Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 26. led 2009 18:12 #7872

  • ferror
  • Avatar uživatele ferror Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 257
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím vás, přátelé,
tak jsem začal rozebírat tu svoju krabici.
Když jsem ju koupil, vypadalo vše OK. Samozřejmě byl motor řádně umyt. Proto, než jsem nechal dělat rozvody, jsem auto trochu projel, aby se projevily všechny úniky oleje. Dobře jsem udělal, bylo jich celkem dost (těsnění pod vanou i víkem ventilů). Dále výměna termostatu a všech olejových náplní. Měnily se všechny gufera krom na klikovce u setrváku. Nemám téměř žádnou ztrátu oleje. Ano, místy trochu oroseno olejem je (těsnění pod hlavou, ze strany svodů), ale není to příčina mizení oleje... Bohužel mi to olej žere a ne cáká ven.
Téměř okamžitě po vyjetí ze servisu jsem musel ujet trasu asi 200km. Po prvních 30-ti jsem si všiml vysoké teploty vody- pustil jsem naplno obě topení a při první příležitosti zkontroloval stav- chladič studený, takže termostat KO (nechával jsem tam dát kvalitní). Nějak jsem to dojel, dalo se to. Pak hned reklamace a znovu výměna. Pak už vše OK. Spotřeba oleje asi 1l/1000km. V normě, víceméně. Ale po najetí asi 2-3 tisíc km mi spotřeba "rošku" stoupla. Ale než jsem ji stačil odhadnout, šel do kytek startér.
Ten jsem dal dokupy a minulý týden auto trochu projel.. Po 130km jsem stav zkontroloval- 1,5litru oleje v pr***i!
Takže zase stojím a začínám rozebírat motor. Silné podezření je na kroužky.
Držte palce, ať je to "jenom" tohle... hlavně ať nemusím dělat GO motoru..
VW FAN
VW OLDIES CLUB : http://passat-oldies.cz
VW STAŘEINKY : http://passat-oldies.cz/staresinky

VW Multyvana 1.9D 1992 (+ Passat 32B 1.6D 1981 + Harley Babettson 0,05 )

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 26. led 2009 21:20 #7890

jesli jsi to přehřál tak bych vyměnil i gufera na ventylech já to dělám bez sundání hlavy.finančně nenáročné
T4 Caravelle long 2.5tdi
T3 Caravelle 1.6d
Toyota Corolla 2.0D T3 4WD bus
Skoda octavia 1.9tdi elegance

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 31. led 2009 22:32 #8255

  • ferror
  • Avatar uživatele ferror Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 257
  • Obdržená poděkování 0
Snažil jsem se nepřehřát... ale s výměnou počítám.. Hlavu chci zkouknout celou - jak jsou na tom ventily, hydroštely, vodítka i gufera... A srovnat
Test kroužků - do válců jsem nalil naftu tak, aby písty zmizely pod hladinou. Všude stejně. Fotka je pořízena po hodině od nalití. Nejhůř je na tom 3. válec, následuje 2. a pak 4.
JEdnoznačně kroužky KO
VW FAN
VW OLDIES CLUB : http://passat-oldies.cz
VW STAŘEINKY : http://passat-oldies.cz/staresinky

VW Multyvana 1.9D 1992 (+ Passat 32B 1.6D 1981 + Harley Babettson 0,05 )
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 01. úno 2009 08:35 #8272

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
a jak je na tom blok? Uz jsi zkousel samotne nove krouzky ve valci jakou maji vuli? Stejny problem jsem mel s B3 pasikem 1.9TD,tam uz na jednom valci nepomohli ani nove krouzky,tj vule v zamku 0,4 sice to jezdi do dnes,ale tak litrik na 2tis papne.
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 01. úno 2009 19:16 #8305

  • ferror
  • Avatar uživatele ferror Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 257
  • Obdržená poděkování 0
Nezkoušel, nové kroužky ještě nemám... ty přijdou během týdne..
Ještě jsem nevyndal ani písty, pěkně jsem vymrz u tatovo transportera....
VW FAN
VW OLDIES CLUB : http://passat-oldies.cz
VW STAŘEINKY : http://passat-oldies.cz/staresinky

VW Multyvana 1.9D 1992 (+ Passat 32B 1.6D 1981 + Harley Babettson 0,05 )

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 28. úno 2009 18:42 #10793

  • ferror
  • Avatar uživatele ferror Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 257
  • Obdržená poděkování 0
Nejnovější stav: nastartoval jsem. Marek Mind mi poslal šrouby na ojniční ložisko a tak jsem mohl dosestavit ty nejdůležitější části motoru, nalít olej, nasadit rozvody a zatočit startérem. Po několika sekundách chytl a jde krásně pravidelně. V sobotu už budu zas plně pojízdnej.
Poprvé jen na chvilku (bez vodní pumpy a alternátoru). Včera jsem motor už nastrojil kompletně a znovu nastartoval. A zjistil že teče čerpadlo (gufírko). Dnes jsem tedy vyměnil čerpadlo za rezervní a opět nastartoval. Teď bylo vše v pohodě, nechal jsem motor běžet, ať se zahřeje, abych mohl odvzdušnit vodní okruh.
Když se už termostat otevřel a já občas trochu něco odvzdušnil, tak jsem si náhodou všiml, že mi z auta kape olej. Těsnění pod víkem ventilů. To je nové a po kontrole jsem nedospěl k závěru, že by na něm bylo cokoliv špatného, tedy už bude asi zkroucené samotné víko. Pod matky jsem dal ještě podložky, aby bylo víko více přitlačeno a znovu nastartoval, že zkusím vyúpozorovat, kde a jestli se tam olej znovu objeví.
Leh jsem si pod auto a koukal se. A to až do té doby, než jsem zjistil, že se sprchuju horkým olejem. Zpod víka nic, ale prorazilo se mi ještě čidlo tlaku oleje nad filtrem.

Celková bilance tedy: nové těsnění a gufera, překroužkováno, nové ojniční ložiska, srovnaná hlava, motor vyčištěn, vstřiky vyčištěny a seřízeny, nové svíčky. Víko ventilů asi KO, čidlo KO, vstřik.čerpadlo KO.
Otázka tedy je: CO MI JEŠTĚ MŮŽE ODEJÍT? Abych to rovnou kopupil, dokud nemám nervy a mám peníze...
VW FAN
VW OLDIES CLUB : http://passat-oldies.cz
VW STAŘEINKY : http://passat-oldies.cz/staresinky

VW Multyvana 1.9D 1992 (+ Passat 32B 1.6D 1981 + Harley Babettson 0,05 )

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 01. bře 2009 07:38 #10816

Ahojky, jeden dotaz k tomu víku ventilů: když jsi přidělával vačkovou hřídel, podlepil jsi těsnícím tmelem krajní domečky od vačky? U 1.9D a TD tedy jen ten k rozvodům? Pokud ne, může být slušný únik oleje už tam. Jinak zdeformované víko už jsem taky viděl a teklo to dost. Marek :-k :-k :-k
VW T4 syncro long multipřestavba - UKRADENO
ČEKÁM NA ZÁZRAK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 01. bře 2009 13:00 #10830

  • mašlo
  • Avatar uživatele mašlo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1063
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 9
No typnout si mužu: asi do 1 roku hlinikovy tepelny vyměnik u olejoveho filtru včetně těsnění :!: :-" :-" ALE JE TO JEN MUJ TIP :!: :-" :-"
zaleží na tom kdo a jak bude povolovat olejovy filtr :!: :-"
maly servis pro VW T4 a T5, pujčovna transporter 8+1 T4
prodej dilu nových i starších T4 a T5
"pohřebiště" T4 a T5[/b]
multivan@seznam.cz
tel NOVÝ TELEFON 773 630 590
OSTRAVA !!!
Nečlen clubu
www.Transporterpujcovna.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 01. bře 2009 18:15 #10873

  • Mates
  • Avatar uživatele Mates
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 3196
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 2
Tak tenhle výměník mne taky potkal. Jednou jsem nenamazal těsnění filtru olejem a při další výměně bylo vymalováno :evil:
TRANSPORTER T5 96 Kw Long 4 Motion + TDIchip
CAN-AM SPYDER 990

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 01. bře 2009 19:29 #10886

  • ferror
  • Avatar uživatele ferror Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 257
  • Obdržená poděkování 0
Mě to teklo nad pravým válcem, v rohu na straně u vstřiků... Ale dnes jsem možná zjistil, co tomu dopomohlo - když jsme to koupil, tak jsem to dával do dílny, přetěsnit a zkontrolovat. Tehdá mi to mechanik řádně podlepil, celé těsnění, tak to neteklo. Ale buď tam on, nebo někdo předtím nevrátil ty kovové misky pod matky víka. Takže možná proto mi to teklo (ikdyž jsem dal obyč. podložky, ty to ale nemůžou nahradit).
S kostkou mě nestraš :!: ta snad vydrží
VW FAN
VW OLDIES CLUB : http://passat-oldies.cz
VW STAŘEINKY : http://passat-oldies.cz/staresinky

VW Multyvana 1.9D 1992 (+ Passat 32B 1.6D 1981 + Harley Babettson 0,05 )

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 01. bře 2009 21:05 #10904

  • mašlo
  • Avatar uživatele mašlo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1063
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 9
fororrku, nechci te strašit jen vim že to tu měnime fur :!: :!: stači aby nekdo nemel pripravek na sundaní filtru nebo je trochu prase a lomcuje s filtrem sem a tam než povoti. No a pak už je zarobene bo vratit se to neda :!: :-" Proto řikam KDO A JAK TO BUDE MĚNIT :!: :-" jinak každa 2,5 teče přes rozvody gufera a viko ventilu a 2,5 a 2,4 přes filtr s tim nic neudělaš. 1:99 Hotovo 20 :!: Jen VR6 je furt sucha :-" :-" :-" TRN TRN
maly servis pro VW T4 a T5, pujčovna transporter 8+1 T4
prodej dilu nových i starších T4 a T5
"pohřebiště" T4 a T5[/b]
multivan@seznam.cz
tel NOVÝ TELEFON 773 630 590
OSTRAVA !!!
Nečlen clubu
www.Transporterpujcovna.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 06. bře 2009 16:17 #11322

  • ferror
  • Avatar uživatele ferror Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 257
  • Obdržená poděkování 0
tak sundavam si to sám, tak snad vydrží :-D Když to nepovolim rukou, tak propíchnout obal a pak to vyšroubovat jde :-" funguje to, ale je z toho zablitej šroubovák 8-)
Já čekám, až mi od loctitu přijde ten blbec na těsnění, pak budou naše motory bez úniků 8-)

Tak právě vyrážím na zkušební cestu... držte palce, ať to jede jak má 8-)
VW FAN
VW OLDIES CLUB : http://passat-oldies.cz
VW STAŘEINKY : http://passat-oldies.cz/staresinky

VW Multyvana 1.9D 1992 (+ Passat 32B 1.6D 1981 + Harley Babettson 0,05 )

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 12. bře 2009 19:19 #11882

  • Ales-X
  • Avatar uživatele Ales-X
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 1257
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 16
Já se rovnou připojím s otázkou. Příznaky na mém motoru 2,4D 57kW:
Špatně chytá a když už chytne tak pod plynem a jen asi na tři válce, po chvilce se přidají zbývající dva, jeden asi po minutě a druhý o chvilku dřív.
Sežere asi 1-2litry oleje na 100km
Sežere asi 20litrů nafty na 100km při velice úsporné jízdě
Ztráta výkonu cca 20%
Chladící kapalina je OK
Když doleji olej tak po chvilce jízdy začnou klepat hydroštely, ale to bude asi tím že již po chvilce nejsou dostatečně zalité a zavzdušní se.
Když u nastartovaného motoru vyšroubuji zátku na dolévání oleje tak z ní jde poměrně vysoký tlak a jen s námahou jde na ní udržet ruka.
Výkon je závislí na teplotě motoru, studený, ale již nežhavící motor po zapnutí přídavných dálkových světel a zapnutých interierových ventilátorech na volnoběh chcípne, když je zahřátý tak jen klesnou otáčky.

Toto nastalo dá se říci z ničeho nic. Namontoval jsem odvětrávací klapku od Mašla, dojel na STK a pak jel na závod do Krkonoš a po cestě tam to začalo zlobit. Motor je na podzim po menší generálce vršku kdy mě praskla vačka, takže dostal novou a s tím i ventily a hydroštely + komplet rozvody, má najeto cca 600tis.km i když je tachometr asi 287000km

Takže po shrnutí, si myslím že by to ani nemusel být hlavou jak jsem si původně myslel, ale tipuji spíše na spodek, je možné že může prasknout přímo píst? Nebo udělají takovou neplechu popraskané kroužky?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 12. bře 2009 21:14 #11885

  • jarek
  • Avatar uživatele jarek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2139
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 7
Podle toho jak to popisuješ bych to tipnul taky na spodek.Ať už prasklé kroužky,propálený píst ... . Ony ty polo GO nejsou moc dobré.Jedno dáš dokupy a kolikrát to díky tomu o hodně dřív odnese zbytek a jde to zas do kytek.Motor co má něco za sebou a uděláš hlavu tak není boha aby to ten spodek neodnes.Já bych to už raději ani nestartoval.
Jestli to budou třeba kroužky a vyměníš jen je, tak po nějaké tisícovce čekej další ERROR. Třeba klika.Skrátka nevím o autě kde by se udělalo jen něco a potom by to spolehlivě jezdilo hafo kiláku.To jsou takzvané opravy na prasáka pro prodej.
Máš 3 možnosti:-buďto to jen nějak zmastíš a budeš zase chvilku jezdit.
-nebo to auto odpískáš
-a nebo pořádná injekce do motoru+čerpadla
Jestli to chceš počítat a ptát se jestli ti to někdo někdy zaplatí tak buď klidný.Nezaplatí.Já co sypnul do motoru,převodovky,čerpadla a..... tak vím že až se smířím s tím že Bělouše prodám tak cena zdaleka nepokryje tyhle položky.
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 2,5TDI
D:_)1 T4 Multivan Atlantis 4WD 1:10 D:_)12
D:_)1 T5 Multivan Comfortline 2,5TDI
D:_)11 Pincek VFR 800-V4 VTEC prodaný :-(
Nějaké to Foto http://jarekv.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ZTRÁTY MOTOROVÉHO OLEJE - NETĚSNOST MOTORU 12. bře 2009 23:00 #11889

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 39
dle mě....pístní kroužky...
studené špatně chytá.....kolem kroužků uniká tlak
válce naskočí...protože se utěsní studeným olejem,který pumpují nahoru a proto to i olej žere.
Studený motor ti po zapnutí spotřebičů chcípne jelikož nemá dostatečnou sílu se bránit takovému náporu přes alternátor (kdyby jsi sundal klínak tak by to zřejmě nezdechlo).
Z nalévacího hrdla ti to funí proto,že tlak z válců neodchází jen výfukem,ale také přes kroužky do vany a olejovými kanály nahoru a ven z hrdla.
Na díru v pístu to nevidim....to by nešlo ani ohřáté na 5 válců...

Myslím,si,že když dáš new kruhy tak ti odejde klika...jedině udělat celý polomotor....nebo je na Aukru naprodej taková nějaká T4ka za 29990,- vyvolávací cena a žádný zájemce...

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.138 sekund

Login