Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 03. úno 2015 16:51 #150817

Mr.KOČKA napsal: snad ti bude stačit tohle_pozor mimo 111kW a 75kW s velkým IC


nic tu neni.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 27. bře 2015 11:34 #153059

Ahoj,
zakoupili jsme VW Caravelle synco long vybevenou Eberspracher D3WZ. V autě je k tomu ovladač viz obrázek.

Protože nemám manuál poprosil bych o nějaký vysvětlení jak to funguje. Předpokládám, že prvotní fce je předehřát motor. když to zapnu tlačítkem vpravo rozfouká se i ventilátor do auta, ale funí to studený. Začne to foukat do auta později, až se nahřeje okruh? Dá se tim vytopit auto/použít třeba v noci na přitopení při nocování ve voze?

Taky se mi stalo že mi to jednou naskočilo, jednou ne - čím to může být? (málo nafty v nádrži? nějakej termostat, kterej to nepustí, když je motor už teplej?)

Ten budík nabízí nastavení 3 časů spuštění. Dá se to nějak vyrušit/vypnout aby se to nepouštělo když nechci?
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od PalmeX.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 27. bře 2015 17:17 #153069

  • aaamilan
  • Avatar uživatele aaamilan
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 458
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 18
Ahoj, taky mám toto ovládání a papíry jsem k tomu neměl, ale když jsem zadal na netu manuál na ovládání D3WZ, tak jsem to našel. Pokud to nenajdeš, tak napiš, až budu u pc tak bych ti to poslal.
VW T4 syncro 2,5TDI 75kW r.v. 2000

A-team (Almara team)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 02. kvě 2015 15:32 #154591

  • durisa
  • Avatar uživatele durisa
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 278
  • Karma: -4
  • Obdržená poděkování 11
Myslíte že tahle mrcha utáhne chladící kapalinu pro montáž k přídavnýmu topení? Má to 11,5L/min do 100°C - max tlak 10BAR a stojí to pár korun.

www.amazon.com/GPM-11-5-LPM-Solar-Water/...s=12V+Hot+Water+Pump

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 24. říj 2015 21:24 #159736

Lidi, prosím, jak máte vyřešený výfuk z bufu? Mám to přestavené na nezávislé a leze mi strasnej smrad do kabiny. Bez motoru ani nepřepnu na vnitřní okruh -. není podtlak, a ten smrad je takovej, že je to tak na otravu. (navíc by to vnitřní asi stejně nevyřešil zcela) Je to tak na to mít hadici a tu vždycky narazit na buf a vytáhnout nad auto, páč si nedokážu představit jak jinak s tím topit...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 26. říj 2015 19:50 #159754

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 607
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 45
Ahoj hele to je divne ze ti to jde do kabiny. Ja to mam bez potizi a bez smradu. Maximalne pri spatne konstelaci mi to muze jit do kabiny kdyz fouka spatny vítr. Zkontroluj si jestli ti nejak spatne nespaluje.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella
Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 26. říj 2015 21:37 #159757

Človeče, spaluje to celkem dobře. Když jsem to zkoušel pustit v garáži, tak se v ní nedalo žít až cca po 5 minutách chodu na plný výkon - když nastartuju motor a mám auto čumákem ven, je to na stejný úrovni tak za 30 vteřin... Bez kouře, jen prostě smrad spálené nafty (kamoš co má podobnej bazmek v novým citroen jumpy to odborně nazval autobusový smrad :-) ). Tam problém není, topení jsem měl rozebraný, všechno je vyčištěný nebo vyměněný.
Právě kdyby vítr foukal, tak s tím asi není problém vůbec. To by to prostě někam letělo. Já to zkusil zapnout v takový ten klasický podzimní večer. Chladno, vlhko, bezvětří. Takový to počasí, kdy se občas válí i kouř z kamen. No výsledek byl takový, že čumák auta zmizel po chvilce v mlze (převážně vodní páry ze spalování, opravdu byla pak třeba mokrá pneumatika) a přes sání na kapotě to všechno valilo do auta. V podstatě chvilkama nebylo vidět z auta ven. Vevnitř bylo samozřejmě po chvilce k nežití. Naštěstí to byla jen zkouška před barákem a ne pokus o přežití na parkovišti D1 v -15 ....
Jinak von ten čoud leze i do motorovýho prostoru, kde se znova nasává do bufu a "zahušťuje". Takže mi přijde, že by to nějakou rouru za auto sneslo. Jen prostě nevím, z čeho to udělat.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 31. říj 2015 18:25 #159824

Tak, tedy...Lidi, nestalo se vám někdy, že by bufu nechutnala nafta? Protože takříkajíc zpátky na stromy. Opravdu to hulí jak potvora. A hulí to (možná shodou náhod) od doby, co jsem nabral plnou nádrž nafty u Globusu.. Nabral jsem naftu, dojel dom, dal do garáže. Druhej den nahodím, dojedu před barák, zapnu bufík a jdu tahat věci a nakládat děcka. Ze začátku bez kouře, když jsem vyjížděl, začínalo to pokuřovat ale neřešil jsem to. No a večer zkouška už byla kouřová. Včera jsem to zkusil zapnout a bílej čoud, že by se do toho dva schovali. A smrad špatně spálené nafty. Přitom ale buf normálně nastartuje a topí, zvýfuku ale i po pár minutách valí humus. Bufík jsem v létě opravoval - svíčka, sítko, vyčištěná komora, nové podávací čerpadlo. Od té doby bufík běžel tak 15x v rámcu zkoušek.
Zatím mi to ukazuje na nějakou divnou naftu, protože motor naopak kouřit přestal. Pod plným plynem mi to vždycky kouřilo a teď nic.
Možná bufa na zkoušku zkusím přepojit na naftu z kanystru, netušíte někdo, jak dlouho může jet buf na naftu, co je v hadici k němu? Jak dlouho mám čekat, jestli někdo zavolá hasiče :-)
ještě mě napadlo, mám nové čerpadlo pro bufík 3-5 kW. Múže být nastavené na 5 kW a dávat moc nafty? Ono to tak totiž vypadá...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 31. říj 2015 22:16 #159825

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 128
  • Obdržená poděkování 6
Nejsem si jisty ale mohlo by to byt tim cerpadlem.dava moc nafty a ta se netihne spalit. Jestli se da ubrat podavani tak bych snizil tak aby to odpovidalo 3kw topeni.
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 31. říj 2015 22:44 #159826

stav je takový, že buf nejde dostat do stavu, že nehulí. Od prvního cvaknutí čerpadla to generuje oblaka bílého čehosi. A to dokonce i tehdy, když znovu spouštím horký bufík., tzn voda na cca 80 stupních, vypnuto přes teplotní čidlo a v zápětí zase zapnuto. Cvakne čerpadlo a valí se dým.
Při přicpání sací hadice je slyšet, že se dmychadlo víc roztočí, dokonce to umí trochu přicucnout prsty... dým se ale podle všeho nezahustí - myslím si, že tím je vyloučeno spalování s nedostatkem vzduchu. Takže mi zbývá asi nafta, případně přicpaná tryska v bufu, že nestříká ale teče to z ní někam, kam nemá (tomu bych se ani nedivil, to, co bylo v hadicích, rozhodně nebyla nafta...). Případně moc silný čerpadlo, ale to by to podle mě hulilo už při prvním pokusu a ne až po 2-3 provozních hodinách. Teď jsem se na něj díval, je psaný 3-6,1kW :-D
Naftu zkusím až koupím hadici, jestli nezabere, tak buf ven... :-/
úplně blbá otázka.. když bych naftu spaloval s nedostatkem vzduchu, nebude to spíš hulit černě? Když moc vytáhnu knot na petrolejce, taky to čadí...

edit:
tak naftou to není. Hulí to pořád jak kdyby si to dávalo dýmku míru....
čerpadlem asi taky ne, zkusil jsem tam dát jakýsi z BMW, je na něm jen nápis Webasto, ale sedí tam. Tuším, že je od 5kW topení. Hulí to úplně stejně. Ani víc (to už snad nejde), ani míň.
takže rozborka, čištění, sborka. Podruhé. Holt to asi fakt dlouho nejelo a nacpaly se do toho nějaký srágory... A nebo je fouknutý těsnění a část paliva jde do výfuku. Vono by to tak i sedělo. Protože to je fakt čoud jak ze zadymovacího zařízení na tanku.
jo, a čerpadlo z BMW necvaká.. nevím jakto, ale je slyšet jen, když je na suchu. Jinak nic.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 08. lis 2015 23:26 #160100

Takže. Přetěsněno, vyčištěno. Bylo v tom tolik sazí, že to ne úplně chápu. Musel jsem na to vzít vysavač. Těsnení bylo úplně nacucané naftou, takže tam asi nějaká chyba byla. No každopádně teď to nekouří, kro prvních pár minut. Pak to jelo skoro hodinu bez nějakých zásadních projevů. No, snad to chvílu vydrží.

Čím to může být, že se buf tak brutálně rychle zanese sazema? Skoro bych si myslel, že když se to zahřeje, tak se saze zase z velký části vypálí...

edit:
Takže pokračuju v monologu. Po vyčištění nějakou chvíli super, včera zase dým jak blázen. Dneska rychlá akce, rozborka a vyčištění původního čerpadla nafty, neb jako jediné z těch, co tady mám, má nastavitelný zdvih pístku. Vyměněno, zapnuto. Napoprvé čoud jak blázen. Takže vypnout, pod auto a o 3 závity zatočit nastavení dávky. Novej start a hle, kouř sice byl, ale už to nebylo tak hrozný. Nechal jsem to jet, zalezl pod auto a točil s dávkou, až ten hulán zmizel. Pak jsem otočil ještě o půl závitu a vylezl ven. Topí to jak drak (tedy tak jako před tím), kouř není. Dokonce to po zahřátí ani není cítit, co ale cítit je, že to mohutně peče pneumatiku...
Co ne uplně chápu je to, proč bufík po vyčištění nehulí, ikdyž má moc nafty. Možná je to tím, že stěny nějakou dobu sbírají saze a nejde to ven. Pak se to ustálí v nějakém "standartním" stavu a začne to...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Honzis Caravelle.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 07. pro 2015 14:50 #160852

Zdravím. Zeptám se jako naprosto neznalý této tématiky (a možná to i píšu do špatnýho vlákna a na fotce v příloze je něco uplně jinýho) ale nedá mně to. Co je ta černá krabice na podvozku? Bylo mně řečený že je to topení. Před předním levým kolem je takovej malej výfuk. Uvnitř ale žádný zvláštní ovládání není. Pokud je to topení, dá se to nějak přemluvit, aby topilo i když neběží motor? Díky za odpověď.

Edit. Je to T4 65kW 2000 koupená v ČR. Klimu to nemá.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mirek M..

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 07. pro 2015 18:07 #160857

  • Rebelant
  • Avatar uživatele Rebelant
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1128
  • Karma: 22
  • Obdržená poděkování 109
Příhřev motoru. S dodatečným ovládáním by sice šlo požít coby bufík, ale nedoporučuji, na to je lepší horkovzduch
Ride to live, live to ride
VW T4 1,9 TD 2001 - bohužel, už neaktivní :(
aktivní: VW T5 1,9 TDI 2004, VW T3 DOKA 1,6 TD 1986, VW T4 dlouhé vysoké syncro - Vildafornia 2,5 1995
IMV 1000 r.v. 1964
Honda CBR 1000f
a další :-o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 07. pro 2015 20:24 #160865

  • Vit5
  • Avatar uživatele Vit5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 406
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 50
Mirku M. na tvých fotkách je podle mého názoru obyčejné teplovodní topení,na přístrojvce by si měl mít u oladačů topení navíc jeden malej otočnej ovladač,ten by měl řídit větrák,teplota se ovládá kohoutem kterej je spojenej s k lapkou pro přední topení,ten kohout je většinou umístěnej pod expanzkou,v prostoru pro cetující za druhou řadou sedaček bude takovej vyjížděcí komínek,ten se vysune když pusíš ten větrák,já mám podobný topení hned za nádrží a fouká to komínkem za sedačkou spolujezdce ,zítra to vyfotím když nezapomenu,ten malej výfuk je od příhřevu motoru,když je míň než 5stupnů,tak po nastartování by se z něj mělo začít lehce kouřit a uslyšíš takový hučení
Caravelle T5 128 kW 4Motion
VW T4 2,5TDI bus prodáno snad do dorých rukou
Tenére 2011 :-) ji

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Vit5.

T4 - naftové TEPLOVODNÍ topení/příhřev/předehřev D3WZ/D4WS 07. pro 2015 22:08 #160871

Díky za odpovědi. Na palubce mám 5 knoflíků. Teplota dozadu/dopředu, větrák dozadu/dopředu a přepínač okno/nohy/ atd. ..

Pokud to dobře chápu tak do toho topení pod autem (je za nádrží za řidičem) jde voda z motoru a ta ohřívá vzduch co fouká do kabiny? A voda se přihřívá jenom když se motor netíhá sám zahřát provozem?

Edit: Nedoporučuje se proto že je neefektivní nebo proto že poškozuje ostatní součástky v autě?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mirek M..
Vygenerováno za 0.323 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/