durisa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 278
  • Karma: -4
  • Obdržená poděkování 11
Ahoj, potřebuju pomoc s 2,5TD 75KW.
Mám problém s motorem. Od spodních otáček jede bez problému. Na 1800 otáček se rozjede turbo a frčí to v pohodě do 3000. Spotřeba mimo město cca 7,5L, takže taky v pohodě. Problém je, když u vytočenýho motoru na cca 3000 zařadím vyšší kvalt a nenechám otáčky spadnout pod cca 1300 (při předjíždění), tak motor uplně umře a nejede to, jak kdyby se turbo vubec neroztočilo. Max rychlost cca 130-140Kmh a nad 3000ot. to nemá vůbec tah.
Díky za každý info

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.5TDI (ACV,AUF,AXL,AYC, - 75kW/102PS) 19. pro 2012 11:09 #109621

  • durisa
  • Avatar uživatele durisa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 278
  • Karma: -4
  • Obdržená poděkování 11
jo a mezi 1800-2500ot se při plnym plynu začne ozývat takový tichý cvakání od motoru, ale jenom někdy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.247 sekund

Login