Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 07. lis 2018 22:24 #189181

BenediktVX napsal:
Poznatek k poslední stránce a vypínaní příhřevu po dvou minutách - tedy zkušenost s T4 (´97) s jednoduchým manuálním topením.

Zapojení hadic je tak, že od bloku motoru jde voda spodem do příhřevu, pak vystupující voda z D3WZ pokračuje tak, že jde do plastové rozbočky, odtud dále dvěma hadicemi do topných těles v autě (tzn. v první řadě pomáhá příhřev rychle topit posádce), za topnými tělesy se hadice opět spojují v plastovém bazmeku s mechanicky ovládanou klapkou od řidiče - točítko mezi studeným modrým / teplým červeným (klapka vlastně koriguje množství průtoku teplé vody tělesy), odtud dále se voda vrací už jen jednou hadicí k bloku motoru.

Pointa:
Pokud není nastaveno točítko topení na max červenou, tak je omezen průtok vody příhřevem, voda neprochází dostatečně rychle, nebo dokonce stojí. D3WZ pak za poměrně krátkou dobu detekuje nedostatečný rozdíl teplot vody do něj a vody z něj, a spustí ukončovací sekvenci. Přitom je to pouze jeho vyhodnocení situace - že když není topení otočeno na max, tak se asi jeho služby neočekávají, protože nikdo neodebírá horkou vodu :-)
Nevím jestli je to tak ve všech podtypech T4, ale u mě zkrátka byla chyba omezovat topení s nadějí posílat výkon příhřevu do bloku motoru - voda z příhřevu se do motoru vůbec nedostala.

Analogicky je podle mě problém s jednoduchým předěláním příhřevu na nezávislé topení v tom, že sice lze jednoduše přelstít čidla teploty a běžícího motoru, stejně jednoduše lze předsadit před D3WZ pomocné oběhové čerpadýlko (třeba rovnou to dochlazovací v autě) ... ale je to pak víceméně cirkulační okruh příhřevu a těles, který točí malé množství vody. Za chvilku sice valí při zapnutí větráku do kabiny teplý vzduch, ale také se za chvilku vrací do příhřevu jeho horká voda, která se jen minimálně mísí s ostatní vodou v bloku, a příhřev za chvíli vypíná. Ta trocha vody pak rychle chladne. A cyklus se opakuje. Toto řešení má buď absenci regulace výkonu topidla (D3WZ zkrátka neumí hořet jen na třeba 10% výkonu), nebo by to ke zlepšení chtělo v okruhu mít nádrž třeba na 10l vody (příhřev by ji ohřál na těch 80°C, teprve pak by se odstavil, a tato akumulace by tak rychle nezchládla a mohla by dál cirkulovat přes tělesa a topit). Toto se nějak kompenzuje podle mě těmi vkládanými trojcestnými ventily, aby předělaný příhřev točil i vodu přes blok motoru, tím měl co ohřívat a nevypínal tak brzo. Blok motoru je pak poměrně ztrátovou akumulační náhražkou.




Moc děkuji za vysvětlení! :) Mám na mysli tu `pointu`. Sice mi to trvalo tři večery prolouskat se k tvému příspěvku, ale podařilo se. Byl sem z toho mimo, všechno fungovalo, všechno bylo v cajku a já už nevěděl co s bufíkem. A hle, taková banalita, ale zkrátka mě nenapadla :/ Teď jsem dal topení na max a všechno funguje jak má. Ještě jednou dík!

Docela bych i rád apeloval na připíchnutí tutý pointy někam do začátku tohohle tématu, jsem si skoro jistej že tu bylo víc lidí který pátrali po podobným problému. :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 08. lis 2018 12:01 #189187

  • premek_k
  • Avatar uživatele premek_k
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 21
  • Karma: 0
premek_k napsal:
Chlapi, jak sundat tu vrtulku? Je tam jen naražená, nebo na závit?
Nerad bych ji zničil. Dík

IMG_2630.jpg

Tak kdyby to, stejně jako já, někdo hledal, tak vrtulka je tam jen naražená, ale drží docela fest. Podebral jsem to nožem až k hřídeli a vrtulka nadvakrát seskočila z hřídele.
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 11. lis 2018 18:52 #189205

  • premek_k
  • Avatar uživatele premek_k
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 21
  • Karma: 0
Tak bufík je po repasi, dnes jsem ho nasadil a jede jak čert. Do teď jsem trochu zmatený v tom el. zapojení - jsou tam nějaké rozdíly vůči schématu v manuálu, z bufa mi vedou dva svazky, nejen jeden :ohmy: , ale už to nebudu řešit, bufík funguje.

Zarazily mne jen dvě věci:
- palivové čerpadlo jede naprosto neslyšně. Píše se tady, že bude cvakat, tak mě to po prvním zapnutí trochu zmátlo - myslel jsem, že je někde problém, ale bufík po chvíli naskočil a jede. Tak nevím, je možné, že to čerpadlo jede naprosto potichu?

- po vypnutí bufíka, když dochlazuje, tak spolu s jeho úplným vypnutím (kdy vypne ventilátor), mi někde v motorovém prostoru odfoukne vzduch, jak by odbrzdil trambus. Zřejmě tam budou nějaké podlatkové ventily, které se s vypnutím otevřou/zavřou (???) a odfoukne ten tlak. Dělá vám to taky tak? Jak píšu, je to dost hlasité, jako by odbrzdil náklaďák.

Každopádně jsem si ale přidělal další problém a prosím o radu:
Když jsem dolil těch pár deci vyteklé vody při montáži zpět do expanzky, byla hladina nad horní rysku (v okruhu musel být někde vzduch), tak jsem to projel a zahřál na provozní teplotu, aby otevřel termostat, ale hladina nespadla, pořád tam je někde bublina.

Hledal jsem, kde se to odvzdušňuje a na hadici, co vede k výměníku do vozu mám takový šroubek - typický odvzdušňovák, tak jsem jej zkusil povolit. Ale jen se protáčí, navíc mi kolem toho začla kapat voda. Tak teď nevím, co s tím - bude potřeba tu hadici vyměnit? Hledal jsem v etce, ale nikde jsem tam takovou hadici nenašel. Poradíte, prosím?

Oblepil jsem to provizorně silikonem, ať můžu jezdit, ale stejně to kape :unsure:

IMG_2631.jpg
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 11. lis 2018 20:15 #189207

  • premek_k
  • Avatar uživatele premek_k
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 21
  • Karma: 0
premek_k napsal:
...bude potřeba tu hadici vyměnit? Hledal jsem v etce, ale nikde jsem tam takovou hadici nenašel.

Tak jsem ji asi našel, měla by to být 074 121 073 AC (např. www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-a...ts/hose/074121073ac/).

Teď jen jestli se dá nějak opravit, nebo opravdu jen výměna - neví někdo?
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 18. lis 2018 23:47 #189288

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 5
Ja bych ti doporucil nic neopravovat a koupit hadici novou, jsou sice celkem drahe, ale mas jistotu.
Za 6 let co jezdim s T4 jsem hadic menil nekolik, vcetne provizornich oprav na dalnicnim parkovisti v nemecku.
A napriklad hadici mezi blokem motoru a olejovym chladicem nekde na ceste ver ze resit nechces...
Ty auta uz jsou dost stare a vsechny tydle gumove casti odchazi, kdyz jsem delal generalku 90% hadic v motoru jsem dal novych, ver ze se ta investice vyplati pokud nejezdis jen "kolem komina" a potrebujes se na auto spolehnout.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 19. lis 2018 11:37 #189293

  • premek_k
  • Avatar uživatele premek_k
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 21
  • Karma: 0
@bobr: JJ, nakonec jsem to tak udělal, koupil jsem novou, jak říkáš, chci se na auto spolehnout.
Nicméně krom toho, že mi ji v servisu špatně namontovali (byla dlouhá, zlomila se a tudíž voda necirkuluje a mrznu), tak mám špatný pocit, že ten šroub stejně teče. Tak nevím, je to originál hadice.... :dry: Takže show must go on.
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. lis 2018 08:22 #189307

  • Martin1990
  • Avatar uživatele Martin1990
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 9
  • Karma: 0
Pratele jdu si k vam pro radu. Mam vodni topeni eberspacher. Prihrev+nez. Topeni. Prihrev funguje skvele auto je ohrate na 90° behem dvou km.... Ale nezavisle mi nejak nehce topit. Mam modularni hodinky vedle radia origo. To ze mi dalo zabrat pochopeni jal funguji a casuji se uz mam za sebou. Jen napriklad kdyz nastavim dany den a hodinu. Bufik sepne rozjede se chvilku coudi a pak se vypne... Spis asi jeste nechapu poradne princip tech hodin. To dulezitejsi pustil jsem topeni bez casovani natavil cca 25 minut... Bufik se ihned rozjel a zacal kourit ozvalo se klapani od kola coz je asi jak ma byt. Nasledne zacal zvysovat otacky a snizovat a porad dokola usoudil jsem ze funguje jak ma. Na climatroniku se ukazala ikonka HE a foukalo na celni okno.... Ale ten problem i po 20minut temer studene... Zajima me jestli je nekde problem za bufikem a tepla voda proste nekam nedojde. Nebo jednoduse davam malo casu na ohrati vody vubec... Diky :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. lis 2018 10:22 #189310

  • premek_k
  • Avatar uživatele premek_k
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 21
  • Karma: 0
Martin1990 napsal:
... To dulezitejsi pustil jsem topeni bez casovani natavil cca 25 minut... Bufik se ihned rozjel a zacal kourit ozvalo se klapani od kola coz je asi jak ma byt. Nasledne zacal zvysovat otacky a snizovat a porad dokola usoudil jsem ze funguje jak ma. Na climatroniku se ukazala ikonka HE a foukalo na celni okno.... Ale ten problem i po 20minut temer studene... Zajima me jestli je nekde problem za bufikem a tepla voda proste nekam nedojde. Nebo jednoduse davam malo casu na ohrati vody vubec... Diky :)

Taky s tím teď laboruju, jak to funguje. U mě je to ještě trochu divnější - bufík se pustí, jede cca 2 minuty, pak se vypne (hádám, že ho vypne vysoká teplota) a dochlazuje. Po dochlazení se vypne úplně (ztichne ventilátor), zároveň s tím cvakne nějaký ventil (asi pustí vodu, ta se v bufu ochladí...) a bufík začne znova startovat...

Mám tam ale ještě problém s hadicema (viz. výše), tak prvně musím odstranit toto. Pak to zkusím znova a nějak víc prozkoumat.

Určitě musí být na hadicích nějaké oběhové čerpadlo, pochybuju, že je tam cirkulace samospádem - já ho sice zatím nikde nenašel, ale zase mi příjde divné, proč by tam byly ty hodiny, když by to nemělo fungovat i jako nezávislé topení.

Možná ti k tomu někdo něco napíše, já tu každopádně pak hodím, zda a na co jsem přišel.
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. lis 2018 13:55 #189315

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 556
  • Obdržená poděkování 38
  • Karma: 6
Je to tady dost popsany..... hledejte. Na T4 wiki jsou schemata jak to ma byt zapojene. To ze vypne po 2 min je spatne.
Me se prihrev W3D vypinal po 7 minutach. vyresilo to az vymena prihrevu.
Vypinani ti muze telat take baterka ze klesne napeti pri fazi zhaveni a bufik se vypne.
odzkouseni prihrevu v garazi pri bezicim motoru (preklemovani teplotniho cidla) se dela diagnostickou zasuvkou a propojenim dvou prostrednich pinu Diagnosticka zasuvka je u leveho predniho blikace.

Kdyz kouknete na zapojeni tak pochopite .
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella
Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. lis 2018 16:21 #189316

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 33
  • Karma: 0
Ahoj všichni,
tak jsem zprovoznil bufa D3WZ - příhřev - byla špatná jednotka.
Při startu bufa kouř jako kráva a po několika minutách se vypne a
po vychlazení zase znovu zapne , ale stejně kouří jak zacpaný kamna.
Je to žhavičkou , sítkem, nebo čím ještě by to mohlo být.
Buf nejel cca asi 5 roků - nyní jsem se konečně dostal k tomu, abych ho zprovoznil.
Dík za info.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. lis 2018 18:48 #189320

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 5
Mne jen udivuje, jak to kazdej sundava rozebira a na nekolikrat resi, kde je problem.
Pokud mam nejaky problem ze to nestartuje kouri a podobne, tak to proste sundam, cele rozeberu vycistim dam novou svicku popripade sitko, tesneni spalovaci komory atd. zkratka vsechny spotrebni veci, vetsinou si tim usetrim hodiny laborovani.
Take muze byt vybehane podavaci cerpadlo, ktere pak dava spatnou davku nafty
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. lis 2018 19:56 #189323

  • premek_k
  • Avatar uživatele premek_k
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 21
  • Karma: 0
Oreginal napsal:
Ahoj všichni,
tak jsem zprovoznil bufa D3WZ - příhřev - byla špatná jednotka.
Při startu bufa kouř jako kráva a po několika minutách se vypne a
po vychlazení zase znovu zapne , ale stejně kouří jak zacpaný kamna.
Je to žhavičkou , sítkem, nebo čím ještě by to mohlo být.
Buf nejel cca asi 5 roků - nyní jsem se konečně dostal k tomu, abych ho zprovoznil.
Dík za info.

Nejlepší je opravdu to rozebrat, vyčistit a zrepasovat. Dělal jsem to před měsícem, nic na tom není. Za sítko, svíčku, všechna těsnění a metr výfukové hadice jsem dal něco kolem 2 tisíc a buf jede jak nový.
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 21. lis 2018 16:03 #189342

  • MatessH
  • Avatar uživatele MatessH
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Ahoj,
pročetl jsem celé obsáhlé téma a asi tuším co na svém příhřevu opravit. Ale nepodařilo se mi najít jednoduchý návod jak se k němu u TDi 111kW nejlépe dostat abych nerozebíral v zimě před domem co není nutné.

Můj problém je, že příhřev nejprve přestal chytat a vždy, když začal startovat, vyzkoušel dvě sekvence startu, které byly plné bílého dýmu bez úspěšného zapálení. Zde si myslím je problém ve žhavičce nebo sítku. Nyní jsem se dostal tak daleko, že příhřev zaznamenal asi nějakou chybu a nepokusí se ani o start. Zkoušel jsem odpojit baterku na 15 minut ale k výmazu chyby asi nedošlo, protože se o start opět ani nepokusil a hodiny si jen pustí ventilátor a odečítají čas příhřevu. Máte nějaké dobré rady?

Dále jsem hledal co mám za typ a prozatím jsem hledal z vrchu a i po krytem u baterky se mi nepodařilo lokalizovat kde přesně příhřev leží a mimo výfuku není vidět nic. Na T4 wiki je to sice popsáno, ale zrovna překladač v tomto článku není jednoznačný a překlad je zavádějící. Byl by někdo z vás, kdo dělal několik rozborek ochoten se podělit o informaci jak nejjednodušeji se dostat u 111kW k žhavící svíčce a sítku, které je u mě zdrojem problémů.
Předem moc děkuji za rady.
Poslední úprava: 21. lis 2018 16:37 od MatessH. Důvod: popis závady
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 22. lis 2018 08:11 #189365

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 556
  • Obdržená poděkování 38
  • Karma: 6
Zaslripni hadice vody klestema na hadice a vyndej bufika spodem. Pak si ho rozeber doma v klidu a teple.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella
Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 26. lis 2018 14:48 #189405

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 33
  • Karma: 0
premek_k napsal:
Oreginal napsal:
Ahoj všichni,
tak jsem zprovoznil bufa D3WZ - příhřev - byla špatná jednotka.
Při startu bufa kouř jako kráva a po několika minutách se vypne a
po vychlazení zase znovu zapne , ale stejně kouří jak zacpaný kamna.
Je to žhavičkou , sítkem, nebo čím ještě by to mohlo být.
Buf nejel cca asi 5 roků - nyní jsem se konečně dostal k tomu, abych ho zprovoznil.
Dík za info.

Nejlepší je opravdu to rozebrat, vyčistit a zrepasovat. Dělal jsem to před měsícem, nic na tom není. Za sítko, svíčku, všechna těsnění a metr výfukové hadice jsem dal něco kolem 2 tisíc a buf jede jak nový.

To más sice pravdu, že rozebrat je možná nejlepší varianta, ale do toho se mě, až tak moc nechtělo.
Dnes dorazila svíčka a sítko.
Moje stará svíčka měla odpor cca 2,6 ohmu a nová cca 4,7ohmu.Sítko a svíci jsem vyměnil.
Nějak se mě to nezdálo, tak jsem ji změřil třema různýma měřákama - výsledek stejný.
Měl jsem za to, že při menším odporu teče větší proud a tím pádem svíce více žhaví - dle ohmova zákona - ale v tomto případě to asi neplatí.
Ale kupodivu bufík se rozjel - sice ze začátku kapánek kouřil, ale po cca 15 minutách se všechno vypálilo.
Po ochlazení při dalším startu si už ani nezakouřil.
Tak že, za mě spokojenost. Uvidíme , jak dlouho to vydrží.
-T4 alstar 3/2003
Ještě by mě zajímalo jaký odpor má keramická svíce - má to někdo změřený???

Tak jsem znovu testoval před půl hodinou achodí to tak jak má , žádnej kouř , jen teplý vzdoušek z výfuku.
Prozatím Ok. Uvidíme co bude ráno.
Poslední úprava: 26. lis 2018 18:00 od Oreginal.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.310 sekund

Login