Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 10. pro 2008 14:51 #4920

  • AlesB
  • Avatar uživatele AlesB
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 131
  • Obdržená poděkování 0
mám velkou prosbu :
sháním nějakou možnost, nebo někoho, kdo ví kde a jak spočítat počet zubů na vodní pumpě u T4-ky 2.5 tdi 75 kW r.v.97. Jsem totální laik co se týká motoru.Zkoušel jsem volat do Auto-Exner, na Jarov a do Auto Kelly, ale bohužel nejsou schopni mi nikde tuto informaci dát. Jediné co se mi povedlo zjistit, je číslo zřejmě z Etky : 074121005 MX, které je vedeno pod mojim VINkem.

Měl by jste někdo radu, nebo někoho ? Pokud někoho, tak samozřejmě přijedu a strávený čas zaplatím.Bydlím na Praze 9.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 10. pro 2008 19:42 #4943

  • chuan
  • Avatar uživatele chuan
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 133
  • Obdržená poděkování 0
ahoj ja nejsem moc velkej odbornik nic mene se pustim do vseho ja si delal rozvody na t4 75 kw tdi sam a drzim se nazoru ruce to vyrobyli a dali dohromady tak cesky ruce to zvladnou take ja mnel problem s vybraci motoru po rozvodech a po nastaveni presneho predstriku a vymneny remenice prislusenstvi na klice je vse vporadku co se tyka te vodni pumpy tak je to tak ze zuby resit nemusis protoze soudruzi v NDR kdyz vychytavaly chyby t4 tak zjistily ze vodni pumpa ma remenici nejakeho prumneru a oni aby pumpa casto neodchazela tak tu remenici ta pumpy udelaly o neco vetsi a tim padem masivnejsi ale vsechno to vyctes na techto strankach ... ,, http://www.t4-wiki.de/wiki/Wasserpumpe staci to otevrit a skopirovat do GOOGLE a na uvodni stranse otevres jazykove nastroje zadas nemcinu do policka vlozit a prelozit a vsechno tam vyctes diky sikovnym klukum,,,,clenum,,,tohoto fora ktery to sem dajy se o t4 dozvis hrozne moc a hlavne jak na to kdybys potreboval dilnu tak to neni zadny problem a veci nato kluci maj ja sem z dobrise a tel. je 774734567 nebo email chuantoreno@seznam .cz .......musime si pomahat.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 10. pro 2008 19:47 #4944

  • chuan
  • Avatar uživatele chuan
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 133
  • Obdržená poděkování 0
Pro tuto zvláštní milost v seznamu (v T4 fóra také nazývaný smrt seznam) uvedené motory VW se do konce roku 2003 o 100% milost v motoru před poškozením WG. Vodní čerpadlo vada poskytnuta, pokud tato vozidla jsou méně než 5 let a 120.000 km stará.

Vše v o.a. Motory byly uvedeny až koncem října a začátkem listopadu 1999 vyroben. Pak VW má nové vodní čerpadlo instalováno, poplatky ve TDI byla vypěstována. Toto čerpadlo s částí číslo 074 121 005 NX je mírně větší kola s nyní 20 místo 18 zubů řízený. Od 10/2006 je součástí číslo 074 121 005 MX.

Oproti staré-nové

Přestože toto nové čerpadlo (NX ...) určitě krát sklon k netěsnosti (např. moje T4 po cca 85.000 km), jsou praskliny, protože načasování řemen vodního čerpadla samozřejmě velmi vzácné. Alespoň v T4 fóra byly hlášeny žádné takové případy.

Pokud T4 od o.a. Fahrgestell-/Motornummerbereich odjíždí a po roce 2000 žádné změny časování pás s měnící se vodní čerpadlo prováděny, by to mělo být řešeny rychle, pokud to není velké riziko poškození motoru, které chce. A změna byla provedena po roce 2000, můžete se obvykle předpokládá, že zdokonalené vodní čerpadlo bylo instalováno. Bezpečnosti, ale také poskytuje pohled na vodní čerpadla.

Ačkoliv 2,4 l-vírová komůrka naftu (AAB) a vodní čerpadlo poháněné na pás a dokonce i starší motor k uchycení na ozubený řemen se používá pásy jsou trhliny způsobené vodním čerpadlem selhání motoru v této extrémně vzácné. Proto je můj názor, je obvyklá načasování řemen náhradní interval 120000 km rok výroby nezávisle využívat. Časování pás-li změna provedena, ale je to také proto, že AAB společné práce má smysl, vodní čerpadlo také ke změně.

V ostatních T4-vodní čerpadlo motory bude dán nikoli podle pásem.


Vzhledem k velkému počtu různých modelů čerpadla jsou v tomto okamžiku žádná část čísla uvedena. Ceny pro 'nahé' Wassserpumpe pohybující se motor v závislosti na rozsahu od 60 do 130 eur.

Vzhledem k významné vodní čerpadlo problémy v 5-motorů (zejména motory TDI) bylo ke konci roku 1999 zlepšila vodní čerpadla s větším počtem zubů a mírně větší Umfan na hnací kolo zavedlo. Při přepínání je nutné zajistit, aby se zlepšila čerpadlo, a ne jako 'uložen' staré používat. Vzhledem k větší velikosti hnacího kola, řemene obvykle o něco těžší, shromáždit.
V říjnu 2006 to bylo lepší a vodní čerpadlo nahrazeno nástupcem modelu (MX ... místo ... NX). Je (stále ještě) není známo, kde se rozdíly spočívají.

Pro starší T4 je výměna vodního čerpadla o specifikace pro daný typ chladicí kapaliny aditivní dodržovat, protože ne každý chladicí čerpadlo s každou další práci. Pravděpodobně. Takže je výměna vodního čerpadla při výměně chladící potřebné, ale hlavně pro starší T4 může být užitečné v každém případě.

Kromě toho, když se benzínové motory, AAF a AKU, stále s 18-zähnigen vodní čerpadlo z továrny vybaveny, při přechodu na novější vodní čerpadlo (20 zubů) změna vačkový hřídel kola (kladka) je vyžadována. Toto je část, číslo 023 109 111 D, a které stojí asi 26 euro.


Provozní a problémy

V podstate se jedna Wear vodní čerpadlo, které od času, aby se změnil, např. když řemen náhradní. Opotřebení může být snížena na chladiva oběhu (opotřebení čerpadla čepelek), nebo - hůř - do ložiska olova vadným čerpadlem na přelomu 5.-motorů, kde se vodní čerpadlo na ano Pásy na vačkové hřídele kontrola bude stavět na základním kapitálu po poruše motoru Zahnriemenriss může vést.
Přehled Smrt

A to je přesně to, co se objevily přibližně do konce roku 1999 v T4-TDI motory nejsou vzácné, protože do té doby čerpadlo-Up vysoké tlaky nebyla pěstována. Obecně lze říci, že vedl tábor zranění bloku čerpadla a následně na Zahnriemenriss. Jen zřídka oznámil této katastrofy, např. ztráty chladiva prostřednictvím předem. Pro jiné problémy spojené s časováním řemenovým pohonem s motory TDI viz také článek pásu (problém).

Postižených byly T4-typy motorů AJT, ACV a AT a ahy z následujících čísel čísla motoru a podvozku oblastech: výkon motoru (kW) číslo motoru číslo podvozku
AJT 65 000 501 - 030 855 70 W H 000 011 - 70 W H 155 627

039 478 X 70 W - 70 W X 153 373
70x H 000 023 - 70x H 153 891
002 402 X 70x - 70x X 151 956
70Y H 000 023 - 70Y H 073 616
ACV 75 106 910 - 215 349
AT 75 000 501 - 003 407
Ahy 111 000 501 - 011 309



Pro tuto zvláštní milost v seznamu (v T4 fóra také nazývaný smrt seznam) uvedené motory VW se do konce roku 2003 o 100% milost v motoru před poškozením WG. Vodní čerpadlo vada poskytnuta, pokud tato vozidla jsou méně než 5 let a 120.000 km stará.

Vše v o.a. Motory byly uvedeny až koncem října a začátkem listopadu 1999 vyroben. Pak VW má nové vodní čerpadlo instalováno, poplatky ve TDI byla vypěstována. Toto čerpadlo s částí číslo 074 121 005 NX je mírně větší kola s nyní 20 místo 18 zubů řízený. Od 10/2006 je součástí číslo 074 121 005 MX.

Oproti staré-nové

Přestože toto nové čerpadlo (NX ...) určitě krát sklon k netěsnosti (např. moje T4 po cca 85.000 km), jsou praskliny, protože načasování řemen vodního čerpadla samozřejmě velmi vzácné. Alespoň v T4 fóra byly hlášeny žádné takové případy.

Pokud T4 od o.a. Fahrgestell-/Motornummerbereich odjíždí a po roce 2000 žádné změny časování pás s měnící se vodní čerpadlo prováděny, by to mělo být řešeny rychle, pokud to není velké riziko poškození motoru, které chce. A změna byla provedena po roce 2000, můžete se obvykle předpokládá, že zdokonalené vodní čerpadlo bylo instalováno. Bezpečnosti, ale také poskytuje pohled na vodní čerpadla.

Ačkoliv 2,4 l-vírová komůrka naftu (AAB) a vodní čerpadlo poháněné na pás a dokonce i starší motor k uchycení na ozubený řemen se používá pásy jsou trhliny způsobené vodním čerpadlem selhání motoru v této extrémně vzácné. Proto je můj názor, je obvyklá načasování řemen náhradní interval 120000 km rok výroby nezávisle využívat. Časování pás-li změna provedena, ale je to také proto, že AAB společné práce má smysl, vodní čerpadlo také ke změně.

V ostatních T4-vodní čerpadlo motory bude dán nikoli podle pásem. .........tan preklad ja nic moc ale de se to stoho vydedukovat

http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... linder.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... icht_2.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... icht_1.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... Y_Bild.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... spannt.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... e_oben.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... e_unen.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... stellt.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... hstift.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Motor ... ellung.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... ckdorn.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... ebsrad.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... bauort.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... aulage.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... tellen.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... ierung.jpg
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb ... ld_ACV.jpg

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 10. pro 2008 20:38 #4948

  • AlesB
  • Avatar uživatele AlesB
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 131
  • Obdržená poděkování 0
teda Chuane . naprosto vyčerpávající odpověď , akorát mám v tom trochu guláš.V překladu je psáno,že 20-ti zubový se dávali na motory od r.v. 1999, ale podle VW označení (ETKY) tam mám toto novější,ale můj motor je výroba 97.Tak a teď čemu věřit. Já si asi objednám obě čerpadla a pak jedno vrátím,tím nic neskazím.Ideální by bylo,kdyby se mohl na to někdo podívat,ale to je samozřejmě otázka času.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 10. pro 2008 22:10 #4955

  • chuan
  • Avatar uživatele chuan
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 133
  • Obdržená poděkování 0
ja tam daval take to nove podle tohoto navodu, puvodni byl jeste original najeto 220000, mel 20 zubu, rok mam2003

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 10. pro 2008 23:18 #4962

  • AlesB
  • Avatar uživatele AlesB
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 131
  • Obdržená poděkování 0
já mám rok 97 - proto mám tak trochu obavy které tam dát, 18 nebo 20?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 11. pro 2008 13:07 #4986

  • chuan
  • Avatar uživatele chuan
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 133
  • Obdržená poděkování 0
nemusis jedine co se zmneni je ze jde otrosku hur nasadit rozvodovej remen jinak je to vpohode

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 11. pro 2008 14:19 #4990

  • AlesB
  • Avatar uživatele AlesB
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 131
  • Obdržená poděkování 0
takže jestli tomu správně rozumím, tak jsou 18-ti a 20-ti mezi sebou zaměnitelné ? tak v tom případě se trápím zbytečně :oops:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 11. pro 2008 14:54 #4992

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 1257
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 16
Hele tím že změníš počet zubů z 18 na 20 a beru v potaz že rozměr zubů je stejný, tak tím změníš otáčky čerpadla. Takže jsou dvě možnosti:
Čerpadlo bude mít nižší otáčky, tudíž přečerpá méně vody, bude to stačit?
Čerpadlo může mít větší plochu lopatek aby při nižších otáčkách přečerpalo stejné množství vody, ale vejde se tam rozměrově?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 11. pro 2008 15:17 #4993

  • AlesB
  • Avatar uživatele AlesB
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 131
  • Obdržená poděkování 0
tak jsem teď konečně narazil na plně informovaného člověka,který byl ochoten se tím zabývat.Šéf znač.servisu VW -fy.Tukas Praha.Vodní čerpadlo 18-ti zubové je bez problému zaměnitelné za 20-ti zubové.Přesně jak psal Aleš-X, má poupravené lopatky,takže pouští stejný průtok vody,jako 18-ti zubové.Pouze je víc napnutý rozvodový řemen,ale problém to není.Takže vlastně má Chuan pravdu - díky za info oboum. :P

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 28. led 2009 23:32 #8114

Cafte, v JAK NA TO sa pise ze po 120 000 km je potrebne u dieslovych motorov vymenit ozubeny remen pre pohon vackoveho hriadela. T4ka na ktorej jazdim ja ma uz nalitanych 153 000km, a vobec netusim ci tam bol meneny ten rozvodovy remen alebo nie. Da sa to nejak zistit ci bol meneny, popripade nejak skontrolovat kolko to este vydrzi? Alebo sa to skratka na tolko a tolko km meni. A co vsetko sa este musi vymenit ? Auto sice nieje moje, ale slape ako hodiky a bol by som nerad keby sa pre takuto blbost dodrbalo.
A asi na kolko vyde takato sranda vo VW servise :?:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 28. led 2009 23:56 #8116

Zrovna minulej tejden když jsem nechával měnit rozvody, tak když jsem si vyzvedával svoje vozítko, tak tam dorazila T4 který se potkal motor. Servisák nechápal jak tam s tim moch vůbec dojet :-k prej to bylo nějakýho vietnamce či koho.. :lol:
Nevim jak u značnkovýho, ale u štangle me to vyšlo se všim všudy na cca 8500kč a jezdí to krásně, bez problému. Zkrátka jsou to kluci šikovný =D>
Caravelle T4 2,4D "Lentilka"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 03. úno 2009 23:37 #8572

Takze treba vymenit toto vsetko :idea:
Přílohy:
Poděkovali: Vit5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 04. úno 2009 00:07 #8576

  • jarek
  • Avatar uživatele jarek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2139
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 7
Ozubene kolo kliky a vačky podle toho jak jsou opotřebené.Ale ještě počítej s ozubeným řemenem co je na druhé straně od váčky na naftové čerpadlo.No a když už v tom budeš tak i klíňáky na altík a servo protože je stejnak budeš sundávat kvůli těm rozvodům tak bych je dal taky nové.
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 2,5TDI
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 4WD 1:10 D:_)12
D:_)1 T5 Multivan Comfortline 2,5TDI
D:_)11 Pincek VFR 800-V4 VTEC prodaný :-(
Nějaké to Foto http://jarekv.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 04. úno 2009 12:15 #8586

A otazocka, ta vodna pumpa sa tiez musi menit ? Viem je tu toho o nej popisane dost ale najako mam miz-maz s toho, ze kvoli comu sa meni. Ved ked bude OK ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.191 sekund

Login