Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Hučení převodovky? nebo čeho?

Hučení převodovky? nebo čeho? 06. čen 2022 17:48 #206602

  • Marvis
  • Avatar uživatele Marvis Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím všechny čtyřkaře,
jen bych se tu s vámi chtěl podělit o vyřešený případ, který možná někomu pomůže. Před rokem jsem si koupil VW T4 r.v.2000, 2,5tdi 111kW ve velmi pěkném stavu.
Při nájezdu cca 370 000km mi začalo něco lehce hučet při jízdě po dálnici od zhruba 95kmh a zesilovalo to až do nějakých 115kmh a pak už se hukot ztrácel v aerodynamickém
hučení a hučení motoru. Hučení se projevilo jen při takovém "plachtění" kdy se kola dostávala do záběru a kdy auto jelo jen setrvačností. Při vyřazené rychlosti nic slyšet nebylo,
při zatáčení také ne, při prudší akceleraci také nic. Hukot jsem zprvu slyšel jen já, později už i celá rodina a i můj mechanik :D.
Ložiska kol jsme vyřadili hned, ta by hučela při vyřazené rychlosti, můj mechanik mi řekl, že se bude jednat jistě o převodovku, že auto má přece jen najeto kolem 400000km,
a že to vidí na repas ložisek v převodovce. Takto velkou investici jsem ale oddaloval co nejvíce a dále přemýšlel nad příčinou. S autem jsem najezdil dalších asi 15000km a
nakonec jsem byl přesvědčen k repasu převodovky, stejně by mě to v budoucnu čekalo, takže bum prásk 30 000kč za repas a hučení v úplně stejné síle přetrvávalo dál :D.
No a to fakt nasere :D. Díky repasu převodovky jsme se ale koukli na výborný stav spojky a dvouhmot. setrvačníku a tak jsem si byl jist, že tudy cesta nepovede. Dále byl vyměněn olej
v převodovce a preventivně i ploché ložisko co drží poloosu v horizontální pozici. Dále jsem byl ještě strašen pověrami o vychozených soukolích v převodovce, ale to jsem vyloučil,
protože převodový olej po ujetí dalších 10000km byl jako nový bez stříbrných kovových šponek. Laboroval jsem dál a jednoho deštivého dne jsem zjistil, že zvuk se lehce mění
v závislosti na počasí, ne vážně, při dešti se ten tón zvuku lehce změnil a tak jsem se sám začal hrabat na odhalených částech hnacího ústrojí. Našel jsem malinkou dírku v
manžetě na vnitřním kloubovém hřídeli (nemyslím klouby na kolech, ale pravý vnitřní kloub směřující k převodovce). Po nekonečném hledání na fórech a mnoha diskuzích s mechanikama,
jsem byl přesvědčován, že vadné klouby pouze křupou při malé rychlosti a velkém vytočení kola a rozhodně nebudou hučet při konstantní rychlosti při přímočarém pohybu po dálnici.
Tak jsem si to všechno vyslechl, objednal kloub za pár stovek, vyměnil ho a je ticho:). Stav kloubu nebyl nijak výrazně špatný, jen byl sakra suchý a možná ho stačilo jen promazat.
Jsem nakonec rád, že to takto dopadlo, člověk se něco přiučil, i když trošku víc utratil.
Snad to někomu pomůže, díky za přečtení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.119 sekund

Login