Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: T4 - VANA MOTORU

T4 - VANA MOTORU 04. kvě 2012 21:44 #97046

  • Risa
  • Avatar uživatele Risa Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 113
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj kluci,
trochu mi rosi olej kolem vany, tak jsem si rikal, ze to do zimy pretesnim. Da se to zvladnout v "domacich" podminkach?? Myslim bez heveru. Nejspis tam bude v haji tesneni, neb silikon tam kvuli moznymu ucpani kose asi nebude nebo se pletu??
Diky za info.
Pavel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 06. kvě 2012 18:46 #97093

Než to sundáš, zkus jí přetáhnout, pomůže-li to. Když ne, rozhodně koupit těsnění. Stojí 500-1500 Kč, teda aspoň na 1.9D.

Není to nic ultra zapeklitého, vypustit olej, povolit, sundat. Vyčistit dosedací plochy jak na vaně tak na bloku, velmi vhodné je je i odmastit. Vyčistit šrouby, vypláchnout i vanu vevnitř, zkontrolovat a vyčistit sací koš, ten poznáš ;)

Pak nasadit těsnění na vanu, nasadit na motor a začít šroubovat. Nejprve tak, aby to dosedlo. Pak začít odprostředka střídavě proti sobě ke krajům utahovat. Těsnění mívají distanční podložky, ale i tak to jde přetáhnout a těsnění roztrhnout. Chce to s citem. Když už to začne jít ztuha utahovat, tak max ještě třetinu kola ... pak novej filtr, nalít novej olej, po 500km zkontrolovat, přetáhnout.

Jo a rozhodně Ti pomůže najet aspoň na dvě fošny, sic je tam místa relativně dost :)
Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 08. kvě 2012 14:12 #97160

  • Risa
  • Avatar uživatele Risa Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 113
  • Obdržená poděkování 0
Diky za radu.
Jeste doplnim, ze je to ACV 75kw, ale princip je asi stejny...?
Pavel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 08. kvě 2012 15:54 #97162

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
To je skoro u všech aut stejny

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 08. kvě 2012 17:26 #97163

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Tesneni tam ani nedavam, profouknu zavity, plochy odmastim cisticem na brzdy.
Obe odmastene plochy zlehka pomatlu tmelem na motory, necham malinko zavadnout, nasadim, utahnu a necham cca 2h “doschnout“.
Jednoduche, levne a hlavne to drzi.
To same delam i u vyhratych a vymackanych tesneni vik ventilu, jen ta vrstvicka tmelu je slabsi.
Hlavne vse poradne odmastit, to je zaklad... :-)
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 21. led 2013 13:49 #112001

  • Renso
  • Avatar uživatele Renso
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
Mám problém dostať dole vaňu z 1.9 TD. Ono to už neni origo motor, kamoš mi tam nacpal motor z felicie a dorobil turbinu atď. Neviem sa dostať k šróbu ktorý je z polovice schovaný v zotrvačníku a k druhému ktorý je schovaný pod držiakom servočerpadla. Nejaký fígel?
Je tam torx 40 a vonkajšok je 10 matka. Len ten torx sa mi už podarilo strhnúť, lebo mi nejaký pako prehodil 30ku a 40ku... :help :help :help

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 21. led 2013 20:25 #112012

  • Milan24
  • Avatar uživatele Milan24
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 0
Podla mna ti to dole dat nepujde.Mam 1,9 td a tam nejde dole olejova vana,pokial nedas dole poloos,prevodovku a spojku.Lebo aj ked sa ti podari vysrubovat ty 2 srubky u zetrvaku,tak aj tak vanu dole nedas. :oops:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 21. led 2013 20:53 #112014

  • JarynB
  • Avatar uživatele JarynB
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 173
  • Obdržená poděkování 0
S vanou na feldě kterou jsem před několika lety přetěsˇnoval tak nebyl žádný problém. Pokud Ti nikdo do zítřka neodpoví tak pod feldu vlezu a mrknu jak to tam je.
Jestli můžeš pošli fota ze všech světových stran jak to tam vypadá.
Na přetěsnění používám tmel - http://www.loctite.cz/cps/rde/xchg/henk ... 000001FFS7 a jsem s ním velmi spokojen.
Jaryn

T4 Caravelle 2,4D ,,Oslík''

Tel.: 737100121

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 21. led 2013 22:28 #112024

Ahoj

jak zde psal někdo předemnou, na ACV 75kw jsou dva šrouby ve spojkové skříni, na setrvačníku je vylisování , takže na povolení těch 2 šroubů musíš mít dobře "natočenou" klikovku , poznáš to tak že jinak ty dva šrouby nejsou ani vidět při jiné poloze motoru.

U setrváku je fakt málo místa a nad prodloužením poloosy je to taky supr ;)

já na demontáž vany použil dlouhé inbus klíče Swiss tools , myslím že na vaně jsou šrouby na 5tku inbus, na konci klíče je kužel takže se dá povolovat i ve velkých ůhlech, hlavně když se dá nadlouho tak se na druhý kratší konec nasadí páka trubička či nástavec dlouhý z malé goly tak to jde krásně, inbusy jsou opravdu velmi kvalitní. Nikdy se mi nepodařily zdeformovat. mám tyto a jsou OK!
Vw T4 Transporter 2.5tdi ACV 97
Yamaha YZ 125 06
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 22. led 2013 10:39 #112039

  • Renso
  • Avatar uživatele Renso
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
No takže vaňa je dole. Bol to boj, ale nakoniec som nič nerozoberal, ani prevodovku, ani poloos. Pri prevodovke som použil 10ku kľúč predĺžené Téčko a nasilu som ho vytotočil. Horšie bol ten čo je schovaný pod držiakom servočerpadla. Už som mal povolenú poloos od motora aj prevodovky a len tak od nervov som skusil otočiť ten držiak a on sa sviňa otočil a krásne som sa dostal tomu poslednému.

Dole šla celkom v pohode, uvidím ako pôjde naspäť...

kuchtafmx: Ja mám feliciový motor, tam sú origo torxové šroby.
Imbusom som chcel povoliť posledný štób na držiaku servočerpadla a ulomil som ten kužel... skúsim kúpiť tie swiss tools. Vďaka za typ.

Keď som dával dole ol. čerpadlo tak som v sacom koši našiel tesniaci krúžok priemer cca 10mm hrúbka 2-3mm. Neviete z čoho môźe byť, keď bola padnutá vo vani? Môže to byť tesnenie z olejovej mierky?

Keď ju dnes budem nahadzovať urobím pár fotiek ako to na 1.9td vyzerá odspodu.
Dúfam, že už tam tak skoro nepoleziem... :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 23. kvě 2013 12:35 #121632

mám plonkovou vanu z ACV kdyby někdo chtěl. Nepoškozená s čidlem, výpušťák už jsem daroval

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 11. kvě 2014 21:38 #139581

ahoj,musí se taky přetěsnit spoj mezí vanou a převodovkou??
dík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 28. kvě 2014 11:58 #140468

Mezi převodovku a vanou se nic netěsní.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 10. čen 2014 17:19 #141009

  • vwbentley
  • Avatar uživatele vwbentley
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 193
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 4
Ahoj, těsnost vany se mi taky pomalu dostává na pořad dne, mám tam tedy trošku problémek,netěsní v místě,kde jsou utržené čtyři šrouby za sebou. Máte tip na nějaké dobré náčiní,jak dostat ty pahýly rozumně ven?
VW T5 2.0 TDI
VW Multivan 2.4 D
VW Transporter T3 1.6 D (1.9D)
VW Brouk 1200 l.p.1969

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - VANA MOTORU 11. čen 2014 01:12 #141031

to je docela prekérní ... pokud jsou pahýly za co chytit - což si nemyslím že je tenhle případ - tak případně pilnkíčem zploštit a vzít co nejvíc nový sikovky - nejlépe Knipex - samosvorný ... dá se s nimi vytočit i utržená osmička i desítka šteft ...

v případě, že šrouby za co chytit nejdou, to je horší - naštěstí se ale dá relativně pohodlně vrtat na většině míst (mimo asi těsně u převodovky ;) ) myslím, že to sou pětky či max šestky - takže bych radil naopak případný pahýlek zarovnat do roviny, vzít kvalitní kilner a udělat ďůlek - uprostřed a odvrtat nejdřív tak o 1mm menším vrtákem na průměru, pak podle typu závitu .. když něco zbyde v drážkách závitu, stím už si poradí závitník ... když se dílo nepovede, je možnost v nouzi převrtat na větší zavit ...

těm vytahovákům, který se zavrtaj do díry vyvrtaný ve šteftu a zakousnou a pak se šteft normálně vytočí bych moc nevěřil - ikdyž zase - šrouby byli nejspíš utrženy při dotahování (zřejmě při pokusu odstranit levně netěsnost), takže i tak by měli jít relativně snadno vytočit ...

vytahovák má nevýhodu tu, že když se zlomí, tak už jedině pomůže tzv vyjisřkení - to jsem tak musel dělat u jedné hlavy na Forda - ale je pravda, že tam to byli štefty na svodech a ty sou něco jinýho než šestka, která se " jen koupe ve voleji" a jde utrhnout levou rukou a malou ráčnou ... ale nevím ani jestli by to šlo udělat na voze, hlava někde tejden byla a ani si mistr nechtěl vzít flašku ...

No jak sem dneska se pod tím naším plazil tak to chce taky nový těsnění na vaně, jenže ti zloději za to chtěj asi 1700 Kč :D ... takže to asi dopadne jako nahoře u ventildeklu, kde jsem se smiloval a koupil nové těsnění - Viktor Reinz ... no po třech měsících začalo týct .. takže jsem to dneska odmašťoval a to téměř nové těsnění utopil do silikonu... dole to udělám stejně, akorát nebudu vyhazovat prachy - :D
Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG
Poděkovali: vwbentley

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od CharlesBass.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.217 sekund

Login