Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - VÝVĚVA

T4 - VÝVĚVA 31. kvě 2012 19:14 #98391

  • kubis
  • Avatar uživatele kubis
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 283
  • Obdržená poděkování 0
Špatná vývěva,nebo bylo něco zbastlený,... není možný,aby po 5000km začala klepat :snoty:
T4 2,4D Caravelle r.v. 98

722 528 780

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 31. kvě 2012 23:37 #98428

  • kwaker
  • Avatar uživatele kwaker
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 152
  • Obdržená poděkování 0
tak pořád nevím - vyměnit/nevyměnit????? Jel by někdo do zahraničí (daleko) s mláticí vyvěvou v případě, že neví kolik je na ni najeto ve špatným stavu????
T4 Caravelle 2.4 D "Hrach"
r.v. 1996

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 01. čen 2012 00:05 #98433

Já ti to povím takto z deseti t4 klepe vývěva u osmi.Mě vlastně ta vývěva z pár přestávkama co jsem jí vyměnil mlátí od roku 1998 co jsem auto koupil jako nové.Z vačkou jsem nikdy nic neměl jako z celým motorem.Motor neměl jedinou poruchu za 14 let.Mění se jen olej,filtry a rozvody.Jinak s tím jezdím do Španělska a do Norska na ryby.Tím ti nechci radit aby ses na to vykašlal.Jestli máš strach jet do zahraničí,že se ti tam něco vysere tak jsi kup na poště kartu UAMK a máš klid,protože rozbít se může cokoliv.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 01. čen 2012 23:27 #98488

  • kwaker
  • Avatar uživatele kwaker
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 152
  • Obdržená poděkování 0
díík, tak jsi mě překecal :D děkuju za info. Máš T4?
T4 Caravelle 2.4 D "Hrach"
r.v. 1996

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 16. čen 2012 11:51 #99418

Velké help. Včera jsem přetěsňoval vývěvu na 1.9D 1X (1Y). Při zapeklitém namontování, kdy jsem si musel dělat přestávky, než jsem tam chytil šroub tý přídržný vidličky, abych nebouch vzteky - přístup horší jak penězům.

Pak jsme to šli projet (15km) a vše v cajku. Dnes táta jede na štaci a po ujetí cca 30km mu začal pískat olej, tak zastavil na benzínce koupil, změřil dolil. Po pár metrech znovu pískot, nikde nic ale neteklo. Pak rána a motor se začal zadírat ...

Vypadla vidlička co drží vývěvu! Jistě sami víte, že není (asi) moc možností, jak jí tam nasadit, aby to šlo vůbec přišroubovat. Moje "štěstí" je že ten šroub vlastnoručně dotáhnul táta (a ten dotahuje všechno fest, "radost" po něm povolovat), neb už sem měl vytahaný ruce :) Tak by mi nevěřil že sem to tam dal správně.

Jak je možné, že se to povolilo? Vývěva byla nadoraz, auto ujelo 50km a pak začalo vynechávat olejové čerpadlo, až vypadla vývěva ... táta naštěstí dojel k nějakýmu vrakáči, kde se mihnul člověk a tak spolu našli nějakej šroub a velkou podložku a vývěvu připevnil ...

Nemá někdo podobnou zkušenost, proč vývěva vypadla? Má to tam dole osazení k tomu čerpadlu a mě se zdálo, že je jedno jak to tam zapadne, nebo je ta drážka asymetrická? Každopádně budu potřebovat tu vidličku táta jí nenašel .... dyžtak PM.

Díky za každou radu....
Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 26. srp 2012 09:37 #102838

Maršoun napsal: Co zadní ventilek, je OK? ;)
A kam ti ten olej z motoru vytekl, když je věvěva uzavřená?
A co si použil za manžetu?

Ahoj. Dlouho sem tu nebyl tak odpovídám až teď. Olej mi přes ní vytek přes to velký víčko co kreje píst v místě toho jakoby malýho kruhu (nevim jak to líp napsat) Zkusil sem to i podlepit silikonem na motory, ale byl tam asi velkej tlak takže to chcalo hned znova. Manžetu sem koupil podle rozměru starý v prodejně ložisek. Šla tam docela ztuha takže si myslím že byl rozměr akorát.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 26. srp 2012 12:53 #102842

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Aha, ale v tom miste co popisujes je ventilek co odvadi nasaty vzduch z prostoru nad pistkem do motoru. Pod ventilkem je kanalek co vede k pruzine.
Videl bych to na vadnej,nebo otocenej ventilek! Zadnej pretlak tam nemuze byt. :-k
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 26. srp 2012 15:54 #102852

No už je to jedno dal sem novou a jeklid ani necvakne a olej nemizí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 26. srp 2012 16:16 #102854

Ještě mě napadlo kdyby byl špatnej nebo otočenej ventilek (což se mohlo stát po rozborce a výměně simerinku) tak by ta vývěva nefungovala nebo se pletu. Normálně fungovala po té co sem jí složil a táta s multivanem jel 100km tam a zpátky už jen 60km a zbytek na vleku. Po rozebrání byl ten píst plnej oleje z motoru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 06. úno 2013 10:11 #113065

Zdravím vážení uživatelé T4. Nechci tady vyvracet žádné poznatky, ale moc jsem se pobavil, co někteří jsou schopni napáchat za škody na svém autě. Klepaní vývěvy je takový fenomén a někdy se zdá, že nemá ani řešení. Je to pár dní, co jsem to zrovna řešil u mé T4. Vývěva tam byla originál 280tis km. Jelikož jsem také slyšel klepání a nelíbilo se mi to, nedělal jsem žádné vědecké bádání a vývěvu jsem rovnou objednal novou. Je pravda, že stojí kolem 5tis kč, ale jelikož se originální opravárenská sada nedělá, nechtěl jsem se opravou zabývat (což mě stejně neminulo). Dal jsem novou bez nějakého laborování a hle, klepání se ještě zhoršilo. Pár dní jsem s tím jezdil a pak jsem to opět rozebral a už nastal výzkumák s porovnáváním původní. Myslel jsem si, že tam je prostě někde vůle, kde být nemá. Před tím, než jsem jí opět demontoval (tu novou) jsem se ještě pojistil objednáním tlačného zdvihátka (800kč) z obavy, že je moc opotřebené. Když jsem porovnal nové a staré zdvihátko, nenašel jsem rozdíl. Opotřebení na délce bylo asi 0,05mm a na průměru 0,02mm. Takže zbytečná investice. Samozřejmě že jsem ho tam dal zejména kvůli zanedbatelně většímu průměru. Když jsem se podíval na vývěvy, byl jsem zděšen. Ta nová měla vzpěru pístu o 6mm kratší. Tím se vysvětlovala vůle na vačce a hlasitý tlukot. Jak je tedy možné, že ta stará klepala, když je absolutně funkční? Jediné co bylo špatné na té staré je, že byl tvrdý "O" kroužek a netěsnila na přírubě. Jinak brzdila dobře. Nicméně když jsem volal do VW a ptal jsem se, jak je možné že originální podtlakové čerpadlo objednané podle VIN má takový problém, nikdo mi na to nedokázal odpovědět. Že prý se to stává, že díly na auta koncem 90sátých let prostě sem tam ujedou z normy. Nicméně, když už jsem měl nové čerpadlo koupené, tak jsem ho tam dal. Musel jsem ale obě rozebrat a vyměnit mezi nimi vzpěru pístu a pružinu, abych dosáhl na tom novém větší délky a zabránil velké vůli. Jsem z toho doslova rozčarován, že si člověk objedná originální díl a musí si ho dodělat. Kdyby měl někdo poznámku, že si mám zkontrolovat vačku, tak může být klidný. Jelikož mi teklo ventilové víko a je vyrobené tak dokonale, že se na něm nedá vyměnit těsnění a musí se koupit celé nové, tak jsem si samozřejmě vačku dobře prohlédl, protože o problémech s ní vím. Tomuto problému se dá zabránit když prostě pravidelně měníte olej a nepoužíváte starline a podobný věci. Minimálně to alespoň o pár let oddálíte - největší vliv má na to ale samozřejmě to klepání - viz ještě níže. Abych se dostal k závěru. Když jsem tam tedy dal tu novou vývěvu se starou vzpěrou a novým zdvihátkem, je to zatím tiché, i když jsem skeptický a nevěřím, že to bude mít dlouhé trvání. Jak to začne klepat, objednám všechny varianty vývěv, které se vyrábějí na tyhle motory od 2,4 až 2,5 a najdu ten problém. Někteří byste se měli ale zamyslet, zkoušíte všelijaké úpravy, které hraničí vůbec se samotnou funkcí čerpadla. Čerpadlo je dvoučinné, někdo tady dával i pěkný obrázek, jak to vlastně uvnitř vypadá. Jestli tam nějaký odborník vyvrtá na dně díru, je to hlupák. To rovnou může vyndat jeden ze zpětných ventilů a efekt je stejný. Bude mu pak pumpovat na 50%. Olej se pod píst nemůže nahromadit, to je taky nesmysl. Pumpa dělá PODTLAK, tzn že olej, který se tam dostane kolem dříku vzpěry se ventily opět vytlačí zpět do motoru. Ty manžetky co tady měníte z pochybných materiálů může maximálně snížit únik podtlaku kolem dříku, což může být ale až sekundární problém s hlukem. Když je manžeta špatná, píst se vrací rychle a naráží na samotné dno - to ale pochybuji, že tak rychle tlak uteče kolem dost těsného pouzdra. Je potřeba mít také těsné potrubí, tím se hluku také zabrání. To ale poznáte zejména na fci brzdy. Každopádně klepání namáhá vačku a není dobré to dlouho tolerovat. Zdvihátko a vačka je vyrobena z vysoce pevnostních ocelí s úpravou cementování a co já vím jakých procesů. Proto je jasné, co se těžko odírá a je tvrdé, je také i křehké. Při klepání ťuká zdvihátko neustále do vačky, je to jak kladívko a vačka je konstruována na výdrž v otěru na ne na náraz. Tím vznikají mikroskopické prasklinky které se postupně začnou rozšiřovat a vačka začne tzv vydrolovat. Pak už není návratu a musí se vyměnit. Stojí asi 6tis. Doufám, že jsem vám trochu pomohl v nějakých nejasnostech. Stejně vím, že ten problém vyřeším jakmile se to zase ozve :) Každopádně kupujte ND od renomovaných značek, jak slyším "kelly-tím myslím starline" je mi zle. Nemyslete si, že když koupíte levný díl, že jste ušetřili. Na dotazy se pokusím odpovědět a rád někomu pomůžu, na frajírky, které sežrali moudrost světa nereaguji. Přeji hezký den.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 06. úno 2013 13:13 #113075

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Az se dostanes od torie k praxi, tak si zkus zmerit pruzinu, ne jen delku, ale i jeji silu... Cele klepani je o stavu pruziny. S tim olejem nemas pravdu, ale na to praxi taky dojdes... ;-)
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 06. úno 2013 13:36 #113077

Jo, a co s pružinou jako uděláš? Necháš si vytočit v pérovně jinou? :D Vyjadřuj se konkrétně. Chceš jako naznačit, že klepání u nové vývěvy je způsobeno pružinou? Jak víš, zda-li má potřebný tlak? To je Tvoje úvaha, na to není předepsané přepětí. A k oleji máš co? Hromadí se pod pístem ne? To je přesně to, proč nejsem členem takovýchto klubů. :D Dnešní výjimka potvrzuje pravidlo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 06. úno 2013 16:40 #113088

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Můžeš mi naznačit poentu toho tvého románu? Píšeš, že všichni to dělaj špatně,ale ty na to jednou příjdeš co tomu je. D:_)18 :lol:
Řekl ti vůbec někdo, že jsou dvě "délky" vývěv?
Než příště napíšeš podobné D:_)20 D:_)20 D:_)20
tak si u rozebrané nové vývěvy zmeř sílu a délku pružiny a porovnej ji se starou pružinou! Zkus dát jen pružinu z nové vývěvy do staré a uvidiš co to bude dělat. ;)

P.S. Jen doufám, že ani neplanuješ být členem tohoto clubu a budeš svá moudra vnucovat někde někomu jinému. D:_)23
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 06. úno 2013 17:21 #113093

  • Narki
  • Avatar uživatele Narki
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 53
  • Obdržená poděkování 0

Mugen DC napsal: Jo, a co s pružinou jako uděláš? Necháš si vytočit v pérovně jinou? :D Vyjadřuj se konkrétně. Chceš jako naznačit, že klepání u nové vývěvy je způsobeno pružinou? Jak víš, zda-li má potřebný tlak? To je Tvoje úvaha, na to není předepsané přepětí. A k oleji máš co? Hromadí se pod pístem ne? To je přesně to, proč nejsem členem takovýchto klubů. :D Dnešní výjimka potvrzuje pravidlo.



Tak když nechceš být členem takovýchto klubů, proč sem píšeš. Vždyť Ti nikdo nenutí to tady číst, a jestli si umíš se vším poradit sám tak si to oprav a nech si to pro sebe, je spousta jiných lidí co o radu stojí ;) a málo lidí kteří poradí a nemají jen chytré komentáře jako Ty. :D Toď vše ;) sakra jsem se nějak rozepsal :P
VW TRANSPORTER T4 2.5 TDI 75kW
VW GOLF III GTI 2.0 16v 110kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 06. úno 2013 18:03 #113097

  • Finida
  • Avatar uživatele Finida
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 755
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 1
Ty vole, to tedy čumím :shock: :shock: :shock: :o . To byl román :mrgreen: . No ale poučili jsme se :rofl: :rofl:
T4 Multivan,ATLANTIS, 2.5 TDI ,111KW,
T4 Plechovka 1.9 TD -pracant

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.141 sekund

Login