Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Nezávislé topení D4WS

Nezávislé topení D4WS 06. zář 2019 20:54 #194201

  • Majlli
  • Avatar uživatele Majlli
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Dobrý den, jen malý dotaz. Mám zatím krátce Multivana T4 2,5 TDI,111Kw r. 2002. Právě jsem zprovoznil nezávislé topení D4WS tím, že jsem klasicky vyměnil sítko, svíčku těsnění a vše vyčistil. Prý neběžel asi 2 roky. No zprovoznil jen částečně... :( . Vše po zapnutí běží: bufík, časovač, z průduchů vane vzduch..Problém je v tom, že studený :( . Nevíte v čem by mohla být ještě chyba? Jestli v čerpadle na vodu, nebo je tam ještě něco? Na fóru jsem také teprve krátce tak nevím jestli píšu do správné sekce. Mám přihřívač v druhém autě (Ford) a tam je D5WZ, ale funguje jen jako automatický přihřívač tak tento problém nehrozí. Tady je to trochu složitější. Podotýkám, že bufík nijak nestávkuje (zkoušel jsem tak 15 minut) Díky Vám za každou dobře myšlenou radu, Milan
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 07. zář 2019 08:51 #194206

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 400
  • Obdržená poděkování 18
  • Karma: 3
Nemam T4 ani zkusenosti s jeho nezavislym topenim, nicmene pokud to nehreje tak to treba nema naftu/nespaluje/nezhavi - mas to overene? Da se na to pripojit pres VAG-COM ci tak neco a overit stav z RJ? Ono to ze bezi vetrak a casovac je fajn, ale slysis cvakat cerpadlo nafty? Kour z vyfuku jde? Pokud je tak je to eliminovane na vodni okruh.. zavzdusnene to neni atd.?
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 07. zář 2019 09:49 #194208

  • Majlli
  • Avatar uživatele Majlli
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Ahoj, děkuji za reakci, myslím, že to vypadá na ten vodní okruh. Zkusím to během dnešního dne na jámě spustit a budu zkoušet které hadice se zahřívají. Jeden pán mi po telefonu radil, že pokud nefunguje čerpadlo, tak jednotka nespustí ani samotného bufika. Může to prý být v termostatu, který tam někde je jako součást přídavného topení. Tak budu hledat a uvidíme. M.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 07. zář 2019 13:55 #194211

  • Majlli
  • Avatar uživatele Majlli
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Tak sláva, problém vyřešen. Vlastně to vypadá že žádný nebyl. Dočetl jsem se v příručce kterou jsem zde na fóru našel, že pokud běží nezávislé topení, tak přívod teplého vzduchu a teplotu řídí climatronic v závislosti na okolní teplotě. No docela mě to dostalo. Když jsem to prve zkoušel, bylo venku cca 25°C. Dnes ráno kolem 10°C a z předních průduchů šlo teplo. Prostě vymakanej stroj. Příště budu chytřejší. Všem hezký den, M.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 09. pro 2019 16:04 #195575

  • YuriiGT
  • Avatar uživatele YuriiGT
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 13
  • Karma: 1
Ahoj, využiju Majlliho téma. Kupuju teď T4 s továrním D4WS a bufíku se nechce nastartovat, diagnostikou se k němu dohrabu a hlásí chybu 00668 - nízké napětí na terminálu 30, přičemž napětí na baterce pod řidičem při pokusu o start topení fakt klesne třeba na 8V, přitom během chodu motoru je normálně nabíjená.
Otázka zní: Můžu zkusit nastartovat bufíka i při běžícím motoru abych ověřil že bufík je Ok a příčinou je vadná baterka?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 09. pro 2019 19:45 #195579

  • Bobrix
  • Avatar uživatele Bobrix
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 22
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 1
Ahoj,muzes uplne bez problemu i s motorem. Na autech, ktery maji topeni jen jako prihrev, to ani jinak nejde (D3WZ/D5WZ) Tipl bych to na tu baterku. Bufik potrebuje min. ca. 10,5V.
VW Multivan 2.5 TDI, ACV, 1998
Poslední úprava: 09. pro 2019 19:47 od Bobrix.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 09. pro 2019 20:42 #195581

  • Majlli
  • Avatar uživatele Majlli
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Ahoj, Nevím jakou diagnostikou jsi se dopracoval právě k této chybě, ale ze zkušenosti vím, že co diagnostika tohoto topení, to jiné číslo chyby. Teď myslím universální diagnostiky(ne přímo Eberspacher) Pokud ti topení vůbec neběželo, začal bych výměnou sítka v topení, které je kolem svíčky, samotnou svíčku můžeš po demontáži vyzkoušet na autobaterii. Také mi to nešlo a po vyčištění, a výměně sítka vše běželo ok. Samozřejmě se rovnou mění několik těsnění. Pokud jsi alespoň trocho manuálně zručný, zvládneš to v pohodě sám. Následně se musí diagnostikou smazat chyby, protože po překročení nastaveného počtu povolených startů se při nefunkčnosti topení odpojí a systém se dál nesnaží startovat. Případně pošlu odkaz co kde nakupuji. Pokud toto nepomůže, závada může být ještě v čerpadle na naftu, nebo v samotné jednotce topení. I tu ale pár lidí umí opravit i když je zalita pryskyřicí. Hezký den, M.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 11. pro 2019 15:32 #195588

  • YuriiGT
  • Avatar uživatele YuriiGT
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 13
  • Karma: 1
Díky za rady... dneska jsem překvapivě zjistil, že se to v zimě po nastartování spíná i samo aby to trochu přihřálo polívčičku v motoru takže jem rád že to alespoň neničím... Je mi ale divný že v manuálu píšou že se to při zapnutym motoru pouštět nemá. :huh:
Dostal jsem se k tomu VAGem respektive přes OBDeleven v telefonu, jen se k tomu dá připojit jenom když je bufík zapnutej což moc lidí neví, mechanik na mne koukal jako zjara když jsem mu to ukazoval.

Tak topení jsem díky testu akčních členů bufíku našel pod baterkou v motoru (logický když je tam i vejfuk žejo? :-D) akorát když jsem připojil novou trakční baterku beztak to nenastartovalo protožeeee oběhový čerpadýlko... (a při testu akčních členů ticho po pěšině) :huh: hmm kluci kde ho najdu?

Ze Subaru sem zvyklej že na všechno podstatný v motoru vidim ale tady je všecko někde na dně nebo pod hromadou hadic.
Poslední úprava: 11. pro 2019 19:06 od YuriiGT.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 11. pro 2019 20:23 #195592

  • Majlli
  • Avatar uživatele Majlli
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Ahoj, bufík je schovaná v levém blatníku(podběhu kola) a když se podíváš před kolo nahoru, měl bys vidět vyvedený mini výfuk. tak nejlépe zjistíš jestli opravdu jede když fouká z výfuku. Pozor, taky může foukat naprázdno.Jestli ti běží pouze s motorem, je to divné. Příčinu bych hledal v ovládacích programovacích hodinkách. Normálně startuje automaticky když je venku méně jak 3 stupně, a nebo kdykoliv můžeš zapnout ručně jak při zapnutém tak při vypnutém motoru. Lze rovněž naprogramovat den a hodinu kdy se má zapnout. Vymontovat se dá jednoduše na jámě, přiškrtit hadice na vodu, odpojit svorkovnici, hadice vysadit výfuk a pak snad povolit držák a je venku. Potom už na ponku hezky rozmontovat atd. Na netu se dá najít podrobný nákres. Mrkni na tohle.Je to sice jiné auto a silnější bufík, ale krom velikosti spalovací komory je vše nachlup stejné. Měl jsem vedle sebe rozmontovány D5WZ a D4WS. číslo značí kilowatty, písmeno typ. Mrkni na tohle a určitě budeš mít více jasno. M.
dieselpower.cz/downloads/docs/bufik_vw_sharan.pdf
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 12. pro 2019 18:31 #195612

  • YuriiGT
  • Avatar uživatele YuriiGT
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 13
  • Karma: 1
Tak ono to že běží jen s motorem když má motorek oběhovýho čerpadla "open circuit" je vcelku logický bezpečnostní opatření proti utavení bufíku když by se ta voda nehejbala.
Víš kde to čerpadlo najdu? Bufík je mi jasnej že je tam kde končí jeho vejfuk ale čerpadýlko z vrchu ani zespoda nikde nevidim a když se na test akčních členů nerozjede tak si ho ani neposlechnu :(
Tak budu doufat že je někde kolem samotnýho bufíku.a že bude vidět až sundám ten obrplech zespoda kolem motoru.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Nezávislé topení D4WS 13. pro 2019 07:44 #195617

  • barbořina
  • Avatar uživatele barbořina
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 111
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 0
Zdar, nevím jakou motorizaci máš v téčku, ale na 2.5 75kw ho mám hned nad bufem vedle baterky. Když půjdeš "po hadicich" tak ho najdeš. Logicky, nemůže být daleko od bufa.
T4 Caravelle syncro 2,5tdi , BMW R 1100 gs
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.184 sekund

Login