Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 27. pro 2016 12:45 #172626

  • Bilík
  • Avatar uživatele Bilík
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 42
  • Karma: 0
Ahoj, potřebuji se dostat ke klapce cirkulace. (Je naní steřelá izolace a přilepuje se a pak strašně mlátí)
Od motoru jsem sundal vše až na plech. Z druhé strany mám sundaný větrák, ale je to málo.
Klapku vidím, ale nedostanu se k ní, abych z ní stáhnul izolace a nalepil novou.
Nemáte tip jak na to?
Poslední úprava: 27. pro 2016 22:07 od Bilík.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 01. led 2017 09:27 #172718

  • Bilík
  • Avatar uživatele Bilík
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 42
  • Karma: 0
Neexistuje nějaká naše verze t4-wiki? Je to docela složitý postup a nepříjde mi rozumné ani dohledatelné psát to sem do tématu. Chtělo by to nějakou strukturu pro návody, né výkřiky v tématech.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 01. led 2017 22:21 #172738

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1705
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 4
Mě se zlomila ta páčka, co s ní pohybuje. Musela dolů celá palubka. Tak jsem to tam zároveň vyčistil a přidal tlumicí izolaci... Práce s radou na celý den Tu izolaci na klapce ničí (asi naleptává) čistič-dezinfekce klimatizace. Ale už nevím, jaký jsem používal. Takový ten spray, co se pustí a položí na podlahu. Rozhodně ho už nedávám přímo pod klapku.
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Poslední úprava: 01. led 2017 22:26 od JaM.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 01. led 2017 22:56 #172739

  • Bilík
  • Avatar uživatele Bilík
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 42
  • Karma: 0
Palubka dolů nemusí. Lze to bez. Druhá pačka je nacvaknutá zespodu, takže lze sundat samotná a pak jde i páčka klapky.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 01. led 2017 23:20 #172740

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1705
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 4
Já si to už nepamatuju, ale z nějakého důvodu jsem se tam nedostal a hlavně jsem chtěl taky vytlumit ten prostor pod palubkou. Když sundáš oba čepy, na kterých se klapka pohybuje, tak tu klapku vyndáš ne?
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 03. led 2017 19:09 #172761

  • Bilík
  • Avatar uživatele Bilík
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 42
  • Karma: 0
Né tak docela, není tam na to místo. Je to tak trochu ježek v kleci.
Lze si pomoci tím, že sundáš ze spod dva plíšky připojující plast s klapkou k ventilátoru a oddálíš to zde na 2-3 mm.
Víc ne, aby se to někde nerozlomilo.
Pak lze klapku otočit a vytáhnout ven.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 04. dub 2017 09:59 #175324

  • wacker
  • Avatar uživatele wacker
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
Ahoj, z trysek vetrani/topeni lita bordel....nejaka rozpadla izolace, je uplne na prasek, sem tam vyleti vetsi kus, nevim jestli tam nekomu neco napadalo, nebo se z neceho droli....muze to byt z klapek, viz dotaz vyse?
caravelle syncro 2,5 TDi, r.v.2000
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 03. led 2018 14:35 #181494

  • alik.jes
  • Avatar uživatele alik.jes
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • T4 111kw
  • Příspěvky: 53
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Tak moje T4 zažívá nějaké divné období. Rozsypala se mi řemenice během vánoc, praskla manžeta na poloose
a těď mi jen po zasunutí klíčku a pootočení běží zadní topení.
Climatronik je OFF a stejně běží.
Kde hledat chybu? Nesetkal se s tím někdo? :(
T4 111kw
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 04. led 2018 01:28 #181514

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 5
Ahoj,
otacky venilatoru s klimatronikem jsou rizeny PWM regulaci.
U zadniho ventilatoru primo na tom boxu, by mela byt cervena krabicka - pro zadni ventilator je to J350.
Pwm regulace funguje tak, ze vetrak je spinany pres mosfet a delkou pulzu obdelnikoveho signalu z klimatroniku jsou rizeny otacky.
Motor ventilatoru je zapojen v serii pres mosfet a ten kdyz se prorazi, tak je vetsinou trvale spojeny, coz bude tvuj problem.
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 05. led 2018 14:14 #181533

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 261
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Budeš se divit, ale PWM tam není. Taky jsem si myslel, že je, ale je to prachsprostá ztrátová regulace. Tranzistor použitý jako předřadný odpor.
Každopádně to nic nemění na tom, že bejvá vadnej...
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 06. led 2018 01:43 #181543

  • bobr
  • Avatar uživatele bobr
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 5
Ahoj, diky za info mas pravdu neni tam pwm pisou to i na t4 wiki , ale asi me napada proc, tehdy sem na svym starsim transporteru predelaval mechanickej knoflik s predradnymi odpory na PWM (nevyhovovali mi jen 3 stupne foukani) a odladoval jsem to kondenzatory tak, aby mi vetrak nepiskal a kdyz jsem pak daval novy musel jsem to zas doladit. Mozna ze se soudruzi tomuhle chteli vyhnout tak to udelali po staru.
Na wiki zaroven uvadej cenu ty cely cerveny krabice 180eur, jestli je to fakt tak predrazeny, tak urcite vymenit jen ten mosfet je to BTS240A na ebay stoji 5euro, nebo dohledat nejaky pouzitelny eqivalent, ktery budou mit u nas GES,GME,TME atd...
VW T4 Multivan 2.5TDI Generation 111kw AXG 2002
VW T4 Transporter 2.5TDI ACV 75kw Syncro 1999
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 06. led 2018 18:07 #181555

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 261
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Jo, pískání jsem řešil na felicii. Dodělával jsem klimu, potřeboval jsem větrák na chladič. Sehnal jsem velkej z naftové, ale měl vadnej předřadnej odpor. Tak jsem ubastlil PWMku, měl jsem to zapojený jako proudovej zdroj.. no znělo to skoro, jako když se rozjíždí Taurus...
Na T jsem si říkal, že bych to s nějakým jednočipem upáchal na větráky vevnitř, ale spíš kvůli provozu nezávislýho topení. Přece jen by při těch otáčkách, co potřebuješ při provozu bufíku na místě, bylo potřeba tak třetina energie. Na větráku je při režimu "sotva to fouká" asi 4V.. takže 2/3 energie jdou do tepla..
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 10. úno 2018 13:17 #182079

  • Hobbit
  • Avatar uživatele Hobbit
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1
  • Karma: 0
Zdravím, koupil jsem T4 r.2000 2.5TDI 65KW to že ze středového panelu jde pouze studený vzduch jsem se zde dočetl a už neberu za chybu, ale mám druhý problém že mi nefunguje ventilátor pro zadní sedadla. Potřeboval bych vědět kde ho najít abych ho mohl vyměnit nebo co by to mohlo byt kdyby ventilátor byl ok a stejně by se netočil na pojistky jsem koukal a všechny jsou v pořádku tak jsem celkem v pasti :( děkuji moc za pomoc a rady
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 02. srp 2018 15:09 #186470

  • MatessH
  • Avatar uživatele MatessH
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Ahoj,
jsem novým majitelem Multivana a trošku bojuji s climatronicem. V zásadě se jedná o to že ventilátory i teplotu vzduchu reguluje v automatu správně, ale jako by myslel že UVNITŘ JE NIŽŠÍ TEPLOTA než ve skutečnosti.
Venku je vedro a já nastavím na CC 20C. Ze začátku pustí klimu naplno, ventilátor skoro na max a fučí středem na posádku. Jakmile se začne blížit jeho vysněné teplotě, začne ubírat větráku až na jednu dvě čárky nastaví rozvod vzduchu na okno, střed proti posádce i malinko dolů. Potud si myslím že všechno v pořádku. Akorát v autě v té době není 20C ale o takových 4-5 stupňů více a mě vedro.
V rámci hledání závady jsem provedl demontáž climatronicu a vyčištění teplotního čidla s ventilátorem (bylo totálně v plsti) - pravděpodobně částečně pomohlo ale stále to není ono. Navíc si myslím že zanesené čidlo teploty by spíše vedlo k přechlazení než k vyšší teplotě interiéru. Ve VAG-COM žádné chyby nejsou.

Rád bych se ve VAGu (jsem v něm nováček) podíval jakou snímá teplotu vnitřního prostoru.Prosím o radu, zda někdo ví kód a kolonky teplot ve VAGU. Všechny jsou popsané jen jako "teplota" a já nevím která k čemu patří a kde hledat tu vnitřní podle které se řídí dodávaná teplota vzduchu. . Dále zda má někdo radu, čím jiným by to mohlo být způsobeno?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - TOPENÍ / VĚTRÁNÍ 05. zář 2018 09:39 #187026

  • Alfooo
  • Avatar uživatele Alfooo
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Zdravím všechny místní téčkaře.

Přede nedávnem jsem řešil prasklou hadici od klimy, která se opravila a nově naplnila klima (digitálka / T4 Caravelle 96).
Auto mám relativně čerstvě a proto stále objevuju nový překvapení po předchozím majiteli.
Při delším cestování, když se motor řádně ohřeje, mi i při zapnutý klimatizaci okolo 22 stupňů, extrémně topí zadní nezávislý topení pod spolujezdcem (viz. foto).
Ovládání jsem k tomu žádný nenašel, ovládání klimy mám panel ve předu i v zadu.
Jediný co stojí ještě za zmínku je, že při nastartování bliká klima, že tam je chyba a po připojení do VAGU mi to ukázalo chybu 01026 - ventilátor zadního výparníku (V20) což by s tim nemělo mít spojitost, ale při tý příležitosti bych se rád dotázal, kde může bejt problém? (vím, že výparník je v zadu na pravý straně když se otevře kufr, ale nevim jestli tam je problém s čidlem nebo že by to bylo zanesený?). Každopádně ofuky vzadu šlapou normálně, akorát mi připadá, že regulace síly vzduchu pokulhává. Buď to nefouká a reaguje to až při maximálce.

Předem díky za jakýkoliv poznatky, názory a rady.

Alfréd
Přílohy:
Poslední úprava: 05. zář 2018 09:49 od Alfooo.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.239 sekund

Login