Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 11. říj 2013 23:54 #127951

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Máš tam zdá se všechno. D3WZ, D4WS, D5WS/Z tam sedne jako :-AD(A na hrnec... Ale máš to rezeté jak sviň, chtělo by to trochu poléčit.
Možná ti tam chybí jedna přaska. :-k Ale ta se dá nakradit.
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 14. říj 2013 09:18 #128045

  • jerrykx
  • Avatar uživatele jerrykx
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 146
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 0

Maršoun napsal: Máš tam zdá se všechno. D3WZ, D4WS, D5WS/Z tam sedne jako :-AD(A na hrnec... Ale máš to rezeté jak sviň, chtělo by to trochu poléčit.
Možná ti tam chybí jedna přaska. :-k Ale ta se dá nakradit.



skvělý ;) ...jakou přasku máš na mysli?

Ještě se zeptám, přívod nafty se přivede rovnou do bufíku?...nějak netuším k čemu je ten el. ventil co drží u D4WS?

https://email.seznam.cz/imageshow/n5oRQkcAq9NVLH3q8noXZVVT52BgORR17SO9o73smCFLFN_nhTazPmN25bjvgnHESo790DQ

Ještě zdali bych mohl někoho poprosit.....co vše potřebuji abych udělal z příhřevu nezávislé?abych mohl ovládat hodinkami z vnitřku vozu nezávisle na motoru? Je nějaká rozšiřovací sada ve stylu Plug and play?
:thx:

Jinak sem vše sundal, opískoval a natřel \:D/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 14. říj 2013 12:05 #128057

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Přaska zajišťuje bufa v držáku. Je to jen kousek plechu.
Ventil ovládá podtlakový ventil dochlazování.
Nafta jde přes pulzní čerpadýlko přímo do bufa.
Přestavbová sada existuje, ale chcou za ní nesmysl. Dá se celkem pohodlně nahradit relátkem a pár fousama s investicí do 100kč.

Jo a nepoužívej citaci, když reaguješ na poslední příspěvek ve vláknu. :drunken:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 14. říj 2013 14:14 #128062

  • jerrykx
  • Avatar uživatele jerrykx
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 146
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 0
Jo přezku mám ;)
Ten ventil trošku nechňápu :-k ...ventil ovládá podtlakový ventil odchlazování?.....co tedy na ty dva vstupy el. ventilu napojím? kde je podtlakový ventil dochlazování?..to je součástí bufíka?

Ohledně přestavbové sady...minimálně potřebuji ty ovládací hodinky, přez které budu bufa ovládat ne? a ještě se nějak napojit na přídavné čerpadlo chl. okruhu a na ventilátor topení....že?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 14. říj 2013 14:58 #128065

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Mezi velkým okruhem pro chlazení a malým pro topení je propojka. Na ní je ventil pro dochlazování. Tj.on se automaticky zavře když naskočí motor a automaticky otevře když se motor vypne.
Zavřený musí být pro dobrou funci topení.
Otevřený "musí" být pro případné dochlazování v letních měsících. Ventil je ovládanej stejným el.magnetem jak je u D4Ws. Je pod posilovačem brzd. Pro funkci nez.topení musí být ventil na té propojce uzavřený! Takže za pomocí toho el.ventilu a podtlaku se po zapnutí bufika zavře!
Zapojení je jednoduché. Od toho el.ventilu co je pod posilovačem brzd vede hadička do podtl.ventilu na propojce. Takhle hadicka se přeruší a zapojí se do ní ten el.ventil co je na držáku bufa. Na el.ventilu bufa zbyde jeden volnej holend a na ten se přivede hadička ze zásobníku podtlaku. Ventil bufa nemusí ovládat jen ventil dochlazování, ale i 3cestný ventil pro nez.topení. záleží na zapojení!
Tenhle ventil na bufu je celkem zbytečný, dá se snadno nahradit úpravou el.instalace právě toho ventilu pod posilovačem.
K snadné přestavbě je nejideálnější "4fázové" spínací, nebo přepínací relé, které je ovládané hodinkama, spínačem a nebo dákovým ovládáním.
To "4fázové" relé proto, protože potřebuješ spínat + pro bufika, + pro ventilátor, nebo climatronic, +pro ventil a - pro dochlazovací čerpadýlko, které se dá použít jako oběhovka. ;-)
Při přestavbě je dobré upravit instalaci tak, aby byl buf napájen z druhé baterie.

Pro fajnšmekry se to dá cele rozšířit ještě o odložení startu ventilátoru dle teploty vody a o automatické ovládání klapky vnitřní cirkulace dle teploty uvnitř vozu. 8-)
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 14. říj 2013 15:30 #128066

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 15. říj 2013 21:13 #128147

  • jerrykx
  • Avatar uživatele jerrykx
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 146
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 0
dík za tip na relátko ;)

Sem asi slepí, ale nevidim ani propojku malý/velký okruh, ani el. mag. ventil pod posilovačem brzd, ani v etka jsem nenašel :-k ...hledal jsem ovšem jen v online etka, která je asi trochu oholená. Ventil a propojku bych rád našel, protože dost zřejmě nefunguje a proto s emi auto ohřívá tak strašně dlouho, zdali je to možné být kvůli tomu.....vím, řeším ve špatné sekci, ale těžko bych na to navazoval jinde.

Jinak se teď před koupí rozhoduji, zdali pořídit D4WS, nebo rovnou D5WS, ....s ním by také neměl být problém namontovat ne?nebo to už je jen cistě nezávislé topení?

:thx:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 15. říj 2013 21:46 #128152

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
D5WS je asi to nejleší co tam můžeš napastit, taky ho tam mám. :-)
Nauč se hledat na wikině, je tam o T4 snad vše. Pár odkazů je i tady ve fóru v sekci T4 WIKI! Najdeš tam jak tu propojku, tak to jak na nez.topení. ;-)
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 15. říj 2013 21:52 #128154

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Tady to si projdi a ventil na té propojce je N273! N273 je ten ventil co potřeba při funkci nez.topení zavírat! N214 mají jen téčka s originální instalací pro D4Ws. Je tam z důvodu toho, aby to rychleji topilo, ale zas to o to huř ohřívá motor. Někteří kutilové tam cpou další ventily a kilometry hadic, ale to je vcelku zbytečný. Dá se v pohodě využít originální rozvod vody kde se nemusí nikde nic upravovat.
http://translate.googleusercontent.com/ ... qI_H0JSHqQ
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 27. říj 2013 19:32 #128888

Maršoun napsal: Spíš něco pevného a hlavně malého. :-k
Něco jako je termospinač pro funkci příhřevu, nebo spínání sahar.
Nebo něco takového:
http://www.elektro-hofman.cz/cz-kategor ... alove.html
Ale s teplotou kolem 15-20stupňů.


Tak po různých úvahách použiju tento termostat na odstavení bufa při přerušení jízdy a opětovném startu motoru,aby nestartoval bufik. Využiju právě tu velkou hysterézi. Když už je motor částečně ohřátý, tak nepotřebuji, aby bufík znovu zapínal, to už je zbytečná ztráta paliva atd.
T4 2,5 TDi 75kW
OCTA 1,9TDi 81kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 27. říj 2013 19:59 #128891

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
A jaké teploty?
Když vypneš ohřátý motor, tak už by opětovně neměl naskočit, teda nad 75° :-k
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 27. říj 2013 20:39 #128894

Běžně mi připíná i za jízdy, topení ho dokáže ochladit. Zkusím teplotu tak okolo 50st. off a podle hystereze bych si představoval tak 20-30st ON.
Když už je motor prohřátý, tak proč znovu zapínat bufa? Na koktě žádnýho bufa nemám, je to sice vopruz, než se poprvé ohřeje na provozní teplotu, ale následně už nepozoruju potřebu ho tam mít.
Oni kluci ze škodovky taky už následně nezapínají el.příhřev, který tam mám. Ten se zapne, až když teplota senzoru padne pod nulu.
T4 2,5 TDi 75kW
OCTA 1,9TDi 81kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 27. říj 2013 22:16 #128900

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Jo takhle, no pro funkci automatického příhřevu to neni vůbec špatný nápad a je to i celkem jednoduchý na montáž. D:_)18
Já na příhřev totálně rezignoval, čidlo jsem odpojil a konektor zamatlal vazelinou.
Pro mě je nejdůležitější předehřev a kdyby mělo nějak hodně mrznout,tak to nechám zaplé i za jízdy. Zatim jsem v téčku snad nemrznul, teda jednou, ale to měl servomotorek climatronicu svoji hlavu a šprajcl se při otevřené studené klapce. D:_)14
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 01. lis 2013 08:12 #129128

  • lesek
  • Avatar uživatele lesek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 104
  • Obdržená poděkování 0
dá se nějak u D3WZ proměřit to čidlo plamene, ty čidla teploty vody mají mít cca stejnou hodnotu? pořád mi to nějak pokuřuje, občas jde, někdy zakouří a vypne... měnil jsem sítko a ještě radši zkontroluju polohu... Je na to nějakej postup? díky
Multivan Generation TDI 111kW, AXG, 2003
Transporter kombi 75kW, ACV, 2002

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 01. lis 2013 10:09 #129131

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Sítko má být natočené spojem "svárem" ven. ;)

Tady máš tabulku na kontrolu čidla plamene.


A tabulka na kontrolu čidel vody.


P.S. Když sítko vyhodíš,tak si třeba ušetříš starosti. D:_)
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.139 sekund

Login