Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC

Re:T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 04. čec 2014 05:34 #141753

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 26
  • Karma: 10
Pomocí té mašinky ti udělají test těsnosti. Když test nedopadne dobře a únik nebude razantní, tak se do náplně přidá speciální barvivo a okruh se "nafoukne". Pak se okruh projde UV lampou a i případný micro únik je "hned" vidět.


Tapatalk: Odesláno z Nokia Lumia 1020 black :woohoo:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 04. čec 2014 16:27 #141761

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
Prosimvas lidí jsem tedka v servisu,klima neunika ale nějak blbne...kompresor se zapne a hned zase vypne...byla chyba na snímaci ten co je na trubce od klímy tam co se připojují hadice.vyměnili ho ,chybu už to nehazi ale pořád to blbne..Klimu napustili na 1350 g. Je to na štítku napsaný... Mám dvouzonovku... Je to správně nebo ten štítek tam někdo nalepil jinej než má bejt? Jestli tam nemají dat min média..díky.

EDIT: Tak jsem doma... nějak ten climatronic asi nechapu... jel jsem domu, klima běží, po dojezdu dom sem ihned otevrel kapotu a trubka ledova a cela orosena.. muž mi nekdo teda vysvetlit jak to funguje? neni to vazany nejak na ohratej motor respektive chladici vodu motoru? sem z toho jelen ale jsem rad ze to klimá..doufam ze to bude klimat i nadale... :)
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.
Poslední úprava: 04. čec 2014 20:17 od Frosty.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 04. čec 2014 19:16 #141764

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 26
  • Karma: 10
To je normální. :-D Vratná trubka je chladnější než okolí, tak se na ni sráží vzdušná vlhkost. Je jen orosená. Stejně tak rosí výměník, proto ty loužičky pod autem a suchý vzduch plný bakterií ve voze. ;-)

Druhá trubka by měla být naopak horká.

Jinak to je celé na stejném principu jako lednička či mrazák. Kompresor tlačí plyn horkou trubkou k "trysce" za kterou má plyn více prostoru a roztahuje se, tím roztahováním ochlazuje okolí "výměník" a vrací se zpět ke kompresoru. Součástí okruhu je chladič a odvlhčovač pro větší výkon systému.
S vodou v motoru to nemá nic společného. A se samotným motorem jen to, že čím víc otáček motoru, tím menší zdvih pistků v motoru a při plném plynu by se měl kompresor odstavit.


Tapatalk: Odesláno z Nokia Lumia 1020 black :woohoo:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Poslední úprava: 04. čec 2014 19:30 od Maršoun.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 04. čec 2014 20:23 #141766

  • Frosty
  • Avatar uživatele Frosty
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
Maršoun napsal:
To je normální. :-D Vratná trubka je chladnější než okolí, tak se na ni sráží vzdušná vlhkost. Je jen orosená. Stejně tak rosí výměník, proto ty loužičky pod autem a suchý vzduch plný bakterií ve voze. ;-)

Druhá trubka by měla být naopak horká.

Tohle vím :) jen sem tim chtel rict ze klima běžela, ale když sme to natočili v servisu tak kompresor,sepl,vypl,sepl,vypl a obe trubky byli teple . coz chapu pac klima nebezela

Maršoun napsal:
Jinak to je celé na stejném principu jako lednička či mrazák. Kompresor tlačí plyn horkou trubkou k "trysce" za kterou má plyn více prostoru a roztahuje se, tím roztahováním ochlazuje okolí "výměník" a vrací se zpět ke kompresoru. Součástí okruhu je chladič a odvlhčovač pro větší výkon systému.
S vodou v motoru to nemá nic společného. A se samotným motorem jen to, že čím víc otáček motoru, tím menší zdvih pistků v motoru a při plném plynu by se měl kompresor odstavit.


Tapatalk: Odesláno z Nokia Lumia 1020 black :woohoo:

Proto se ptam jak teda climatronic funguje :huh: jak to ze to nejdriv nejelo a pak uz jo... cim by to mohlo byt?
sice by me to mohlo byt jedno kdyz to uz funguje, ale chci bejt o neco znalejsi, hlavne u tohodle auta, protoze jsem si ho zamiloval, je to nadhera a klasickej osobak bych uz asi nechtel.. :)
VW T4 Multivan , 75 kw 1997.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 09. čec 2014 22:57 #141887

  • jmanych
  • Avatar uživatele jmanych
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 15
  • Karma: 0
DD,

mám drobný problém s climatronicem VW T4 Caravelle r.v. 1998 zelené podsvícení dvouzona. Po odpojení ovládacího panelu kvůli výměně žárovičky mi climatronic nejde ovládat. Nereaguje na žádná tlačítka a pokud už na něco zareaguje, tak akorát přepne stupně celsia na farnheita a opačně a to tlačítky pro snížení teploty. Jinak nereaguje na nic AUTO, ECON, změna teploty výkonu ventilátorů, nastavení klapek. Po zapnutí svítí na displeji všechno, co může, po stisknutí tlačítka pro snížení výkonu ventilátoru se zobrazí nastavené teploty a výkony ventilátorů. Zdá se, že climatronic i pracuje, při vysokých teplotách foukal studeně, nyní když je chladněji, tak i topí. Několikrát se mi stalo, že klimatizace nenaběhla vůbec, nejdou ventilátory, na displeji nic nesvítí a klimatizace nereaguje ani na VAG. Po odpojení ovládacího panelu ventilátory naběhnou. Nemáte někdo nějaký nápad, kde hledat chybu? Napadá mě nějaký problém s napětím, ale nevím co kde mám měřit. Mohlo také dojít k poškození dat v eprom, ale netuším, zda se dá climatronic nějak přeprogramovat.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 13. čec 2014 15:08 #142010

  • jmanych
  • Avatar uživatele jmanych
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 15
  • Karma: 0
Asi jsem našel příčinu. Vyndal jsem řídící jednotku klimatizace HELLA 5HB 007 054-01 se štítkem 5HB 7054 V21 koncernové objednací číslo: 7D0 907 044. Po sundání vnějšího plastového krytu jsem se nestačil divit. Na spodní straně tištěného spoje zelenočerná koule (směs zoxidované mědi a spáleniny a z druhé strany opálená původně bílá hmota, kterou to tam mají zapatlané.
Po odstranění oné hmoty se mi podařilo vypreparovat poškozený tranzistor, který má už kompletně odhořený kontakt pro Drain, bohužel zároveň sebou vzal i některé z cest DPS a nyní již není zcela patrné, kam co vedlo.
Nejraději bych tranzistor nahradil novým, jedná se o tranzistor T805 s těmito údaji ST 30B810 MALAYSIA VNP5 N07. Tento tranzistor se mi zatím v našich obchodech nepodařilo sehnat a nevím, jak se dopátrat k náhradě. Pravděpodobně se jedná o spínací MOSFET na 70V 5A. Pro opravu potřebuji sehnat jeho náhradu a pokud by byl někdo schopný mi sem poskytnout schéma zapojení okolo tohoto tranzistoru. Na DPS je uvedeno HELLA B10577, 724 697-05. Děkuji.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 06. dub 2015 11:39 #153502

  • pawlyg
  • Avatar uživatele pawlyg
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Karma: 0
Ahoj, přestal mi fungovat displej climatroniku a nefunguje ani ovládání. když jsem ho vyndal z palubní desky, tak jsem zjistil, že ventilátor fouká, takže pojistky by měly být OK, ale nesvítí ani žárovičky. Můžete mi prosím poradit, kde může být závada?

Díky P.
Poslední úprava: 06. dub 2015 11:44 od pawlyg.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 08. dub 2015 14:29 #153618

  • Ukutys
  • Avatar uživatele Ukutys
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Karma: 0
Ahoj,

muzete mi, prosim, poradit ohledne manualni klimatizace? Klimatizace funguje jen pokud je prepinac vetraku v poloze 1 (nenucene proudeni). Jakmile zmenim polohu na 2, 3 ci 4, docela hlucne to secvakne v rele 147 a kontrolka klimatizace A/C zhasne. Nejsem si jist, jestli to hlucne cvaknuti bylo ikdyz byla klima v pohode. Mel jsem rozebrane rele 147 i 140 a zdaji se v poradku (kontrolovano pouhym okem - nemereno, ale nic neocouzeno a pod...), ale samozrejme jistotu nemam. Kdyz jsem manualne sepl jedno z rele na te 140, tak jsem slysel, jako by se nekde v motoru rozebehl nejaky vetrak, ale klima stale nesla.

Tusite, kde by mohl byt zadrhel?

Moc dekuji.
Poslední úprava: 08. dub 2015 14:43 od Ukutys.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 10. dub 2015 19:47 #153741

  • pawlyg
  • Avatar uživatele pawlyg
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Karma: 0
Asi mi odešla celá řídící jednotka climatroniku, VAG ji vůbec neobjevil a bohužel mám model 7D0 907 047. Máte tento typ někdo z jižních Čech? potřeboval bych vyzkoušet zda je chyba skutečně v řídící jednotce, nebo někde jinde. Nová stojí ranec a nechce se mi vyhazovat zbytečně peníze, pokud je chyba někde jinde. Díky ...

Poslední úprava: 10. dub 2015 21:47 od pawlyg. Důvod: chybný popis
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 15. dub 2015 22:09 #154013

  • Ukutys
  • Avatar uživatele Ukutys
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Karma: 0
Ukutys napsal:
Ahoj,

muzete mi, prosim, poradit ohledne manualni klimatizace? Klimatizace funguje jen pokud je prepinac vetraku v poloze 1 (nenucene proudeni). Jakmile zmenim polohu na 2, 3 ci 4, docela hlucne to secvakne v rele 147 a kontrolka klimatizace A/C zhasne. Nejsem si jist, jestli to hlucne cvaknuti bylo ikdyz byla klima v pohode. Mel jsem rozebrane rele 147 i 140 a zdaji se v poradku (kontrolovano pouhym okem - nemereno, ale nic neocouzeno a pod...), ale samozrejme jistotu nemam. Kdyz jsem manualne sepl jedno z rele na te 140, tak jsem slysel, jako by se nekde v motoru rozebehl nejaky vetrak, ale klima stale nesla.

Tusite, kde by mohl byt zadrhel?

Moc dekuji.
Tak rele jsou v poradku. Vcera jsem zkousel vymenit obe dve a nic. Dnes jsem mel ale zapnutou klimu a nefungovala, jenze z niceho nic opet zacala a jela na vsechny stupne vetraku. Do doby, nez jsem ji vypnul a opet zapnul. Pak uz zase nic. Mohjlo by to byt mnozstvim chladici kapaliny ci nedostatek tlaku?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 17. dub 2015 08:07 #154098

  • celer
  • Avatar uživatele celer
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 95
  • Karma: 0
Ahoj, Poprosím o nápad kde hledat psa. Jako následek některých situací se mi rozbliká displej climatroniku. Diagnostika hlásí závadu "přídavný ventilátor čerstvého vzduchu - přerušovaný" Když se ale provede selftest, všechny ventilátory normálně běží. Většinou se to děje když je přehřátý interier od sluníčka nebo při dalším startu po použití nezávislého topení.
Multivan Atlantis 2,5 TDI 111 kW 2001
Opel Zafira 2,21 A/T,
Gilera Fuoco 500 ie
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 09. říj 2015 23:48 #159445

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 284
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
Ahoj,
nemáte někdo schema zapojení climatroniku do r. 98? Tedy zeleného... Snažím se ho přesvědčit na provoz bez klíčku v zapalování (kvůli větrání-topení). Obligátní pin 4 v červeném konektoru je obsazený něčím jiným(jestli jsem se teda díval dobře), režim HE se nekoná - navíc jednotka je napájená z okruhu "přes klíč".
Když mu přivedu šťávu jen do "napájecího" černého konektoru na pin 2, rozsvítí se displej a za cca 2 vteřiny se objeví hláška S2 U2 a konec. Něco jsem prostě neoblbnul, tak pátrám co oblbovat :-)

edit:
tak u této jednotky opravdu režim pro topení asi není. Zato jde přes 2 dráty rozběhnout na plně funkční režim. Musí se přes diody nebo relé pustit 12V do jednotky climatronicu - černý konektor, pin 2 a PŘES RELÉ(opravdu ne diody, žádnou na 30A neznám) jakoby zapnout okruh za pojistkou 6 v horní řadě. Je to drát na modrém konektoru P pin 2. Drát je myslím černo-žlutý. Já to vyřešil tak, že přepínám za pomoci relé mezi původním zapojením a stálým + (samo že přes pojistku). Jinak nevím, proč tam je 20 nebo 30 A pojistka, podle popisu by tam sice měl být zapojený ventilátor, ale aspoň u mě není a okruh bere do 1 A, když se zrovna hýbou serva v rozvodu vzduchu v palubce.
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poslední úprava: 13. říj 2015 08:10 od Honzis Caravelle.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 24. úno 2016 10:01 #163928

  • Res
  • Avatar uživatele Res
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Karma: 0
Zdravim,

mam tento Climatronic, do roku 1998:


a uplne mi odchadzaju niektore segmenty displeja. Skusal som ho rozobrat a precistit, ale nepomohlo. Zhanam teda nahradny diel, no tieto original T4 kusy stoja majland - chcem sa preto spytat, neviete nahodou niekto, ci mi tam bude pasovat podobny Climatronic z VW Sharan 2001, pripadne Ford Galaxy? Cisla 7M3907040E 7M3907040F 7M3907040J

Napriklad:
www.autodemont.sk/klimatronik-ovladanie-...907040f-7m3907040j-2
www.autodemont.sk/klimatronik-ovladanie-...m3907040f-7m3907040j
auto.bazar.sk/11467679-climatronic-ford-galaxy-mk2

Vdaka!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 24. úno 2016 17:42 #163955

  • Honzis Caravelle
  • Avatar uživatele Honzis Caravelle
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 284
  • Obdržená poděkování 32
  • Karma: 6
www.vrakoviste-most.cz/?action=detail&id=ID6539

nedavno jsem na to trefil. Kdyby nahodou, koupim tvuj vadny :-) mam osochtany tlacitka, kvuli tomu to ale kupovat nebudu
VW T4 Caravelle 2,5 TDi 75kW, r.v. 97
Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW, r.v. 01
Poslední úprava: 24. úno 2016 18:00 od Honzis Caravelle.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Res

T4 - KLIMATIZACE - MANUÁLNÍ KLIMATIZACE / CLIMATRONIC 24. úno 2016 20:56 #163965

  • Res
  • Avatar uživatele Res
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Karma: 0
Wow, dakujem! Vyskusam a potom poslem tlacitka :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.212 sekund

Login