Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Předehřev do zásuvky 230v

Předehřev do zásuvky 230v 05. pro 2020 21:48 #200183

  • Alfonz
  • Avatar uživatele Alfonz Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 46
  • Obdržená poděkování 1
Řeším montáž předehrevu 1500w LF Bros,
s integrovaným čerpadlem do zásuvky,
Namontováno sériově za bufík (před bufíkem mám ještě čerpadlo) .
Předehřev tlačí vodu ve směru do topení,
Ale přijde mi že jelikož má slabší čerpadlo než bufík nezvládne protlačit horkou vodu až do motoru.
Přemýšlím jak jinak zapojit aby ohříval lépe motor , zdali namontovat jinam, otočit směr proudění k motoru, nebo vytvořit novou smyčku.
Má s tím někdo zkušenost?
T4 Long ACV 75kw 2001 poloplech 8 míst

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Předehřev do zásuvky 230v 04. led 2021 18:48 #200585

  • fifac
  • Avatar uživatele fifac
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 323
  • Obdržená poděkování 19
zkušenost sice nemám, ale pokud má ten předehřev vlastní čerpadlo, zapojil bych ho paralelně k bufíku, ne seriově... Prostě budou vedle sebe. čerpadlo bufíku bude klást ohřívané vodě odpor a půjde primárně do okruhu a naopak... U toho předehřevu nebyl návod na zapojení?
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW 4Motion Highline 2005
ex Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg 2004 .. za jeho cenu mám jiný motor ve VW
ex VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
ex Opel Omega 2.3TD
ex Opel Rekord 2.3
ex Škoda 120 GLS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Předehřev do zásuvky 230v 04. led 2021 19:22 #200586

  • Alfonz
  • Avatar uživatele Alfonz Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 46
  • Obdržená poděkování 1
Zatím jsem zapojil sériově za bufík, vypadá že to zvládá, musím zkusit nechat déle zapnutý jestli se prohřeje více motor. Zapojit paralelně mě napadlo taky ale bál jsem se aby tam pak nekolovala voda. Nebo že bych tam dal ještě zpětné klapky.
T4 Long ACV 75kw 2001 poloplech 8 míst

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Předehřev do zásuvky 230v 04. led 2021 21:38 #200593

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
V nekterych autech se seriove montovanym topenim jsou ventily, ktere pri behu interieroveho topeni nepusti vodu do motoru.. tezko rict v jakem stavu jsou pokud je vypnute.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Předehřev do zásuvky 230v 07. led 2021 22:25 #200635

Paralelně k bufu nic nedávat, ta elektrika může mít výrazně nižší hydraulický odpor a bude se ti přehřívat bufík... (a nebude tím pádem topit)
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Předehřev do zásuvky 230v 08. led 2021 08:18 #200637

  • Alfonz
  • Avatar uživatele Alfonz Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 46
  • Obdržená poděkování 1
Taky si myslím že by se tím vytvořila smyčka a voda se točila do kola, sériově se zdá že to funguje, po 3 hodinách je motor na dotek teplý ale těch 1500w je asi málo na tak velký motor, po nastartování se ručička teploty nehne, ale tak po 2 minutách začíná lézt nahoru.
T4 Long ACV 75kw 2001 poloplech 8 míst

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Předehřev do zásuvky 230v 08. led 2021 11:18 #200638

  • fifac
  • Avatar uživatele fifac
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 323
  • Obdržená poděkování 19
Je to možné že by to šlo kratší cestou. Záleží opravdu na typu(technologii) čerpadla. Pokud tam bude čerpadýlko typu turbínky, které v klidu neklade "téměř" žádný odpor protékající vodě, je samozřejmě lepší seriové zapojení a paralel je nesmysl. Ale pokud je tam ozubené či membránové čerpadlo, tak to v klidu klade celkem velký odpor protékající vodě, tam by to asi smysl mělo. Nicméně, jak už jsem psal, zkušenost nemám. Je to čistě jen teorie...
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW 4Motion Highline 2005
ex Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg 2004 .. za jeho cenu mám jiný motor ve VW
ex VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
ex Opel Omega 2.3TD
ex Opel Rekord 2.3
ex Škoda 120 GLS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od fifac.

Předehřev do zásuvky 230v 10. led 2021 17:43 #200670

Taky záleží, co vlastně chceš. Kámoš teď bude dávat na auto předehřev DEFA, je to kostka, kterou našroubuješ přímo na motor a ne do vodního kruhu. Má to cca 500w a prý to zvládne ohřát motor 40 stupňů nad okolí...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Předehřev do zásuvky 230v 15. led 2021 23:04 #200736

  • Alfonz
  • Avatar uživatele Alfonz Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 46
  • Obdržená poděkování 1
500w mi přijde celkem málo, ohřívá to sice přímo motor, bude to určitě ohřívat déle, myslím si že možná mu to ve výsledku sežere stejně nebo více elektřiny.
T4 Long ACV 75kw 2001 poloplech 8 míst

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.173 sekund

Login