Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 08. srp 2016 12:00 #169498

Teplota je prave ukazkova a vse se tvari ze funguje jak ma....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 08. srp 2016 12:05 #169499

  • Rebelant
  • Avatar uživatele Rebelant
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1137
  • Karma: 22
  • Obdržená poděkování 113
Zkus ten termostat. Mám dojem, že stejný je i z Škodné Felicie 1,9D (a díky tomu je mnohem nižší cena). Ještě zkus při studeném motoru nastartovat a koukat do nádobky, zda nejdou bublinky. Ještě by jsi mohl mít i vadné víčko na nádobce - při určitém tlaku má odfouknout...
Ride to live, live to ride
neaktivní: VW T4 1,9 TD 2001, VW T5 1,9 TDI 2004, VW T3 DOKA 1,6 TD 1986, VW T4 dlouhé vysoké syncro - Vildafornia 2,5 1995
aktivní: VW T5 1,9 TDI "Jahůdka", T4 multivan syncro 2,4 D, T3 1,9 TD Džůsík
IMV 1000 r.v. 1964, V3S, ZIL, UAZ, LUAZ, JEEP GPW 1943, ...
Honda CBR 1000f, Jawy, ČZ, ...
a další :-o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Rebelant.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 08. srp 2016 13:08 #169505

Vyzkousim, diky..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 01. úno 2018 21:42 #181946

Dobrý večer pánové, dlouho se tu nic nedělo, a tak přidám jeden dotaz k posouzení.

Dnes jsem vyměňoval a již docela naředěnou směs nemrznoucí kapaliny. Za posledních cca 8 000 km jsem dolil cirka 2 l vody. Tudíž se ztrácí. Je to něco podobného jako u kolegů výše.. Doleju na max, klesne okamžitě na minimum a pak velmi lehce a pomalu klesá dál. Když jedu kudlu tak mizí rychleji, když piánko tak téměř vůbec. Auto se nijak nezahřívá a jede luxusně.

Po výměně jsem zjistil že mi do expansky jsou bubliny. Je jich málo a jen když přidám plyn. Do té toby defacto skoro nic. Subjektivně to smrdí spalinami. Motor nekouří, v oleji jsem nenašel vodu.

Odhaduji to na načaté těsnění pod hlavou. Myslím že jsem to již koupil s touto závadou, auto mám právě těch cca 8 000km. Vaše návrhy?
Pro jistotu přikládám video a pár obrázků....
Na obojím se možná zdá že bubliny vznikají při přepadu kapaliny ale není tomu tak, jde to odspodu a vždy když přidám plyn.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Ezzmark. Důvod: nešika

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 27. bře 2018 16:27 #183235

  • fizzer
  • Avatar uživatele fizzer
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
... řekl bych, že ty bubliny způsobuje vážně ten přepad. Pust si vodu z hadice do kýblu s vodou, a bubliny půjdou taky, prostě je tam strhává ten čůrek z přepadu...
Kdyby to foukalo přes těsnění, zaprvé by to tlakovalo hadice a za druhé by se to přehřívalo a netopilo.

Nemáš topení i vzádu? K tomu zadnímu výměníku jdou dvě plastový trubky, co jsem tak koukal tak u přepážky - tam se do nich napojujou gumový hadice z motoru - docela praskaj.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 02. kvě 2018 10:56 #184382

Update,

bublinky opravdu zřejmě z přepadu. Po výměně chladicí kapaliny jsem už nedolil ani kapku, hladina drží uplně přesně.
Trubky do zadního topení jsou v pořádku.
Všiml jsem si zkrystalizované chlad. kapaliny na matce/šroubu osičky regulároru topení. Uvažuji o výměně toho regulátru, nebo jeho rozborka/sborka. Bude to asi jen těsnění. Nědělal jste to náhodou někdo?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 19. zář 2018 00:27 #188476

  • Pepe
  • Avatar uživatele Pepe
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 158
  • Obdržená poděkování 1
Jestli ten regulátor je podtlakový ventil na odbočce páru hadic pod chladičem za vodní pumpou, tak ten jsem rozebral, dal nový o-kroužek, zalepil, ale furt to i po opravach teklo, tak jsem koupil Vemo a funguje už přes rok, zatím :) .

Můj problém s únikem chladicí kapaliny na AHY 2000:
Teklo to pod přírubou za vodní pumpou, tak jsem v AK koupil těsnění 037121687, alternativu od Febi, co měli skladem. Původní už bylo úplně placatý.
Kapalina přestala mizet, říkám si OK, ale po asi 3 týdnech loužička pod autem a úbytek v nádobce. Tak jsem vzal opět v AK XS alternativu, co měli skladem. Febi bylo lehce zpláclý a jakoby trochu naleptaný. Preventivně jsem vyměnil i zadní o-kroužek, co je na T-kusu za rozvodem čerpadla. To už za originální, jiné nebylo. Materiál úplně jiný, než Febi a XS, měkčí.
Po možná 2 měsících auto píská a bliká, že je málo vody. Kouknu a bylo pod minimem. Pod autem v garáži ale nic. Jen na spodním krytu motoru byla vidět chladicí kapalina. Sledoval jsem to a ubývala jen na delších trasách, zřejmě, když se motor pořádně ohřál.
Jel jsem asi 25 km bez krytu a kape to dost od spodního šroubu příruby...
Objednal jsem originální těsnění a jsem zvědavý, v jakém bude stavu to XS...

Po přečtení příspěvků výše si říkám, jestli není zkroucená ta plastová příruba. 2x jsem ji měl v ruce, ale přišla mi rovná a pěkně dosedla.
Je možné, že se zkroutí až po zahřátí? Nebo nemůže být na vině chladicí kapalina XT Antifreeze D (G12) 1:1 s destilkou, která je akorát v poločase rozpadu (2,5 roku z 5)?
Díky za názory.
VW T4 Multivan 2.5 TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 20. zář 2018 07:57 #188502

Bude to tá príruba , na nej skoro nepoznáš že je KO , ale je zostarnutá a asi sa krúti od tepla . Mal som ten istý problém. Po výmene príruby je všetko OK.
Poděkovali: Pepe

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 04. úno 2019 23:26 #190445

  • Pepe
  • Avatar uživatele Pepe
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 158
  • Obdržená poděkování 1
Potvrzuji, že byla vadná příruba. Dal jsem novou neoriginál s originálním těsněním a zatím po 4 měsících dobrý.
Jen začíná kapat ten spodní podtlakový ventil. Vemo dlouho nevydrželo...
VW T4 Multivan 2.5 TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 23. úno 2019 16:59 #190826

  • Flekous
  • Avatar uživatele Flekous
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 39
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 7
Já měnil obě příruby, jak říkáš v ruce vypadají pěkně, ale jak se podíváš na rovinnost tak jsou jak užovka.. a prolínalo to kolem nich..hlavně teda za tepla, jak se začaly víc prohýbat.
Přikládám obrázek i pro ostatní, akorát už nevím přesně který dvě to byly..
Caravelle T4, 2.5Tdi ACV, r.v.1996, předělaný automat na manuál :-)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 25. bře 2019 14:17 #191366

Takže k úniku chladiva.
Po dlouhé době jsem doplnil trochu destilky a sleduji jak z příruby která je umístěna na motoru vpravo (proti směru jízdy) defacto nad rozvody čerpadla odkapává voda. Jakmile to co jsem dolil vyteče, hladina se stabilizuje těsně pod minimem a zústává.
Mám už pořízenou přírubu, těsnění i tu šroubo/matku či jak to nazvat. Jak dává Flekous vypadá to na tu prostřední

Takže možná pomoc pro ty kteří dolijou vodu, která trochu zmizne a zase drží po čem se podívat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 04. čen 2019 11:55 #192708

  • borejk
  • Avatar uživatele borejk
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 16
  • Obdržená poděkování 2
Ahoj, taky jsem řešil tento problém. Kapalina mizela vždy za jízdy, když se motor zahřál. Ve stoje neutíkala vůbec. Řešil jsem různý varianty, a nakonec jsem si všiml, že se nespouští větráky na chladiči, tím se to zahřívá víc (i když ručka na měření teploty byla většinou v normě) a kapalina se vypustí přepadem nebo se prostě tím vedrem vypaří. Tak se vyměnilo čidlo na spouštění větráků a od tý doby je to cajk. Dolívám vždycky něco málo přes minimum, když se naleje víc, tak to mizí. Taky jsem použil přípravek TEC 2000 pro ucpání drobných netěsností v potrubí. Od té doby si holka řekla o vodu jen asi 2x když jsme přejížděli hory apod.
Poděkovali: o.kobliha

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - ÚNIK CHLADÍCÍ KAPALINY 21. čen 2020 14:19 #198177

Zdravím...Mám asi podobný problém,fouklý těsnění pod hlavou....uniká kapalina,nikde pod autem...
Mohu se prosím zeptat...
Jak velké bubliny musí při zahřátém motoru vycházet??...Mně vychází bubliny asi jako pivní,nebo limonáda.
A ještě jedna otázka...mohu s tím jezdit aniž bych ohrozil budoucnost motoru??
Oprava se mi teď moc nehodí

Díky moc
Kobliha
T4 Multivan 2003 Last Edition 111kw chip 132kw

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.256 sekund

Login