Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 12. zář 2019 21:57 #194327

Dobry den ,chtel bych se zeptat ohledne tohoto problemu co jste zde popisoval ... co byla pricina? Deje se me to taky a je to nejak cim dal horsi. Dekuji

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 25. bře 2021 20:09 #201692

Zkusím to tu trochu oživit :) . Dnes jsem měl "volnou chvilku" , a koukal jsem , co kde ještě budu muset povyměňovat , až jsem doputoval k táhlům řazení :shock: . Celé se to pohybuje vlastním stylem , žádný daný směr :) . Prostě jak se tomu zrovna chce . A teď k otázce : ten "kříž" viz foto , je lepší vyměnit celý - dá se koupit cca 800-1000kč , pokud ano,jaká značka či obchod je ověřený , a nebo bude stačit jen vyměnit "kuličky" ? Chtěl jsem to ze zvědavosti vyndat ven , ale neměl jsem jistotu návratu , tak jsem to raději vzdal . + ten čep (označen červeně) možná i ten druhý - nebylo tam vidět , vypadá jen jako "nýt" , ne jako šroub , tak bych nerad výměnu nějak zeslonil ( to je jako zkonil , ale asi tak 100 krát horší :) :) ) . ... děkuji za rady
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 02. srp 2021 19:05 #202873

  • sivoo
  • Avatar uživatele sivoo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím
Neví někdo zda nejde sehnat někde synchron zpátečky... Zda tam npasuje z jiné převodovky.
Diky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 02. srp 2021 19:09 #202874

  • sivoo
  • Avatar uživatele sivoo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Motor acv

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 24. říj 2021 08:24 #204019

Zdravím, pánové.

Stala se nám taková nemilá věc na naší T4. Řazení šlo ztuha celou dobu, ale při poslední jízdě postupně přestalo jít řadit vše, kromě 2, 5 a zpátečky. Dojeli jsme, zaparkovali a ráno při nastratování už šla zařadit jen zpátečka, ale i s ní auto už jen poposkočilo, pak se začala pálit spojka a za výfukem se objevila pěkná černá šmouha. Nemá někdo tip, co by mohlo být za problém? Odtah do servisu je asi jasný, ale zajímá nás, co máme očekávat.
VW T4 2,5 TDi, 2001

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 14. bře 2022 09:57 #205507

Neví někdo prosím , jak vyndat ten "domek řazení ? Pod ním je nejspíš pružina , při vyřazení rychlosti se domek vrátí nahoru , mě se právě moc nevrací . Mám navíc jednu převodku , ze které to mohu přehodit , ale nevím jak na to , jestli na mě něco nevypadne a tak... prostě ideálně návod , či foto s postupem , by bylo úplně nejlepší . Předem děkuji za rady
Edit : tak už jsem to vypreparoval - nic složitého. 2 šroubky a 1 matka :-)
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mickey1.9td.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 15. bře 2022 18:15 #205530

Tak jsem tu zas s dalším problémem :-( . Dával jsem do auta převodku DUJ - ze 65kw . Předem se omlouvám , za trochu zmatené popsání závady , nevím jak to jinak nazvat . Takže : řadit nahoru jde krásně , bez násilí , převodka nehučí , synchrony neškrtnou . Prostě super . Ale to jde řadit jen v případě , že se rozjedu , a nevyřadím po cestě na neutrál . Při vyřazení , v jakékoli rychlosti , z jakéhokoliv kvaltu , už tam žádnou rychlost nevrátím . Jako by někdo "držel" táhla , prostě to nejde . Podřazování jde také "krásně" , ale jen z 5 na 4 , a pak z 2 na 1 . Ze 4 na 3 a na 2 tam nejde . Ani s meziplynem , kdy vychytám optimální otáčky , zas jakoby držení táhla . Když zastavím , tak znova rozjezd bez problému , styl 1 až 5 paráda . Na místě vše v normálu , to tam můžu hodit jakoukoliv rychlost (kvalt) chci . Zkoušel jsem měnit domek řazení , nový olej , silentbloky , kuličky táhel , polohy táhla , pořád nic . Nestalo se to někomu ? Jsem z toho zoufalý .....

Ještě jeden poznatek z dnešního šťourání - táhlo z domku do převodovky - viz foto - je úplně identické (má být ) jako táhlo z převodovky z 1.9 . Ale to - i když je míň opotřebované (vypadá líp) , tak ho tam prostě nedostanu . Opačně s tím není problém , z 65kw do 50kw převodovky jde jak originál .....To je zatím vše , na co jsem přišel , a co jsem vše vyzkoušel . Kdyby náhodou někoho něco napadlo , jak na to , budu moc rád , nechce se mi dávat převodka do servisu , raději bych koupil jiné díly pro téčko a hlavně, když vše vyjde , se blíží sraz , a to si nemohu nechat ujít . Omlouvám se za ten " román" :-) , ještě to budu postupně doplňovat .

Tak po včerejším šťourání přeci jen trochu změna , při vyřízení už tam zařadím 5,4,2 a samozřejmě 1 . Ale trojka pořád nic . Začínám se přiklánět k špatnému uložení / silnetblokům převodovky , jelikož na místě je vše v pořádku , za jízdy - kdy se motor teoreticky někam nakloní , už je to nic moc . Ale zatím jen teorie. Jinak spodní silent - nohavice je úplně nový , vrchní ne , ale jsou v pořádku....
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Mickey1.9td.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 24. kvě 2022 19:16 #206444

  • Pepe
  • Avatar uživatele Pepe
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 156
  • Obdržená poděkování 1
Zdar, T4 AHY, převodovka DQR.
Převodový olej by měl být G 060 726 A2, který jsem v LKQ objednal, ale dostal jsem G 070 726 A2 a všiml jsem si toho až po naplnění :-).

Jak moc to vadí? V katalogu LKQ mají oba oleje ten druhý kód v seznamu kódů...
Mám G 070 vzít jako proplach a naplnit G 060?

G 070 je dražší a podle bezpečnostního listu má výrazně menší množství obou nebezpečných látek, než G 060 a zase má 2 další :-). Pak má G 070 nepatrně vyšší hustotu a kinematickou viskozitu.

Převodovka ale řadí, jak nová a přijde mi, že je tišší...

Díky.
VW T4 Multivan 2.5 TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 09. čen 2022 20:49 #206651

  • jestrab007
  • Avatar uživatele jestrab007
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Transporter T4 long 1999, 2.5 TDI 75 kW, ACV
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování 0

Pepe napsal: Zdar, T4 AHY, převodovka DQR.
Převodový olej by měl být G 060 726 A2, který jsem v LKQ objednal, ale dostal jsem G 070 726 A2 a všiml jsem si toho až po naplnění :-).
....


Bezpečnostní listy si čti u ředidla, tady sleduj normy. Obecně by T4 manuály měly mít API GL4 (VW 501 50). U toho 060 v Kelly normy nevyčtu a 070 ukazuje VW normy zvláštní.
Většinou lze nahrazovat vyšší normou oleje, ale možná to neplatí absolutně vždy, něco jsem o tom někde už četl. Obecně o oleji tady:
www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe%C3%B6l

A další diskuze o normách najdeš i tady na fóru.
Transporter T4 long 1999, 2.5 TDI 75 kW, ACV

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA / ŘAZENÍ 28. čen 2022 21:44 #206776

Prosím o radu - utahovací moment šroubů 5-kového soukolí ? Měnil jsem pětku z DUJ do CRN , jelikož duj už se se mnou přestává kamarádit :-( . A ještě moment šroubků co drží plechové viko . Děkuji :-)
Vw t4 Multivan 1.9td +pár koníků navíc + dlouhá převodovka +upgrade na m-tdi.......
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.313 sekund

Login