Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - VÝVĚVA

T4 - VÝVĚVA 06. úno 2013 20:21 #113108

Sice je to neuvěřitelný, ale dočetl jsem to až do konce...nemám slov
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 08:58 #113134

Nebojte, brzo se smažu, protože to nikam nevede. Místo abyste hledali řešení, hledáte argumenty aby vám nikdo nemohl poradit. To co jsem mu napsal, se dá považovat za rady. Přiznávám, servítky si neberu. Co jsem o tomto problému zjistil trvalo řádově asi 2 hodiny práce, tak pokud mě někdo srovnává s člověkem, který se tím živí, tak to pardon. Na fórech se lidi dělí se svými zkušenostmi. Zdali tady píšu o zavádějících informacích, tak mi to prosím vyvraťte a já uznám chybu. Zatím vidím jen kritiku a nikoliv argumenty. Nikdy jsem tu vývěvu před tím neřešil, tohle jsou mé první poznatky. Až v tomu budu ležet týden jak někteří, dám vám podrobnou technickou zprávu o všech technických problémech. To ale neplánuji, zatím je to vyřešené.
Maršoun: Mé klepání vývěvy bylo vyřešeno výměnou STARÉ! pružiny do nové vývěvy a co to udělalo? Klepaní zmizelo. Jenže já jsem si právě v praxi ověřil, že můj problém rozhodně s pružinou nesouvisel. To jsem tu ale už psal. Už věřím, že jsou dva druhy vývěv, jelikož mi přišla špatná. Tím jsem chtěl poukázat na to, že jsem náhradní díl objednal podle VIN vozidla z autorizovaného servisu. Předpokládal jsem, že bude pasovat, proto mě to vyvedlo z míry. Někdo tu ale psal o zdvihátku, že jsou dvě délky. To ale pravda není. Liší se jen v tom, že to co se dělá v posledních letech nemá v polovině po obvodu zápich. Jinak jsou vždy stejná. Pak tu někdo psal o tajemství té manžety. Je to obyčejná "U" manžeta 10x18x5,5 vložená do zápichu v tělese otočená břitem proti oleji. Nesmí být břit ale celistvý kvůli přimazávaní, v břitu je asi 6 podélných drážek na přívod minimálního množství oleje. Materiál je zřejmě 80 NBR Sh, může být i jiný materiál, snese to. Sitech v Mostě vám jí rád vytočí minimálně stejně dobrou, jak originál. Beru od nich 10let hydrauliku. Závěrem se zase omlouvám všem uraženým, že někdo nový (já) si dovolil vás poučovat. Stručněji mě to nikdo nenaučil. :D I tak díky za čtenáře :D :D :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 10:46 #113138

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Zase román o D:_)20
Čím to teda je? Když to teda není pružinou? Poděl se o moudro!
Pár vývěv mě prošlo rukama a maličko už vím co potřebují. Mám za sebou tisíce km testů té či oné úpravy. Ale až 20mm rozdílu nové pružiny vůči staré ničim nenahradíš! Když už je pružina slabá, tak se díky podtlaku nemuže vracet jak má a pod pístkem se začne hromadit olej a pak je to jedno s druhým!!! Nová manžetka je dočasné řešení u motorů co jezdí 5W30 u 10w,15w ji nemá cenu řešit,nechat původní!
Zkus uz i tu praxi, moc ti to pomůže. :-)
Když se ti podařilo moudře napastit "krátkou" vývěvu na krátké zdvihátko, tak co to asi udělá, když dáš "dlouhou" vývěvu na dlouhé zdvihátko??? Jsou dvě délky zdvihátek a dvě délky vývěv! Zkus se zamyslet nad tim, jak dlouho ti bude fungovat vývéva, když si napastil do krátké vývěvy dlouhou tičku pístu!!! Nebude ti tam náhodou těch "6mm tahu" pružiny chybět?
Vypracuj si o tom tvém moudrém počinu odbornou studii a pak si ji pročítej stále dokola a snad na něco moudrého konečné přijdeš... ;-) A kdyby si náhodou nemohl na nic přijít, tak jsi "moudře" znehodnotil novou kloudnou vývěvu!
P.S. Nová vývěva se kupuje i s novým zdvihátkem! Jak z důvodu možného opotřebení, tak i z důvodu těch dvou délek vývěv a zdvihátek!
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 11:31 #113139

Nemyslím že máš pravdu, ale děkuji, konečně argument. Zdvihátko je 074 145 307 B, dej mi prosím číslo toho druhého, který Ti katalog nabídne. Na vačce když je vyplá mám teď vůli 1,5 mm. Myslím, že s tím nebude problém. Je to tiché. Myslel jsi, že tyčka pístu čerpadla se mi stále opírá o vačku, i když je vačka dole? To bych určitě nenamontoval. Ale když jsme u té studie, co by se stalo (myslím porucha) kdyby píst nikdy nešel zcela dolů a chyběl by ten zdvih 6mm jak zmiňuješ? Zkus si to v praxi. Nestane se vůbec nic. Zásoba podtlaku je stále dostatečná. Spíš bych měl obavu o náraz pístu do víka. Otestováno to mám ale naopak, když pístu k dosažení vrcholu kus chybí. Na funkci to nemělo vliv, samozřejmě ale na hluk ano. To bylo s tou vůlí 6mm. Naopak, když mě tady stále vybízíš k praxi, co si pod tím slovem představuješ? Já myslel, že je to to co jsem právě udělal. Je to asi sbírání zkušeností z fyzických poznatků po testování namontovaného dílu.. Proto jsem došel k tomuto závěru. Kdybys to pozorněji četl, měl jsem problém s vůlí 6mm a ne se žádnou. Ještě odbočím, původní problém klepání staré vývěvy byl díky jednomu vadnému ventilu. Jiné závady neměla. Nechtěl jsem to opravovat, měla ale už najeto 280tkm tak šla ven. Ušetři mě prosím těch připomínek o tom, kdy přijdu na něco moudrého. Mě tohle nijak neuráží. Jestli Ti to uniklo, jednám s Tebou s úctou, jelikož Tě osobně neznám a Ty neznáš mě, ani jaké já mám vzdělání. Děkuji. :) Myslím, že tu máte určitá pravidla, která dodržuji, i když jsem tu vetřelec.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 11:44 #113140

  • ABART
  • Avatar uživatele ABART
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1136
  • Karma: 96
  • Obdržená poděkování 24
Ja se smichy po......Dusanku,jsi jelito!!!!Uz to konecne priznej!!!! :rofl: :rofl: Ty jsi to jeste nepoznal,co Ti tu pan ING. chce naznacit?
VW T4 2.4D CROSSBUS(syncro),
VW T4 2.4D CROSSDOKA(syncro) ..snad nekdy bude hotova.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
BABETA LX
snekobudka KIP

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 11:57 #113142

:D tak to určitě není... jsem si to chtěl taky zkusit, co obnáší se zapojit do diskuze. Jsem už poučen. Kvůli tomu mi to nedalo a včera jsem tu starou ještě rozebral a našel závadu :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 12:26 #113143

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Na vačce nemuže být žádná vůle vůči zdvihátku a tyčce pístu!!! I když je vačka "dole" tak pružina musí tlačit tyčku pístu proti zdvihátku a vačce, ten přítlak je daný a jak neni, tak zdvihátko začne mlátit do vačky! Už při montáži vývěvy pružina tlačí a to i když je vačka dole! Zkus u křápajíc vývěvy vyhodit všechny ventilky a zjistíš, že ventilkama to není! "to je ta praxe" ale na to by si přišel i tak kdyby ses "zamyslel" nad tím, proč přestane vývěva křápat v moment, když vyšlapeš podtlak pedálem brzdy! A to je taky ta "praxe". Prostřelenej ventilek by naopak mohl pomoc od mlácení!
To, že ti stará vývěva mlátila je způsobeno únavou pružiny! Nic víc, nic míň! Dá se to řešit natažením pružiny, nebo montáží nové pružiny.
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 12:35 #113144

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31

ABART napsal: Ja se smichy po......Dusanku,jsi jelito!!!!Uz to konecne priznej!!!! :rofl: :rofl: Ty jsi to jeste nepoznal,co Ti tu pan ING. chce naznacit?

No začíná se mi stýskat po SZ od Chrchleho, tam to mělo alespoň scifi nádech. :mrgreen:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 13:47 #113146

  • Bazarník
  • Avatar uživatele Bazarník
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1421
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 15
Kuvwa..... jsem se tak začetl, že až mi 2 zákazníci utekli..
Nevadí, stálo to za to.. D:_)18 D:_)23
FB: Karate Blansko - sportovní tým

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 13:49 #113147

Jak jsem již napsal. Já jsem musel vyměnit vzpěru pístu u nové za starou, jelikož jsem jí už nemohl použitou vrátit, respektive vyměnit za delší vývěvu. Jestli víš rozdíl, koncové čísla od Pierburgu jsou 68 a 69. Je to ten rozdíl délky? OE čísla už nevím. Mě to na moje auto nabídlo jen jednu možnost a tu jsem koupil. Po výměně té vzpěry jsem tam také dal pružinu ze staré vývěvy, byla kupodivu o 15mm delší než na nové. Je možné, že někde byla ještě odchylka, bohužel jsem u předchozí vůli na vačce neměřil. Teď jak říkám je tam vůle 1,5mm a už to nebudu řešit, dokud to třeba trochu neuslyším, nebo se něco nestane. I tak ale tam prostě koupím zase novou (tu druhou možnost) a jen jí vyměním. Na staré vývěvě jsem neměl prostřelený ventilek ale spíš ucpaný kouskem plastu, nebo spíš těsněním. Pravděpodobně jsem nebyl první kdo to rozebíral, jeden šroub byl na křížák, to už dost napoví. Mám to rok a klepalo to celou dobu. O dvou délkách vývěv jsem ale vážně nevěděl. Ví někdo, na který motor patří tedy jaká? Já mám slabou AJA 2,4 55kw.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 14:21 #113148

OK! D:_)3
SVĚT SE ZBLÁZNIL. KDO BUDE DALŠÍ???

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mr.KOČKA.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 14:41 #113150

Pane Kočka, děkuji! Nemám k tomu co dodat. Mám sice tuhle tabulku ale nemám tam OE čísla ;) Myslím, že to tady po těch letech trvání toho vlákna pěkně ožilo a vše bylo shrnuto do pár příspěvků. Já se asi pakuju, vývěva mi už necvaká, co jsem nevěděl jste mi napsali. Přeji hodně kilometrů bez poruch. :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 07. úno 2013 15:00 #113151

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Neleň a vůli pořeš! Opravdu tam žádná nemůže být! Sežeň si delší zdvihátko a tu novou vývěvu překopej do původního stavu. S číslama ti teď neporadím, jsem na mobilu. Vývěva je jeden z mála dílů co není dobré objednávat podle vinka, ale podle toho co tam opravdu je. Vždycky je lepší koupit novou vývěvu. A to od "pierburgu", je to originál a nejlépe i se zdvihátkem.
Vývěvy od "pierburgu" mají značení "sérii" tj.mají na sobě čísla jako ...4.8, 4.9, 5.0, 5.1...
5.1 je asi nejlepší, má lepší těsnící okroužek "netvdne" a lépe doladěné kanály. Je udělaná tak,že v ní nejde otočit žádný ventilek. I když někteří jsou kouzelníci.
Na Volvech se stejným, ale jinak natočeným motorem vývěvy vydrží maličko dyl díky tomu, že se tolik neperou s olejem jako u T4. U T4 je spodní ventilek stále pod hladinou oleje.
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 22. úno 2013 18:30 #114100

  • radekh
  • Avatar uživatele radekh
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 142
  • Obdržená poděkování 0
Kluci takže když vývěva klepe, tak stačí dát novou pružiny, nebo by se mělo dát ještě něco nového. Děkuju za odpověď.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VÝVĚVA 22. úno 2013 19:50 #114106

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Lepší máš koupit novou vývěvu a to i s válečkem. Dá se napružit stará pružina a je zas na chvilku pokoj. Nebo sehnat novou, bohužel jsem nepřišel na to, kde by se dala shodná pořídit.
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.172 sekund

Login