Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: T4 - Prasklá fréma

Prasklá fréma 05. kvě 2014 14:31 #139410

Zdravím. Dneska jdu měnit olej a hle, prasklá frema u převodovky. Je to T4 1.9 ...

Docela by mě zajímalo, jak to může vzniknout. S vozem jezdí hlavně otec. Když jsem s tim v poslední době jel já, tak to při přeřazování (ani ne tak při rozjezdu) děsně trhalo až se třásla palubka. Táta jednou sedíc vedle mě mě sjel jak to řadím, jak pouštím spojku, že musím rychle ... no to víte že jí nenechávám klouzat půl hodiny, ale prostě jí pouštívám trochu s citem .. .. (když jí poušítm rychle, tak tam to cuknutí taky cítil, sice jen jedno, ale tvrdé)... tak je ta praskklá fréma příčinou toho cukání, nebo jeho důsledek ?

Kdyby čirounáhodou měl někdo frému (vlastně polovinu obalu převodovky) v kůlně, dejte mi vědět, celkem je jasné že to budeme potřebovat :D .. no ještě zjistím typ převodovky, abych případně mohl shánět jinde ...


Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 10. kvě 2014 17:31 #139557

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 30
Slušná radost. :blink:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 13. kvě 2014 19:16 #139640

Tak jsem postoupil při rozebírání. Další zajímavost je, že ten litinovej držák, co je přišroubovanej na blok a drží konec krku k pravé poloose byl "odšroubovanej" .. dva šrouby v bloku prostě chyběli, držák držel jen na tom krku.

Může to bejt příčina ? Jako, že by síly vzniklé při záběru dokázali "ulomit" převodovku?

No ještě jsem neviděl spojku, musím dostat ven levou poloosu, ta jde skara o poznání hůř :D Tam nestačí jen sundat tlumič ;) Auto vyjeté na nájezdech ... pak teprvá převodovka ...
Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od CharlesBass.

Prasklá fréma 27. kvě 2014 19:13 #140444

Tak. Převodovka je zavařená. Při tý příležitosti sme ven vylomcovali nápravu že něco už poklepávalo. Očekávajíce, podle zde tisíckrát opakovaných témat, že budou vymlácený horní silentbloky, jsme po nich šli. No byl jsem velmi zklamaný - sou dobrý... ani montpákou mišelinkou sem nezaznamenal nějakou anomálii, i vizuálně .. obě ramena zcela venku... po výměně manžet na řízení a uložení stabíku půjde náprava zpět. Teda ještě jeden spodní čep volnější, tak už jsem objednal oba pro klid duše ...

Jen by mě zajímalo, zdali je lepší dát převodovku a pak nápravu, nebo opačně ... zdá se mi lepší první varianta. Má někdo tuto zkušenost ? A chtěl by se o ní podělit ? :-)
Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 29. kvě 2014 18:31 #140557

Tak přidám pár fotek, abyste neřekli, že se s vámi nebavím :) :cheer:


Zavařeno :silly:

Zrevidovaná náprava.

hh prachovky na vodítka z Felicie jak posloužili :)


Ale co mě zatím trápí. Mezi vypínací pákou a vnější pákou je tyčka a na ní bylo prasklý pérko. To táta umně vyměnil, ale nemůžeme přijít, na co to tam je - tzn - že tam něco ještě chybí. Předpokládám, že něco, aby tyčka netlačila n páku s ložiskem... mohl by někdo prosím povědět co tam chybí ? Či k čemu pružinka slouží ? Nebo takovej ten obrázek z ETKY by moc pomohl. Díky

Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 30. kvě 2014 19:29 #140588

Tak ta tyčka u spojky vyřešena, rozlisoval jsem jí a dal na ní podložku, opravdu je to tak, že pružina tu tyčku vrací zpět do výchozí polohy. Senzační je u toho lanovodu ta aretace na pružině :) dobře se to pak navlíká do páky. No takže převodovka je namontovaná a i doplněny tři šrouby co chyběli. Jo a dávali jsme jen novou spojkovou lamelu, původní nebyla ani tak ojetá, jako vymlácená na unašeči. Spojka byla dělaná asi 15tis zpět (vše od Sachs) když se tam kdesi na Slovensku dával ten motor z Póla 1Y, místo 1X. Zřejmě tam nedali nebo špatně dotáhli ty šrouby, Jinak si tu prasklou převodovku nedovedem vysvětlit. Jen by mě zajímalo, jestli i na origo bloku je na horním šroubu závit "jen" M8, ačkoliv díra v držáku je na šroub desítku... viz foto.




A dnes jsem si poprvé všimnul tohohle držáku :cheer: :woohoo: k čemu tam je ?

Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od CharlesBass.

Prasklá fréma 31. kvě 2014 21:02 #140614

Ten drzak je na nadobku od serva
VW T5 2,5TDi 96KW 6mist




kdyby nekdy, nekdo neco tak GSM:608460737
VAG,CO-cko a ruznej vercajk mam...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 01. čen 2014 18:01 #140656

Děkuji, co to je servo ? :D Dalo by se to namontovat i na 1.9D ? To kdyby sme byli hodný.

Teď dem řešit netěsnost převodovky. Asi vlivem sváření přestala těsnit, zatím tam není náprava, tak půjde zase ven :D Pro změnu ... jsem zvědavej jestli je tam papír nebo jen tmel ...
Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 01. čen 2014 20:55 #140665

  • shrekzv
  • Avatar uživatele shrekzv
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 241
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 8
to fakt nemas servo? som myslel ze poriadne auta so sirokymi gumami to maju v serii vsetky
T4 Caravelle 1998, VR6 103kW LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:T4 - Prasklá fréma 01. čen 2014 21:05 #140667

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4896
  • Karma: 27
  • Obdržená poděkování 71
Prvni t4 servo nemely. Dodelat samozdrejmne jde
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 01. čen 2014 21:42 #140673

  • ABART
  • Avatar uživatele ABART
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1136
  • Karma: 96
  • Obdržená poděkování 24
Ma pravdu ten chlapec...a pak muzes vymenit kormidlo za volant... :P
VW T4 2.4D CROSSBUS(syncro),
VW T4 2.4D CROSSDOKA(syncro) ..snad nekdy bude hotova.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
BABETA LX
snekobudka KIP

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 03. čen 2014 15:57 #140749

No servo je věc pěkná :-) To zatím je pohádka budoucnosti .. teď mě spíš zajímá jak se dává do kupy taková převodovka 02B :) Aby to šlo do kupy, jako se normální převodovky dávaj, to musí bejt sundanej unašeč na levou poloosu ? protože to šlo rozpůlit velmi obtížně ... :-)
Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 03. čen 2014 17:04 #140752

Tak sem na to přišel, nechápu jak, ale povedlo se nám to rozebrat i bez vyndání unašeče z diferáku .. už je venku ... no tak dohromady to už půjde jedna báseň :-) Dyk na tom nic není ... není nad vlastní poznání :D Aspoň víme jak to vypadá v tej almaře, celkem slušně na půl miliónu synchrony i zpátečka celkem pěkný vzhledem k nájezdu.. magnet sice obalenej šponama, ale nic děsivýho ...







Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 10. čen 2014 12:07 #141003

Dobrý den,
když máte převodovku rozdělanou , tak by se měly zkontrolovat a znovu vymezit vůle kuželíkových ložisek, protože převodovka má 500.000 km. Správné nastavení předpětí kuželíkových ložisek je rozhodující pro dlouhodobou životnost převodovky.
Zdraví, EuroTuning

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prasklá fréma 11. čen 2014 00:52 #141030

No jo, na to už je pozdě, dneska jsme ji tam zrovna nahulákali. :-) I kdyby, tak na to nemáme výbavu ani vědomosti, i když cosi o olověných plátkách, tuze a setinkových podložkách pod ložiska už jsem slyšel (ale v souvislosti s hypoidními převody). Budem jen doufat, že rozborka/sborka nebude mít vliv - jednalo se pouze o přetěsnění - a že tomu novej olej jen prospěje a vzhledem k předpokládané životnosti vozidla a průměrnému nájezdu už zřejmě dalších půl miliónu nehrozí - i když věřím, že by to mohlo být možné :-)
Sanitka T4 Long 1.9 D 1Y poloplech.
Ford Aerostar 3.0i E85+Benzin a Ford Windstar 3.0i E85+Benzin+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.606 sekund

Login