Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!!

2,4D škubání při akceleraci 16. led 2017 19:47 #173057

Ahoj, mám ten stejný problém co popisuješ a nevím čím to je. Dělal jsem komplet repas motoru včetně kliky , pístů, ojnic, hlavy atd. prostě všechno ( i čerpadlo) a pořád jak jedu čtvrt plynu na pětku a mám 1500 tak mě pocukává motor. Když přidám, tak auto zrychluje a cukání se zmenšuje až u 2000 otaček začne jet normálně. Našel jsi příčinu tvýho problému? Marian

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

2,4D škubání při akceleraci 16. led 2017 19:55 #173059

Ahoj, mám ten stejný problém co popisuješ a nevím čím to je. Dělal jsem komplet repas motoru včetně kliky , pístů, ojnic, hlavy atd. prostě všechno ( i čerpadlo) a pořád jak jedu čtvrt plynu na pětku a mám 1500 tak mě pocukává motor. Když přidám, tak auto zrychluje a cukání se zmenšuje až u 2000 otaček začne jet normálně. Našel jsi příčinu tvýho problému? Marian

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 30. bře 2017 08:58 #175216

  • Latza
  • Avatar uživatele Latza
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím nevi někdo k čemu by to mohlo sloužit není na tom žádný číslo bylo to skoro všechno odpojeny a auto jede normalne. Caravelle 2.4D s turbem aab .diky






Odesláno z mého SM-J510FN pomocí Tapatalk
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Sindeon VW.

Re:T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 30. bře 2017 15:27 #175228

Mě to připomíná jednotku origo alarmu a imobilizeru, ale možná se pletu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 09. dub 2017 08:17 #175461

  • raketa
  • Avatar uživatele raketa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 43
  • Obdržená poděkování 0
Montáž hlavy válců na motor AAB, rok výroby 1992: použil jsem kovové těsnění, které se dávalo až od roku 1995. Musí se hlava motoru i tak dotahovat po zahřátí ještě jednou o 90 stupňů?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 03. bře 2018 17:35 #182604

  • M.Z.
  • Avatar uživatele M.Z.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 75
  • Obdržená poděkování 0
Umíte mi poradit někoho v okolí Ostrava- FM - NJ, kdo by uměl nastavit vstřikovací čerpadlo na 2,4D 57kw AAB? r.v.1991
Hrabal se mi v tom jeden odborník, něco na něm přetěsnil a od té doby auto nejede, nemá žádný tah.

Když tak klidně info na 603 573947, nebo serviszrak@seznam.cz

Děkuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 05. bře 2018 15:37 #182683

  • worxe
  • Avatar uživatele worxe
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 554
  • Karma: 14
  • Obdržená poděkování 26
napiš Abartovi , je z Olomouce
???

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 22. bře 2019 10:43 #191302

Zdar, poradí mi někdo jak zajistit vstřikovací čerpadlo? Je tam nějaký klínek? Potřebuji vyměnit gufero u vačky a nerad bych si rozhodil předvstřik.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 04. lis 2019 13:39 #195124

KeyteR napsal: ... jak zajistit vstřikovací čerpadlo? ...

Mám ten starší typ (do 95) a tam je díra v těle čerpadla asi na 13ku kolík, kterej prostrčíš skrz kolo čerpadla jednou z těch dvou menších děr.
(Vidím že je to půl roku starý, ale aspoň příspěvky navazujou a třeba to pomůže dalším) ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 04. lis 2019 13:40 #195125

Ahoj všem.
Jsem tu novej a pořídil jsem si první Téčko v životě - 2,4d AAB z roku 93.
Po koupi jsem vyměnil hned termostat, protože nedovíral (spodní hadice vlažná, topení slabý). A tam začaly moje problémy s chlazením. Neotevírá se mi velkej okruh - za žádných okolností, na volnoběh, v zátěži, s károu, vůbec nikdy. Hadice z termostatu do chladiče je prostě furt ledová. Teplota se drží kolem 3/4 stupnice budíku.
Vyzkoušel jsem tam po sobě tři různý termostaty, novej 87 stupňů, novej 80 st., a starej 80 st. co jsem tu našel. Jedině úplně bez termostatu je chladič teplej (po celý ploše rovnoměrně), ale budík je v zátěži maximálně v osmince stupnice a takhle prostě nejde jezdit. Termostaty jsem povařil ve vodě, každej otevřel jinak, ale fungovaly všechny.
Má tenhle motor nějaký speciální požadavky na odvzdušnění? Nebo je tam něco ucpanýho? Při každým odvzdušňování normálně valila voda z toho ventilu na hadici topení. Motor netlakuje, topí to jak šlak, dokonce jsem chvíli jezdil bez víčka na expanzce a pořád měla svoji hladinu.
Už jsem tímhle stylem najezdil přes pět set kilometrů a nemám z toho vážně dobrej pocit.

Nemáte prosím někdo nějakej nápad? Třeba jestli tam není něco blbě zapojenýho, co bych s nefunkčním termostatem neodhalil, ale teď už to dává o sobě vědět?
Načrtnul jsem takový schéma, co kam vede. Nekamenujete mě prosím, neumím nijak zvlášť kreslit - a taky vím, že plechová trubka malýho okruhu je na druhý straně motoru - jen jsem nechtěl, aby se na tom obrázku křížily. Ale zapojený to mám přesně takhle. Červeně jsem vybarvil, co všechno je za jízdy teplý, modře studený.

1 vodní pumpa
2 termostat
3 čidlo teploty
4 chladič
5 dochlazovací čerpadlo
6 výměník voda/olej
7 expanzka
8 radiátor topení
9 kohout topení
10 odvzdušňovák

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Ropák.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 18. lis 2019 22:54 #195306

JE MOŽNÝ, ABY KOMŮRKÁČ TAK MÁLO TOPIL DO VODY ?!?
Asi ne.

Další progres:

Podle ETKy to mám zapojený dobře, ale nepředpokládal jsem skoro nic jinýho - ty hadice jsou všechny tvarový a pěkně vycházejí.

Když tomu dávám voves na místě s vypnutým topením, termostat se otevře. Hadice nejdřív zteplá, pak zhorkne, asi pět vteřin nato se spustí větráky, a takhle pořád dokola. Když termostat otevře, teploměr začne klesat a i během stání na místě se drží přibližně v půlce. Ale tomu budíku příliš nevěřím, leda že by měl na velký části stupnice malej rozsah. Při koupi auta vůbec nefungoval, kamarád mi tam přepájel ten tranzistor či co to je v rohu za cipovinu s těma třema pinama a od tý doby se na to nedá koukat :D



Dál jsem si pořídil příložnej teploměr a sondu upevnil vždycky na místo, který mě zajímalo, a kábl natáhl pod stěrač na sklo. Byl totiž dost krátkej. Na domečku s čidlem teploty jsem zaznamenal nejvíc kolem sedmdesáti, na návratový kovový trubce před motorem (pocitově nejteplejší místo) asi 74. Všechno pochopitelně zvenku, takže nepřesně. A všechno za stání vozu, protože za jízdy to náporem vzduchu obojí padalo i o 40 stupňů dolů.



Takže diagnostikujem dál.
Naprasil jsem do kusu trubky čidlo ze Škody 120 a natáhl kabeláž k provizornímu budíku dovnitř. Čidlo je umístěný v hadici asi 5 cm od původního. Ukazatel se pořád drží kolem 80, někdy přeleze malinko přes, když tomu dávám ceres, ale samozřejmě už je dál od hlavy, takže je otázkou, o kolik proměřuje.



Je možný, že fixluje to čtyřpinový čidlo, netuším, jaký má mít odporový hodnoty při jaký teplotě. Ale odpor se zahříváním mění, tak pokud je tam správný (je jich víc druhů), mělo by fungovat. Při proměřování kabeláže od čidla do přístrojovky se mi teď "povedlo" odpálit cívku v originál budíku, takže teď nemůžu porovnat oba teploměry současně. Ale kabeláž je funkční ve směru čidlo/budík i čidlo/dochlazovací čerpadýlko.

Nic z toho ale nevysvětluje, proč se termostat za jízdy prostě neotevře. Když je spuštěný topení, neotevře se v těchhle teplotách ani při stání na místě, naopak budík začne padat dolů až k šedesáti stupním. Naopak když tomu za jízdy dávám kouř, jde skoro až k devadesáti, ale termostat drží zavřenej furt. Žádný jiný auto, který jsem v životě poznal, to takhle nemělo, něco je tam prostě zle. V bloku není nic rezatýho, ze všech částí, kam dohlídnu, je vidět, že to asi jezdilo na kvalitní nemrzku. Taková z toho i vytekla při výměně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 02. pro 2019 13:56 #195478

Tady to žije koukám.

V mezičase mezi tím vším jsem udělal rozvody (né, vodní pumpou to vážně nebylo) a nakonec jsem pořídil na zkoušku termostat s otevírací teplotou 71 stupňů od fy. Mahle. Uvažoval jsem, že když vyrábí něco takovýho, asi ví o problému s chlazením týhle strojovny. Už tu náplň vypouštím asi poosmý ?! :D Za chvíli ze mě bude odborník



Začalo to dle mýho konečně fungovat jako termostat v normálním autě. Jenže se motor nejspíš zase podchlazuje. Topení je slabší a když motor není v zátěži, typicky třeba při brždění motorem z kopce, sleze rafička na tom mým provizorním termometru klidně k padesáti stupňům. Kupř. když ráno vyjedu piánko, dvacet kilometrů je tam 40 stupňů a drží to tam fest, spodní hadice už je po 10 km jízdy vlažná. S nezakrytým chladičem se vůbec nedá jezdit a to vážně popírá smysl tý úpravy. Jediný, kdy to podle mě funguje skvěle, je při jízdě s těžkou károu v kopcovitým terénu.

Takže jsem tam pro velkej úspěch vrátil ten osmdesátistupňovej a děj se vůle Boží.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 02. pro 2019 18:21 #195479

Měl jsem to samý na starým MB Vito 2.3D.
Vždy na zimu jsem musel dávat kartón před chladič aby to topilo. Jezdil jsem 50 km do práce s lidmi a samozřejmě kadla kadla aby to co nejmíň žralo, tak se to nechtělo hřát . Pak jsem se jednoho dne naštval a dal jsem tam menší chladič s nějakýho osobáku. Normálně jsem vymontoval ten s Víta, zašel na vrakáč a vzal první menší podobnej aj se saharama, od té doby jsem měl klid. V létě se to chladilo, sahary s čidlem hlídali teplotu a pomáhaly chladit a v zimě to konečně topilo.
Vito se dělalo ve Španělsku a zřejmě tam dali velký, aby se to tam v létě v těch vedrech a kopcích uchladilo.
Tož kdyby si chtěl třeba tunningovat... ;)
T4 Caravelle syncro 2,5tdi , BMW R 1100 gs

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 02. pro 2019 19:36 #195480

Ahoj,
2.4D máme v práci. Co se topení týče, na místě se to nezahřeje, ale když s tím jedu po městě tak to topí snad po 2 km. A tak to topí dobře i v -20. Ano, neohřeje se to. Prostě všechno teplo vezmu topením. Ale to se mi dělo i na jiných autech. Při teplotě kolem 0 to funguje celkem normálně. Akorát to se zase blbě chladí v létě, podle všeho je přicpanej chladič. Než se to ohřeje, tak do něj stejně nic nejde... :-)
Jinak 2,5 tdi s druhým topením při klidné okreskové jízdě bez bufíku chladne cca od -10 :-)
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MOTOR 2.4D (AJA-55kW/75PS / AAB-57kW/78PS) + 2.4TD !!! 06. pro 2019 00:31 #195527

Díky za reakce.
Vypadá to, že tenhle model má fakt předimenzovanou chladicí soustavu. U starejch aut pro tropický pásma je normální, že montovali větší chladič. Ale to asi nebude tenhle případ, auto je od Maltézský pomoci z Reichu. Uvidím, jak to bude chladit v létě, mám to chvíli a ještě jsem teplo nezažil. Chladič bude asi v pořádku, je prohřátej rovnoměrně.
Snad už si teď trochu pojezdím, zatím jsem každej den, kdy jsem to auto potřeboval, musel dělat nějakej servis. Jasně, řeknete si - nemám si kupovat starej pekáč. Ale máme doma vícero starejch aut. A tohle má fakt pěknou karosérii, celkově vypadá málo opotřebený a až na pár snadno navrátitelnejch věcí (včetně mýho provizorního teplotoměru) tam nic není zbastlenýho. Líbí se mi tohle nejstarší provedení s rovnýma světlama a hranatýma nárazníkama. Udělal jsem už řadu věcí, některý i víckrát :D
Vylil dutiny, vyměnil komplet všechny náplně, rozvody, zadní brzdy, 4x termostat :(
Už to tam mám pěkně zabydlený, prostě nechce se mi ho zbavovat proto, že je ten stroj možná zakletej. Jasně že má spoustu much, ale kdybyste viděli tu sbírku vraků, co jsme objeli, než jsme tohle koupili...
Pošlu aspoň nějakou fotku pro představu. Je krátce po koupi, to čínský denní svícení už jsem odmontoval.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.725 sekund

Login