Zdravím vážení uživatelé T4. Nechci tady vyvracet žádné poznatky, ale moc jsem se pobavil, co někteří jsou schopni napáchat za škody na svém autě. Klepaní vývěvy je takový fenomén a někdy se zdá, že nemá ani řešení. Je to pár dní, co jsem to zrovna řešil u mé T4. Vývěva tam byla originál 280tis km. Jelikož jsem také slyšel klepání a nelíbilo se mi to, nedělal jsem žádné vědecké bádání a vývěvu jsem rovnou objednal novou. Je pravda, že stojí kolem 5tis kč, ale jelikož se originální opravárenská sada nedělá, nechtěl jsem se opravou zabývat (což mě stejně neminulo). Dal jsem novou bez nějakého laborování a hle, klepání se ještě zhoršilo. Pár dní jsem s tím jezdil a pak jsem to opět rozebral a už nastal výzkumák s porovnáváním původní. Myslel jsem si, že tam je prostě někde vůle, kde být nemá. Před tím, než jsem jí opět demontoval (tu novou) jsem se ještě pojistil objednáním tlačného zdvihátka (800kč) z obavy, že je moc opotřebené. Když jsem porovnal nové a staré zdvihátko, nenašel jsem rozdíl. Opotřebení na délce bylo asi 0,05mm a na průměru 0,02mm. Takže zbytečná investice. Samozřejmě že jsem ho tam dal zejména kvůli zanedbatelně většímu průměru. Když jsem se podíval na vývěvy, byl jsem zděšen. Ta nová měla vzpěru pístu o 6mm kratší. Tím se vysvětlovala vůle na vačce a hlasitý tlukot. Jak je tedy možné, že ta stará klepala, když je absolutně funkční? Jediné co bylo špatné na té staré je, že byl tvrdý "O" kroužek a netěsnila na přírubě. Jinak brzdila dobře. Nicméně když jsem volal do VW a ptal jsem se, jak je možné že originální podtlakové čerpadlo objednané podle VIN má takový problém, nikdo mi na to nedokázal odpovědět. Že prý se to stává, že díly na auta koncem 90sátých let prostě sem tam ujedou z normy. Nicméně, když už jsem měl nové čerpadlo koupené, tak jsem ho tam dal. Musel jsem ale obě rozebrat a vyměnit mezi nimi vzpěru pístu a pružinu, abych dosáhl na tom novém větší délky a zabránil velké vůli. Jsem z toho doslova rozčarován, že si člověk objedná originální díl a musí si ho dodělat. Kdyby měl někdo poznámku, že si mám zkontrolovat vačku, tak může být klidný. Jelikož mi teklo ventilové víko a je vyrobené tak dokonale, že se na něm nedá vyměnit těsnění a musí se koupit celé nové, tak jsem si samozřejmě vačku dobře prohlédl, protože o problémech s ní vím. Tomuto problému se dá zabránit když prostě pravidelně měníte olej a nepoužíváte starline a podobný věci. Minimálně to alespoň o pár let oddálíte - největší vliv má na to ale samozřejmě to klepání - viz ještě níže. Abych se dostal k závěru. Když jsem tam tedy dal tu novou vývěvu se starou vzpěrou a novým zdvihátkem, je to zatím tiché, i když jsem skeptický a nevěřím, že to bude mít dlouhé trvání. Jak to začne klepat, objednám všechny varianty vývěv, které se vyrábějí na tyhle motory od 2,4 až 2,5 a najdu ten problém. Někteří byste se měli ale zamyslet, zkoušíte všelijaké úpravy, které hraničí vůbec se samotnou funkcí čerpadla. Čerpadlo je dvoučinné, někdo tady dával i pěkný obrázek, jak to vlastně uvnitř vypadá. Jestli tam nějaký odborník vyvrtá na dně díru, je to hlupák. To rovnou může vyndat jeden ze zpětných ventilů a efekt je stejný. Bude mu pak pumpovat na 50%. Olej se pod píst nemůže nahromadit, to je taky nesmysl. Pumpa dělá PODTLAK, tzn že olej, který se tam dostane kolem dříku vzpěry se ventily opět vytlačí zpět do motoru. Ty manžetky co tady měníte z pochybných materiálů může maximálně snížit únik podtlaku kolem dříku, což může být ale až sekundární problém s hlukem. Když je manžeta špatná, píst se vrací rychle a naráží na samotné dno - to ale pochybuji, že tak rychle tlak uteče kolem dost těsného pouzdra. Je potřeba mít také těsné potrubí, tím se hluku také zabrání. To ale poznáte zejména na fci brzdy. Každopádně klepání namáhá vačku a není dobré to dlouho tolerovat. Zdvihátko a vačka je vyrobena z vysoce pevnostních ocelí s úpravou cementování a co já vím jakých procesů. Proto je jasné, co se těžko odírá a je tvrdé, je také i křehké. Při klepání ťuká zdvihátko neustále do vačky, je to jak kladívko a vačka je konstruována na výdrž v otěru na ne na náraz. Tím vznikají mikroskopické prasklinky které se postupně začnou rozšiřovat a vačka začne tzv vydrolovat. Pak už není návratu a musí se vyměnit. Stojí asi 6tis. Doufám, že jsem vám trochu pomohl v nějakých nejasnostech. Stejně vím, že ten problém vyřeším jakmile se to zase ozve

Každopádně kupujte ND od renomovaných značek, jak slyším "kelly-tím myslím starline" je mi zle. Nemyslete si, že když koupíte levný díl, že jste ušetřili. Na dotazy se pokusím odpovědět a rád někomu pomůžu, na frajírky, které sežrali moudrost světa nereaguji. Přeji hezký den.