Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 07. čec 2021 01:34 #202707

Zdravím vespolek!
Už zase budu dělat rozvody a v poslední době jsem slyšel i viděl problémy se sadami od různých výrobců - SKF, INA i Contitech.
Mohl by mi někdo z přítomných pánů mechaniků doporučit, která sada na ACV 2,5 tdi by mohla být nejméně riskantní???
Totéž mne zajímá i u sady drážkových řemenů a řemenice s tlumičem kmitů.
On tam pochopitelně moc velký výběr není a cenově to taky vychází podobně.
Hledám prostě ty pokud možno nejspolehlivější díly, abych si od této problematiky zase na pár let odpočinul protože už teď mně bolí celej člověk :-)!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 07. čec 2021 06:33 #202708

Dneska si asi nevybereš, všichni se snaží ušetřit... Asi bych vzal opět INA sadu, ale před prodejcem bych ji otevřel, pokud tam bude čínských ložisek, aby to viděl, a případně se vyjádřil k záruce nebo tak něco. Sice by si to snad INA měla ohlídat, když to strkaj jako originál, ale ...
Jinak co se týče ostatních kladek a řemenic, beru povětšinou FEBI (poměr cena x kvalita vychazí tak nějak nejlépe) a když to přežilo zacházení firemních "řidičů", nebude to taková tragédie ;-)
Caravelka 2.5 Tdi hybrid --> 75 kW s homemade chipem a s velkým kůlerem, MY 1999, designed with Medvěd Hydro Design
Caramelka 2.5 TDI 75 kW long - Black Jack edition by Medvěd Hydro Design
Jeep Cherokee 2.5 petrol MY1984 -veteránská srdcovka
Jeep Cherokee 4.0 petrol MY1989 - off veterán
Poděkovali: Pan Smazenka

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od espaňol.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 22. úno 2023 14:32 #208440

espaňol napsal: Zdar, chci se jen podělit o zkušenost.. Rozvodová sada INA, co vim, montuje se jako prvovýroba do spousty aut, a včera když jsem sadu dozbalil, jsem jen valil oči, kladky Made in Romania, bych ještě jako skousnul, ale ložiska Made in China v nich, to mě teda dostalo, chvíli jsem bojoval s tim to tam dát, jestli mi to nevypeče vzápětí... Hlavně že na krabici Made in Germany. Tak jen takovej postřeh...


Bohužel musím souhlasit , za poslední rok 3x Ina (na 1.9) , řemen pokaždé Rumunský, vodní pumpa také , ale zatím vše drží . Třeba firma kde pracuji , si nechává pár komponentů vyrábět v Bulharsku (samozřejmě kvůli ceně) , na výsledném produktu je samozřejmě made in CZ , protože u nás se to vše zkompletuje . Ale firma si připlácí za výstupní kontrolu , takže dostaneme opravdu 100% díl . Tím chci jen říct, že mnoho firem v rámci udržitelnosti na trhu je prostě donuceno přesunout výrobu do krajů , kde je levnější pracovní síla .
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 31. kvě 2023 12:14 #209389

Maršoun napsal: ... je mnoho "pouťových" řemenů a mechošů co řemen přešponují jen aby to bylo na ryskách ...


Toto je zajimavy postreh.
Veskere navody na vymenu rozvodovych remenu na ACV motoru co jsem cetl/videl si zakladaly jen a pouze na vyrovnani rysek napinaci kladky.
Udaje o napinacich momentech jsem nevidel, a taktez nikdo jiz nasledne nedoporucoval kontrolu napnuti remene.

Jak by to tedy bylo spravne?
Vyrovnat rysky a zkontrolovat napnuti remene pomoci VAG VW210 (pripadne rucni metodou prekrouceni remene o 90°)?
VW T4 Syncro 2,5 TDI Multivan

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 31. kvě 2023 12:15 #209390

-
VW T4 Syncro 2,5 TDI Multivan

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Stanislawsky.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 01. čen 2023 09:33 #209399

Musíš pracovat s kvalitními díly , pak neřešíš takový věci. A jedna "chuťovka" k tomu , INA přesunula výrobu z rumunska do polska
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 24. čec 2023 14:09 #209752

Ahoj, mám čerstvě po rozvodech na své T4 111kw AXG...na to že je to rok 2002 me celkem překvapilo, že alternátor nemá volnoběžku, tudíž místo pevné kladky přišla volnoběžka, nechápu proč to tak bylo. Ty rázy při startování a chcípání atd, muselo to být strašný pro všechny ty komponenty. Každopádně malé plus, zmizelo to protivné zahvízdání při zdechnutí. Další detail by se dal věnovat tomu krycímu plechu u rozvodů, který má na sobě takový malý aretační čep. Já ho měl lehce ohnutý a znepokojovalo mě, že to drží napínací kladku. Došlo na malou úpravu, vyrovnání a provaření COčkem, kde se celkově plech zpevnil pod čepem. Sada se montovala komplet INA i s čerpadlem. Vzhledem k tomu, že původní co tam bylo byť fungovalo, jevilo známky úniku kapaliny (HEPU Germany). Výměna dle štítku byla provedena po 60tkm, jelikož 120tkm nejsem schpný najet, tak po necelých 10ti letech nastal čas na výměnu. Jediný postřeh co jsem zpozoroval, tak ale už i před rozvodama motor v ohřátém stavu má občas na chvíli zvýšené otáčky, pak se zase uklidní, každopádně za jízdy to člověk nepozná. Když by někdo věděl co by to mohlo dělat, nechť napíše, apoň zkusím hledat.
Zdar a sílu!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 25. čec 2023 06:13 #209761

U T4 TDI volnoběžka alternátoru pokud vím, z výroby nikdy nebyla. Když ji tam někdo má, tak už je to předělávané.
Volnoběžku měly až T5 PD motory.
To protivné kviknutí při zdechnutí většinou dělá ta zadní napínací kladka ,co je na té páce s pružinou - nedělá to kladka, ale ta pružina.
Po výměně rozvodů zkus napíchnout vagem a udělej TDI Graf. Zjisti jaký má motor předvstřik.
Já jsem taky dělal nedávno rozvody a neseděl předvstřik. Po seřízení je motor jako vyměněný - klape jak hodinky..
Jak jsem psal jinde, o půl zubu jsme museli pootočit vačkové kolo na straně čerpadla.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 25. čec 2023 10:13 #209763

VAG a TDI graf samozřejmě proběhl, muselo se jemně doladit, hodnoty z toho lezly příliš malé, ale i přes to běžel hezky, ale tak nějak moc měkce. Nyní tam jsou hodnoty jestli si dobř vybavuji okolo 0,5...ale to bych asi raději napíchnul znovu, když by bylo třeba mít přesné hodnoty, když by se někomu hodilo. Každopádně předtím motor ve volnoběhu jakoby pravidelně pokulhával, což se zvýšením dávky zlepšilo a docílilo se pravidelného hladkého chodu.
Zdar a sílu!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 25. čec 2023 13:56 #209766

0,5 - co je to za hodnotu ????
Motor - základní nastavení - 000 - kolonka 2 - tam by mělo být podle mého tak 55-65
pak TDI Graf - výběr motoru - a ukáže to - kde je předvstřik -
směrem dolů - pod 40 jde motor měkčeji a naopak nad modrou jde tvrději ,ale podle mého lépe jede

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Oreginal.

T4 - ROZVODY 1.9D / 1.9TD / 2.4D / 2.5TDI 26. čec 2023 23:34 #209781

Tvrdší chod- lépe jede, menší spotřeba. Volnoběžky t4 měli , ale jen "pár kusů".
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi....Final edition - 1.9tdi 90kw :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.202 sekund

Login