Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS

Re:T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. čen 2014 21:19 #141377

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 30
Když je buf ok a vše zapojené jak má, tak si buf před samotným startem provede kontrolu. To se pozná jednoduše tak, že buf profoukne. TJ.na pár vteřin zabzučí dmychadlem. Pak si dá pauzu než nažhaví svíčku. Po nažhavení začne cvakat pulzní čerpadlo a začne podávat naftu a poté se přidá i dmychadlo a buf začne topit.
Když je něco špatně na zapojení, nebo v samotném bufu, tak se neprovede ani ta kontrola "profouknuti". Když se nespustí kontrola, tak nezačne žhavit a ani podávat naftu. ;-)


Tapatalk: Odesláno z Nokia Lumia 1020 black :woohoo:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. čen 2014 21:33 #141378

a to vše když nastartuji auto,tak probíhá hned? musím říct, že jsi fakt znalý odborník. klobou dolů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. čen 2014 23:16 #141381

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 30
Jj, to se děje, teda mělo by se dít po nastartování motoru a propojení čidla venkovní teploty pro bufa. ;-)


Tapatalk: Odesláno z Nokia Lumia 1020 black :woohoo:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 21. čen 2014 11:22 #141391

Už asi vím ,proč to nejde. Ve spojce kabelů buf-auto jsou jinak napinované barvy kabelů. A buf jich má 8,auto 7. Nechat tedy přepinovat,pokud to jde? A co ten 8 z bufa?
Dík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 29. čen 2014 12:19 #141627

Tak mi to nedalo a laboroval jsem víc do hloubky, než jsem původně myslel. Zjištění a výsledek třeba bude informací i pro ostatní.
Zkusím částečně laicky popsat dosavadní zkušenosti nějak uceleně - těch 50 stran tohoto vlákna je bohužel z většiny taková útržková nesourodá série. Čerpal jsem z ní také, ale nakonec jsem si tu problematiku jak buf přemýšlí v praxi musel poskládat sám.

Napřed info k testování:
1) Čidla teplot (modré, červené a čidlo plamene) mají v návodech dané hodnoty elektrického odporu v závislosti na teplotě, takže není problém na ně dát ohmmetr, čidla strčit do hrnku na sporák a kontrolně změřit, že mění odpor s teplotou jak mají. Čidlu plamene pak lze změřit odpor za studena, a odpor při strčení přímo do plamene na sporáku.
2) Na čerpadýlko nafty lze přímo připojovat 12V z baterky, dokonce nezáleží na polaritě (je to jen nějaký elektromagnet). Krátkými doteky lze jednoduše otestovat jestli cvaká (poslechem)
3) Žhavící svíčka je horší, chce jen 8V, takže přímo 12V v autě je na ni oficiálně moc. Já věřil, že je to jen odporový drát, a je pro něj hlavně nebezpečný příliš velký proud, tak jsem ji otestoval sice s 12V, ale z autonabíječky s omezením proudu asi na 10A - krátce jsem přiložil kontakty, za pár sekund se svíčka teplem začervenala - prohlásil jsem ji za ok.
4) Motorek dmychadla - bohužel také na 8V. Při pokusech jsem byl několikrát i v něm, čistil jsem uhlíky a plochy proti uhlíkům na rotoru, ale to spíš už ze zoufalosti. Tady by mělo stačil zkusit připojit motorek na 8V (uznávám, že ne každý má po ruce zdroj), a když se hladce točí, tak ok. K tomu ještě lze měřit na odpojeném motorku elektrický odpor - v jakékoliv poloze pootočení by měl mít odpor do max 2 ohm (má cca 1,1ohm). Důležité je, aby to měl ve všech polohách pootočení - tzn. že nemá v některém místě kiks mezi uhlíky a rotorem.

Pak celý buf je potřeba zkoušet i s připojením na naftové čerpadýlko. Hadice a připojená voda na test potřeba není. Buf se připojí na permanentní plus 12V (tlustý červený) a permanentní mínus (tlustý hnědý). Připojíme naftové čerpadýlko (dva tenké zelené - polarita nehraje roli). Pak dáme +12V na tenký modrý (ošálení čidla venkovní teploty) a nakonec +12 na tenký černý (ošálení výstupu z alternátoru a tím zapnutí bufu).
(Pozn.: Pro funkci je potřeba napětí nad cca 11,8V - tímto buf hlídá, aby nevyšťávil baterku. Toto je info pro předělání na nezávislé topení. Ve formě přídavného topení s tímto není problém - buf tak jede jen s motorem a to pak alternátor dává s rezervou nad 12V)
A co na to buf po zapnutí?:
1) Ihned zlomkově hodí napětí na výstup k naftovému čerpadýlku, čímž je schopen se ujistit, že má čerpadýlko připojeno. Já si dal mezi drátky k čerpadýlku malou led-diodu na 12V, která při správné polaritě zároveň s čerpadýlkem blikne. Takže blikne hned po zapnutí jednou a pak bliká zároveň s cvakáním čerpadýlka.
2) Současně také změří odpor na dmychadle (ten pod 2ohm) na zjištění, že tam motor je. Hned na to s motorkem i neznatelně cukne (tím zjistí kolik chce proudu na rozběh). Kdyby chtěl víc než má chtít, tak by buf vyhodnotil, že je asi motorek zadrhnutý.
3) Současně si také buf očuchá hodnoty odporů čidel teploty a čidla plamene, že jsou v předepsaném rozmezí. A také odpor na žhavící svíčce - tím zjistí, že ji tam má.

Když je všechno toto ok, tak pokračuje dále - při chybě čehokoliv z toho nic dál nedělá. Řekněme, že máme ok:
4) Po vteřince (asi 3-5 od zapnutí) krátce zatočí dmychadlem (asi pro kontrolu stabilnosti odběru proudu na motorku - nebo možná kvůli profouknutí spalovacího prostoru).
5) Na to hned následuje rozehřívání žhavící svíčky (trvá asi 30 vteřin, buf vypadá nehnutě, jen jde měřit, že žere asi 10A).
6) Na to naváže (v celku asi 40 vteřin od zapnutí) podáváním nafty (rozcvaká se čerpadýlko frekvencí asi 15/sec) a téměř souběžně se roztočí dmychadlo.

Tady bych test bez vody ukončil a buf vypnul !!! Pokud ale toto všechno proběhlo, považoval bych buf, že je funkčne ok.
S napojením i na vodu pak jdeme dále:
7) Pokud svíčka žhaví, dmychadlo fouká a čerpadlo cpe naftu, tak by měl buf bufnout a valit. Čidlo plamene zaznamená oheň (zkrátka plamenem se prudce zahřeje, změní svůj elektrický odpor a buf to chápe, že uvnitř hoří). Buf je spokojený, fouká dál, cpe naftu, topí a hlídá čidla teploty (podle odporů na nich ví teplotu a hlídá tak, aby voda na výstupu neměla nad cca 80°C a aby věděl rozdíl teplot vody do něj a z něj).

- Pokud po startu čidlo plamene oheň nezaznamená, prohlásí buf startovací sekvenci za chybnou a zkusí ji po krátké pauze znovu. Když je i podruhé neúspěšný, tak se vypne (napadá mě např. problém že není nafta - vše funguje, ale .
- Po skončení topení (ať už dosažením teploty, nebo nějakou chybou, nebo vypnutím formou odpojení +12V na černém drátku) přestane buf dávat naftu, zhasne oheň a buf přejde do ukončovací sekvence = sepne dmychadlo a to fouká vzduch pro ochlazení spalovací komory (cca 30sec).

A nakonec moje zjištění, proč mi buf haproval - snad jich není takových víc :ohmy:
Všechna čidla teplot jsem již měl otestována, svíčku také, čerpadlo taky, dmychadlo taky. Dráty připojení vyměněny téměř hned od bufu (konektor a dráty až do půlky k bufu byly prooxidované). Když už jsem nevěděl co, tak jsem vykuchal elektroniku bufu - viz foto. Byla to bojovka, ale už jsem to bral spíš pro náhled. Ale....po očištění jsem našel spálený měděný propoj na výstup k motorku dmychadla (červený kruh vpravo). Způsobil ho pravděpodobně jeden studený spoj. Ten asi způsoboval, že se někdy omylem buf rozjel, ale muselo to u něj jiskřit a tím se postupně přepálit a buf tím umřel. Studený spoj jsem propájel a spálené místo překlenul kusem mědi.
(Při kuchání elektroniky jsem asi ještě šroubovákem - kroužek vlevo - uštípl jednu součástku. Podle popisu na zbytku jsem zjistil, že to asi byl nějaký NPN tranzistor, tak jsem koupil nějaký nový - tohle je jen nějaký řídící obvod a přesné hodnoty v tomto užití nehrají roli a napájel ho tam).

Sám to beru z velké míry jako haluz, ale světe div se - buf šlape bez chyby. Hned po zapojení z 10 startů se 10x rozeběhl bez zádrhele B) Ufff...


BenediktVX napsal: Přicházím s dotazem :?:
Mám D3WZ. Mám přepojené hadice, takže mi přídavné čerpadýlko tlačí vodu přímo do D3WZ. Zapínání čerpadýlka mám na nezávislý spínač. Čidlo venkovní teploty mám odpojeno. Napětí na pin od tohoto čidla a na pin od alternátoru přivádím přes vlastní spínač. Mám vyřešeno i zvýšení napětí na sepnutí na cca 13,5 V. Mám i danou diodu mezi drátky k naftovému čerpadlu, takže bliká zároveň se cvakáním čerpadla (zároveň dělá kontrolu zapnutí D3WZ, protože jednou problikne při zapnutí jak kontroluje D3WZ obvody).
A teď problém.
Někdy se D3WZ po zapnutí naprosto normální sekvencí rozjede a valí. A někdy jen trošku pohne ventilátorem v sobě a ozkouší čerpadlo nafty - a pak už nic. Takto třeba i 10 zapnutí po sobě nijak víc nereaguje. Z toho pak zkusím zapnout třeba další den a zase jakoby nic se normálně rozjede. (Nafty vždy nad polovinu nádrže.)

T4 long 9míst - 2.5TDI 1997 tm.zelená - bazarový kup 12/2012
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od BenediktVX.

Re:T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 29. čen 2014 20:29 #141644

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 30
Perfektně sepsány. Jen při dochlazování jde i svíčka, aby dopálila případné zbytky paliva.


Tapatalk: Odesláno z Nokia Lumia 1020 black :woohoo:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 15. čec 2014 15:59 #142072

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 131
  • Obdržená poděkování 6
Čaute, mám D3WZ .. předělaný na nezávislé s dalkovym ovládáním T5..
Chtěl bych se zeptat na jakou teplotu to vytápí kabinu vozu? mám climatronic dvouzon, 75kw 2,5 tdi rok 97.
Pustil jsem to dneska ráno, venku bylo 16°C a v autě na climatronicu svitilo 2U HI ... ale nijak horce to nefoukalo, v autě jsem byl po hodině co to běželo a po otočení klíčem ručička na teplotu vody vylezla asi do čtvrtky,takze vodu to ohrivalo.
Je to nějak inteligentni jako že když je v kabině třeba 20 stupnu ze to fouka jen slabe aby to udrzelo nejakou tuhle teplotu treba 23 stupnu a když bude zima treba kolem nuly že to bude foukat rychleji a víc teple? mám auto 3 týdny, proto se ptam protože to jinak nedokazu vyzkouset a zimni obdobi je daleko. díky za odpovědi :)
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 19. čec 2014 13:17 #142194

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 131
  • Obdržená poděkování 6
Marně hledám na internetu odpověď na moji otázku... nemohl by někdo poradit, ani v celém tomhle vlákně jsem nenašel odpověď
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 19. čec 2014 16:01 #142196

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 30
Se zeleným climatronicem nemám moc zkušenosti, ale jestli "reguluje" jako modrý, tak mu zkus před vypnutím zapalování nastavit max teplotu. Někdy mi přijde,že jestli se tem něco reguluje, tak chaoticky. 100% se přenastaví klapky při funkci než.topení, ale z tou regulací to je divočina. Sice má D3w pomalejší nastup, ale při teplotách nad nulou dokáže udělat z interieru tečka saunu.
Když nechám u pracanta, kde je webasto 5,2kW 22°, tak je tam stejně do 30minut na padnutí, tak nevim jak ta regulace má či nemá chodit. Kolikrát mi přijde,že o teplotě při funkci nez.topení rozhoduje spíš aktuální poloha teplotní klapky při vypnutí zapalování.


Tapatalk: Odesláno z Nokia Lumia 1020 black :woohoo:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 20. čec 2014 20:54 #142218

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 131
  • Obdržená poděkování 6
Díky za odpověď Maršoune taky mě napadlo zkusit před vypnutím zapalovaní nastavit teplotu.. měl jsem tam nastaveno 23 kdyz jsem to zkousel... tak to vyzkousim nekdy jak bude zase rano chladneji... nahulit tam max pred vypnutim. :)
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 16. zář 2014 20:39 #144350

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj,jaký má být odpor u svíčky příhřevu D3WZ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 17. zář 2014 16:35 #144381

  • ChipNF
  • Avatar uživatele ChipNF
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 24
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj, myslím, že Maršoun by mohl znát odpověď. Mám podobnou otázku jako zazněla výše, ale spíše by mohla ještě více upřesnit funkci bufiku.

Mám T4, 2001 klimatronik, Eberspacher a origo hodinky na ovládání. Jestli byly dodávány (myslím, že spíše) nebo origo vybava nevím. Bufík funguje v pohode.
Jestli jsem dobře pochopil, tak když se zapne teplovodní bufík (ted nevim, ktery přesně mam) tak by se po dosažení teploty vody 40°C mělo zapnout vytápění kabiny, které by mělo být na klimatroniku signalizováno symbolem HE. Mě se toho najare, kdyz bylo chladno nepodařilo dosáhnout a nabyl jsem dojmu, že by to mohlo mít souvislost s čidlem chladicí kapaliny, které mi jednak ve VAG ukazovalo chybu a jednak na přístrojovce ukazovalo obcas spise vubec. Naštěstí stačila výměna čidla a nebylo potřeba řešit kableláž nebo přistrojovku.
Lze teď pri současných teplotách nějak zkontrolovat a nasimluvat, zda mi bude fungovat bufík a sepne mi topeni do kabiny?
Docela by se mi to hodilo na zimu, abych to vedel, kdyz budu malou vozit do skolky...
Pochopil jsem funkci nezavisleho vodnika spravne?

Mám ještě jeden dotaz.... min tyden, kdyz mi vyjimecne ukazovala přistrojovka teplotu, zkusil jsem před vypnutím motoru zapnout bufíka, teplota na pristrojovce byla 90°C, bufik se nesepnul. Pozdeji, kdyz motor schladnul, tak jsem bufika zapnul rucne a zacal fungovat. Je to tak spravne?

Jinak se mi klimatronik chova tak, ze po nejake delsi dobe po vypnuti klicku a po nejake dobe vyresetuje nastaveni, vsechno na nejake optimalni otacky ventilatoru a teplotu 21°C, to predpokladam, ze je v poradku?
VW T4 Caravelle Long 2,5 ACV 75kW rv. 2001
Suzuki Freewind 650
Škoda Felicia Combi 1.3 MPI
Jawa 50 typ 20
Jawa 50 typ 21

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 17. zář 2014 19:01 #144384

Ahoj bufík spíná při teplotě vody menší než provozní teplota vody a to je pod 90 C . A funkci bufíku ti poradím a vysvětlím osobně či telefonem je to zdlouhavé. Ahoj
VW Caravelle 2,5 TDI 96 KW
VW Golf III 1,9 TD 55KW
Yuky Relly2 50

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 18. zář 2014 19:08 #144444

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 30
Standartně se climatronic nepřipíná v závislosti na teplotě vody, měl by naskočit hned po sepnutí hodinek. Ale dá se to celkem "snadno" doupravit. To, že ti buf nesepne na prohřátém motoru je normální. Ale při větších mrazech se může stát, "když se nechá zapnutý" že se i při 90° na budíku sepne a to i při nastartovaném motoru.
Tapatalk: Odesláno z Nokia Lumia 1020 black :woohoo:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 24. zář 2014 20:20 #144742

  • Othon
  • Avatar uživatele Othon
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 62
  • Obdržená poděkování 1
Nemáte někdo schéma zapojení origo D3WZ v T4 a samotné D3WZ? Jak zjistim přesné hodnoty odporů u jednotlivých čidel D3WZ,řešil jste to někdo? Potřebuji z D3WZ udělat předehřev motoru (NE nezávislé) a nevím jak nejlépe vyřešit spínání příhřevu bez běžícího motru,tedy co ho bude ovládat vím,ale nyní je to spínané po nastartování,ja potřebuji zapnout příhřev před startem :). Zkoušel jste někdo udělat předehřev motoru za pomocí toho čerpadýlka co je poblíž D3WZ? Nezím schéma zapojení vodovodního potrubí motoru,tak nevím kam to to čerpadlo všude tlačí,já potřebuji aby se ohříval celý motor rovnoměrně. Napište prosím své poznatky,budu vděčný za to.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.339 sekund

Login