Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 26. lis 2018 19:23 #189409

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 51
  • Karma: 0
Zkusil jsem další start s přemosteným termostatem pod nárazníkem,
Vše Ok ,bufík startuje jak víno.
a vypíná při cca 85 st. teploty vody
1/ Vadná řídící jednotka - ověřeno -opraveno
2/ Vadná svíce - vyměněna a nová jede bez problému
3/ sítko - vyměněno - buf jede bez problému
Za mě -OK,\
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 12. pro 2018 06:56 #189555

  • premek_k
  • Avatar uživatele premek_k
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 21
  • Karma: 0
premek_k napsal:
Taky s tím teď laboruju, jak to funguje. U mě je to ještě trochu divnější - bufík se pustí, jede cca 2 minuty, pak se vypne (hádám, že ho vypne vysoká teplota) a dochlazuje. Po dochlazení se vypne úplně (ztichne ventilátor), zároveň s tím cvakne nějaký ventil (asi pustí vodu, ta se v bufu ochladí...) a bufík začne znova startovat...

Určitě musí být na hadicích nějaké oběhové čerpadlo, pochybuju, že je tam cirkulace samospádem - já ho sice zatím nikde nenašel, ale zase mi příjde divné, proč by tam byly ty hodiny, když by to nemělo fungovat i jako nezávislé topení.

Možná ti k tomu někdo něco napíše, já tu každopádně pak hodím, zda a na co jsem přišel.

Tak, přišel jsem na to, že vodu u nezávislého topení D4WS honí opravdu dochlazovací čerpadlo - což jsem tak nějak předpokládal, ale nikde to tady naplno nezaznělo. Zmíněno je to i zde. Při jednom z testů jsem si všiml, že se rozběhlo; nicméně už mělo něco za sebou, takže běželo nepravidelně a z toho pramenilo ono vypínání topení po různě dlouhých dobách - vždy jak čerpadlo vypadlo (pokud najelo), tak se buf přehřál a vypl.

Dochlazovací čerpadlo jsem vyměnil za nové a nyní bufík jede celou nastavenou dobu. Nicméně ještě pořád to není cajk, zjistil jsem dále ještě nějaký problém v elektrice - vnitřní ventilátor se ne vždy zapne. Bude to nějaký špatný kontakt po cestě, když se pohrabu v drátech u pojistek, nebo bouchnu do palubky, tak naskočí. Všiml jsem si, že i pípák zapnutých světel někdy stávkuje....

Takže mě čeká ještě najít tento problém, tipnul bych si na nějakou kostru. Možná někdo bude vědět, kam přesně hrábnout....
T4 Caravelle 2.5TDI 75kW r.v.2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 12. pro 2018 16:59 #189560

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 134
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 5
Pokud mas climatronic tak je to tusim cerveny konektor PIN 4, na ten musi prijit 12V a pak se to prepne do HE rezimu a zacne foukat i pri vypnutem zapalovani.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 27. pro 2019 21:04 #195752

Zdravím všechny, koupil jsem multivana s topením D4WS, které když jsem poprvé vyzkoušel tak normálně nastartovalo přeplo se do režimu HE a chvilku i topilo, pak se vyplo, dochladilo a dál nic. Nekouřilo a byl teplý vzduch z výfuku. Motor auta vypnutý. Zkusil jsem to ještě jednou a nastartovalo stejně jako prvně, dokonce pracovalo tak 5min a pak se zase vyplo. Od té doby nejde nahodit. Už jsem vyzkoušel snad všechno. Teď když zapnu hodiny tak jen běží odečet od 30min a ticho nic se neděje.
Vyzkoušel jsem podávací čerpadlo - cvaká normálně, co kontakt tak jedna kapka.
Vyzkoušel jsem napětí na 2. baterce a je 12V. Po sundání konektoru jde 12V do jednotky, kostra taky je, na čerpadlo jde cca 4,6V (mělo by jít asi více). Zkoušel jsem i vytáhnout pojistku pod sedačkou a hodinu se rozblikají jakoby reset ale beze změny.
Pro jistotu mám čidlo teploty okolního vzduchu zmostkované.
Dle stavu topení vypadá zachovale,
Jak se dělá reset jednotky? Co dál? Jednotka je KO? Divné když to prvně běželo.
Diagnostika VAG se nepřihlásí, píše to nenalezena jednotka.

Díky za jakoukoliv pomoc.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 30. pro 2019 15:17 #195775

Jednotka byla KO, takže nahrada a už jede jak má.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 06. led 2020 16:59 #195885

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 51
  • Karma: 0
Zdar chlapi,
tak buf - předehřev D3WZ vydržel cca rok a nějaký ten den. Opět řeším nefunkčnost bufa.
Zjistil jsem , že svíčka je totálně KO. Tentokrát jsem se rozhodl udělat GO bufa.
Když už bude venku tak bych do něj chtěl dát keramickou svíci. Ta původní kovová byla na 8V a keramická je na 12V.
www.adusservis.cz/zhavici-kolik-keramicky-eberspacher-e113-12v/
Má s tím někdo zkušenosti ? A co všechno při té GO vyměnit ?
Když už to bude venku, tak to udělám pořádně.
A nemá někdo podrobné schéma co a kam , jaké těsnění patří atd.
Dík předem za odezvu.
Ještě bych uvítal , jestli někdo nemá schéma zapojení konektoru řídící jednotky - Výstup z jednotky do bufa
na kterých pinech jsou jednotlivé čidla a svíce. A jaké jsou odpory jednotlivých čidel.
Dík
Poslední úprava: 07. led 2020 20:15 od Oreginal.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 07. led 2020 20:12 #195915

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 51
  • Karma: 0
Tak si odpovím sám. Svíčka je totálně KO. Přerušená - při připojení na baterku - nežhaví - měření ohmetrem - přerušeno ,
ostatní obvody a čidla , jak plamene, teploty nebo přehřívání jsou v cajku. Podle měření a diagramu jsou v pořádku.
Čekám jen na dodávku keramické svíčky a těsnění , abych to všechno dal do kupy.
Ještě uvidím, jak na tom je řídící jednotka - doufám, že bude v cajku - jinak oprava.
Poslední úprava: 07. led 2020 20:13 od Oreginal.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 07. led 2020 21:32 #195921

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 283
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Na keramickou svíčku bacha. Já ji musel vyndat, měla o hodně větší odběr než normální - asi to s tní líp chytá, víc žhaví... no ale bufík odmítal startovat kvůli poklesu napětí. Jako nezávislá topení to nešlo vůbec, jako příhřev to chytlo jen, kdfyž jsem podržel motor aspoň na 2000ot. Jinak nebylo dost proudu a napětí na bufu padalo pod spodní mez a prostě nenaskočil. S normální svíčkou to funguje dobře.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 08. led 2020 06:15 #195926

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 51
  • Karma: 0
Tak to jsi mě moc nepotěšil. Měl jsem tam svíčku Beru a ta vydržela cca 10 zapnutí / 1 rok / .
Moc často příhřev nepoužívám - stojím v garáži, kde teplota neklesne pod +5.
A ještě mám namontovaný přepínač - vypnuto - venkovní čidlo - stále zapnuto.
Používám jen při delších cestách, a když někde stojím delší dobu venku pod +5.
Pokud bych měl svíčku měnit cca každý rok , tak to se na to raději vykašlu a předehřev nebude.
Přávě spoléhám na to, že keramická svíce vydrží delší dobu - prakticky všichni tvrdí , že je nezničitelná.
Co a jak bude, je ve hvězdách.
Poslední úprava: 08. led 2020 06:16 od Oreginal.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 08. led 2020 07:40 #195927

  • barbořina
  • Avatar uživatele barbořina
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 110
  • Obdržená poděkování 7
  • Karma: 0
Mě příhřev repasoval AutoŠíp ze Zábřehu a spolu jsme to rozšiřovali na nezávislé topení. Zkus se s ním spojit a poradit ohledně té svíčky, mám to tam už přes 3 roky a topení využívám častěji než je obvyklé a zatím žádný problém....
T4 Caravelle syncro 2,5tdi , BMW R 1100 gs
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 08. led 2020 14:37 #195930

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 51
  • Karma: 0
Pánové, tak jsem udělal komplet GO D3WZ . Cca 2100,- Kč
Součásti byly a jsou skoro jako nové - vyměnil jsem všechny těsnění .
Jak jsem již psal , změřil jsem jednotlivá čidla - podle mě vše ok. Všechna napětí na konektoru, tak jak mají být.
Vyměnil jsem svíci za tu keramickou. Tady si nejsem jist, jestli je to správně , ale ta kovová odešla po 10 startech.
Bohužel buf nejede - ani se nerozjede dmýchadlo .
Osobně to vidím opět na řídící jednotku. Sice znám někoho, kdo ji za 2tácky zase opraví , ale jak dlouho vydrží?
Prosím znáte někoho v okolí Brna , tak do 50km, kdo by se na to podíval?
Jinak se na to vykašlu - nebudu dál do toho krámu od Eberspachu investovat svůj, až tak malý důchod. B)
Ono to jezdí i bez toho krámu. Za ty prachy, co jsem do toho vrazil za dva roky, jsem mohl mít celou jednotku novou. :ohmy:
Poslední úprava: 08. led 2020 14:38 od Oreginal.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 08. led 2020 17:22 #195932

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 51
  • Karma: 0
Tak mě to nedalo a zavolal jsem do Zábřehu - bylo mě potvrzeno , že keramická svíce je nejlepší, to co může být . A že, není žádný problém s její výměnou za kovovou. Naopak svíce žhaví daleko lépe a má daleko větší trvanlivost než kovová. I při 8V žhaví jako dívá. Sám jsem ji odzkoušel a začíná hřát při nějakých 3V při odběru cca 2,5 A. Pak už nestačil můj zdroj. Na baterku pálila jak o život.
Takže jsem vyhodnotil , že na 99,9 procent mám zase špatnou řídící jednotku.
Ještě uvidím , jak se rozhodnu. Kdyby náhodou někdo měl řídící jednotku D3WZ za rozumný peníz a funkčí, tak bych eventuelně do toho ještě naposledy šel. A nebo jen na vyzkoušení. Někde okolo Brna.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 09. led 2020 22:37 #195962

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 283
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
já su z brna.... hoď sz... Jednotku jsem ještě žádnou neodpálil, bufy mám myslím 3 v různých stavech.... beztak budeš mít špatný čerpadlo pod autem, to řeším snad každej rok...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poslední úprava: 09. led 2020 22:38 od Honzis Caravelle.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 10. led 2020 13:40 #195969

  • Oreginal
  • Avatar uživatele Oreginal
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 51
  • Karma: 0
Tak dneska jsem si půjčil na vyzkoušení řídící jednotku a buf naskočil na poprvé - tak je to jasné - řídící jednotka KO a nebo je zablokovaná. Mám dojem , že jsem někde četl nebo slyšel, že se jednotka po několika nezdařených startech zablokuje, což v mém případě bylo - vadná žhavící svíce.
Odblokovat jde pouze diagnostikou od Eberspacheru.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 11. led 2020 00:21 #195977

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 283
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
D3WZ se odemkne po pár minutách bez napětí. Vyšší jdou po diagnostice.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.222 sekund

Login